Topfondsen voor een goede portefeuille ?
TIP
Topfondsen voor een goede portefeuille ?
Naast de gebruikelijke trackers die iedereen zou moeten hebben zou ik graag enkele topfondsen aan mijn portefeuille toevoegen.
Ik denk dan bv aan Robeco Global Consumer Trends Equities D.
Welke topfondsen verdienen volgens jullie ook een plaats in een goede portefeuille ?
Welke topfondsen verdienen volgens jullie ook een plaats in een goede portefeuille ?
Re: Topfondsen voor een goede portefeuille ?
Hier (https://mijnportefeuille.be/2020/02/25/ ... -per-jaar/) zitten nog wat pareltjes tussen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb het al 7 jaar en koop regelmatig wat bij.karine schreef: ↑26 februari 2020, 11:15 Naast de gebruikelijke trackers die iedereen zou moeten hebben zou ik graag enkele topfondsen aan mijn portefeuille toevoegen.
Zeer tevreden over.
Dit heeft de selectie overleefd.
Zo zullen er nog wel meerdere zijn van die fondsen veronderstel ik.
@annetje, ik ga die lijst ook eens verder bekijken.
Nog één : Robeco Sustainable Global Stars Equities Fund EUR
@annetje, ik ga die lijst ook eens verder bekijken.
Nog één : Robeco Sustainable Global Stars Equities Fund EUR
Legg Mason CB US Lg Cp Gr A EUR Acc IE00B19Z9612
Fundsmith Equity Sicav T EUR Acc LU0690375182
FLOSSBACH VS MULTI OPPORT. II RT CAP LU1038809395
Fidelity Global Technology A-Dis-EUR LU0099574567
Fundsmith Equity Sicav T EUR Acc LU0690375182
FLOSSBACH VS MULTI OPPORT. II RT CAP LU1038809395
Fidelity Global Technology A-Dis-EUR LU0099574567
Laatst gewijzigd door AMA op 27 februari 2020, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
We zijn goed bezig.
Hopelijk komen er nog enkele reacties.
Hopelijk komen er nog enkele reacties.
De meeste fondsen hier lopende kosten rond de 1,6%
Toch nog veel mensen met stockholm syndroom?
16% eraf na 10 jaar en 9 kansen op 10 slechter doen dan de indexen...
Whats the appeal?
Toch nog veel mensen met stockholm syndroom?
16% eraf na 10 jaar en 9 kansen op 10 slechter doen dan de indexen...
Whats the appeal?
Perfecte antwoord.
Als je geen individuele aandelen wil kopen, koop dan gewoon een index (S&P500, IWDA, etc.).
Geen beheerskosten van 1,6%.
--EDIT MOD: het is niet nodig een volledig bericht te quoten dat er net boven staat!--
Dit is toch een forum voor fondsen en aandelen? Als er vragen (en antwoorden) komen over fondsen beginnen anderen ze meteen af te doen als slechte producten gekocht door domme mensen... Fondsen hebben zeker hun nut en voordelen. Het is een alternatief voor mensen die geen grote financiële middelen hebben of hun eerste stapjes zetten op de beurs . Je kan aan lage bedragen en bv. maandelijks instappen zonder instapkosten en makelaarsloon.
Als je elke week 1000 euro kan wegzetten / missen voor te beleggen in aandelen zijn fondsen inderdaad niet de beste oplossing... maar daar ben ik nog niet aan toe
Voor te antwoorden op de oorspronkelijke vraag: 'comgest growth smaller companies europe' is mijn topper. Mijn portefeuille bestaat uit een zes-tal fondsen, 1 holding, 1 aandeel van een bedrijf (voor de sport) en goud-etf
Voor mij wel geen gemengde fondsen, enkel 100% aandelen-fondsen - 'veilig' sparen doe ik oa via Tak21 langetermijnsparen
Dit is toch een forum voor fondsen en aandelen? Als er vragen (en antwoorden) komen over fondsen beginnen anderen ze meteen af te doen als slechte producten gekocht door domme mensen... Fondsen hebben zeker hun nut en voordelen. Het is een alternatief voor mensen die geen grote financiële middelen hebben of hun eerste stapjes zetten op de beurs . Je kan aan lage bedragen en bv. maandelijks instappen zonder instapkosten en makelaarsloon.
Als je elke week 1000 euro kan wegzetten / missen voor te beleggen in aandelen zijn fondsen inderdaad niet de beste oplossing... maar daar ben ik nog niet aan toe
Voor te antwoorden op de oorspronkelijke vraag: 'comgest growth smaller companies europe' is mijn topper. Mijn portefeuille bestaat uit een zes-tal fondsen, 1 holding, 1 aandeel van een bedrijf (voor de sport) en goud-etf
Voor mij wel geen gemengde fondsen, enkel 100% aandelen-fondsen - 'veilig' sparen doe ik oa via Tak21 langetermijnsparen
Volgens sommige heel simpel, steek gewoon al je geld in een index zonder enige bescherming.
Ik had al een deel in indexen zitten en ga dat binnenkort weer opstarten maar daarnaast had ik graag ook een deel in fondsen belegt.
Vergelijk eens met jouw index.
https://www.morningstar.be/be/funds/sna ... 4BXI&tab=1
Ik had al een deel in indexen zitten en ga dat binnenkort weer opstarten maar daarnaast had ik graag ook een deel in fondsen belegt.
Vergelijk eens met jouw index.
https://www.morningstar.be/be/funds/sna ... 4BXI&tab=1
Idd, mijn 5 fondsen doen het jaar na jaar beter dan mijn 3 etf port.Arkad schreef: ↑27 februari 2020, 21:12 --EDIT MOD: het is niet nodig een volledig bericht te quoten dat er net boven staat!--
Toch ga ik voor beide.
Etf doe ik grotere aankopen, fondsen doe ik in kleine pakjes, kwestie van bezig te blijven.
Daarnaast nog wat aandelen.
Inderdaad, dat ik die vergeten was.JosTM schreef: ↑29 februari 2020, 14:51 De naam van mijn website is al vele jaren Topfondsen:
https://www.vanwent.nl/Info/TopFondsen.html
Dit is wel voldoende informatie om een mooi lijstje mee samen te stellen.
Bedankt allen.
Mag ik hier AXA B Fund Equity Belgium Acc(BE0152676954) bijplaatsen?
Nog eentje : Kempen Global High Dividend Fund