Van energieleverancier veranderen of niet
Re: Van energieleverancier veranderen of niet
Prijzen op VREG zijn totaalprijzen met inbegrip van taksen en netbeheer, dus niet wat gevraagd werd.
Bingo, Belpex is wat we nodig hebben. Thanks.
Prijzen zijn ook nog eens verschillend voor Brussel - walonie en vlaanderen.
Vandaag nog meer nieuws daarover in de krant 'Het Nieuwsblad':
Inwoners uit het Brussels gewest worden door sommige energiebedrijven niet meer bediend omdat het in Brussel een jaar kan duren om bij wanbetaling een schuld in te vorderen / een klant buiten te gooien.
In Vlaanderen zou dat maar twee maanden zijn.
Daarom worden bepaalde postcodes geweerd door enkele operatoren.
Inwoners uit het Brussels gewest worden door sommige energiebedrijven niet meer bediend omdat het in Brussel een jaar kan duren om bij wanbetaling een schuld in te vorderen / een klant buiten te gooien.
In Vlaanderen zou dat maar twee maanden zijn.
Daarom worden bepaalde postcodes geweerd door enkele operatoren.
-
- Newbie
- Contacteer:
Je kan je ook aansluiten bij een onafhankelijke energiemakelaar zoals June of Killswitch.
Zij krijgen geen vergoeding of commissie van energieleveranciers. In de plaats betaal je een abonnementskost rechtstreeks aan hen. Met andere woorden betaal je hen om ervoor te zorgen dat je altijd het beste energietarief hebt.
June heeft trouwens een handige blogpost met alle opties om een beter energietarief te vinden naast elkaar gelegd:
https://blog.june.energy/nl/2018/06/12/ ... gietarief/
Grtz Stapels
Zij krijgen geen vergoeding of commissie van energieleveranciers. In de plaats betaal je een abonnementskost rechtstreeks aan hen. Met andere woorden betaal je hen om ervoor te zorgen dat je altijd het beste energietarief hebt.
June heeft trouwens een handige blogpost met alle opties om een beter energietarief te vinden naast elkaar gelegd:
https://blog.june.energy/nl/2018/06/12/ ... gietarief/
Grtz Stapels
En er is nog een nieuwtje !
Net email gekregen van Energy people.
Zij dragen hun klanten over aan Mega. Ze vragen om het contract bij Mega te bevestigen.
Eerst nog eens kijken of me dat ook voordeliger gaat uitkomen.
Pukkie ging ook bij Mega. We moeten allebei eens nadenken of we onze energie nog hebben willen als ze van dezelfde leverancier komt.

Net email gekregen van Energy people.
Zij dragen hun klanten over aan Mega. Ze vragen om het contract bij Mega te bevestigen.
Eerst nog eens kijken of me dat ook voordeliger gaat uitkomen.
Pukkie ging ook bij Mega. We moeten allebei eens nadenken of we onze energie nog hebben willen als ze van dezelfde leverancier komt.

Net ook mail gekregen om akkoord te geven voor overstap van Energy People naar Mega. Is MEGa echter niet verplicht om mijn lopende (bijzonder interessante verbintenis) die tot maart 2019 loopt over te nemen? Mag men zomaar een bestaand contract eenzijdig verbreken?
Opzouten, Halewyn. Ge hebt genoeg met mij gelachen. Zoekt u maar een andere en duurdere leverancier want ik ga Mega niet met u delen.
Al bekomen van uw rode nederlaag, btw?

Al bekomen van uw rode nederlaag, btw?

Ik heb geen nederlaag gezien man... vraag het me eens in het topic, als je een reactie wil. Hier gaat het over iets anders.
Als ik met jou zou gelachen hebben zou je het wel gevoeld hebben hoor, Calimero.
Jij was eerst : je mag ze hebben .
Mega : tarief op vreg kan niet tippen aan ecopower of essent vooraf. Ik ga naar mijn portemonnee kijken en niet naar de voorkeur van Energy people.
Wel jammer dat er niet staat voor welke dag je moet opzeggen of wat er gebeurt als je het contract met Mega niet bevestigt. Welke tarieven gaan ze aanrekenen in de variabele formule, etc.. En of ze de vaste vergoeding nu ook gaan aanrekenen voor een paar maanden klant te zijn als je nu weggaat.
Geen enkele clausule over hoe je je contract met hen kan verbreken als je niet akkoord bent.
Als ik met jou zou gelachen hebben zou je het wel gevoeld hebben hoor, Calimero.
Jij was eerst : je mag ze hebben .
Mega : tarief op vreg kan niet tippen aan ecopower of essent vooraf. Ik ga naar mijn portemonnee kijken en niet naar de voorkeur van Energy people.
Wel jammer dat er niet staat voor welke dag je moet opzeggen of wat er gebeurt als je het contract met Mega niet bevestigt. Welke tarieven gaan ze aanrekenen in de variabele formule, etc.. En of ze de vaste vergoeding nu ook gaan aanrekenen voor een paar maanden klant te zijn als je nu weggaat.
Geen enkele clausule over hoe je je contract met hen kan verbreken als je niet akkoord bent.
Meneer Seghers van HLN (spreekbuis van de NVA) spreekt over een bloedrode zondag...
Wacht maar tot 2019 dan is mr Di Rupo terug aan zet.

banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Da's nog niet zo vergezocht. In Wallonië blijven ze hardnekkig voor een Venezuela-scenario kiezen.

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Full Member
- Contacteer:
Mega is een pak duurder dan mijn afgesloten contract bij Energy People.
Ik ben alvast aan het uitkijken voor een nieuwe leverancier.
Het jammere is dat de gasprijs een pak gestegen is de afgelopen maanden en het niet het juiste moment is om over te stappen vrees ik.
Ik ben alvast aan het uitkijken voor een nieuwe leverancier.
Het jammere is dat de gasprijs een pak gestegen is de afgelopen maanden en het niet het juiste moment is om over te stappen vrees ik.

Misschien met een variabele formule starten ? Veranderen naar x jaar vast als de prijzen beter liggen.
ik heb Energy people gevraagd hoe lang ik nog klant kan blijven en krijg daar een standaardmail terug die onder andere zegt :
"""" Wij kunnen nu nog niet exact aangeven wanneer wij definitief stoppen met de levering, en we snappen dat dit niet fijn is voor je. Maar uiteraard staat het je vrij om voor een andere leverancier dan Mega te kiezen.
Voor een goede afhandeling kan je het beste voor zaterdag 20/10/2018 bevestigen. Tot die datum kunnen we je overstap soepel laten verlopen zodat je per 1/12/2018 klant bent bij Mega.""""""""
Ik ben het niet van plan om naar Mega over te stappen. Ze zijn te duur voor mij.
ik heb Energy people gevraagd hoe lang ik nog klant kan blijven en krijg daar een standaardmail terug die onder andere zegt :
"""" Wij kunnen nu nog niet exact aangeven wanneer wij definitief stoppen met de levering, en we snappen dat dit niet fijn is voor je. Maar uiteraard staat het je vrij om voor een andere leverancier dan Mega te kiezen.
Voor een goede afhandeling kan je het beste voor zaterdag 20/10/2018 bevestigen. Tot die datum kunnen we je overstap soepel laten verlopen zodat je per 1/12/2018 klant bent bij Mega.""""""""
Ik ben het niet van plan om naar Mega over te stappen. Ze zijn te duur voor mij.
welke leverancier zou je op dit moment kiezen? En wat doe je met de tellerstanden want wie zonnepanelen heeft is een overstap nu niet interessant als deze ver na de jaarlijkse meting ligt