Laattijdige betaling aan FOD, rekening geblokkeerd.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Laattijdige betaling aan FOD, rekening geblokkeerd.
Hier is er iemand die teveel naar samson gekeken heeft.ludo schreef:Ik vermoed dat U van de minister of zijn afgevaardigde (als U al een antwoord gaat krijgen ) er een is waar U niets aan heeft, of welke buiten de eigenlijke kwestie gaat zijn.
Een fiscalist, fiduciaire ( boekhouder) weet doorgaans welke procedure er gevolgd moet worden. Als je toevallig iemand kent, kan hij de fiscus hierover aanschrijven,of misschien dat mits een kleine vergoeding een fiduciare er wel werk van wil maken..
Een boekhouder kan men zo maar niet afwimpelen of negeren en hem een nietszeggend antwoord geven.
Het feit dat ze Uw rekening volledig hebben geblokkeerd,zal de bedoeling geweest zijn, om U ertoe te dwingen om te reageren,en waarin ze blijkbaar dan ook in hun opzet geslaagd zijn.
Bij een blokkering van enkel het verschuldigde bedrag heeft de fiscus nog altijd niet hun centen,als je geen goedkeuring/opdracht geeft om dit bedrag aan hun over te maken.
Er wordt trouwens altijd geantwoord op brieven van een belastingplichtige.
Veel verschil zal het trouwens niet maken of je naar de minister schrijft, die kent het dossier immers niet. Hij zal het dossier dan toch voor advies aan de ontvanger moeten doorsturen. Hoogstens ga je de ontvanger wat nerveus maken omdat je naar een minister schrijft .
Re: Laattijdige betaling aan FOD, rekening geblokkeerd.
Ik heb dan toch gedaan wat ik liever niet wou doen, een afspraak gemaakt met een advocaat gespecialiseerd in fiscaal recht, ik ben genoeg van het kastje naar de muur gestuurd, zowel door de fiscus als door Argenta, dinsdag hoop ik eindelijk te weten wat nu precies de correcte procedure is en of er al dan niet fouten zijn gemaakt. Ik zal posten wat ik (hopelijk) wijzer ben geworden.
Re: Laattijdige betaling aan FOD, rekening geblokkeerd.
Het kan je het gevoel geven, dat je er dan toch min of meer duidelijkheid komt en dat ze je niet meer van het kastje naar de muur gestuurd hebben. Gevoel is ook heel belangrijk
Hopelijk heeft hij/zij je zijn tarieven meegedeeld. Want er zijn zo van die mannnen die ongeveer 312 euro per uur aanrekenen. Ik zou wel weten wat voor beroep ik mijn kinderen zou aanraden
Hopelijk heeft hij/zij je zijn tarieven meegedeeld. Want er zijn zo van die mannnen die ongeveer 312 euro per uur aanrekenen. Ik zou wel weten wat voor beroep ik mijn kinderen zou aanraden
Re: Laattijdige betaling aan FOD, rekening geblokkeerd.
Laat je niet verleiden - meeslepen of opjutten door die advokaat om een dossier op te starten,en of een voorschot te betalen want deze gasten zijn echt niet goedkoop hoor... In het beste geval bij een procedure slag tegen de fiscus ga je gelijk krijgen, maar het zal je dan sowieso een pak geld gekost hebben,welke je niet kan recupereren.... misschien een kosten- baten analyse eerst maken, wat kost het en wat kan het opbrengen????
Maandag/dinsdag is je ellende voorbij, misschien even laten berusten,en via andere goedkopere wegen je gelijk trachten te halen. en bovenal er een les uit te trekken,om beter geen betaal vergissingen meer te maken tegen de fiscus. .
Maandag/dinsdag is je ellende voorbij, misschien even laten berusten,en via andere goedkopere wegen je gelijk trachten te halen. en bovenal er een les uit te trekken,om beter geen betaal vergissingen meer te maken tegen de fiscus. .
Re: Laattijdige betaling aan FOD, rekening geblokkeerd.
als je de zaak wint bij de rechtbank, krijg je afhankelijk van de situatie ongeveer een 1300 euro rechtsplegingsvergoeding ( voor de advocaatskosten ) die rechtplegingsvergoeding kan echt er ook een pak minder, maar ook een pak meer zijn
Re: Laattijdige betaling aan FOD, rekening geblokkeerd.
Om iemand niet echt op een dwaalspoor te brengen, deze vergoeding is meestal zeker niet voldoende om de rekening van de advokaat te betalen... De vergoeding is ook naar gelang de toegewezen schadevergoeding..
Voor de geschillen die betrekking hebben op in geld waardeerbare vorderingen, gelden sinds 1 maart 2011 volgende tarieven:
http://www.advocaat.be/UserFiles/file/RPV.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor de geschillen die betrekking hebben op in geld waardeerbare vorderingen, gelden sinds 1 maart 2011 volgende tarieven:
http://www.advocaat.be/UserFiles/file/RPV.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Laattijdige betaling aan FOD, rekening geblokkeerd.
Wanneer de vordering NIET in geld waardeerbaar is ( het vorderen van een titel ) dan is het basisbedrag van de rechtsplegingsvergoeding 1320 euro
Bv de vraag tot vernietiging van een aanslag ( ook al zou je dat tot op de eurocent juist kunnen berekenen ) wordt beschouwd als het vorderen van een titel, en daar is de 1320 euro van toepassing
In haar geval is het meer een soort schadevergoeding en niet zozeer het vorderen van een bepaald bedrag. Mogelijk is die 1320 hier ook van toepassing, maar dikwijls veel te weinig om de advocaat van te betalen
Bv de vraag tot vernietiging van een aanslag ( ook al zou je dat tot op de eurocent juist kunnen berekenen ) wordt beschouwd als het vorderen van een titel, en daar is de 1320 euro van toepassing
In haar geval is het meer een soort schadevergoeding en niet zozeer het vorderen van een bepaald bedrag. Mogelijk is die 1320 hier ook van toepassing, maar dikwijls veel te weinig om de advocaat van te betalen
Re: Laattijdige betaling aan FOD, rekening geblokkeerd.
Om een schadevergoeding te vorderen, moet je die financiele schade kunnen bewijzen... Hetgeen in deze zeer moeilijk zal zijn...
Je zal dan ook de nodige maatregelen moeten genomen hebben om deze schade te beperken.. Hetgeen kan door bv. voorschot op loon of dergelijke te vragen aan je werkgever of het ocmw... of via vrienden kennissen een korte lening met te betalen intrest...
Voor je voor een dergelijke zaak een dure procedureslag tegen de fiscus gaat aangaan, zou ik toch twee keer nadenken. tenzij je geld genoeg hebt en er een princiepe kwestie van wil maken...
Je zal dan ook de nodige maatregelen moeten genomen hebben om deze schade te beperken.. Hetgeen kan door bv. voorschot op loon of dergelijke te vragen aan je werkgever of het ocmw... of via vrienden kennissen een korte lening met te betalen intrest...
Voor je voor een dergelijke zaak een dure procedureslag tegen de fiscus gaat aangaan, zou ik toch twee keer nadenken. tenzij je geld genoeg hebt en er een princiepe kwestie van wil maken...
Re: Laattijdige betaling aan FOD, rekening geblokkeerd.
Indien de rekening onterecht zou geblokkeerd zijn, dan kan er wel degelijk schade zijn.
Je kan geen enkele betaling meer uitvoeren, of in de winkel met je kaart betalen. Wat heel vervelend kan zijn (buiten materiele schade is de morele schade minstens zo groot.Je kan er niet van slapen enz
Door een advocaat te nemen, kan het bijna niet anders of het gaat je meer kosten dan het opbrengt. Maar het zou je mogelijk ook gemoedsrust kunnen brengen - dat je je niet zomaar laat ondersneeuwen.
Dit kan je sterken als je in de toekomst nog eens zoiets vooorhebt,
Je kan geen enkele betaling meer uitvoeren, of in de winkel met je kaart betalen. Wat heel vervelend kan zijn (buiten materiele schade is de morele schade minstens zo groot.Je kan er niet van slapen enz
Door een advocaat te nemen, kan het bijna niet anders of het gaat je meer kosten dan het opbrengt. Maar het zou je mogelijk ook gemoedsrust kunnen brengen - dat je je niet zomaar laat ondersneeuwen.
Dit kan je sterken als je in de toekomst nog eens zoiets vooorhebt,
Re: Laattijdige betaling aan FOD, rekening geblokkeerd.
http://www.federaalombudsman.be/nl/nieu ... -en-fiscus" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.minfin.fgov.be/portail2/nl/c ... -03-20.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.minfin.fgov.be/portail2/nl/c ... -03-20.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door ludo op 20 september 2014, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Laattijdige betaling aan FOD, rekening geblokkeerd.
Een rechtszaak zit op dit moment (nog) niet in mijn hoofd, ik wil vooral weten wat er hier precies aan de hand is en wie de waarheid spreekt. Het is mij niet om geld te doen, maar wel om rechtvaardigheid, eerlijkheid en respect, voor mezelf als burger in dit land, als consument bij Argenta, en misschien nog meer voor mijn dochter wiens basisrecht op een goede verzorging uiteindelijk in het gedrang is gebracht. Ik wil op z'n minst weten wie hier verantwoordelijk voor is en die personen ook aanspreken, al weet ik ook dat dat niets zal veranderen. Ik zal voor mezelf weten dat ik gedaan heb wat ik kon en het daarmee hopelijk kunnen afsluiten.
Re: Laattijdige betaling aan FOD, rekening geblokkeerd.
En ook, de advocaat vraagt 90 euro per uur, en nee hoor, ik zal geen betalingsvergissingen meer maken, dit voorval vergeet ik nooit meer, mijn beeld van de belastingen en de overheid is voor lang gekleurd, en niet op een goede manier vrees ik....
Re: Laattijdige betaling aan FOD, rekening geblokkeerd.
90 euro voor een fiscaal advocaat is heel weinig.
Er zijn bepaalde kantoren waar men bv 312 euro per uur of als het de topadvocaat is bijna 700 euro per uur vraagt
Er zijn bepaalde kantoren waar men bv 312 euro per uur of als het de topadvocaat is bijna 700 euro per uur vraagt
Re: Laattijdige betaling aan FOD, rekening geblokkeerd.
Wablieft ? 700 euro/uur, dat is waanzin ! Daar moeten gewone mensen 14 dagen voor werken !!!paul schreef:90 euro voor een fiscaal advocaat is heel weinig.
Er zijn bepaalde kantoren waar men bv 312 euro per uur of als het de topadvocaat is bijna 700 euro per uur vraagt
-
anonymous9
Re: Laattijdige betaling aan FOD, rekening geblokkeerd.
Das ook niet waar eh Evita. Tenzij ge maar 3 uur per dag werkt
Die 700 is bruto, daar gaat dus nog heel wat vanaf
In de hoogste belastingsschijf als zelfstandige is dit maar 250 netto 
