Advanced Metallurgical Group (AMG)
TIP
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
Beleggen = geduld hebben !Umi schreef: ↑17 mei 2018, 12:00Leuk om terug te lezen! We staan meer dan 30% hoger dan toen. Mss ben ik toch niet domUmi schreef: ↑8 maart 2018, 13:43 Ik snap er compleet niets meer van. Ik denk dat ik beter kan stoppen met beleggen![]()
ofwel ben ik dom ofwel is de markt dom![]()
Laten we hopen op die laatste! Wat zie ik over het hoofd???
Is het probleem dat het dividend amper verhoogd wordt? Is toch verstandig gezien de investeringen?![]()
Sinds mijn instap, via een turbo, sta ik op een zeer mooie winst. Volgens mij kan koers veel hoger wanneer Q2 resultaten worden bekend gemaakt.
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
https://wcsecure.weblink.com.au/pdf/KDR/01982380.pdf
& de reden dat AMG stijgt?
AMG is nog bezig met onderhandelingen voor fase 2 en/of fase3 LCE.
Mogelijks de reden waarom de Australische lithiumstocks 2a10% stegen vannacht?Offtake Agreement with Tesla 17 May 2018
Kidman enters binding lithium hydroxide offtake agreement with Tesla
3-year fixed-price take-or-pay agreement with two 3-year term options
Significantly enhances post refinery commissioning cash flow profile
In discussions with other strategic, globally significant parties
Further validates Kidman’s strategy of being an integrated ASX-listed manufacturer of battery-grade refined lithium
Kidman Resources Limited (Kidman) (ASX: KDR) is pleased to announce it has entered into a binding agreement with Tesla, Inc. (Tesla) to supply lithium hydroxide (Agreement). This follows the 4 May 2018 announcement that Western Australia Lithium (WAL), its 50:50 joint venture with Sociedad Quimica y Minera de Chile (SQM), had entered into an exclusive option to lease a premier site in the Kwinana Strategic Industrial Area in Western Australia.
The Agreement is for an initial term of three years on a fixed-price take-or-pay basis from the delivery of first product, and contains two 3-year term options. The other commercial terms of the Agreement are strictly confidential.
The Agreement equates to less than 25% of Kidman’s portion of initial nameplate production for the first three years from the refinery.
Other Offtake Discussions
In addition to the Agreement with Tesla, Kidman is in discussions with other strategic, globally significant parties also seeking refined lithium offtake. To date, expressions of interest from these parties have materially exceeded Kidman’s portion of initial refinery nameplate production. Kidman is currently targeting to enter into a limited number of offtake agreements, while leaving a minority portion of future supply uncontracted.
& de reden dat AMG stijgt?
AMG is nog bezig met onderhandelingen voor fase 2 en/of fase3 LCE.
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
Denk dat er momenteel wel een rush aan de gang is om middellange termijn contracten vast te krijgen. Op vrij korte tijd zijn er heel wat grote afnemers bijgekomen die zelf nog niet goed weten hoeveel ze in de nabije toekomst nodig hebben (hoeveel E-auto's er verkocht gaan worden), laat staan dat ze een zicht hebben op de markt evolutie. Zowel vraag als aanbod stijgen snel, niemand weet of ze elkaar gaan kunnen bijhouden. Ideaal scenario om met marge op zeker te spelen, liever wat ruimer ingeschat en aan een hogere prijs in ruil voor bevoorradingszekerheid.
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
Heinz is voorstander van LT contracts. Hij sprak al van 5a10jaar contracten (voor LCE). Zoveel te langer zoveel te beter imo.
nog een braziliaans artikel door google translate gehaald;
https://translate.google.com/translate? ... rev=search
edit; en nog eentje
https://translate.google.com/translate? ... rev=search
nog een braziliaans artikel door google translate gehaald;
https://translate.google.com/translate? ... rev=search
edit; en nog eentje
https://translate.google.com/translate? ... rev=search
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
'Bloomberg New Energy Finance' nieuwe outlook voor EV's.
https://about.bnef.com/electric-vehicle-outlook/
https://about.bnef.com/electric-vehicle-outlook/
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
Uitgestapt, wacht wel even op correctie om opnieuw in te stappen.
Tijd zal raad geven of dit slim was of niet.
Tijd zal raad geven of dit slim was of niet.
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
time in the market is more important than timing the market.
Hoe weet je wanneer correctie komt? hoe weet je wanneer correctie voorbij is?
Hoe weet je wanneer correctie komt? hoe weet je wanneer correctie voorbij is?
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
U hebt volledig gelijk, echter benader ik de beurs liefst zo koel mogelijk. Ik ben ingestapt aan 35 en had in het begin gezegd, aan 50 verkoop ik (vind dit persoonlijk voor 2018 een faire prijs voor AMG). We zijn boven de 50 uitgekomen en had mijn eigen regel niet gevolgd om op tijd uit te stappen. Velen roepen dat 60, 65 en 70+ haalbaar is. Vandaag alsnog aan 50,1 uitgestapt.
Als ze genoeg dalen ben ik bereid ze terug op te nemen.
Als ze genoeg dalen ben ik bereid ze terug op te nemen.
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
Dus betaal je graag transactiekosten? En wat indien ze niet lager uitkomen dan 35? Dan koop je terug aan, maar aan hogere koersen of vroeger?Rosnyx schreef: ↑23 mei 2018, 14:40 U hebt volledig gelijk, echter benader ik de beurs liefst zo koel mogelijk. Ik ben ingestapt aan 35 en had in het begin gezegd, aan 50 verkoop ik (vind dit persoonlijk voor 2018 een faire prijs voor AMG). We zijn boven de 50 uitgekomen en had mijn eigen regel niet gevolgd om op tijd uit te stappen. Velen roepen dat 60, 65 en 70+ haalbaar is. Vandaag alsnog aan 50,1 uitgestapt.
Als ze genoeg dalen ben ik bereid ze terug op te nemen.
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
Het zou mij verwonderen moesten ze terug aan 35 noteren dit jaar, rond 45 koop ik terug bij.
Nu 15EU/ aandeel winst gemaakt. Ben ik tevreden mee.
Stel ze dalen naar 45 (of lager, maar aan 45 stap ik terug in), stap ik terug in en hou ik ze tot een nader te bepalen koersdoel. Dan heb ik 15EU/ aandeel winst + of - hetgeen ik dan win/verlies, zakken ze door naar 30 sta ik break even.
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
Is op zich toch geen probleem? Zelfs als hij terug aan 49 euro instapt heeft hij waarschijnlijk niets verloren.Brecht_V schreef: ↑23 mei 2018, 14:56Dus betaal je graag transactiekosten? En wat indien ze niet lager uitkomen dan 35? Dan koop je terug aan, maar aan hogere koersen of vroeger?Rosnyx schreef: ↑23 mei 2018, 14:40 U hebt volledig gelijk, echter benader ik de beurs liefst zo koel mogelijk. Ik ben ingestapt aan 35 en had in het begin gezegd, aan 50 verkoop ik (vind dit persoonlijk voor 2018 een faire prijs voor AMG). We zijn boven de 50 uitgekomen en had mijn eigen regel niet gevolgd om op tijd uit te stappen. Velen roepen dat 60, 65 en 70+ haalbaar is. Vandaag alsnog aan 50,1 uitgestapt.
Als ze genoeg dalen ben ik bereid ze terug op te nemen.![]()
Ivm "time in the market is more important than timing the market". Natuurlijk makkelijk gezegd.
Zelf zit ik nog steeds in AMG maar heb ook zitten twijfelen om tijdelijk (gedeeltelijk) uit te stappen. Na de koersevoluties bij bpost, ABI, Pandora,... heb je soms wel eens zin om winst te nemen.
Ik ben sinds deze week pas positief YTD.
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
Nee, natuurlijk niet.OsiriX schreef: ↑23 mei 2018, 15:11Is op zich toch geen probleem? Zelfs als hij terug aan 49 euro instapt heeft hij waarschijnlijk niets verloren.
Ivm "time in the market is more important than timing the market". Natuurlijk makkelijk gezegd.
Zelf zit ik nog steeds in AMG maar heb ook zitten twijfelen om tijdelijk (gedeeltelijk) uit te stappen. Na de koersevoluties bij bpost, ABI, Pandora,... heb je soms wel eens zin om winst te nemen.
Ik ben sinds deze week pas positief YTD.
Nooit winst nemen zou natuurlijk niet verstandig zijn.
Met AMG sta ik ook op een zeer mooie winst, maar ik wacht nog wat af omdat ik vermoed dat koers dit jaar veel hoger kan. Misschien tegen beter weten in
Pandora had ik wel voor 50% verkocht aan 700 DKK, dus op zich neem ik ook soms mijn winsten.
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
Tuurlijk niets mis mee.
Maar als je in het LT verhaal gelooft, zou ik niet uitstappen op 50, om dan te hopen er terug in te kunnen aan 45...
Voor hetzelfde geld maken ze morgen de details over de JV met Criterion bekend of een nieuw LT contract voor Lithium & dan staan we waarschijnlijk weer enkele euro's hoger...
soit, ik heb zelf ook wat winst genomen. Positie was nu anders 35% vd port, maar heb dat teruggebracht tot +-30%.
Heb gesnoeid in de sprinters met de hoogste hefboom & ik hoop de komende maanden verder te kunnen snoeien, richting een normalere positie (<20%).
Maar als je in het LT verhaal gelooft, zou ik niet uitstappen op 50, om dan te hopen er terug in te kunnen aan 45...
Voor hetzelfde geld maken ze morgen de details over de JV met Criterion bekend of een nieuw LT contract voor Lithium & dan staan we waarschijnlijk weer enkele euro's hoger...
soit, ik heb zelf ook wat winst genomen. Positie was nu anders 35% vd port, maar heb dat teruggebracht tot +-30%.
Heb gesnoeid in de sprinters met de hoogste hefboom & ik hoop de komende maanden verder te kunnen snoeien, richting een normalere positie (<20%).
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
SQM over Lithium
http://s1.q4cdn.com/793210788/files/doc ... _FINAL.pdf
“In the lithium market, demand continues to grow at record rates, and total market demand should be over 20% more in 2018 than seen last year. Average prices during the first three months of this year surpassed US$16,000/MT given a tight supply and demand balance. We believe that this price pressure will continue throughout the first half of the year.”
Mr. De Solminihac continued by saying, “Given this lithium demand growth, we plan to increase our capacity in Chile in three different stages and continue with the developments of our projects in Argentina and in Australia. As previously disclosed, during 2018 in Chile, we have been working to expand our production from 48,000 to 70,000 MT, with a total capex of US$75 million. We expect this additional 22,000 MT of capacity to be operating by the end of this year. The second stage of the expansion in the Salar de Atacama, in which we will increase production from 70,000 to 120,000 MT (previously 100,000 MT), will be completed in the next 18 months with a total investment of US$200 million. Finally, we will add an additional 60,000 metric tons of capacity to our operations, investing around US$250 million to increase our capacity from 120,000 MT to 180,000 MT. We expect this third stage to be online by early 2021. We believe that with demand growing close to 20% this year and next year, the market will be able to absorb this additional supply. However, we reiterate that we are constantly reviewing market conditions; our strategy is to have the installed capacity to react to the market demand.”
http://s1.q4cdn.com/793210788/files/doc ... _FINAL.pdf

