Robeco Lux-o-rente - Obligaties Wereld
TIP
Re: Robeco Lux-o-rente - Obligaties Wereld
ik kan bevestigen dat je Ethna Active EA kan aankopen via Argenta.
Kan je hier meer informatie over geven ?Zwiertje schreef:ik kan bevestigen dat je Ethna Active EA kan aankopen via Argenta.
Wel, eh, gewoon: ik heb dit fonds gekocht via e-bankieren van Argenta. Als je een effectenrekening hebt bij Argenta kan je het fonds aankopen door te zoeken op ISIN LU0136412771.
Bedankt, ga ik daar eens bekijken.Zwiertje schreef:Wel, eh, gewoon: ik heb dit fonds gekocht via e-bankieren van Argenta. Als je een effectenrekening hebt bij Argenta kan je het fonds aankopen door te zoeken op ISIN LU0136412771.
Ik overweeg een aankoop van Carmignac Sécurité en Robeco Lux-O-rente en misschien een deel Etha.
Volgens mij past JPM US aggregate ook in dat lijstje. Is wel in USD maar wat differentiatie in een portfolio kan nooit kwaad.
Ik kreeg volgend van rabobank ivm robeco lux-o-rente:
Wel spijtig, die 21%. Ik kijk liever eerst uit naar andere mogelijkheden dan.Robeco Lux-o-Rente is een obligatiefonds van het kapitalisatietype. Bij verkoop betaalt u een beurstaks van 0,65% en wordt de meerwaarde belast aan 21% roerende voorheffing. U dient hiervoor niets aan te geven bij de belastingsdienst. U wordt bij de bron belast
Dat had je kunnen weten. Dat staat in detail in de veelgestelde vragen uitgelegd:
"Op dividenden van distributiefondsen betaalt u 21% roerende voorheffing, maar het voordeel van distributiefondsen is dan weer dat u geen beurstaks bij verkoop betaalt.
Bij de verkoop van kapitalisatiefondsen (zonder dividend) betaalt u 0,65% beurstaks met een maximum van 975€.
Sinds 1 januari 2008 is daar een nieuwe meerwaardebelasting bijgekomen. Die is van toepassing op:
- alle obligatiefondsen van het kapitalisatietype (zonder dividend)
- sommige obligatiefondsen van het distributietype (met dividend)
- sommige gemengde fondsen (met zowel obligaties als aandelen)
- Belgische ingezetenen.
De nieuwe regel heeft betrekking op beleggingsfondsen die meer dan 40% investeren in vastrentende producten. Dat zijn dus obligatiefondsen en sommige gemengde fondsen.
Indien die 40% grens is overschreden, worden de meerwaarden op het vastrentende gedeelte bij verkoop belast aan 21%.
Bij distributiefondsen wordt naast de dividenden ook de meerwaarde belast indien:
- de 40% grens is overschreden en
- de statuten van het fonds niet voorzien dat alle verkregen netto opbrengsten worden uitgekeerd. Dit is het geval voor alle distributiefondsen in het aanbod van Rabobank.be."
"Op dividenden van distributiefondsen betaalt u 21% roerende voorheffing, maar het voordeel van distributiefondsen is dan weer dat u geen beurstaks bij verkoop betaalt.
Bij de verkoop van kapitalisatiefondsen (zonder dividend) betaalt u 0,65% beurstaks met een maximum van 975€.
Sinds 1 januari 2008 is daar een nieuwe meerwaardebelasting bijgekomen. Die is van toepassing op:
- alle obligatiefondsen van het kapitalisatietype (zonder dividend)
- sommige obligatiefondsen van het distributietype (met dividend)
- sommige gemengde fondsen (met zowel obligaties als aandelen)
- Belgische ingezetenen.
De nieuwe regel heeft betrekking op beleggingsfondsen die meer dan 40% investeren in vastrentende producten. Dat zijn dus obligatiefondsen en sommige gemengde fondsen.
Indien die 40% grens is overschreden, worden de meerwaarden op het vastrentende gedeelte bij verkoop belast aan 21%.
Bij distributiefondsen wordt naast de dividenden ook de meerwaarde belast indien:
- de 40% grens is overschreden en
- de statuten van het fonds niet voorzien dat alle verkregen netto opbrengsten worden uitgekeerd. Dit is het geval voor alle distributiefondsen in het aanbod van Rabobank.be."
Wel dat fonds van Robeco brengt gemiddeld 6 % met zoals gezegd een erg lage volatiliteit.hansv schreef: ivm robeco lux-o-rente:
Wel spijtig, die 21%. Ik kijk liever eerst uit naar andere mogelijkheden dan.
Zelfs met een RV van 25 % hou je nog altijd zo'n 4,50 % netto netto over.
Je kan natuurlijk altijd wachten tot Pasen en Kerstmis samenvallen...
Die 6% is nog altijd 1,5% meer dan de hoogst renderende termijnrekening op 10 jaar op het ogenblik en daar betaal je ook RV op.
dit fonds is de laatste tijd wat aan het aanmodderen ...
Is mij ook al opgevallen. Nu ja, ik wil het niet beoordelen op een of twee maanden. Afspraak binnen een half jaar. 
-
anonymous6
Zie mijn post van een (heel) aantal weken terug. Daarin zei ik al dat dit fonds nog nooit anders gedaan heeft dan aanmodderen. Alleen wisselen ze dat aanmodderen af met af en toe een steile klim, waarna ze weer een hele poos ter plekke blijven trappelen. En dan nog eens een klim,etc. Grafiek zegt genoeg.Jhn schreef:dit fonds is de laatste tijd wat aan het aanmodderen ...
http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... 97J&tab=13" onclick="window.open(this.href);return false;
-
anonymous6
Eenzelfde opmerking maakte ik trouwens voor Carmignac Patrimoine.
Las onlangs dat Alfonds zich ook kritisch begint uit te laten aangaande de underperformance die deze beiden laten optekenen tov de referte-index.
CP : http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... F90&tab=13" onclick="window.open(this.href);return false;
Las onlangs dat Alfonds zich ook kritisch begint uit te laten aangaande de underperformance die deze beiden laten optekenen tov de referte-index.
CP : http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... F90&tab=13" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan is het nu het moment om Robeco Lux-o-rente bij te kopen. Ik heb liever een fonds dat een tijd niets doet en dan weer volop stijgt dan een dat op en neer gaat.
In mijn "cursus" heb ik de opmerking al gemaakt dat grafieken erg gevaarlijk zijn en erg moeilijk om te interpreteren.
Je moet zo'n fonds op langere termijn bekijken:
Op periodes van 3 jaar haalt Robeco Lux O Rente gemiddeld 5,28 %
Op periodes van 5 jaar: 5,67 %
En dit met weinig hoogtes en laagtes: Ik zou hier niet spreken van aanmodderen.
Je moet zo'n fonds op langere termijn bekijken:
Op periodes van 3 jaar haalt Robeco Lux O Rente gemiddeld 5,28 %
Op periodes van 5 jaar: 5,67 %
En dit met weinig hoogtes en laagtes: Ik zou hier niet spreken van aanmodderen.