Advanced Metallurgical Group (AMG)
TIP
Re: Advanced Metallurgical Group (AMG)
Een dik jaar geleden waren ze nog een vervanger aan het zoeken voor Heinz, grootaandeelhouder RWC stond daar toen (20%) op. Maar gezien ze hun belang zwaar hebben afgebouwd vorig jaar (<4% & bijgevolg hun lid uit de RvB is gestapt) kan Heinz nu aanblijven lijkt me...piripi schreef: ↑7 maart 2018, 19:13 Nabeurs een nieuwsbrief ontvangen dat men de CEO voor een extra termijn van 2 jaar wenst aan te houden.
Daarnaast een andere nieuwsbrief waarin de verschuiving naar AMX bevestigd wordt.
Vooral het eerste bericht zou een goed voorteken kunnen betekenen voor de jaarcijfers morgen.
https://amg-nv.com/release/?id=2174463&date=201803
Ik ben begonnen met de outlook te lezen & die ziet er alvast heel goed uit (zeker voor een conservatief MGMT)
Ik ben begonnen met de outlook te lezen & die ziet er alvast heel goed uit (zeker voor een conservatief MGMT)
Outlook and Strategy
As regards to guidance, in our annual general meeting in May 2017, we introduced our new 'Strategic Framework', and our long-term goal to increase EBITDA to $200 million or more, in 5 years or less, through the execution of a combination of well-developed, highly accretive growth projects, including AMG's entrance into the lithium market.
This statement of long term strategy has to be amended in light of what we achieved and learned in 2017, and to date in 2018. We now believe we can achieve our goals earlier than previously expected and can commit to turning the present EBITDA level into $200 million, or more, in the fiscal year ending December 31, 2020.
2018 has started very well. For the year, we expect our financial performance to show significant improvement compared to 2017, on route to this long term strategic guidance.
Dr. Heinz Schimmelbusch, Chairman of the Management Board and CEO, said, "Very strong financial results in the fourth quarter 2017 resulted in the highest annual net income and earnings per share in the Company's history. Furthermore, an exceptionally strong order intake in AMG Engineering of $91.0 million in the fourth quarter resulted in the highest level of order backlog in over 8 years.
edit; FCF (excl. WCR) = $ 68M
Net iets lager dan ik verwacht had (70), maar Maintenance CapEx was héél hoog in Q4.
Koers zal dus stijgen vandaag.
De resultaten overtreffen de verwachtingen van de analisten dus ik verwacht wel groene cijfers..
Zou dit een foutje zijn:
Misschien mis ik iets..
Zou dit een foutje zijn:
Ik kom maar aan een verhoging van 11% i.p.v. 27%.On a full year basis, EBITDA in 2017 reduced by 6% from $27.0 million in 2016 to $25.5 million. However, EBITDA in the prior year benefited from the sale of an unused production facility in Berlin during the third quarter 2016, which contributed $4.3 million in EBITDA. Excluding this benefit in 2016, EBITDA in 2017 increased by 27%, compared to the prior year.
Misschien mis ik iets..
Denk dat ze de totale EBITDA bedoelen die met 27% gestegen zou zijn. & niet enkel die van engineering.Rys schreef: ↑8 maart 2018, 08:00 De resultaten overtreffen de verwachtingen van de analisten dus ik verwacht wel groene cijfers..
Zou dit een foutje zijn:Ik kom maar aan een verhoging van 11% i.p.v. 27%.On a full year basis, EBITDA in 2017 reduced by 6% from $27.0 million in 2016 to $25.5 million. However, EBITDA in the prior year benefited from the sale of an unused production facility in Berlin during the third quarter 2016, which contributed $4.3 million in EBITDA. Excluding this benefit in 2016, EBITDA in 2017 increased by 27%, compared to the prior year.
Misschien mis ik iets..
edit; hmm, ook niet, want die komt dan op 30% uit :/
zal idd een foutje zijn dan
https://ig9we1q348z124x3t10meupc-wpengi ... h-2018.pdf
p. 18
ivm Net Debt, de reductie is juist, maar daar staat op die grafiek alsof ze een netto kaspositie hebben...
Der heeft er eentje liggen slapen. Een foutje kan altijd, maar dit is toch een beetje slordig
p. 18
ivm Net Debt, de reductie is juist, maar daar staat op die grafiek alsof ze een netto kaspositie hebben...
Der heeft er eentje liggen slapen. Een foutje kan altijd, maar dit is toch een beetje slordig
Op de slide bij Capex staat toch dat dit door expansion is?Umi schreef: ↑8 maart 2018, 07:25Dr. Heinz Schimmelbusch, Chairman of the Management Board and CEO, said, "Very strong financial results in the fourth quarter 2017 resulted in the highest annual net income and earnings per share in the Company's history. Furthermore, an exceptionally strong order intake in AMG Engineering of $91.0 million in the fourth quarter resulted in the highest level of order backlog in over 8 years.
edit; FCF (excl. WCR) = $ 68M
Net iets lager dan ik verwacht had (70), maar Maintenance CapEx was héél hoog in Q4.
INCREASE OF $6.7M Q4 ‘17 VS. Q4 ’16 DUE TO EXPANSION PROJECTS
"The largest expansion capital projects were AMG’s lithium project in Brazil, and titanium aluminide expansion in Germany"
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Ik bedoel de maintenance CapEx over volledige jaar, gij hebt het over Q4 capex denk ik?
Totale Capex is meer dan 80M in 2017
Ja totale capex is inderdaad veel hoger dan vorig boekjaar.
Maar in je post schreef je wel expliciet Q4
Maar in je post schreef je wel expliciet Q4
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
ahja klopt, maar zelfs toen bedoelde ik de maintenance Capex
IR verteld mij vorig jaar dat het Mcapex niveau van 2016 in de toekomst meer een normaal niveau zou zijn (na enkele jaren van besparingen). dus tegen de $ 20M. Uiteraard zal dat stijgen als de business uitbreidt, voor Lithium komt daar een 3a3,5M extra bij aan maintenance capex.
Dus bij een normalere MCapex van 20M zou FCF op 80M uitgekomen zijn.
Gezien de business groeit & prijzen stijgen & ik volgend jaar dus een lagere Capex verwacht, verwacht ik volgend jaar minimum 80M zonder lithium
btw conference call klonk ook positief!
ze hebben goed nagedacht over de formulering van de outlook, maar proberen toch conservatief te blijven (vallen in herhaling
)
Voor hun LCE project denken ze aan prijzen van 10 a 12K op LT.
Trade war is very good for us (wijzigt zijn enthousiaste toon & zegt; niet dat we dat willen
)
Er is nog een serieus opwaarts potentieel bovenop die 200M ebitda als ik het goed begrijp. (& omvat nog geen outlook voor LCE)
Waarom M&A als ge organische groei kunt kopen aan 2x Ebitda. M&A kan, maar staat niet gepland.
15 mei officiële opening van AMG Lithium. Ramp up zal ergens in H2 voltooid zijn. Ik rekende op 4 volle maanden productie dit jaar, dus dat zit zeker goed. Verwachten geen problemen, geen moeilijke business voor hun. Doen zulke dingen al 40 jaar met Tantalum.
LCE verkiezen ze geen JV vanwege de winstgevendheid, die willen ze zoveel mogelijk voor hun houden.
edit; ze zijn ook in onderhandeling over prijsafspraken ivm fase 2 (voor spodumene gok ik).
Aja & de LCE-plant komt er in Brazil dus.
ze hebben goed nagedacht over de formulering van de outlook, maar proberen toch conservatief te blijven (vallen in herhaling
Voor hun LCE project denken ze aan prijzen van 10 a 12K op LT.
Trade war is very good for us (wijzigt zijn enthousiaste toon & zegt; niet dat we dat willen
Er is nog een serieus opwaarts potentieel bovenop die 200M ebitda als ik het goed begrijp. (& omvat nog geen outlook voor LCE)
Waarom M&A als ge organische groei kunt kopen aan 2x Ebitda. M&A kan, maar staat niet gepland.
15 mei officiële opening van AMG Lithium. Ramp up zal ergens in H2 voltooid zijn. Ik rekende op 4 volle maanden productie dit jaar, dus dat zit zeker goed. Verwachten geen problemen, geen moeilijke business voor hun. Doen zulke dingen al 40 jaar met Tantalum.
LCE verkiezen ze geen JV vanwege de winstgevendheid, die willen ze zoveel mogelijk voor hun houden.
edit; ze zijn ook in onderhandeling over prijsafspraken ivm fase 2 (voor spodumene gok ik).
Aja & de LCE-plant komt er in Brazil dus.
https://ig9we1q348z124x3t10meupc-wpengi ... h-2018.pdf
p.24 is trouwens ook wel interessant; Current spot prices vs. 2017 (avg.)
Die pagina zat in het verleden niet in hun presentaties.
p.24 is trouwens ook wel interessant; Current spot prices vs. 2017 (avg.)
Die pagina zat in het verleden niet in hun presentaties.
Ik snap er compleet niets meer van. Ik denk dat ik beter kan stoppen met beleggen
ofwel ben ik dom ofwel is de markt dom
Laten we hopen op die laatste! Wat zie ik over het hoofd???
Is het probleem dat het dividend amper verhoogd wordt? Is toch verstandig gezien de investeringen?
ofwel ben ik dom ofwel is de markt dom
Laten we hopen op die laatste! Wat zie ik over het hoofd???
Is het probleem dat het dividend amper verhoogd wordt? Is toch verstandig gezien de investeringen?
Umi, ik begrijp er ook maar weinig van waarom die koers nu terug naar zo'n niveau zakt.
Heeft dit te maken met opties/turbo's die op dit aandeel liggen?
Als AB Inbev met zo'n nieuws zou komen, zou de koers exploderen. Zou het met de beurs (small-cap) te maken hebben?
Ik sta bij deze koers terug break-even nadat ik de afgelopen weken 2x heb bijgekocht om mijn oorspronkelijke (te hoge) aankoopkeurs naar beneden te krijgen (terwijl ik deze morgen meteen op +6,5% stond :-s)
Heeft dit te maken met opties/turbo's die op dit aandeel liggen?
Als AB Inbev met zo'n nieuws zou komen, zou de koers exploderen. Zou het met de beurs (small-cap) te maken hebben?
Ik sta bij deze koers terug break-even nadat ik de afgelopen weken 2x heb bijgekocht om mijn oorspronkelijke (te hoge) aankoopkeurs naar beneden te krijgen (terwijl ik deze morgen meteen op +6,5% stond :-s)