Sparen voor kinderen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Sparen voor kinderen
Is inderdaad een gloednieuw product dat probeert in te spelen op de lage spaarrentes...
...door jonge ouders voor minstens 8 jaar te binden aan een product met lage rente.
...door jonge ouders voor minstens 8 jaar te binden aan een product met lage rente.

Da's een redenering die ik eigenlijk niet goed snap, of wil snappen. Kapitaal dat meestal heel vroeg in het leven van een kind is verworven ga je vervolgens het langst laten wegkwijnen. Als ouder draag je daar toch even veel verantwoordelijkheid voor als voor het geld dat je zelf opzij zet?Henkie1984 schreef: ↑27 november 2017, 12:24 Persoonlijk zou ik voor een systeem kiezen waar het geld van de opa's en oma's ect op een spaar rekening gaat.
De rente zal nog jaren laag blijven. De opbrengst van een Tak 21 is meer dan de gegarandeerde rente alleen. Er is ook nog de winstdeelname. De 2% taks die je in het begin betaalt is niet veel wanneer je die over de hele duurtijd van de Tak 21 - minstens acht jaar - spreidt. Dan is het maar ten hoogste 0,25% per jaar.
-
- VIP member
- Contacteer:
Verschil zit hem misschien in het feit dat er geen "kapitaal" via de familie word verworven bij onsDidymus schreef: ↑27 november 2017, 22:06 Da's een redenering die ik eigenlijk niet goed snap, of wil snappen. Kapitaal dat meestal heel vroeg in het leven van een kind is verworven ga je vervolgens het langst laten wegkwijnen. Als ouder draag je daar toch even veel verantwoordelijkheid voor als voor het geld dat je zelf opzij zet?

100€ van oma is niet mijn speelgoed. Als oma de dreumes 100 aandelen Ahold had willen geven moet ze dat er bij vermelden

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Oma draagt het beheer van die 100 EUR toch aan jou over als wettelijke vertegenwoordiger van het kind?
-
- VIP member
- Contacteer:
zal een in feite en principe kwestie zijn.
Ik feite geeft ze me het beheer in principe gaat ze er van uit dat het op een spaarrekening komt te staan.
Het is niet meer dan een keuze die ik maak, en juist omdat het om kleinere bedragen zal gaan zal de impact op het beleid/rendement minimaal zijn.
Ik feite geeft ze me het beheer in principe gaat ze er van uit dat het op een spaarrekening komt te staan.

Het is niet meer dan een keuze die ik maak, en juist omdat het om kleinere bedragen zal gaan zal de impact op het beleid/rendement minimaal zijn.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Er werden de laatste dagen ook enkele artikels in de Tijd gespendeerd aan de nieuwe erfenisregels bij schenkingen vanaf 2018...Ik vraag mij dan wat daar dan weer de gevolgen van zijn, bij het sparen voor kinderen...