ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
Mannekes toch wat een discussies over cijfers waar iedereen fout is ...
Tenzij iemand van jullie bij Keytrade werkt en de werkelijke cijfers kent? Zoniet vrees ik dat jullie gewoon wat met holle cijfers schieten
Tenzij iemand van jullie bij Keytrade werkt en de werkelijke cijfers kent? Zoniet vrees ik dat jullie gewoon wat met holle cijfers schieten

-
- Hero Member
- Contacteer:
Als we trouwens even naar de echte cijfers kijken: 2miljard over 43.000 klanten, gemiddeld 46.500euro spaargeld per klant ... Stevig cliënteel me dunkt in deze tijden van lage rente.
Er staat meer dan 265 miljard op de gereglementeerde spaarrekeningen alleen al. Dat is 24.000 per individuele Belg of 53.000 per huishouden; dus alleen voor de gereglementeerde spaarrekeningen.Jiraisking schreef: ↑30 juli 2019, 17:13 Als we trouwens even naar de echte cijfers kijken: 2miljard over 43.000 klanten, gemiddeld 46.500euro spaargeld per klant ... Stevig cliënteel me dunkt in deze tijden van lage rente.
Ik heb er alvast het dubbele staan, in afwachting van de aankoop van een vastgoed eind dit jaar. Daarom was die Flex-rekening nog handig, dat zal ik alleszins serieus missen bij Keytrade (waar ik al zit met de BVBA voor de effectenrekening).Jiraisking schreef: ↑30 juli 2019, 17:13 Als we trouwens even naar de echte cijfers kijken: 2miljard over 43.000 klanten, gemiddeld 46.500euro spaargeld per klant ... Stevig cliënteel me dunkt in deze tijden van lage rente.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zie het probleem van de flex rekening niet? Keytrade gaat die gewoon overnemen en ook aanbieden neem ik aan (of op z'n minst voor wie één had) ... Dat zijn ze wettelijk verplicht hoor 

Ik ben eens benieuwd daarnaar. Ze zullen die overnemen en na 3 maanden zeggen van 'oei, we stoppen ermee' 

Misschien 5 dagen na de overname het product afschaffen of omzetten ? 
Dat is gelijk met aambeien he. Wanneer het komt zult ge het geweten hebben. Wanneer het weer weggaat ? Nobody knows.

Dat is gelijk met aambeien he. Wanneer het komt zult ge het geweten hebben. Wanneer het weer weggaat ? Nobody knows.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat lijkt mij veel ontwikkeling en werk voor niks dan

Misschien, maar wie denk dat ze dezelfde rentes zullen hanteren komt bedrogen uit vrees ik.Jiraisking schreef: ↑30 juli 2019, 18:56 Ik zie het probleem van de flex rekening niet? Keytrade gaat die gewoon overnemen en ook aanbieden neem ik aan (of op z'n minst voor wie één had) ... Dat zijn ze wettelijk verplicht hoor![]()
De beste spaarrekening van Keytrade geeft 0.05% + 0.20%. MoneYou was met de direct (0.20%) en de plus (0.01% + 0.35%) toch nog behoorlijk boven dat van Keytrade.
Mij lijkt de kans groot dat het concept (de "direct" spaarformule) wel zal verder leven, maar zal (net als de andere "plus" rekening) moeten inboeten in rente. Keytrade is geen bank voor spaarrekeningen, die willen juist dat het geld geactiveerd wordt in een of ander beleggingsproduct.
Bij de overdracht van PSA had ik nog gewacht voor mijn getrouwheidspremie, maar meteen daarna andere oorden opgezocht. Mijn fondsen en pensioensparen van oorspronkelijk Rabobank zitten wel nog bij Keytrade. Pensioensparen is weliswaar niet meer actief in gebruik doordat ik nu bij Argenta hiervoor zit.
Nergens want dat zeg ik ook niet. Jij zei dat ze 50k klanten verloren zijn want je neemt 200K + 150K maar gaat er niet vanuit dat beide banken gemeenschappelijke klanten hebben. Als ze 50k klanten gemeenschappelijk hadden heeft Keytrade in zijn totaliteit niks verloren. Hadden ze 20k klanten gemeen dat heeft Keytrade 30k klanten verloren enzo...
En nu ga ik erover stoppen om het topic niet verder te vervuilen.
Akweer voor een voldongen feit gezet!
Dit is de tweede keer op tweejaar tijd. Eerst Recordbank naar ING, dan Rabobank en nu Moneyou en iedere keer naar Keytrade, een bank die ik niet graag heb.Het is verre van mijn favoriete onlinebank. Ik vind hun website niet zo overzichtelijk, tezeer gericht naar beleggers. Ook hun rentetarieven zijn niet concurrentieel met andere online spaarbanken...
Alle andere hoogvliegers wat betreft rentetarieven, vertrouw ik niet, Moneyou was ok, helaas over and out! Ik heb nog Rabobank, maar ik wil daar niet over de 100.000 gaan...

Alle andere hoogvliegers wat betreft rentetarieven, vertrouw ik niet, Moneyou was ok, helaas over and out! Ik heb nog Rabobank, maar ik wil daar niet over de 100.000 gaan...
Laatst gewijzigd door mouche op 31 juli 2019, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Als nen ollander u nie gekloot heeft, dan ist ie et vergeten.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
-
- Newbie
- Contacteer:
Van de gelegenheid gebruikt gemaakt om mijn Flex-rekening af te sluiten.
Saldo zal ik verhuizen naar Rabobank.
Sedert de bouw van mijn huis 2j geleden stond er bij beiden toch niet zoveel meer als voorheen, vroeger zat ik aan de 100k bij Rabobank maar dat is de eerste jaren toch niet meer aan de orde, 't zit nu in bakstenen
Saldo zal ik verhuizen naar Rabobank.
Sedert de bouw van mijn huis 2j geleden stond er bij beiden toch niet zoveel meer als voorheen, vroeger zat ik aan de 100k bij Rabobank maar dat is de eerste jaren toch niet meer aan de orde, 't zit nu in bakstenen

-
- Hero Member
- Contacteer:
Heel veel mensen met luxeproblemen zo te zien :-)