Sioen
TIP
Re: Sioen
Positieve outlook naar omzet, maar ik ben toch benieuwd naar hun marges in het licht van die stijgende grondstoffenprijzen. Had een vks van €20-25m ingepencild met capex tussen €30-€35m. In de jaren nadien lijkt een vks van €37-€42m per jaar mogelijk.
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Mijn raming was 22m met inderdaad veel upside richting 2020 door deleverage en hogere operationele efficiency. Positie met 30 pct verhoogd aan 21.60 in de dip.
hopelijk gaan ze nog eens langs 21,5 euro 
ik heb ook gedraaid
gaan die geen last hebben van Brexit ?
textielsector zou daar gevoelig voor zijn
textielsector zou daar gevoelig voor zijn
Jaaromzet conform analistenverwachtingen. Winst hoger dan prognoses. Vrije kasstroom ong. €10 miljoen. Volgens Thomson Reuters kan de vks dit jaar naar ong. €28 mio stijgen en volgend jaar ong. €39 mio. Investeringen blijven voorlopig op zeer hoog niveau volgens TR.
Ik hanteer een fair value van €41 / aandeel.
Ik hanteer een fair value van €41 / aandeel.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Het harde werk van de laatste jaren, met name de overnames beginnen te lonen. 
vks marge brokkelt af, maar dat komt duidelijk door grote investeringen.
De omzet stijgt nu wel na jaren vlak te zijn, dus FCF zal wel volgen de jaren hierop.
7% FCF marge op 515M omzet geeft al opnieuw 36M FCF (inschatting voor het lopende jaar en verder)
Is mijn grootste positie in port en met de huidige resultaten zal het resultaat houden zijn, ik verwacht een licht positieve reactie. Ik zet mijn koersdoel op €33
De omzet stijgt nu wel na jaren vlak te zijn, dus FCF zal wel volgen de jaren hierop.
7% FCF marge op 515M omzet geeft al opnieuw 36M FCF (inschatting voor het lopende jaar en verder)
Is mijn grootste positie in port en met de huidige resultaten zal het resultaat houden zijn, ik verwacht een licht positieve reactie. Ik zet mijn koersdoel op €33
Laatst gewijzigd door reteiP op 1 maart 2019, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Faire waarde hanteer ik op 30-32 euro, verder ga ik niet (gecorrigeerd voor de schuldgraad). Een mooie positie die ik wens op te bouwen rond 22 euro
het dividend heeft ook een mooie jump gemaakt, toch!
bron: de tijd
https://www.tijd.be/ondernemen/textiel/ ... 14210.html
use new private windowSioen scoort deal met Franse marine
Nogmaals een illustratie waarom het interessant om het jaarverslag te lezen. In het jaarverslag van Sioen lezen we dat de textielgroep de komende vijf jaar reddingsvesten mag leveren voor de Franse marine. Het contract is goed voor 9,3 miljoen euro.
https://www.tijd.be/ondernemen/textiel/ ... 14210.html
Dat jaarverslag staat dus echt al 10 dagen op hun website hé. Nu wordt het ineens ontdekt. De outlook was qua toon ook positiever in de brief aan de aandeelhouders dan in het persbericht van de jaarresultaten.
Straf als men daar nu pas op uitkomt.
Anderzijds hoor je me niet klagen no zo een leuke stijging. Blij dat ik dit pareltje onlangs heb ingeslagen.
Anderzijds hoor je me niet klagen no zo een leuke stijging. Blij dat ik dit pareltje onlangs heb ingeslagen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
liefhebbers van sioen!
koers van sioen durft wel eens te overreageren!
koers van sioen durft wel eens te overreageren!