termijn rekeningen/kasbons
TIP
-
Matroos1958
- Full Member

- Berichten: 121
- Lid geworden op: 04 dec 2017
- Contacteer:
Re: termijn rekeningen/kasbons
Private banking is duur. Ik weet trouwens niet of dat al mogelijk is voor 450K. De mix waarvan sprake kun je gemakkelijk zelf samenstellen.
-
Matroos1958
- Full Member

- Berichten: 121
- Lid geworden op: 04 dec 2017
- Contacteer:
Re: termijn rekeningen/kasbons
Idd, ben wel te vinden voor een aantal termijnrekeningen. Netto opbrengst hoop ik toch op 2,5 procent voor die som geld
Re: termijn rekeningen/kasbons
Als je verschillende looptijden neemt komt er geregeld geld vrij dat je kunt uitgeven of opnieuw beleggen.
-
Matroos1958
- Full Member

- Berichten: 121
- Lid geworden op: 04 dec 2017
- Contacteer:
Re: termijn rekeningen/kasbons
Als je daar 5 % inflatie aftrekt, verlies je elk jaar nog.
Re: termijn rekeningen/kasbons
Percentages van 3% en meer zijn haalbaar maar alleen als je naar het kantoor belt en soms als je minimum 100k aan inleg biedt.
Re: termijn rekeningen/kasbons
Inflatieverwachtingen op de middellange termijn zijn rond de 2.2%. (https://www.ecb.europa.eu/stats/ecb_sur ... cp.en.html)
Ik ben het er wel mee eens dat het belangrijk is om zeker hierboven te blijven.
Re: termijn rekeningen/kasbons
Maakt mij niet uit. Ik ben tevreden met 3 %. Bedoeling is mijn kapitaaltje langzaam op te souperen tegen mijn levenseinde.
Re: termijn rekeningen/kasbons
De inflatie zal me worst wezen. Je kunt er toch niets aan doen. Neem een belegging die je bevalt en hoop er het beste van. Relax en maak jezelf niet ongelukkig omwille van de inflatie. Zit niet te denken: "Ja maar, door te sparen verlies ik eigenlijk".
-
Matroos1958
- Full Member

- Berichten: 121
- Lid geworden op: 04 dec 2017
- Contacteer:
Re: termijn rekeningen/kasbons
awek Yaris,
zo denk ik ook;
liever 2,5% procent op mijn 450K netto en rustig slapen dan mss 3,5% te hebben als alles meevalt en slapeloze nachten hebben.
Re: termijn rekeningen/kasbons
Er lijken me niet veel termijnrekeningen waar je 2,5% netto kan krijgen.Matroos1958 schreef: ↑19 september 2023, 16:49awek Yaris,
zo denk ik ook;
liever 2,5% procent op mijn 450K netto en rustig slapen dan mss 3,5% te hebben als alles meevalt en slapeloze nachten hebben.
Als dit al het geval is, lijkt dit voor korte termijn (bvb 1 jaar), je hebt dan de onzekerheid wat je daarna gaat krijgen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Re: termijn rekeningen/kasbons
Credimo heeft momenteel een Tak 21 waar ze gegarandeerd 2,5% op geeft maar
- dan moet je die 8 jaar bijhouden;
- er wordt geen interest jaarlijks uitgekeerd.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Berichten: 1739
- Lid geworden op: 22 dec 2008
- Contacteer:
Re: termijn rekeningen/kasbons
1) In het geval je vastgoed zou verhuren en vermits de inflatie je worst zal wezen, zou je die niet kunnen aanrekenen (want niet verplicht). Dat zou een wereld van verschil voor de huurders zijn, want wie een lening afbetaald wordt niet gaïndexeerd, wie huurt (omdat hij geen vastgoed kan kopen) wel...
2) Voor het geval je een pensioen trekt (of een wedde) en vermits de inflatie je worst zal wezen, zou je die kunnen terugstorten aan de overheid of het bedrijf. ze zullen dankbaar zijn.
Iets zegt me dat er iets mis is met die redenering



