rendementen Tak 21 voor 2011
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: rendementen Tak 21 voor 2011
Ik denk dat, als je niet boven de belastingvrije som van 1.830 euro interest uitkomt, je je geld beter op de Rabo Plus Account zet dan in een TAK 21 steekt. Bij een TAK 21 krijg je misschien 0,50% meer maar er zijn ook nadelen:
- je geld staat 8 jaar vast;
- je hebt nog bijkomende kosten;
- de regering kan de gunstige fiscale regeling voor TAK 21 de komende 8 jaar verminderen of afschaffen.
Geld op een hoogrentende spaarrekening is altijd vrij beschikbaar. Het kost je niets, brengt redelijk wat op en je hebt er geen omkijken naar.
- je geld staat 8 jaar vast;
- je hebt nog bijkomende kosten;
- de regering kan de gunstige fiscale regeling voor TAK 21 de komende 8 jaar verminderen of afschaffen.
Geld op een hoogrentende spaarrekening is altijd vrij beschikbaar. Het kost je niets, brengt redelijk wat op en je hebt er geen omkijken naar.
-
christofgh
- Sr. Member

- Contacteer:
rendementen Tak 21 voor 2011
@ mathis
Kun jij dit even staven met het geld dat je gesort heb en de waarde dat het heeft aub
Kun jij dit even staven met het geld dat je gesort heb en de waarde dat het heeft aub
Alhoewel ik vind dat Yaris vrij kort door de bocht gaat, ben ik het toch eens met haar.
Bij elke spaar- of beleggingsportefeuille hoort een spaarboekje. Daarop een bedrag zetten dat je de vrijgestelde intrest oplevert, kan ik volledig volgen.
Met de argumenten die worden aangereikt, heb ik het moeilijker.
8 jaar vast: weer zo'n misvatting. Je kan op elk moment aan je geld in Tak21. Je moet er natuurlijk geen geld instoppen dat je binnen 3 maanden nodig hebt want Tak21 is wel degelijk iets voor de langere termijn. Jonge mensen hoeven ook niet bang te zijn van de RV want die dekking overlijden maakt voor hen amper het verschil.
Bijkomende kosten: hou de aanbieder in 't oog dat hij niet meer dan 2% instapkosten aanrekent en je zal zien dat, zelfs met kosten, de Tak21 met zijn hogere rendement vrij snel het spaarboekje inhaalt en voorbij steekt.
Wijzging fiscale maatregelen: da's natuurlijk geen argument: het scheelde niet veel of het spaarboekje was ook in de vuurlinie van EDR gekomen.
Om af te sluiten en die laatste zin aan te pakken: ik heb een Tak21 uit het verleden waar ik op elk moment aan kan, waar ik geen omzien naar heb, die veel opbrengt ( levenslang 4,75 % netto netto want loopt al zo'n jaar of 15 ) . Spijtig had ik toen niet wat meer mogelijkheden om erop te zetten en is nu bijstorten aan die voorwaarden niet meer mogelijk...
Bij elke spaar- of beleggingsportefeuille hoort een spaarboekje. Daarop een bedrag zetten dat je de vrijgestelde intrest oplevert, kan ik volledig volgen.
Met de argumenten die worden aangereikt, heb ik het moeilijker.
8 jaar vast: weer zo'n misvatting. Je kan op elk moment aan je geld in Tak21. Je moet er natuurlijk geen geld instoppen dat je binnen 3 maanden nodig hebt want Tak21 is wel degelijk iets voor de langere termijn. Jonge mensen hoeven ook niet bang te zijn van de RV want die dekking overlijden maakt voor hen amper het verschil.
Bijkomende kosten: hou de aanbieder in 't oog dat hij niet meer dan 2% instapkosten aanrekent en je zal zien dat, zelfs met kosten, de Tak21 met zijn hogere rendement vrij snel het spaarboekje inhaalt en voorbij steekt.
Wijzging fiscale maatregelen: da's natuurlijk geen argument: het scheelde niet veel of het spaarboekje was ook in de vuurlinie van EDR gekomen.
Om af te sluiten en die laatste zin aan te pakken: ik heb een Tak21 uit het verleden waar ik op elk moment aan kan, waar ik geen omzien naar heb, die veel opbrengt ( levenslang 4,75 % netto netto want loopt al zo'n jaar of 15 ) . Spijtig had ik toen niet wat meer mogelijkheden om erop te zetten en is nu bijstorten aan die voorwaarden niet meer mogelijk...
Laatst gewijzigd door Al Fonds op 8 januari 2012, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous6
Iemand ervaring met Patronale Life Starfix? 3,45% vast + eventueel winstdeelname lees ik net.
Daar bestaat al een draadje over: patronale-life-starfix-tak-21-t9414.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet niet of ik correct quote, indien niet het geval, alvast mijn excuses.christofgh schreef:@ mathis
Het zou gaan om een jaarlijkse storting van 3000 € (portefeuille A) gedurende de komende 33 jaar, en eentje van twee keer 12500 € (portefeuille B). Voor die twee van 12500 € zie ik een TAK 21 wel zitten, voor die jaarlijkse van 3000 € echter niet. Ik beheer de portefeuille van twee personen moet je weten: 3000 € op jaarbasis is persoon A. De grotere bedragen zijn van huisgenoot B.
Mvg,
Mats
@Mats: wat die quote in je bericht doet is me inderdaad onduidelijk.
@Mats: ah, nu snap ik wat er gebeurd is. Iemand stelde een vraag aan Mathiz maar jij dacht dat de vraag aan jou gericht was en op die vraag heb je dan vanuit je eigen situatie antwoord gegeven.
juist, Yaris 
Kom nu niet vertellen dat je dat niet kon raden.
-
koenciatko
- Full Member

- Contacteer:
Tot op heden is er niets ivm opbrengsten van Crest-producten in 2011 
Al Fond toch wel, maar had iets verwacht. juist actie ondernomen. Ik ga omswitchen naar patronale secure 21.
Nog wachten tot midden februari eer de winstdeelname bekend wordt gemaakt bij axa.koenciatko schreef:Tot op heden is er niets ivm opbrengsten van Crest-producten in 2011
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Vorig jaar was dit nochtans rond 20 januarividar schreef:Nog wachten tot midden februari eer de winstdeelname bekend wordt gemaakt bij axa.koenciatko schreef:Tot op heden is er niets ivm opbrengsten van Crest-producten in 2011
andere rendementen invest for life :nuyttie schreef:Allianz invest for life 3A:
onofficieel bericht : 3,75% voor 2011
protect : 3,75%
classic : 2,5% (geen WD)
dynamic : 2%
classic 3A :3,75%
dynamic 3A: 3%
M.a.w. hun oude product laten ze vallen als een baksteen.