Te dure Telenet-tarieven
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Re: Te dure Telenet-tarieven
Dat is ook een groot verschil met de systemen in buurlanden, technisch is het wel mogelijk maar Telenet heeft die mogelijkheid in de firmware geblokkeerd.
@ludo: je zou ervan versteld staan wat er nog allemaal op een harde schijf is terug te vinden die zogezegd gewist is. Zelfs een formatering wist niet alles.
Bij Telenet wordt er nu geswitcht naar een systeem waar de opnames niet meer op een harde schijf staan bij de klant, maar gecentraliseerd bij Telenet.haelewyn schreef: ↑5 juni 2019, 11:01 Een harde schijf van een digibox is zoals een harde schijf van een pc.
Het concept op zich bestaat eruit dat je alles kwijt bent als je schijf stuk gaat.
Er raken precies wel meer van die digibox schijven kapot dan die op een pc.
Conclusie : De grote merken kopen allebei rommel aan om budgettaire redenen.
Dat is bij Proximus al langer het geval.
En dat is ook wel handig als je eens een storing hebt. Je bent achteraf zeker dat je het opgenomen programma toch kan zien.
En dat is ook wel handig als je eens een storing hebt. Je bent achteraf zeker dat je het opgenomen programma toch kan zien.
Proximus is daar eveneens mee bezig.
Tv Vlaanderen voor zover ik weet (natuurlijk) niet.
Ik heb mijn opnames met de huidige decoder bij TVV op externe harde schijf en ik gebruik daarvoor een USB stick.
Elk systeem heeft nadelen : hier is het dat de opname zelf soms niet perfect is. Kan aan mijn USB stick liggen... Misschien zou een laptop schijfje beter zijn. Geen idee. Voor mij is het niet zo interessant, al dat opnemen.
Ook het op afstand bewaren heeft nadelen. Ik vraag me af of de operatoren dat allemaal backuppen.
De termijn waar je iets kan bewaren is (was) beperkt en zo raak je ook weer dingen kwiijt.
Tv Vlaanderen voor zover ik weet (natuurlijk) niet.
Ik heb mijn opnames met de huidige decoder bij TVV op externe harde schijf en ik gebruik daarvoor een USB stick.
Elk systeem heeft nadelen : hier is het dat de opname zelf soms niet perfect is. Kan aan mijn USB stick liggen... Misschien zou een laptop schijfje beter zijn. Geen idee. Voor mij is het niet zo interessant, al dat opnemen.
Ook het op afstand bewaren heeft nadelen. Ik vraag me af of de operatoren dat allemaal backuppen.
De termijn waar je iets kan bewaren is (was) beperkt en zo raak je ook weer dingen kwiijt.
één groot nadeel; je kan dat systeem van telenet niet kopen. Dwz: kassa kassa kassa voor telenet.
Mijn vader huurt al 6 jaar een digicorder aan ca 9euro per maand. Ik verklaar(de) hem zot.
Maar ja, als dan er iets aan is zegt hij dan.
Het kunt zo'n toestel kopen aan 250 Euro. Dit delen door 9 is ongeveer 28 maanden. Wetende dat je 24 maanden garantie hebt.
Mijn vader huurt al 6 jaar een digicorder aan ca 9euro per maand. Ik verklaar(de) hem zot.
Maar ja, als dan er iets aan is zegt hij dan.
Het kunt zo'n toestel kopen aan 250 Euro. Dit delen door 9 is ongeveer 28 maanden. Wetende dat je 24 maanden garantie hebt.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ja dat kan natuurlijk wel, maar Telenet gaat zijn personeel geen back up laten maken van je defecte harde schijf,om je films te redden die erop stonden.PinkPanther1970 schreef: ↑5 juni 2019, 11:14Dat is ook een groot verschil met de systemen in buurlanden, technisch is het wel mogelijk maar Telenet heeft die mogelijkheid in de firmware geblokkeerd.
@ludo: je zou ervan versteld staan wat er nog allemaal op een harde schijf is terug te vinden die zogezegd gewist is. Zelfs een formatering wist niet alles.
Als je de digicorder niet vertrouwd,moet je terug naar de al oude video recorder gaan, of op disk, en daar je films opnemen.
Of zelf een digicorder kopen inplaats van te huren, is hij defekt kan je hem open maken, en proberen je films te redden...
Met back up bedoel ik wel dat je het doet voor het te laat is..
De put vullen voor het kalf verdronken is.
De films die je opneemt en die je belangrijk vindt gewoon op een extern medium overzetten.
De put vullen voor het kalf verdronken is.
De films die je opneemt en die je belangrijk vindt gewoon op een extern medium overzetten.
Vroeger ging dit,maar Telenet heeft dit geblokkeerd,je kan het codeersignaal niet hacken denk ik.
Je kan wel de films op je tv af spelen, en proberen het via dat tv kanaal op te nemen op externe harde schijf ofzo,je gaat wel kwaliteitsverlies hebben dan.
Je kan wel de films op je tv af spelen, en proberen het via dat tv kanaal op te nemen op externe harde schijf ofzo,je gaat wel kwaliteitsverlies hebben dan.
Dat is bij TVV ook zo. De schijf die je gebruikt om eerst op te nemen krijgt een unieke code en als je naar een andere schijf opneemt kan je met het bewaarde bestand niets doen.
Geen idee of ik een 'video out' heb op de tv hier die ik daarvoor kan gebruiken.
Het is een redelijk oud ding van Philips waarvan ik hoop dat hij me nog lange tijd niet op kosten jaagt.
Ik zou al eens moeten gaan kijken hoe het zit met de nieuwe tv's en hun internetmogelijkheden..
Die tijd is volledig aan me voorbij gegaan.
Geen idee of ik een 'video out' heb op de tv hier die ik daarvoor kan gebruiken.
Het is een redelijk oud ding van Philips waarvan ik hoop dat hij me nog lange tijd niet op kosten jaagt.
Ik zou al eens moeten gaan kijken hoe het zit met de nieuwe tv's en hun internetmogelijkheden..
Die tijd is volledig aan me voorbij gegaan.
Er is een backup systeem ja, toch bij Telenet, met verschillende 'redundante' servers. Wel enkel in Mechelen, als het hele datacenter afbrandt, dan is er wel een probleem

De opnames worden ook niet apart bewaard, als verschillende klanten hetzelfde opnemen, is er maar één opname die bewaard wordt.
De bewaartermijn is inderdaad beperkt, tot enkele jaren. En standaard tot 60 dagen, maar die optie kan uitgevinkt worden bij elke opname.
Misschien de aloude video / dvd - vhs recorder kopen en daar opnemen rechtstreeks van het tv kanaal.
Ben je niet afhankelijk van codeersignalen denk ik???
Ben je niet afhankelijk van codeersignalen denk ik???
-
- Hero Member
- Contacteer:
De opnames zijn vermoedelijk gewist op mijn digicorder omdat ie te vol zat. Er zal dan automatisch een formattering ofzo gebeuren denk ik. Ik overleef het wel hoor, nu mijn favoriete series die ik had opgenomen, gewist zijn. Maar het sfeertje dat dan bij Telenet gecreëerd wordt van, we komen er voor niks tussen, en dat ondanks het feit dat het een gehuurd toestel is, vind ik niet kunnen.
Het heeft me, samen met de prijsverhoging, weer een stapje dichter bij EDPnet gebracht.
Het heeft me, samen met de prijsverhoging, weer een stapje dichter bij EDPnet gebracht.
Vooreerst, je huurt het toestel, niet hetgeen je zelf hebt opgenomen,en of de verkeerde bediening van het toestel. daar ben je zelf verantwoordelijk voor.
Je kan de optie " automatisch wissen " uit zetten. Is je harde schijf vol, neemt hij niets meer op, en zal je handmatig opname per opname moeten wissen wil je terug vrije ruimte hebben om te kunnen opnemen.
Normaal zie je ook hoeveel vrije opname ruimte er nog over is op je digicorder.
Is Uw fout als je de handleiding niet gelezen hebt of het toestel niet voldoende beheerd.
Als je dat wel had gedaan had je die optie kunnen uitzetten,en was je niets kwijt geweest.
De verantwoordelijkheid kan je niet afschuiven op Telenet en of je verschuilen achter " ik wist het niet "
Je kan de optie " automatisch wissen " uit zetten. Is je harde schijf vol, neemt hij niets meer op, en zal je handmatig opname per opname moeten wissen wil je terug vrije ruimte hebben om te kunnen opnemen.
Normaal zie je ook hoeveel vrije opname ruimte er nog over is op je digicorder.
Is Uw fout als je de handleiding niet gelezen hebt of het toestel niet voldoende beheerd.
Als je dat wel had gedaan had je die optie kunnen uitzetten,en was je niets kwijt geweest.
De verantwoordelijkheid kan je niet afschuiven op Telenet en of je verschuilen achter " ik wist het niet "
Laatst gewijzigd door ludo op 5 juni 2019, 13:24, 4 keer totaal gewijzigd.
Telenet handleiding
Een opname wissen of beveiligen tegen wissen.
De opnameruimte op de Digicorder is beperkt (ongeveer 200 uur opnames). Als alle opnames beveiligd zijn tegen wissen en de schijf vol is, kun je niet meer opnemen. Er moeten dan opnames gewist worden om opnieuw opnameruimte vrij te maken. Er zijn twee mogelijkheden om de opnameruimte van de Digicorder te beheren:•
manueel: je wist zelf opnames
automatisch: je laat de Digicorder opnames wissen op basis van volgende regel: opnames die je al bekeken hebt en die al het langst op de Digicorder staan, worden eerst gewist.
Om te vermijden dat waardevolle opnames worden gewist, kun je elke opname op elk moment beveiligen tegen automatisch wissen.
Opnames die beveiligd zijn tegen wissen, kunnen niet automatisch worden gewist als de schijf vol is. Selecteer een opname in het scherm Mijn opnames en druk op de toets OK. Selecteer Opnameopties en kies vervolgens Auto. Wissen Uit. De opname is nu beveiligd tegen automatisch wissen
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... en-opname/
---------------------------------------------------------------------
Als je de opname map opent ::::
Opgelet, zo verwijder je alle opnames in de opnamemap!
Dus " spontaan " zoals je denkt zullen je opnames zomaar niet verdwijnen,, daar zal je iets voor moeten instellen hebben of een "actie" voor moeten geactiveerd hebben op je digicorder
Een opname wissen of beveiligen tegen wissen.
De opnameruimte op de Digicorder is beperkt (ongeveer 200 uur opnames). Als alle opnames beveiligd zijn tegen wissen en de schijf vol is, kun je niet meer opnemen. Er moeten dan opnames gewist worden om opnieuw opnameruimte vrij te maken. Er zijn twee mogelijkheden om de opnameruimte van de Digicorder te beheren:•
manueel: je wist zelf opnames
automatisch: je laat de Digicorder opnames wissen op basis van volgende regel: opnames die je al bekeken hebt en die al het langst op de Digicorder staan, worden eerst gewist.
Om te vermijden dat waardevolle opnames worden gewist, kun je elke opname op elk moment beveiligen tegen automatisch wissen.
Opnames die beveiligd zijn tegen wissen, kunnen niet automatisch worden gewist als de schijf vol is. Selecteer een opname in het scherm Mijn opnames en druk op de toets OK. Selecteer Opnameopties en kies vervolgens Auto. Wissen Uit. De opname is nu beveiligd tegen automatisch wissen
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... en-opname/
---------------------------------------------------------------------
Als je de opname map opent ::::
Opgelet, zo verwijder je alle opnames in de opnamemap!
Dus " spontaan " zoals je denkt zullen je opnames zomaar niet verdwijnen,, daar zal je iets voor moeten instellen hebben of een "actie" voor moeten geactiveerd hebben op je digicorder
Het televisieaanbod van EDPnet is nochtans niet vergelijkbaar met Telenet wegens onbestaande..woodpeckerbird schreef: ↑5 juni 2019, 12:09