Ongeschoold en werkloos
TIP
Re: Ongeschoold en werkloos
Awel, dat vind ik bewonderenswaardig! Anderen zouden proberen mee te pakken wat ze kunnen.Samengesteld schreef: ↑16 augustus 2020, 14:31 Ik wil geen werkloos uitkering!!! Daar ben ik te fier op.
Ik wil niet op de kap van iemand anders leven.
Ik wil geen werkloos uitkering!!! Daar ben ik te fier op.
Ik wil niet op de kap van iemand anders leven..
Dan moet je zorgen voor een eigen inkomsten zodat je mee kan betalen aan het samenwonen met je partner in het " nieuwe samengesteld gezin ""
Ik wil niet op de kap van iemand anders leven..
Dan moet je zorgen voor een eigen inkomsten zodat je mee kan betalen aan het samenwonen met je partner in het " nieuwe samengesteld gezin ""
Tja, het is mogelijk niet op de kap te leven van de maatschappij of de sociale zekerheid maar als huisvader zonder inkomen leef je dan wel op de kap van je partner. Er is altijd iemand die de rekening betaalt. Gaat je partner ermee akkoord dat je huisvader zou worden?
Dat vind ik niet veel als enig inkomen om er een heel gezin mee te onderhouden.Samengesteld schreef: ↑16 augustus 2020, 14:31 Mijn vrouw werkt bij een bank en heeft een inkomen van 1900€
Excuse me, Yaris !?
Een huisman/vrouw leeft niet op de kap van zijn/haar partner. Het is een keuze die ze samen maken.
Zitten we echt in 2020? Alsof een huisman/vrouw thuis geen taken verricht. Opvang van 4 kids, als straks de scholen weer sluiten voor corona, is al heel wat job. Is dit echt onwetendheid of dan toch jaloezie ?
Een huisman/vrouw leeft niet op de kap van zijn/haar partner. Het is een keuze die ze samen maken.
Zitten we echt in 2020? Alsof een huisman/vrouw thuis geen taken verricht. Opvang van 4 kids, als straks de scholen weer sluiten voor corona, is al heel wat job. Is dit echt onwetendheid of dan toch jaloezie ?

TS wordt door zijn keuze voor huisman wel zeer afhankelijk van zijn partner. Ik weet niet of hij dit al gedaan heeft maar hij zou misschien ook best eens met een notaris samenzitten en bepaalde regelingen vastleggen voor als het toch op een scheiding zou uitdraaien.
Dan moet je wel heel hard gewerkt hebben als je al op je 42 kon stoppen (een dag telt maar 24 uur tenslotte) ... soit, het is je gegund ... ik ben GEZOND jaloers als dat uw situatie is.
Ik vraag me dan wel af - aangezien je zelf al zo lang doet wat je wil - je het dan een andere niet gunt ?
Mocht mijn vrouw een grote wedde hebben en ze is er mee akkoord dat ik thuis blijf dan zou ik het ook doen ...
Ik vermoed dat 1900 euro een doorsnee wedde is, en toch niet als grote wedde wordt aanzien. Als dit de enige bron van inkomsten is zou ik er mij toch niet gerust bij voelen. Maar ieder moet voor zichzelf uitmaken wat nodig is om te leven.
Is het voor vrouwen dan anders als zij thuis blijven en huismoeder zijn ?MoreOrLess schreef: ↑16 augustus 2020, 19:46 TS wordt door zijn keuze voor huisman wel zeer afhankelijk van zijn partner.
De situatie is voor een huisman net hetzelfde maar blijkbaar ligt dat moeilijk bij een aantal hier.
Als het over een vrouw zou gaan die huisvrouw wil worden zou ik krak hetzelfde schrijven. Waarom zou ik niet? U moet geen spoken zien die er niet zijn. Wat zegt het over u trouwens dat u schrijft dat dit moeilijk ligt bij een aantal mensen hier?geebee schreef: ↑16 augustus 2020, 20:51Is het voor vrouwen dan anders als zij thuis blijven en huismoeder zijn ?MoreOrLess schreef: ↑16 augustus 2020, 19:46 TS wordt door zijn keuze voor huisman wel zeer afhankelijk van zijn partner.
De situatie is voor een huisman net hetzelfde maar blijkbaar ligt dat moeilijk bij een aantal hier.
Zou denken dat de lonen bij een bank hoger lagen. Of is ze nog niet lang begonnen?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ik gun ieder de hemel, zolang de centen niet van de belastingbetaler komt...geebee schreef: ↑16 augustus 2020, 20:48Dan moet je wel heel hard gewerkt hebben als je al op je 42 kon stoppen (een dag telt maar 24 uur tenslotte) ... soit, het is je gegund ... ik ben GEZOND jaloers als dat uw situatie is.
Ik vraag me dan wel af - aangezien je zelf al zo lang doet wat je wil - je het dan een andere niet gunt ?
Mocht mijn vrouw een grote wedde hebben en ze is er mee akkoord dat ik thuis blijf dan zou ik het ook doen ...
Als je dan later niet naar het OCMW rent om leefloon te vragen , omdat je geen sociale bijdrage meer betaald,,, ben ik akkoord ja..
-
- VIP member
- Contacteer:
Financieel afhankelijk zijn van de partner, zet altijd een bepaalde druk op de relatie. En ik vrees dat die druk hoger is in het geval van een huisman. Een man wordt maatschappelijk gezien nog altijd geacht de "kostwinner" te zijn.
Vriendinnen gaan eerder tegen de vrouw zeggen: werkt hij niet af wat? Buitengooien die handel!
Dat gaan vrienden minder snel zeggen tegen de man!
Vriendinnen gaan eerder tegen de vrouw zeggen: werkt hij niet af wat? Buitengooien die handel!
Dat gaan vrienden minder snel zeggen tegen de man!
Neen, vriendinnen zeggen net het tegenovergestelde: leuk, zo een man wil ik ook. Thuiskomen, in de zetel ploffen, aanschuiven voor het diner, nog wat quality time met de kids, ... Alle vrouwen die ik ken ( kuch) zijn lyrisch over hun huisman. Side note is wel dat er geen financiële problemen zijn bij de koppels.
Noteer ook dat deze huisman gaat zorgen voor 4 kinderen, waaronder ook een gehandicapt kind. Het zijn niet eens zijn eigen kinderen. Als het hem lukt is hij een droom voor vele vrouwen.
Ja, maar voor die kinderen wordt nu toch ook gezorgd terwijl beiden wel werken. Ik bedoel maar, ´impossible is nothing´.