Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Hopelijk is het ook goed nieuws voor de leden van spaargids.
De minderbedeelden en lagere lonen blijven grotendeels gespaard , dat is dus goed nieuws voor iedereen hier.
Geen volledige index voor lonen vanaf 4.000 euro bruto. Links en rechts zijn het over 1 iets eens: werken moet minder lonen.
Een staker hoeft niet te weten WAAR hij tegen is, ALS hij maar tegen is.spaarfreakje schreef: ↑Gisteren 06:51 De stakers zijn flink door de neus geboord.
Nu weten ze echt ni waar ze tegen moeten zijn...
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Van mijn part woden popconcerten voor meer dan 250 personen verboden, en worden voetbalwedstrijden achter gesloten deur gehouden, met enkel audio-opname.
Maar daar gaat het nu niet over. Ik ben vooral geinteresseerd hoe jij tot het knotsgekke idee gekomen bent dat BTW-verhogingen niet naar de eindconsument worden doorgerekend. Je wilt klaarblijkelijk niet dat de prijs voor de consument stijgt, en daarom stel je voor om de prijs voor de consument te laten stijgen.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Dat is ook gewoon zo.
Ik zou haar adviseren om te staken in haar hoofdjob EN in haar flexijob. En ondertussen stiekem gaan zwartwerken.
Klagers zijn er altijd. Beter dat ze het bij ons zoeken dan bij iemand die nauwelijks rond komt.
En hop de effectentaks verdubbelt naar 0,3% je kon er vergif op innemen. Volgende halte 0,5% dan 0,75% dan 1% etc.
Dat is met elke belasting zo. Ze zetten gewoon de deur open voor de volgende.
Vooruit beschouwd iedereen met meer dan 2 miljoen als sterkste schouders. Wat houdt de volgende tegen om dat te verlagen naar 1,5 miljoen?
Inderdaad. Eens de belasting er is, is het heel makkelijk aan de knop te draaien.
De "echte" miljonairstaks is er niet gekomen (dwz men telt alles behalve vastgoed tesamen, dus niet enkel effectenrekeningen, maar ook kasbons, termijnrekeningen, spaarrekeningen,...), tot grote teleurstelling van Vooruit. Dit, zo zei Conner op Radio 1, is voor een volgende ronde.
Klopt, maar vermogenstaks, zonder de huizen van huisjemelkers erbij te tellen zou niet rechtvaardig zijn.patrick4 schreef: ↑Gisteren 09:44Inderdaad. Eens de belasting er is, is het heel makkelijk aan de knop te draaien.
De "echte" miljonairstaks is er niet gekomen (dwz men telt alles behalve vastgoed tesamen, dus niet enkel effectenrekeningen, maar ook kasbons, termijnrekeningen, spaarrekeningen,...), tot grote teleurstelling van Vooruit. Dit, zo zei Conner op Radio 1, is voor een volgende ronde.
Denk dat er dan vele zouden overschakelen van aandelen naar huizen , moest het erdoor komen.
In de effectentaks zit nog een groot gedrocht, het is PER EFFECTENREKENING, dat miljoen, tenzij men meerdere rekeningen zou openen om de effectentaks te vermijden.
Mensen die verschillende effectenrekeningen hadden voor de inwerkingtreding van die wet in 2021, daar kunnen de effectenrekeningen goud waard zijn. Omdat ze niet geopend werden om de effectentaks te omzeilen, de fiscus zal daar wel moeilijk overdoen mogelijk.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Waar het nog altijd stil rond blijft, is het wegwerken van de bevoordeling van Belgische gereglem spaarrek tov buitenlandse.
Dat moest toch dringend geregeld worden van Europa?
Al meer dan een jaar is daar een wetsvoorstel over opgemaakt door 2 NVA-parlementsleden, dat inhield:
1) samenvoegen van de vrijstellingsbedragen op intresten met die op dividenden tot 2000€ rond;
2) in ruil gelijkschakelen van de RV van 15% op geregl spaarrek naar 30%.
Wie enkel op spaarrekeningen zit (à 2% intrest), kan zo toch 100 000 € belastingvrij sparen.
Vroeg of laat komen ze daar weer stoemelings mee af, of gaan ze (=wij) boetes aan Europa betalen???
Dat hadden ze nu ineens erbij moeten gooien.
Proper werk, daar hebben ze geen verstand van.
Net als die accijnzen op aardgas... en later daar bovenop nog eens afkomen met 21% BTW (ipv 6%), omdat het zal moeten van Europa.
Had nu geregeld moeten zijn, zoals voorgesteld: eerst van 6% naar 12% en in 2028 van 12% naar 21%.
Dat moest toch dringend geregeld worden van Europa?
Al meer dan een jaar is daar een wetsvoorstel over opgemaakt door 2 NVA-parlementsleden, dat inhield:
1) samenvoegen van de vrijstellingsbedragen op intresten met die op dividenden tot 2000€ rond;
2) in ruil gelijkschakelen van de RV van 15% op geregl spaarrek naar 30%.
Wie enkel op spaarrekeningen zit (à 2% intrest), kan zo toch 100 000 € belastingvrij sparen.
Vroeg of laat komen ze daar weer stoemelings mee af, of gaan ze (=wij) boetes aan Europa betalen???
Dat hadden ze nu ineens erbij moeten gooien.
Proper werk, daar hebben ze geen verstand van.
Net als die accijnzen op aardgas... en later daar bovenop nog eens afkomen met 21% BTW (ipv 6%), omdat het zal moeten van Europa.
Had nu geregeld moeten zijn, zoals voorgesteld: eerst van 6% naar 12% en in 2028 van 12% naar 21%.
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 24 november 2025, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
De opbrengst van de effecten taks daalt jaar op jaar.
1e jaar (2021) 470 miljoen, waarvan 20 miljoen door natuurlijke personen. 2e jaar (2022) 395 miljoen, waarvan 16,6 miljoen door natuurlijke personen. 3e jaar (2023) 362 miljoen, waarvan onbekend door natuurlijke personen.
4e jaar(2024) nog steeds onbekend.
Probleem: er zijn te veel ontwijkingsmogelijkheden.
Zeer zeker ook legale.
Conclusie: weer symboolpolitiek om de afgunstige burger tevreden te houden.
Met de verdubbeling van de effectentaks zal er waarschijnlijk juist meer ontweken worden.
Ik vind het echt opmerkelijk dat er zo weinig discussie is over het slechts gedeeltelijk indexeren van brutolonen vanaf 4.000 euro. Dat is helemaal geen hoog loon. Een nettobedrag van 2.500 à 2.600 euro ligt niet veel boven het netto minimumloon, dus ik begrijp niet waarom dit zomaar normaal gevonden wordt.
Laatst gewijzigd door Moneyking op 24 november 2025, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.