termijn rekeningen/kasbons
TIP
-
Matroos1958
- Full Member

- Contacteer:
Re: termijn rekeningen/kasbons
Private banking is duur. Ik weet trouwens niet of dat al mogelijk is voor 450K. De mix waarvan sprake kun je gemakkelijk zelf samenstellen.
-
Matroos1958
- Full Member

- Contacteer:
Idd, ben wel te vinden voor een aantal termijnrekeningen. Netto opbrengst hoop ik toch op 2,5 procent voor die som geld
Als je verschillende looptijden neemt komt er geregeld geld vrij dat je kunt uitgeven of opnieuw beleggen.
-
Matroos1958
- Full Member

- Contacteer:
Als je daar 5 % inflatie aftrekt, verlies je elk jaar nog.
Percentages van 3% en meer zijn haalbaar maar alleen als je naar het kantoor belt en soms als je minimum 100k aan inleg biedt.
Inflatieverwachtingen op de middellange termijn zijn rond de 2.2%. (https://www.ecb.europa.eu/stats/ecb_sur ... cp.en.html)
Ik ben het er wel mee eens dat het belangrijk is om zeker hierboven te blijven.
Maakt mij niet uit. Ik ben tevreden met 3 %. Bedoeling is mijn kapitaaltje langzaam op te souperen tegen mijn levenseinde.
De inflatie zal me worst wezen. Je kunt er toch niets aan doen. Neem een belegging die je bevalt en hoop er het beste van. Relax en maak jezelf niet ongelukkig omwille van de inflatie. Zit niet te denken: "Ja maar, door te sparen verlies ik eigenlijk".
-
Matroos1958
- Full Member

- Contacteer:
awek Yaris,
zo denk ik ook;
liever 2,5% procent op mijn 450K netto en rustig slapen dan mss 3,5% te hebben als alles meevalt en slapeloze nachten hebben.
Er lijken me niet veel termijnrekeningen waar je 2,5% netto kan krijgen.Matroos1958 schreef: ↑19 september 2023, 16:49awek Yaris,
zo denk ik ook;
liever 2,5% procent op mijn 450K netto en rustig slapen dan mss 3,5% te hebben als alles meevalt en slapeloze nachten hebben.
Als dit al het geval is, lijkt dit voor korte termijn (bvb 1 jaar), je hebt dan de onzekerheid wat je daarna gaat krijgen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Credimo heeft momenteel een Tak 21 waar ze gegarandeerd 2,5% op geeft maar
- dan moet je die 8 jaar bijhouden;
- er wordt geen interest jaarlijks uitgekeerd.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
1) In het geval je vastgoed zou verhuren en vermits de inflatie je worst zal wezen, zou je die niet kunnen aanrekenen (want niet verplicht). Dat zou een wereld van verschil voor de huurders zijn, want wie een lening afbetaald wordt niet gaïndexeerd, wie huurt (omdat hij geen vastgoed kan kopen) wel...
2) Voor het geval je een pensioen trekt (of een wedde) en vermits de inflatie je worst zal wezen, zou je die kunnen terugstorten aan de overheid of het bedrijf. ze zullen dankbaar zijn.
Iets zegt me dat er iets mis is met die redenering