Tesla Motors
TIP
Re: Tesla Motors
Ik wil zeker en vast met dat Model 3 rijden. Ga gewoon zo hard blijven zagen bij mijn werkgever tot die toe geeft.
Aandelen van Tesla koop ik momenteel niet. Ik vind dat het bedrijf momenteel al sterk overgewaardeerd wordt.
Ze zullen de komende jaren telkens met goed nieuws moeten komen, of dat aandeel krijgt iedere keer klappen.
Een vertraging in de leveringen kan al voldoende zijn om 10-20% te verliezen (en Musk heeft zijn reputatie niet echt mee op dat gebied).
Anderzijds gaat de concurrentie ook niet stil zitten. Ik kan me niet voorstellen dat de Toyota en VW's van deze wereld nu gewoon beslissen om die 1.8 Benzinemotor nog een beetje bij te tunene, en nog een paar spoilers bij te plakken op de Golf/Corolla van 2019. Dat gaat echt niet genoeg zijn om op de markt te blijven.
Die 400.000 bestellingen van Tesla zijn veel waard, maar dat zit al ruimschoots in de koers.
Aandelen van Tesla koop ik momenteel niet. Ik vind dat het bedrijf momenteel al sterk overgewaardeerd wordt.
Ze zullen de komende jaren telkens met goed nieuws moeten komen, of dat aandeel krijgt iedere keer klappen.
Een vertraging in de leveringen kan al voldoende zijn om 10-20% te verliezen (en Musk heeft zijn reputatie niet echt mee op dat gebied).
Anderzijds gaat de concurrentie ook niet stil zitten. Ik kan me niet voorstellen dat de Toyota en VW's van deze wereld nu gewoon beslissen om die 1.8 Benzinemotor nog een beetje bij te tunene, en nog een paar spoilers bij te plakken op de Golf/Corolla van 2019. Dat gaat echt niet genoeg zijn om op de markt te blijven.
Die 400.000 bestellingen van Tesla zijn veel waard, maar dat zit al ruimschoots in de koers.
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Tesla Motors
Ik denk dat de doelgroep van Tesla in 'n café kan mocht de overheid de wagens niet zo'n fiscaal gunstig regime toekennen.Silverfox schreef:Je bent duidelijk niet de doelgroep van Tesla.
Ik ken er persoonlijk 4, allen zelfstandigen die de wagen 120% in rekening mogen brengen. Het is een zeer mooie wagen die binnenin spuuglelijk is. Als eigenaar kan je van de buitenkant weinig genieten als je rijdt, op het interieur moet je tot de laatste meter kijken.
PS: Denk er ook aan dat in die 400.000 reservaties ook veel 'investeringen' zullen zitten, mensen die de wagen niet willen kopen maar gebruik zullen maken om -waarschijnlijk tegen meerprijs- de wagen onmiddellijk aan te bieden op de markt.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Tesla Motors
Ik zeg dit niet op basis van het prijskaartje of de 120% aftrekbaarheid. De mensen die een AMG, Ferrari, Porsche of andere hardrijder kopen zijn niet de mensen die een elektrische wagen gaan kopen om vervolgens elke keer ze willen optrekken hun bereik weer hard hebben zien slinken. De 400.000 reservaties zijn dan ook een grote hype. En de 35.000 euro richtprijs maakt hem interessant voor de leasemarkt. Alleen is daar de restwaarde minstens even belangrijk en daar ligt de vraag. Welke particulier wil het risico nemen om na 3 à 5 jaar een 2dehands Tesla te kopen waar het kostenplaatje niet duidelijk is op dit moment. Verder heb zewederom naar mijn mening de bal misgeslagen met het dashboard nu voelt het interieur naar mijn mening nog goedkoper aan(volgens de foto's die ik al heb kunnen zien) Nu hebben ze gewoon een Touchscreen monitor gemonteerd op het dashboard in het midden. Dat doen de traditionele autobouwers allemaal stuk voor stuk toch beter.Spruitekop schreef:Ik denk dat de doelgroep van Tesla in 'n café kan mocht de overheid de wagens niet zo'n fiscaal gunstig regime toekennen.Silverfox schreef:Je bent duidelijk niet de doelgroep van Tesla.
Ik ken er persoonlijk 4, allen zelfstandigen die de wagen 120% in rekening mogen brengen. Het is een zeer mooie wagen die binnenin spuuglelijk is. Als eigenaar kan je van de buitenkant weinig genieten als je rijdt, op het interieur moet je tot de laatste meter kijken.
PS: Denk er ook aan dat in die 400.000 reservaties ook veel 'investeringen' zullen zitten, mensen die de wagen niet willen kopen maar gebruik zullen maken om -waarschijnlijk tegen meerprijs- de wagen onmiddellijk aan te bieden op de markt.
Re: Tesla Motors
"Top secret Tesla masterplan to be unveiled this week by Elon Musk (twitter)"
https://www.theguardian.com/technology/ ... masterplan
Volgens mij zal het een combopakket met leasing zijn voor gezinnen waar het volgende in zit:
- Een Tesla model 3
- Een Tesla home battery pack
- Een Solar City rooftop installatie van ... kWp
Die dan over 10 jaar afbetaald wordt of misschien zelfs langer.
Mits voldoende vertrouwen en indien deze case goed onthaald wordt, zal het makkelijk zijn voor Musk om kapitaal op te halen hiervoor. Het feit dat Musk fan was van het Solar City model zou verklaren dat hij ook fan is van soortgelijke constructie.
Past ook in zijn masterplan om PV & elektrisch rijden voor de massa beschikbaar te maken.
https://www.theguardian.com/technology/ ... masterplan
Volgens mij zal het een combopakket met leasing zijn voor gezinnen waar het volgende in zit:
- Een Tesla model 3
- Een Tesla home battery pack
- Een Solar City rooftop installatie van ... kWp
Die dan over 10 jaar afbetaald wordt of misschien zelfs langer.
Mits voldoende vertrouwen en indien deze case goed onthaald wordt, zal het makkelijk zijn voor Musk om kapitaal op te halen hiervoor. Het feit dat Musk fan was van het Solar City model zou verklaren dat hij ook fan is van soortgelijke constructie.
Past ook in zijn masterplan om PV & elektrisch rijden voor de massa beschikbaar te maken.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Re: Tesla Motors
En dat is nu een grote misvatting. Elektrische wagens zijn maar 100% aftrekbaar. Die 20% extra moet ook aan de passiefzijde worden ingeschreven, de zogenaamde onaantastbaarheidsvoorwaarde. Wanneer die belastingvrije reserve wordt geschonden, door bv. op het einde van je carrière je vennootschap te ontbinden, wordt die alsnog belast. Die 20% aftrek is dus maar tijdelijk.moneygirl schreef:koop gewoon een Tesla.
Met een aftrekbaarheid van 120% is dat volgens mij een betere investering
Maar altijd goed om de mensen gek te maken...
Re: Tesla Motors
"Tesla-aandeel krijgt klap na verkoopadvies Goldman", De Standaard 27/2/2017
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170227_02753677
Twijfels over Tesla groeien na een kritisch rapport van Goldman Sachs. De markt vreest voor vertragingen en nieuwe kapitaalronde.
Het aandeel Tesla Motors kreeg maandag op de Amerikaanse beurs een klap van ruim 4 procent. De autoproducent sloot 4,19 procent in het rood af, op 246,23 dollar. Aanleiding was een kritisch rapport van zakenbank en Wall Street-reus Goldman Sachs, waarin analist David Tamberrino zien advies bijstelt van ‘houden’ naar ‘verkopen’.
Vertragingen
Volgens analist David Tamberrino krijgt Tesla op korte termijn te maken met verschillende uitdagingen, waaronder de lancering van het nieuwe Model 3. Goldman Sachs denkt dat Tesla meer tijd nodig zal hebben om de auto daadwerkelijk op de markt te krijgen. Het zou niet de eerste keer zijn dat Tesla kampt met vertragingen. De lancering van Model X werd daardoor met twee jaar uitgesteld.
Ook de recente overname van zonnepanelenmaker SolarCity baart analisten zorgen. Volgens Tamberrino verandert daardoor het risicoprofiel van Tesla, terwijl de aankoop weinig synergievoordelen oplevert. Tenslotte wil Tesla wil ook nieuwe ‘gigafactories’ bouwen om accu’s voor zijn elektrische auto’s te produceren.
Vers kapitaal
Tamberrino denkt dat Tesla nog voor het vierde kwartaal de boer op moet voor een nieuwe kapitaalinjectie, iets waarop Elon Musk al zelf hintte in de toelichting op de jaarcijfers van 2016. Mede daarom verlaagt de analist van Goldman Saschs ook het koersdoel van Tesla: van 190 naar 185 dollar per aandeel.
Tamberrino sluit zich daarmee aan bij een groeiend kamp van kritische analisten. Er staan nu acht verkoopadviezen op het aandeel Tesla, tegenover negen keer ‘houden’ en zeven keer ‘kopen’.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170227_02753677
Twijfels over Tesla groeien na een kritisch rapport van Goldman Sachs. De markt vreest voor vertragingen en nieuwe kapitaalronde.
Het aandeel Tesla Motors kreeg maandag op de Amerikaanse beurs een klap van ruim 4 procent. De autoproducent sloot 4,19 procent in het rood af, op 246,23 dollar. Aanleiding was een kritisch rapport van zakenbank en Wall Street-reus Goldman Sachs, waarin analist David Tamberrino zien advies bijstelt van ‘houden’ naar ‘verkopen’.
Vertragingen
Volgens analist David Tamberrino krijgt Tesla op korte termijn te maken met verschillende uitdagingen, waaronder de lancering van het nieuwe Model 3. Goldman Sachs denkt dat Tesla meer tijd nodig zal hebben om de auto daadwerkelijk op de markt te krijgen. Het zou niet de eerste keer zijn dat Tesla kampt met vertragingen. De lancering van Model X werd daardoor met twee jaar uitgesteld.
Ook de recente overname van zonnepanelenmaker SolarCity baart analisten zorgen. Volgens Tamberrino verandert daardoor het risicoprofiel van Tesla, terwijl de aankoop weinig synergievoordelen oplevert. Tenslotte wil Tesla wil ook nieuwe ‘gigafactories’ bouwen om accu’s voor zijn elektrische auto’s te produceren.
Vers kapitaal
Tamberrino denkt dat Tesla nog voor het vierde kwartaal de boer op moet voor een nieuwe kapitaalinjectie, iets waarop Elon Musk al zelf hintte in de toelichting op de jaarcijfers van 2016. Mede daarom verlaagt de analist van Goldman Saschs ook het koersdoel van Tesla: van 190 naar 185 dollar per aandeel.
Tamberrino sluit zich daarmee aan bij een groeiend kamp van kritische analisten. Er staan nu acht verkoopadviezen op het aandeel Tesla, tegenover negen keer ‘houden’ en zeven keer ‘kopen’.
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Tesla Motors
Leuk artikel uit De Volkskrant over Tesla en massaproductie.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Tesla Motors
Bwa, er staat niets nieuws in dat artikel. Auto's bouwen is een extreem kapitaalintensieve en zeer complexe logistieke oefening. Dat wisten we al. Tesla staat voor een uitdaging.
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Tesla Motors
De Tesla Model 3 is voorlopig enkel te verkrijgen in de zwaardere versie (met beloofde actieradius van 500 km) tegen een prijs van 44.000$ (excl. BTW). Nadien volgt de 'Dual Motor'-versie (4x4).
Leveringstermijn is minstens twee jaar en er worden wel productieproblemen verwacht door Tesla.
Wil je ook met uw nieuwste Tesla ook nog eens autonoom rijden dan staan er ook nog 8000$ aan extra software-opties op uw offerte. Een duidelijke middenklasser. Yeah.
Ben eens benieuwd hoeveel die Tesla 3 dan gaat kosten in Europa, want blijkbaar moeten er volgens dit artikel dan ook nog eens BTW en allerhande taksen bijgerekend worden.
Een elektrisch wagenpark ...
De eerste 10 jaar gaan we enkel diegenen met een fiscaal gunstig regime elektrisch zien rijden.
Leveringstermijn is minstens twee jaar en er worden wel productieproblemen verwacht door Tesla.
Wil je ook met uw nieuwste Tesla ook nog eens autonoom rijden dan staan er ook nog 8000$ aan extra software-opties op uw offerte. Een duidelijke middenklasser. Yeah.
Ben eens benieuwd hoeveel die Tesla 3 dan gaat kosten in Europa, want blijkbaar moeten er volgens dit artikel dan ook nog eens BTW en allerhande taksen bijgerekend worden.
Een elektrisch wagenpark ...

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Tesla Motors
Iemand die Tesla nu zou kopen. Heeft gisteren djoef gekregen van 7% wegens tegenvallende resultaten. Er is genoeg vraag naar hun producten dus voldoende potentieel maar hun levering schort blijkbaar aan alle kanten.
Re: Tesla Motors
En leveringen zijn een probleem , hoe ?
Ik denk dat alle bestaande autofabrikanten, maar al te graag een leveringsprobleem zouden hebben.
Tesla is de enige westerse autofabrikant, die het gemaakt heeft in de laatste 50 jaar.
En dat in een sector , die door grote consolidatiegolven is gegaan. Er zijn nog maar 10 ofzo autofabrikanten over. Allemaal met 100miljarden omzet.
Om in zo'n industrie binnen te breken als een westerse autofabrikant, die zijn auto's maakt in een westers land, door auto's te maken , gebaseerd op een technologie, elektrische motoren, die tegen de almachtige diesel-en benzine motore en dus olie industrie ingaat, moet je enorm veel doorzettingsvermogen en lef heeft.
Als je ziet hoe de pers in het algemeen en ook de 'gewone man' ageert tegen tesla. Beiden hebben veel te verliezen, de 'standaard' pers,, omdat tesla geen advertenties koopt, enkel via social media adverteert, en dus enkel click-bait artikelen, maw negatieve artikelen, verkiesbaar zijn voor hen en de 'gewone man' omdat die vreest dat als de electrische auto doorbreekt, zijn eigen auto , niets meer waard zal zijn op de tweedehands markt.
Maar tesla heeft 1 voordeel, climate change, diesel bans in grote steden komen er. Zelfs al de bestaande autofabrikanten fanatieke lobbyen om ze tegen te gaan/uit te stellen.
Voor de rest, is tesla de leading electrische autofabrikant in de wereld.
Het is de eerste autofabrikant, die met de model 3 in massa productiegaat. Met een oplage van 5000/week nu en tegen mid 2019 te uppen naar 10000/week.
Er is geen enkel bestaande autofabrikant die het risico aandurft om een all-electrische wagen met een 10000/week productie aan te gaan.
Zelfs nissan , heeft zijn 60kw leaf, die normaal uitgerold zou worden in 2019, uitgesteld omdat ze niet zeker zijn dat ze het kunnen verkopen aan een prijs die hun winst oplevert.
Alle bestaande autofabrikanten, wachten op tesla, om de markt van de all-electrische auto te creeren, zodat ze in tesla's 'wake' ook hun eigen wagens kunnen positioneren.
Ondertussen is de model 3 in de us al uitgegroeid als de eerste auto , qua omzet, in de lijst van passagiersauto's. (17000+ model 3 verkocht in augustus 2018, met een omzet van 1 millard us$) Toch niet slecht voor een auto van een firma , die failliet is , niet waar ? Om alle ice (internal combustion enginens, eg benzine- en diesel-motoren) auto's het nakijken te geven in het land van de 'ice' auto.
tesla Aandeel lijkt me tussen de 250 us$ en 280 us$ waard.
Goede sites voor alles elektrisch, zijn elektrec / insideevs / cleantechnica .
model 3 komt naar europa, waarschijnlijk vanaf jan 19. (de 50.000+ euro versies, wel te verstaan) Enkel waneer tegen midden 2019 de productie naar 10000 model 3/week opgevoerd kan worden, komt de 35000 us$ /euro versie eraan. )
youtube , bjorn nyland, om , amusante filmpjes over tesla's auto's en andere all-electrische auto's te vinden.

- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Tesla Motors
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Tesla Motors
Het is de vraag of de koers van Tesla nu aan het pieken is (wat men zou afleiden uit de vorige pieken) of gaat die nog wat omhoog gaan.
Trouwens, moest ik teveel geld aan hebben, zouk ne tweedehands teslatje of miss ne oldtimer kopen. Om mensen te tonen dat ik te veel geld heb (niet slim)
Trouwens, moest ik teveel geld aan hebben, zouk ne tweedehands teslatje of miss ne oldtimer kopen. Om mensen te tonen dat ik te veel geld heb (niet slim)