Te dure Telenet-tarieven
Re: Te dure Telenet-tarieven
Op 4/2/2016 lezen we in Het Laatste Nieuws dat zelfs de CEO van Mobistar de groothandelsprijzen nog niet met zekerheid kent.satsurfer schreef: Graag met enige kennis van zaken spreken.![]()
1. Mobistar betaalt 19.7 € aan telenet groothandelsprijs (vroeger 29.7 €) voor gebruik van hun infrastructuur de eerste 2 jaar, nadien zal 21.7 €/klant aangerekend worden.
Citaat : " Over de prijs van Mobistar, wil Harion pas iets zeggen op 15 februari. Hij wacht nog op de definitieve beslissing over de groothandelsprijzen die Mobistar aan de kabelaars zal moeten betalen."
Bron : http://www.hln.be/hln/nl/924/Showbizz/a ... ange.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
ge zijt toch een triestige mens Haelewyn, denkend dat je het warm water telkens uitvindt. Ge komt met een berichtje van 4 februari, die al eigenlijk oud nieuws is.
Mobistar kondigt morgen zijn tarieven aan. (dat weet ik al van 4/2)
https://twitter.com/Team_Astel/status/6 ... 0582957056
Denk je dat zij dat zouden doen, als ze niet zeker weten wat ze betalen/product aan groothandelsprijs?
Ze hebben eindelijk groen licht gekregen van de Europese Commissie.
er staat:
"Over de prijs van Mobistar, wil Harion pas iets zeggen op 15 februari. Hij wacht nog op de definitieve beslissing over de groothandelsprijzen die Mobistar aan de kabelaars zal moeten betalen."
jij maakt daarvan: 'Harion weet groothandelsprijzen nog niet' Was gewoon groen of rood licht, en het is groen licht..
Hoe de kostprijs berekend wordt, is al lang duidelijk, Europa moest gewoon hun fiat geven. Dus Mobistar gokte op groen licht, om zo snel mogelijk te kunnen starten (ze wachten al 5 jaar). En voor de rest volg ik het verder op userbase, waar normale mensen zitten, die normale reacties geven, en niet telkens flamen, en als een 'kip zonder kop' gaan reageren.
De Europese Commissie heeft forse kritiek op de prijszetting bij de openstelling van de kabel. Toch mogen de Belgische regulatoren doorgaan met hun plannen.
http://trends.knack.be/economie/e-busin ... 63937.html
EC stemt in met regulering voor Belgische kabel
http://www.telecompaper.com/nieuws/ec-s ... l--1127824
en wat voor nonsens ga je nu schrijven?
Mobistar kondigt morgen zijn tarieven aan. (dat weet ik al van 4/2)
https://twitter.com/Team_Astel/status/6 ... 0582957056
Denk je dat zij dat zouden doen, als ze niet zeker weten wat ze betalen/product aan groothandelsprijs?

Ze hebben eindelijk groen licht gekregen van de Europese Commissie.
er staat:
"Over de prijs van Mobistar, wil Harion pas iets zeggen op 15 februari. Hij wacht nog op de definitieve beslissing over de groothandelsprijzen die Mobistar aan de kabelaars zal moeten betalen."
jij maakt daarvan: 'Harion weet groothandelsprijzen nog niet' Was gewoon groen of rood licht, en het is groen licht..
Hoe de kostprijs berekend wordt, is al lang duidelijk, Europa moest gewoon hun fiat geven. Dus Mobistar gokte op groen licht, om zo snel mogelijk te kunnen starten (ze wachten al 5 jaar). En voor de rest volg ik het verder op userbase, waar normale mensen zitten, die normale reacties geven, en niet telkens flamen, en als een 'kip zonder kop' gaan reageren.
De Europese Commissie heeft forse kritiek op de prijszetting bij de openstelling van de kabel. Toch mogen de Belgische regulatoren doorgaan met hun plannen.
http://trends.knack.be/economie/e-busin ... 63937.html
EC stemt in met regulering voor Belgische kabel
http://www.telecompaper.com/nieuws/ec-s ... l--1127824
en wat voor nonsens ga je nu schrijven?

Nu telenet Base heeft overgenomen ben ik bang dat telenet base naar de kl*ten gaat helpen met duurdere tarieven ed.
Ik heb een B0-abonnement van base. Gratis kaartje gekregen met 10 euro belwaarde, één jaar geldig. Halfjaar oud. Gebruik ik meestal voor reclamaties en gevloek aan argenta. Die nummer bestaat binnenkort toch ni meer.
Dank u Base
Dank u Base
misschien ook de fout van de burgemeester van Antwerpen?
Gelijk heb je, man. Een berichtje van 4 februari is al oud nieuws op 14 februari.satsurfer schreef:ge zijt toch een triestige mens Haelewyn, denkend dat je het warm water telkens uitvindt. Ge komt met een berichtje van 4 februari, die al eigenlijk oud nieuws is.
Op Userbase is het nieuws verser, vermoed ik. De telkens terugkerende verwijzing naar Userbase begint zo oninteressant te worden als het gewouwel in een duivenlokaal nadat de laatste vaste klant na 1 uur 's morgens bijna van zijn barkruk valt maar niet meer in staat is om naar huis te wandelen.
Nieuws is vers als je er als eerste mee komt..
Ik vind het eigenlijk wel grappige lectuur, die pogingen van jou om deskundig over te komen.
Maar het is zo doorzichtig en gezwets dat niets ter zake doet, uit de context getrokken om jouw grote gelijk te dienen, dat het beschamend zou moeten zijn.
Laat het maar komen voor mijn part.

Ik lees het wel met vertraging als ik eens de behoefte heb aan wat sit down comedy. Ik heb voor mezelf een slotje gezet voor jouw postings omdat ze toch maar bruisen van je behoefte aan het verhogen van je ego (zal wel nodig zijn), niet aan het geven van informatie die die naam waard is.
Elke zin vol onzin ga ik niet meer weerleggen. Er kruipt meer tijd en tekst in dan het waard is.
Mannekes, forum(s) van Spaargids dient om met mekaar van ideeën te wisselen en mekaar te helpen bij vragen en/of opmerkingen.
Niet om mekaar te beschimpen of vetes uit te vechten! Hou het gezellig aub !!!!!!!
Niet om mekaar te beschimpen of vetes uit te vechten! Hou het gezellig aub !!!!!!!
Je hebt gelijk.eric22 schreef:Mannekes, forum(s) van Spaargids dient om met mekaar van ideeën te wisselen en mekaar te helpen bij vragen en/of opmerkingen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ze spreken van een downloadsnelheid van 12 Mbps voor de formule van 25 euro per maand.
Over de upload wordt niets gezegd. Waarschijnlijk gaat het hier over ADSL2 zoals Scarlet nog aanbiedt. De downloadsnelheid op dat netwerk is nationaal gelimiteerd tot 12 Mbps en de uploadsnelheid ligt bij Scarlet op 0.625 Mbps. Dat is dus minder dan 80 kilobyte per seconde. Dat is traag hoor.. Een foto uploaden van 3 MB duurt 38 seconden. Als je er zo 4 aan een mail hangt, duurt het versturen van die mail rond de 2.5 minuten. Maar dan enkel als je de theoretische maximumsnelheid al haalt.
Ook de download is niet schitterend, vooral niet als je enige afstand van de centrale zit.. Want dan gaat het nog omlaag.
Hun formule van 35 euro per maand heeft VDSL2. Dat is al beter..
Bellen is duur bij deze provider. Het aanbod lijkt me erg op dat van TV Vlaanderen Bellen & internet. Misschien komt het van dezelfde bron. Voor ieder gesprek betaal je 10 cent setupkost en nog eens 10 cent per minuut.
Voor mij zou dat duur uitvallen met 600 - 1000 minuten per maand vanop de vaste lijn.
Mijn idee dus : ADSL2 : afrader wegens totaal voorbijgestreefd. Bijna niemand is daar nog gelukkig mee. Enkel de VDSL voor 35 euro is ergens een aanrader maar ook hoger in de prijs; Als je vaak wil bellen : afblijven !
Honderd minuten per maand kost al meer dan 10 euro extra.
Over de upload wordt niets gezegd. Waarschijnlijk gaat het hier over ADSL2 zoals Scarlet nog aanbiedt. De downloadsnelheid op dat netwerk is nationaal gelimiteerd tot 12 Mbps en de uploadsnelheid ligt bij Scarlet op 0.625 Mbps. Dat is dus minder dan 80 kilobyte per seconde. Dat is traag hoor.. Een foto uploaden van 3 MB duurt 38 seconden. Als je er zo 4 aan een mail hangt, duurt het versturen van die mail rond de 2.5 minuten. Maar dan enkel als je de theoretische maximumsnelheid al haalt.
Ook de download is niet schitterend, vooral niet als je enige afstand van de centrale zit.. Want dan gaat het nog omlaag.
Hun formule van 35 euro per maand heeft VDSL2. Dat is al beter..
Bellen is duur bij deze provider. Het aanbod lijkt me erg op dat van TV Vlaanderen Bellen & internet. Misschien komt het van dezelfde bron. Voor ieder gesprek betaal je 10 cent setupkost en nog eens 10 cent per minuut.
Voor mij zou dat duur uitvallen met 600 - 1000 minuten per maand vanop de vaste lijn.
Mijn idee dus : ADSL2 : afrader wegens totaal voorbijgestreefd. Bijna niemand is daar nog gelukkig mee. Enkel de VDSL voor 35 euro is ergens een aanrader maar ook hoger in de prijs; Als je vaak wil bellen : afblijven !
Honderd minuten per maand kost al meer dan 10 euro extra.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik snap uw insteek wel, maar wat doet het er toe dat je voor zo'n mail dan 2,5 minuut doet?
Hoeveel % zou z'n mail binnen het half uur beantwoorden?
Hoeveel % zou z'n mail binnen de 2 uur beantwoorden?
Hoeveel % zou z'n mail binnen de 4 uur beantwoorden?
Aan welke snelheid surf ik denk je? 64 Kbps
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Ik ben nochtans zeer tevreden van ADSL2. De upload is inderdaad niet supersnel, maar zie ik niet echt als een beperking. Het grote voordeel van ADSL2 (naast de prijs) is dat je je eigen modem kan kiezen en dus niet zo afhankelijk bent van je provider.haelewyn schreef:Mijn idee dus : ADSL2 : afrader wegens totaal voorbijgestreefd. Bijna niemand is daar nog gelukkig mee. Enkel de VDSL voor 35 euro is ergens een aanrader maar ook hoger in de prijs; Als je vaak wil bellen : afblijven !
Het is maar wat je gewoon bent en wat je er van verwacht natuurlijk.
Als je een Fiat Uno gewoon bent tracht je niet naar een nieuwe Opel Astra.
Ieder zijn meug ..
Modem : ik ben tevreden met mijn B-Box3. Doet alles wat ik er van verwacht. En die is gratis.
Als hij kapot gaat kan ik een nieuwe gaan halen.. Als er een nieuw model is, idem.
Een back-up die je maakt op een of andere Cloud toepassing.
Het gaat er niet om dat het 4 uur later aankomt bij de bestemmeling. Het gaat er om dat jouw upload vastloopt voor langere tijd en dat je ondertussen wel wat anders te doen hebt (Nee ?). Zelfs die 3 minuten bij een mail die je uitstuurt : ik vind het niet meer van deze tijd.
Ik vind het passen in de categorie : de gierigheid bedriegt de wijsheid.
Met de START van Proximus heb ik VDSL2 voor een paar euro extra en de telefonie die bij dat andere zit is voor mij hoedanook onbruikbaar wegens verschrikkelijk duur voor veel-bellers. Ben ik er dan iets mee vooruit ?
Als je een Fiat Uno gewoon bent tracht je niet naar een nieuwe Opel Astra.
Ieder zijn meug ..
Modem : ik ben tevreden met mijn B-Box3. Doet alles wat ik er van verwacht. En die is gratis.
Als hij kapot gaat kan ik een nieuwe gaan halen.. Als er een nieuw model is, idem.
Het doet er alleen en vooral toe als je eens iets groters wil doorsturen. Bv 50 foto's om te laten afdrukken.Spruitekop schreef:Ik snap uw insteek wel, maar wat doet het er toe dat je voor zo'n mail dan 2,5 minuut doet?
Een back-up die je maakt op een of andere Cloud toepassing.
Het gaat er niet om dat het 4 uur later aankomt bij de bestemmeling. Het gaat er om dat jouw upload vastloopt voor langere tijd en dat je ondertussen wel wat anders te doen hebt (Nee ?). Zelfs die 3 minuten bij een mail die je uitstuurt : ik vind het niet meer van deze tijd.
Ik vind het passen in de categorie : de gierigheid bedriegt de wijsheid.
Met de START van Proximus heb ik VDSL2 voor een paar euro extra en de telefonie die bij dat andere zit is voor mij hoedanook onbruikbaar wegens verschrikkelijk duur voor veel-bellers. Ben ik er dan iets mee vooruit ?
1 ding tegelijk doen, dat is niet meer van deze tijd.
Terwijl ene mail verstuurd wordt kan je de volgende al beginnen, backupprogramma's draaien op achtergrond met lagere prioriteit ...
Van de modem kan je ook hetzelfde zeggen, als je nooit een deftige niet dichtgetimmerde modem (zoals fritz!box) hebt gehad weet je ook niet wat je mist.
Terwijl ene mail verstuurd wordt kan je de volgende al beginnen, backupprogramma's draaien op achtergrond met lagere prioriteit ...
Van de modem kan je ook hetzelfde zeggen, als je nooit een deftige niet dichtgetimmerde modem (zoals fritz!box) hebt gehad weet je ook niet wat je mist.
@Spruitekop ;
Ik ben zeer tevreden met ADSL2 van Scarlet, wat schijnbaar de zelfde specs zijn. Het zal er van afhangen met hoeveel volk je aan die lijn wil hangen en wat die gaan doen. Ik ben de enige gebruiker en doe geen speciale uploadactiviteiten. Veel Netflix, Youtube en Stievie Classic streaming. ADSL is nog steeds meer dan snel genoeg daarvoor.
Scarlet is familie van Proximus, wat positief is. United Telecom heeft een minder goede associatie. Het feit dat je een gratis wifi modem krijgt is leuk + de vaste lijn en gratis DEC-telefoon. Als je daar iets mee kan doen tenminste. De activering is 60 euro versus 50 euro bij Scarlet. En via het "peterschap-programma" van Scarlet kan dat nog wat zakken.
Ik denk dat Scarlet toch nog een serieuzer bedrijf is dan United Telecom. Een oude ADSL2 /VDSL modem , bbox1 , 2 of 3 ... zijn niet zo moeilijk te vinden. Een vaste lijn via weepee telecom is ook snel in orde als je dat wil. Daarvoor moet je niet het United Telecom pakket nemen.
Ik ben zeer tevreden met ADSL2 van Scarlet, wat schijnbaar de zelfde specs zijn. Het zal er van afhangen met hoeveel volk je aan die lijn wil hangen en wat die gaan doen. Ik ben de enige gebruiker en doe geen speciale uploadactiviteiten. Veel Netflix, Youtube en Stievie Classic streaming. ADSL is nog steeds meer dan snel genoeg daarvoor.
Scarlet is familie van Proximus, wat positief is. United Telecom heeft een minder goede associatie. Het feit dat je een gratis wifi modem krijgt is leuk + de vaste lijn en gratis DEC-telefoon. Als je daar iets mee kan doen tenminste. De activering is 60 euro versus 50 euro bij Scarlet. En via het "peterschap-programma" van Scarlet kan dat nog wat zakken.
Ik denk dat Scarlet toch nog een serieuzer bedrijf is dan United Telecom. Een oude ADSL2 /VDSL modem , bbox1 , 2 of 3 ... zijn niet zo moeilijk te vinden. Een vaste lijn via weepee telecom is ook snel in orde als je dat wil. Daarvoor moet je niet het United Telecom pakket nemen.