Ahold-Delhaize
TIP
Re: Ahold-Delhaize
Dit aandeel blijkt voordeel te halen uit corona!
Q3 cijfers moeten nog komen en Q4 met nog een lockdown zal waarschijnlijk alleen maar meer doen verkopen.
In uw kot wat zitten vreten of zo ...
Kerst en nieuw ook allemaal thuis!
Ben toch van plan om in mijn corona voordeel aandelen wat te gaan bijkopen.
Wij nog?
Q3 cijfers moeten nog komen en Q4 met nog een lockdown zal waarschijnlijk alleen maar meer doen verkopen.
In uw kot wat zitten vreten of zo ...
Kerst en nieuw ook allemaal thuis!
Ben toch van plan om in mijn corona voordeel aandelen wat te gaan bijkopen.
Wij nog?
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Net pakketje gekocht, mss buy & hold maar mss ook om snel te verkopen.
Ahold Delhaize neemt Amerikaanse online supermarkt FreshDirect over
- FreshDirect had vorig jaar een omzet van $600 miljoen en groeit sterk
- > 60% van omzet komt van verse voedingsproducten
- overnameprijs vermoedelijk €390 mio volgens KBC Securities
- Ahold Delhaize verwerft 80% van de aandelen; overige 20% komt in handen van Centerbridge Partners
https://www.aholddelhaize.com/en/media/ ... eshdirect/
www.freshdirect.com
www.marketwatch.com/story/grocery-deliv ... 2020-03-24
- FreshDirect had vorig jaar een omzet van $600 miljoen en groeit sterk
- > 60% van omzet komt van verse voedingsproducten
- overnameprijs vermoedelijk €390 mio volgens KBC Securities
- Ahold Delhaize verwerft 80% van de aandelen; overige 20% komt in handen van Centerbridge Partners
https://www.aholddelhaize.com/en/media/ ... eshdirect/
www.freshdirect.com
www.marketwatch.com/story/grocery-deliv ... 2020-03-24
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Omzet zal dan nog meer uit de US komen dan EU en was nu al meer dan > 60% geloof ik. Zijn er geen interessante overnames in de EU of ligt de focus van AH vooral in de US?
Ik denk dat het potentieel om te groeien veel groter is in de USA, in Europa zitten ze vrijwel overal al aan grote tot zeer grote marktaandelen en groeien ze vooral op eigen kracht. Ik denk dat Ahold ook al een paar keer gezegd heeft dat ze voor aanvullende overnames vooral kansen in de US zien.
Heb al een tijd Ahold in port, maar het valt mij serieus op dat dit aandeel eigenlijk niks doet de laatste maanden!
Er wordt serieuze winst gemaakt tijdens dit corona tijdperk en ze kopen aandelen aan, maar de koers doet werkelijk niks
Wat mis ik?
Er wordt serieuze winst gemaakt tijdens dit corona tijdperk en ze kopen aandelen aan, maar de koers doet werkelijk niks
Wat mis ik?
Mee eens. De zwakte van de dollar kan een rol spelen, maar Ahold heeft niet alleen van de corona crisis geprofiteerd, maar is verder ook zeer goed bezig.
Ahold boekte afgelopen jaar zo'n 60% online verkoopgroei. In de USA groeiden de online verkopen meer dan 100% en Bol.com 45% in het derde kwartaal. Ahold heeft in de US ook nog FreshDirect overgenomen.
Ze investeren stevig in distributiecentra en pakken hun pensioenverplichtingen in de US aan.
Intussen blijven ze flink eigen aandelen inkopen en zou de winst per aandeel over 2020 met meer dan 20% omhoog gaan.
Het interim-dividend betaald in augustus bedroeg € 0,50, een stijging van 67% t.o.v.het interim-dividend over 2019.
Het lijkt een kwestie van tijd voor de koers zou moeten volgen.
Ahold boekte afgelopen jaar zo'n 60% online verkoopgroei. In de USA groeiden de online verkopen meer dan 100% en Bol.com 45% in het derde kwartaal. Ahold heeft in de US ook nog FreshDirect overgenomen.
Ze investeren stevig in distributiecentra en pakken hun pensioenverplichtingen in de US aan.
Intussen blijven ze flink eigen aandelen inkopen en zou de winst per aandeel over 2020 met meer dan 20% omhoog gaan.
Het interim-dividend betaald in augustus bedroeg € 0,50, een stijging van 67% t.o.v.het interim-dividend over 2019.
Het lijkt een kwestie van tijd voor de koers zou moeten volgen.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Idd ook vastgesteld, ik had mezelf een koersdoel van 26-28 als doel gesteld maar de markt ziet Ahold blijkbaar nog steeds als hetzelfde bedrijf als 4-5 jaar terug terwijl zowat alles progressie heeft gemaakt.
Geduld oefenen want verkopen doe ik niet.
Geduld oefenen want verkopen doe ik niet.
Er zijn andere aandelen waar je momenteel grotere winsten mee kunt maken. Veel beleggers laten daarom Ahold Delhaize links liggen.
Van zodra je naar meer onzekere tijden gaat, vliegen de dynamische aandelen buiten en kiest men voor defensieve aandelen en dan komt Ahold wel in het vizier en kun je zo naar €27 gaan.
Van zodra je naar meer onzekere tijden gaat, vliegen de dynamische aandelen buiten en kiest men voor defensieve aandelen en dan komt Ahold wel in het vizier en kun je zo naar €27 gaan.
Het is mij al vaker gebeurd, aandeel aanhouden en de koers doet niks! Ik gooi ze buiten en dan begint het pas te stijgen!!!
Iedereen kent het gevoel.
Ik heb nogal wat Ahold, dividend is prima, maar dubbele RV is ook geen pro!
Dus koerswinst door goede cijfers etc, ... zou toch te verwachten zijn, imho.
De cijfers komen er aan, dus die gaan we sowieso afwachten en zien wat er zal gebeuren.
Iedereen kent het gevoel.
Ik heb nogal wat Ahold, dividend is prima, maar dubbele RV is ook geen pro!
Dus koerswinst door goede cijfers etc, ... zou toch te verwachten zijn, imho.
De cijfers komen er aan, dus die gaan we sowieso afwachten en zien wat er zal gebeuren.
Ik zit met deze vraag; kan een bedrijf zijn eigen koers manipuleren op een of andere manier? En zo ja, hoe?
ik heb ook al lang ahold voor divident maar koers beweegt nauwelijks bij goed nieuws.
Gewoon hold dus.
Gewoon hold dus.
ze mogen gerust wat van die winst naar ons laten vloeien met wat meer dividend. 
Zo rooskleurig ziet Q4 er toch niet uit, meteen 4% lager
18%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
22%SWRD&IWDA - 16%IMIE - 11%CSPX - 4%EMIM
20%Bonds - 2%IEGA - 7%CASH Updated 01/11/2025
22%SWRD&IWDA - 16%IMIE - 11%CSPX - 4%EMIM
20%Bonds - 2%IEGA - 7%CASH Updated 01/11/2025
Sommige beursgenoteerde bedrijven hebben een aandelen-inkoopprogramma (goedgekeurd op AV). Het aankopen van eigen aandelen ondersteunt de koers.
Persberichten beïnvloeden ook de koers, maar toch vooral de interpretatie die er door analysten aan gegeven wordt. Dat hebben bedrijven uiteraard niet in de hand.