ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
Ik heb mijn flex ook afgesloten, ik wilde niet nog eens automatisch naar keytrade verhuizen.
- Eerste maal was in 2008 met kaupthing
- En dan weer eens met de rabobank effecten
- Eerste maal was in 2008 met kaupthing
- En dan weer eens met de rabobank effecten
Re: ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
Eind juli maakten MoneYou (ABN AMRO) en Keytrade bekend dat de rente van MoneYou behouden blijft na de overname door Keytrade.
Vandaag komt er bericht dat Keytrade zijn spaarrekening, 0,10% + 0,10% vanaf 1/10 verlaagt naar het wettelijk minimum.
'k Ben benieuwd hoe lang we de rente van MoneYou gaan behouden. Of zouden die ze ondertussen ook nog laten zakken ?
Vandaag komt er bericht dat Keytrade zijn spaarrekening, 0,10% + 0,10% vanaf 1/10 verlaagt naar het wettelijk minimum.
'k Ben benieuwd hoe lang we de rente van MoneYou gaan behouden. Of zouden die ze ondertussen ook nog laten zakken ?
Re: ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
Bij de vorige overnames door Keytrade is de rente van de overgenomen spaarrekeningen altijd netjes bewaard gebleven, tot het moment dat ze vervallen...annetje schreef: ↑19 september 2019, 14:19 Eind juli maakten MoneYou (ABN AMRO) en Keytrade bekend dat de rente van MoneYou behouden blijft na de overname door Keytrade.
Vandaag komt er bericht dat Keytrade zijn spaarrekening, 0,10% + 0,10% vanaf 1/10 verlaagt naar het wettelijk minimum.
'k Ben benieuwd hoe lang we de rente van MoneYou gaan behouden. Of zouden die ze ondertussen ook nog laten zakken ?
Of ze er ondertussen aan zullen denken om Moneyou te vragen hun rentes -waar mogelijk- reeds op gelijke voet te brengen als die van hun, dat weet ik niet: in het verleden hebben ze dat alleszins nooit gedaan!
Je kon toen gedurende een korte periode de facto aan veel hogere rentes dan via hun eigen platform sparen bij Key-trade door bij PSA je reeds bestaande spaarrekening te spijzen: ik heb toen zelfs alles van bij MoneYou overgeboekt naar PSA, om het kort nadien terug te zien komen, weliswaar met een véél hogere interest!
(in principe kan je dezelfde truc opnieuw toepassen, bedenk ik net, al is het verschil niet meer zo groot als toen)
Re: ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
Dat stelt toch al een beetje gerust, al is het inderdaad gene vette meer
.
Daarstraks alvast nog een deel richting MeDirect gestuurd. Hopelijk kan ik dat morgen aan een betere rente daar nog kwijt. Tenzij die hun mail met renteverlagingen ook al klaar hebben staan...
Daarstraks alvast nog een deel richting MeDirect gestuurd. Hopelijk kan ik dat morgen aan een betere rente daar nog kwijt. Tenzij die hun mail met renteverlagingen ook al klaar hebben staan...
Re: ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
hahaha, het was ook mijn eerste gedachte toen ik die mail kreeg. Ik zou er toch maar niet teveel op hopen. Misschien dat de rente nog zal gelijk blijven tot de overname maar ik verwacht dan toch ook snel een verlaging op die overgenomen rekeningen...annetje schreef: ↑19 september 2019, 14:19 Eind juli maakten MoneYou (ABN AMRO) en Keytrade bekend dat de rente van MoneYou behouden blijft na de overname door Keytrade.
Vandaag komt er bericht dat Keytrade zijn spaarrekening, 0,10% + 0,10% vanaf 1/10 verlaagt naar het wettelijk minimum.
'k Ben benieuwd hoe lang we de rente van MoneYou gaan behouden. Of zouden die ze ondertussen ook nog laten zakken ?
Re: ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
Ik interpreteer dat als de belofte om de rente die je bij Moneyou begint op te bouwen verder te blijven uitkeren bij het einde van de getrouwheidsperiode.
Bv : Je legt vandaag 20.000 euro in aan de intrest van Moneyou. Rond 1 november wordt dat een KT rekening. KT zal jouw rekening overnemen aan de intrest die je had bij Moneyou, maar vanaf 20 september 2020 geldt de intrest die dan actueel is op de KT spaarrekening.
Met andere woorden : ze beloven dat ze de verplichtingen van Moneyou zullen aanhouden maar niet dat ze altijd die intrest zullen blijven aanhouden na de lopende getrouwheidsperiodes.
Ik vrees dat een andere interpretatie 'wishful thinking' is. Geen enkele bank belooft haar intrestvoet niet te verlagen tegen volgend jaar.
Re: ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
Ik heb momenteel bij Moneyou enkel nog die direct rekening met enkel basisrente en geen getrouwheid... dus daar verwacht ik snel een verlaging van de intrest na de overname. Nuja, er staat ook niet zoveel meer op. Heb ook al een deel overgezet na de melding van overname...
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 05 jan 2014
Re: ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
Gisteren een concretere mail ontvangen.CarpeNoctem schreef: ↑30 juli 2019, 10:50Dat klopt, ik heb een mail ontvangen:
"We hebben goed en we hebben groot nieuws. Het goede nieuws is dat uw beveiligde bankomgeving binnenkort een make-over krijgt. Het grote nieuws: we lanceren ook een app!"
Hun "bankomgeving" was dan ook precies ontwikkeld door een puber op zijn zolderkamer![]()
"Vanaf 27 november 2019 wijzigen we onze Algemene Voorwaarden."
en
"NIBC Direct Bankomgeving
Onze bankomgeving wordt vernieuwd en we lanceren een app. Deze vernieuwing heeft ook impact op de manier waarop u onder andere inlogt. Zodra de nieuwe bankomgeving beschikbaar is, zal u uw toegang daarom even opnieuw moeten activeren."
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Re: ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
Wil dat zeggen dat ze hun rente ook zullen verlagen?CarpeNoctem schreef: ↑28 september 2019, 15:46 Gisteren een concretere mail ontvangen.
"Vanaf 27 november 2019 wijzigen we onze Algemene Voorwaarden."
Wat vinden jullie daarnaast interessant aan NIBC. Ze hebben blijkbaar een niet-gereglementeerde en gereglementeerde spaarrekening die beiden netto ongeveer 0,4% geven momenteel? Waarom zou je het één boven het andere verkiezen?
Quality growth investor
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 05 jan 2014
Re: ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
Niet dat ik weet.
Hun Flex-rekening geeft 0,42% netto, geen poespas met getrouwheid. Ik vind dit handig om wat geld te parkeren voor onvoorziene omstandigheden en zo toch nog iets van rente te ontvangen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Re: ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
Is idd mss wel interssant om cash te parkeren.CarpeNoctem schreef: ↑28 september 2019, 16:52 Hun Flex-rekening geeft 0,42% netto, geen poespas met getrouwheid. Ik vind dit handig om wat geld te parkeren voor onvoorziene omstandigheden en zo toch nog iets van rente te ontvangen.
Enig idee waarom hun rating zo laag is (Baa1/BBB)? Je ben idd tot 100K gewaarborgd maar toch altijd leuker als je niet al die rompslomp van een default moet meemaken.
Edit:
"Op 16 maart 2010 heeft NIBC € 750 miljoen opgehaald via het bundelen, opknippen en doorverkopen van hoogwaardige Nederlandse hypotheken. Het is de eerste keer sinds het uitbreken van de crisis dat NIBC weer geld ophaalt met het verkopen van hypotheekobligaties. De lening, in het Engels residential mortgage-backed securities (RMBS) genoemd, heeft de hoogste rating (AAA) van de kredietbeoordelaars Moody's en S&P." (bron wiki)
NIBC houdt zich met andere woorden bezig met herverpakte rommelkredieten.
Quality growth investor
Re: ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
Uit emailverkeer van Moneyou bleek vandaag dat de overdracht van het spaargeld gepland is voor 15 november.
Re: ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
Uit de mail waarover haelewyn spreekt:
"We hebben je al eerder geïnformeerd dat Moneyou haar spaarportefeuille overdraagt aan Keytrade Bank. De overdracht is gepland op 15 november 2019.
De algemene voorwaarden van Keytrade Bank zijn vanaf 18 november 2019 van toepassing."
Er zijn dus een paar dagen zonder algemene voorwaarden, maar soit het zal wel lukken zeker?
"We hebben je al eerder geïnformeerd dat Moneyou haar spaarportefeuille overdraagt aan Keytrade Bank. De overdracht is gepland op 15 november 2019.
De algemene voorwaarden van Keytrade Bank zijn vanaf 18 november 2019 van toepassing."
Er zijn dus een paar dagen zonder algemene voorwaarden, maar soit het zal wel lukken zeker?
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Re: ABN AMRO verkoopt spaarportefeuille Moneyou
Ik heb er een tijdje over getwijfeld...
Mijn spaargeld was op het einde van de getrouwheidsperiode gekomen deze maand.
Ik overwoog om het geld naar Keytrade te laten overgaan en daar nog een jaar de 0,36 % op te rapen maar ik heb toch het gevoel laten overheersen.
Naar Keytrade gaan met het spaargeld wil zeggen dat ik zedelijk verplicht ben om opnieuw een zichtrekening te hebben daar (?) want ze zullen wel niet met tegenrekening meer werken (?)..
In ieder geval : rekening afgesloten. Geen Keytrade.
Voor één keer eens niet het 'gewin' laten beslissen. Waarschijnlijk kost me dat op een jaar enkele tientallen euro's maar het zij zo.
Mijn spaargeld was op het einde van de getrouwheidsperiode gekomen deze maand.
Ik overwoog om het geld naar Keytrade te laten overgaan en daar nog een jaar de 0,36 % op te rapen maar ik heb toch het gevoel laten overheersen.
Naar Keytrade gaan met het spaargeld wil zeggen dat ik zedelijk verplicht ben om opnieuw een zichtrekening te hebben daar (?) want ze zullen wel niet met tegenrekening meer werken (?)..
In ieder geval : rekening afgesloten. Geen Keytrade.
Voor één keer eens niet het 'gewin' laten beslissen. Waarschijnlijk kost me dat op een jaar enkele tientallen euro's maar het zij zo.


