Vragen over ERGO kosten
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vragen over ERGO kosten
de enigste die hier zijn probleem fatsoenlijk uit de doeken heeft gedaanBoogje schreef:" Checkmate"
(persoon die geen winstdeelname kreeg)
had ook geen recht op deze winstdeelnames, ik noem dat niet echt checkmate maar "lees uw contract voor ge tekent"
Ergo is de grootste rommel die er is, als dat nu nog niet duidelijk is.. Hiertegenover verbleken zelfs Grootbankproducten in het niets. Gebrek aan knowhow bij die verkopers is ook echt schrijnend, hoe kan je nu iets verkopen dat je zelf niet eens snapt..
+1novachoek schreef:Ergo is de grootste rommel die er is, als dat nu nog niet duidelijk is.. Hiertegenover verbleken zelfs Grootbankproducten in het niets. Gebrek aan knowhow bij die verkopers is ook echt schrijnend, hoe kan je nu iets verkopen dat je zelf niet eens snapt..

In normale gevallen moet iedereen de kans krijgen iets te leren ( leren zwemmen, een taal leren, met de auto rijden en noem maar op; ja ook verzekeringen verkopen ) en daar is niks mis mee. Dat het niet onmiddellijk perfect is, dat is normaal.
In normale gevallen is iemand die iets aan 't leren is terughoudend en voorzichtig: hij gaat niet direct in de zee zwemmen, gaat nog geen speeches geven in een andere taal, blijft de eerste dagen van de autosnelweg weg en voert niet het hoogste woord als het over verzekeringen gaat...
Bij die verkopers van Ergo is dat niet zo: die worden zo opgefokt dat ze al onmiddellijk de wereld willen verbazen en al komen uitleg geven op Spaargids...
Tegen de tijd dat ze het licht gezien hebben en vakkennis beginnen te krijgen, zijn ze al lang gestopt of hebben ze zo'n nieuw slachtoffer gevonden in hun piramidesysteem.
In normale gevallen is iemand die iets aan 't leren is terughoudend en voorzichtig: hij gaat niet direct in de zee zwemmen, gaat nog geen speeches geven in een andere taal, blijft de eerste dagen van de autosnelweg weg en voert niet het hoogste woord als het over verzekeringen gaat...
Bij die verkopers van Ergo is dat niet zo: die worden zo opgefokt dat ze al onmiddellijk de wereld willen verbazen en al komen uitleg geven op Spaargids...
Tegen de tijd dat ze het licht gezien hebben en vakkennis beginnen te krijgen, zijn ze al lang gestopt of hebben ze zo'n nieuw slachtoffer gevonden in hun piramidesysteem.
De aftrek van acquisitiekosten is geen manier om afkopen tegen te gaan, maar een manier om reeds gemaakte kosten te recupereren.Massa schreef:ik weet dat die kosten na het 11e jaar stoppen ipv door te gaan op de gehele duur van het contract.
Volgens mij was dit een extra manier om afkopen/ geld overzetten naar andere bank/verzekeraar tegen te gaan.
Als ik naar de TAWs kijk op de contracteren die wij leveren zie je dit ook, bedragen zijn eerste jaren belachelijk laag.
Of die kosten in totaal zoveel hoger liggen dan bij een andere bank/verzekeraar heb ik geen zicht op
Het gaat over de kosten die gemaakt worden bij ingang van het contract en die verrekend zitten in de toekomstige premie. Als iemand stopt met premies te betalen, kunnen die kosten dus niet op die manier teruggewonnen worden en daarom worden de kosten op de reserve verrekend.
Je betaalt eigenlijk gewoon nog een stuk van de inningscommissie die de makelaar bij aanvang van het contract ontving...
ik hoor veel boe-geroep tegen Ergo maar niemand die echt kan zeggen waarom juist?
ja er zijn kosten (welk bedrijf maakt nu geen winst op klanten in de non-profit?)
maar niemand die inhoudelijk iets kan zeggen over een rendement dat wij niet nakomen naar onze klanten toe?
Als mens van de wetenschap wil ik eerst op papier bewijs zien dat wij onze beloftes niet nakomen en dan pas ingaan op negatieve commentaren
ja er zijn kosten (welk bedrijf maakt nu geen winst op klanten in de non-profit?)
maar niemand die inhoudelijk iets kan zeggen over een rendement dat wij niet nakomen naar onze klanten toe?
Als mens van de wetenschap wil ik eerst op papier bewijs zien dat wij onze beloftes niet nakomen en dan pas ingaan op negatieve commentaren

En toch geven ze het niet op!novachoek schreef:Ergo is de grootste rommel die er is, als dat nu nog niet duidelijk is.. Hiertegenover verbleken zelfs Grootbankproducten in het niets. Gebrek aan knowhow bij die verkopers is ook echt schrijnend, hoe kan je nu iets verkopen dat je zelf niet eens snapt..
Zou er een verband zijn met de Wachttoren?

Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Als ik alles in verband met dit onderwerp overschouw, heb ik de volgende overweging: zijn de vergelijkende overzichten van de Spaargids dan niet "simplistisch" en ja, misleidend? Sorteren op rendement of instapkosten: Ergo staat bij de beste!
Je bent echt al goed aan het worden in het ontwijken van vervelende vragen. Geef nu eens antwoord op de vraag hoe hoog die aquisitiekosten voor de gemiddelde klant zijn.Massa schreef:ik hoor veel boe-geroep tegen Ergo maar niemand die echt kan zeggen waarom juist?
Kosten, ok. Verborgen kosten, niet ok. Die aquisitiekosten staan op geen enkele productfiche vermeld en zijn dus verborgen kosten. Daar is nergens iets over terug te vinden. Hoe kan een klant dan op objectieve manier vergelijken met andere pensioenspaarproducten die op transparante manier alle kosten wel vermelden ?
Ik daag je uit: informeer jezelf over de aquisitiekosten en laat die hier weten.. Anders kunnen we alleen maar concluderen dat die onkosten het daglicht niet mogen zien. En dat de Ergo klant en zelfs zijn verkopers dus geen recht hebben op transparantie.
Gaat over een ander product dan wat via de "exclusieve agenten" (= piramidesysteem) verkocht wordt.effenaf schreef:Als ik alles in verband met dit onderwerp overschouw, heb ik de volgende overweging: zijn de vergelijkende overzichten van de Spaargids dan niet "simplistisch" en ja, misleidend? Sorteren op rendement of instapkosten: Ergo staat bij de beste!
De verzekeringen die verkocht worden via "onafhankelijke" makelaars zijn inderdaad wel ok, daar zijn bijvoorbeeld geen aquisitiekosten op

Allée... weer een Ergo-adept die denkt de wereld vanuit zijn Wachttoreneffenaf schreef:Als ik alles in verband met dit onderwerp overschouw, heb ik de volgende overweging: zijn de vergelijkende overzichten van de Spaargids dan niet "simplistisch" en ja, misleidend? Sorteren op rendement of instapkosten: Ergo staat bij de beste!

-
- Full Member
- Contacteer:
'k heb hier nogal veel welles-nietes mogen lezen, maar uiteindelijk heb ik weinig cijfermateriaal gezien.
Waarom krijgen we hier niet gewoon een paar gedetaileerde simulaties?
+1AndrewBourgeois schreef:'k heb hier nogal veel welles-nietes mogen lezen, maar uiteindelijk heb ik weinig cijfermateriaal gezien.
Simulatie:
1: maandelijks 75,00 € premie.
Eerste storting 01.01.2013 (ouderdom 35j) Laatste storting 01.12.2042. Opvraging op 02.01.2043 (ouderdom 65j)
2: jaarlijks 900,00 € premie.
Eerste storting 01.01.2013 (ouderdom 35j) Laatste storting 01.12.2042. Opvraging op 02.01.2043 (ouderdom 65j)
3: jaarlijks 900,00 € premie.
Eerste storting 01.01.2013 (ouderdom 35j) Laatste storting 01.12.2037. Opvraging op 02.01.2038 (ouderdom 60j)
* De fiscale aftrek mag niet mee in verrekend worden. Dus het "verwezenlijkt" rendement mag enkel gebaseerd zijn op de door "ERGO" gegenereerde rendementen.
* Derde simulatie is dat bij sommige maatschappijen je geen kosten hebt bij een opvraging voor je 65ste, ondanks overeenkomst voorzien is tot 65j.
* De rendementen opsplitsen indien deels in fonds belegd wordt. Jullie maken steevast gebruik van die "9%". Tenzij ik me vergis bezit ERGO over geen enkel fonds dat zulk jaarlijks rendement behaalt over meer dan 5jaar.
Benieuwd naar het verwezenlijkt eindkapitaal (vast en fonds). Uiteindelijk komt men op die manier ook de grootte van de kost te weten.
9%? Ik ben voor het fonds gedeelte enkel langsgeweest aan 6%NewinTown schreef:+1AndrewBourgeois schreef:'k heb hier nogal veel welles-nietes mogen lezen, maar uiteindelijk heb ik weinig cijfermateriaal gezien.
Simulatie:
1: maandelijks 75,00 € premie.
2: jaarlijks 900,00 € premie.
3: jaarlijks 900,00 € premie.
Eerste storting 01.01.2013 (ouderdom 35j) Laatste storting 01.12.2037. Opvraging op 02.01.2038 (ouderdom 60j)
* De fiscale aftrek mag niet mee in verrekend worden. Dus het "verwezenlijkt" rendement mag enkel gebaseerd zijn op de door "ERGO" gegenereerde rendementen.
* Derde simulatie is dat bij sommige maatschappijen je geen kosten hebt bij een opvraging voor je 65ste, ondanks overeenkomst voorzien is tot 65j.
* De rendementen opsplitsen indien deels in fonds belegd wordt. Jullie maken steevast gebruik van die "9%". Tenzij ik me vergis bezit ERGO over geen enkel fonds dat zulk jaarlijks rendement behaalt over meer dan 5jaar.
Benieuwd naar het verwezenlijkt eindkapitaal (vast en fonds). Uiteindelijk komt men op die manier ook de grootte van de kost te weten.

cijfermateriaal zal ik volgende week geven, heb als beginnende verkoper geen cijfermap (krijg ik van mijn coach)
Massa schreef:de enigste die hier zijn probleem fatsoenlijk uit de doeken heeft gedaanBoogje schreef:" Checkmate"
(persoon die geen winstdeelname kreeg)
had ook geen recht op deze winstdeelnames, ik noem dat niet echt checkmate maar "lees uw contract voor ge tekent"
En ik noem dat oplichting en bedrog.