Bij welke banken ben je klant? (Tot en met 15/10/2009)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
beveren
Re: Bij welke banken zit je?
Is axa met hun welcome rekening een veilige en intressante rekening om redelijk wat geld te zetten?
Misschien omdat Deutsche Bank met regelmaat van klok de percentages voor bestaande klanten naar beneden haalt, en hogere geeft voor 'nieuwe sommen'? Het is er altijd oppassen. Ik zit er ook, maar af en toe moet ik het geld even verzetten om van hun goeie rentes terug te genieten. Het is best dat je niet alleen bij DB zit.Campzie schreef: Ik twijfel om een spaarrekening te openen bij Deutsche Bank. Nu merk ik in de poll op dat er van jullie "professionals" dubbel zoveel klant zijn bij Rabobank. Dus nu is mijn logische vraag: Waarom Rabobank? Of waarom toch beter de spaarrekening bij Deutsche Bank openen?
idd, de spaarrekening van DB moet je eigenlijk als volgt gebruiken:frank schreef:Misschien omdat Deutsche Bank met regelmaat van klok de percentages voor bestaande klanten naar beneden haalt, en hogere geeft voor 'nieuwe sommen'? Het is er altijd oppassen. Ik zit er ook, maar af en toe moet ik het geld even verzetten om van hun goeie rentes terug te genieten. Het is best dat je niet alleen bij DB zit.Campzie schreef: Ik twijfel om een spaarrekening te openen bij Deutsche Bank. Nu merk ik in de poll op dat er van jullie "professionals" dubbel zoveel klant zijn bij Rabobank. Dus nu is mijn logische vraag: Waarom Rabobank? Of waarom toch beter de spaarrekening bij Deutsche Bank openen?
stort één bedrag. laat het er een jaar opstan. Zet het dan 3 dagen op je zichtrekening en plaats het dan (eventueel) terug §+ eventueel extra spaargeld)
Waiting for the financial meltdown...
Klant bij
Argenta (zichtrekening + spaarrekening voor visa)
Rabobank (enkel spaarrekening wordt gebruikt)
Dexia: in afbouw.... wordt binnenkort volledig vervangen door Argenta, maar durf gelijk nog niet goed af te sluiten omdat ik misschien niet iedere instantie al heb verwittigd)
net voor kredietcrisis naar europa hevig overwaaide wou ik spaargeld overbrengen naar Kaupthing ... gelukkig ben ik traag in actie geschoten doordat ik eerst eens goed wou informeren wat kaupthing eigenlijk was...
Argenta (zichtrekening + spaarrekening voor visa)
Rabobank (enkel spaarrekening wordt gebruikt)
Dexia: in afbouw.... wordt binnenkort volledig vervangen door Argenta, maar durf gelijk nog niet goed af te sluiten omdat ik misschien niet iedere instantie al heb verwittigd)
net voor kredietcrisis naar europa hevig overwaaide wou ik spaargeld overbrengen naar Kaupthing ... gelukkig ben ik traag in actie geschoten doordat ik eerst eens goed wou informeren wat kaupthing eigenlijk was...
Laatst gewijzigd door Lanius op 4 december 2008, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij verschillenden. En volgend jaar in oktober nog bij meer ... als garantie terugvalt van 100.000 naar 20.000. Mijn les geleerd bij Kaupthing !!!!!
-
frederik
bij KBC en Deutsche bank. + credimo (tak 21 en 26 produkten)
bij rabobank heb ik nog een rekening.
Heb nog een geen exoten meer voor mij (lees: kaupthing)
alhoewel ik niet vind dat mij iets kan verweten worden dat ik daar mijn geld heb gezet. In tijden van zo'n inflatie kijkt men natuurlijk uit naar de meeste interest.
Had wel degelijk geïnformeerd naar de waarborgen van 20.000 euro / persoon.
Zo hebben we nu alles terug.
bij rabobank heb ik nog een rekening.
Heb nog een geen exoten meer voor mij (lees: kaupthing)
alhoewel ik niet vind dat mij iets kan verweten worden dat ik daar mijn geld heb gezet. In tijden van zo'n inflatie kijkt men natuurlijk uit naar de meeste interest.
Had wel degelijk geïnformeerd naar de waarborgen van 20.000 euro / persoon.
Zo hebben we nu alles terug.
- centenkliever
- Hero Member

- Contacteer:
voor zover ik weet is er nog geen zekerheid dat de garantie zal verlaagd worden. Indien wel, zal ze vermoedelijk niet lager kunnen gaan dan Europese richtlijn vanJANMARCEL schreef: Bij verschillenden. En volgend jaar in oktober nog bij meer ... als garantie terugvalt van 100.000 naar 20.000. Mijn les geleerd bij Kaupthing !!!!!
€50 000,-
ik ben een trouwe lezer van dit forum die nu voor het eerst eens zelf aanlogt
ik ben al jaren klant bij rabobank.be, dexia en citibank, sinds kort ook deutsche bank,
elk van deze banken heeft voor en nadelen,
IK ben zelf grote fan van rabo, nog nooit problemen mee gehad en gebruik eigenlijk spaar soms als zicht,heb hier ook beleggingsfondsen
db max lijkt goed aanbod, heb hier wat geld op gezet om juist niet aan die 1660€ te komen
citibank is redelijk goed als je er regelmatig je geld weghaalt en nadien terug heen gaat, enkel nieuwe klanten zijn daar belangrijk lijkt me, de safeplus actie ben ik ook voor een gelijkaardig bedrag als dbmax ingestapt, ze hebben wat ik er had op een spaarrekening bij de nieuwe rekening bijgezet na afsluiten en bijvoegen huidige verschuldigde rente.
ben tevreden met dit gamma, al lijkt die credit europe me meer en meer een goede vijfde bank
kingsfan
ik ben al jaren klant bij rabobank.be, dexia en citibank, sinds kort ook deutsche bank,
elk van deze banken heeft voor en nadelen,
IK ben zelf grote fan van rabo, nog nooit problemen mee gehad en gebruik eigenlijk spaar soms als zicht,heb hier ook beleggingsfondsen
db max lijkt goed aanbod, heb hier wat geld op gezet om juist niet aan die 1660€ te komen
citibank is redelijk goed als je er regelmatig je geld weghaalt en nadien terug heen gaat, enkel nieuwe klanten zijn daar belangrijk lijkt me, de safeplus actie ben ik ook voor een gelijkaardig bedrag als dbmax ingestapt, ze hebben wat ik er had op een spaarrekening bij de nieuwe rekening bijgezet na afsluiten en bijvoegen huidige verschuldigde rente.
ben tevreden met dit gamma, al lijkt die credit europe me meer en meer een goede vijfde bank
kingsfan
Laatst gewijzigd door kingsfan op 16 december 2008, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb sinds oktober een excellence spaarrekening van BKCP. Dit was niet het hoogste procent op de markt maar wel ene waarbij ik me goe voel. Aarzelde om kaupthing te nemen, idem dito met credit europe. Was toen aktie 4,25%+0,75% gegarandeerd tot 1jan2010. Op al het geld dat voor december gestort was krijg ik 5% tot 1jan2010. Vind ik verre van slecht!!! Vraag me nu wel af hoeveel intresten we gaan krijgen als die nieuwe spaarwetgeving van kracht gaat zijn. Hoor daar al een tijdje niks meer van??? Verdacht!!! Wat gaat die Reynders nu weer uit zijn hoed toveren...? Stel in februari komt die er, wat dan met intresten? Blijft die 5% dan ook nog tellen tot 1jan2010?
Ps: had tot september spaarrekening bij centea die weinig opbracht en dankzij spaargids heb ik stap gezet om wat meer te krijgen voor spaargeld.
Ps: had tot september spaarrekening bij centea die weinig opbracht en dankzij spaargids heb ik stap gezet om wat meer te krijgen voor spaargeld.
Rabo
Fortis(voorlopig nog)
Kbc
Dexia
Fortis(voorlopig nog)
Kbc
Dexia
In volgorde van het bedrag:
- ING
- Argenta
- Dexia (bijna leeg)
- ING
- Argenta
- Dexia (bijna leeg)
Na 217 stemmen ziet de top 10 er als volgt uit:
1. Rabobank.be
2. Argenta
3. Kaupthing Edge
4. Deutsche Bank
5. Fortis
6. Dexia
7. KBC
8. Keytrade
9. Credit Europe
10. Banca Monte Paschi
1. Rabobank.be
2. Argenta
3. Kaupthing Edge
4. Deutsche Bank
5. Fortis
6. Dexia
7. KBC
8. Keytrade
9. Credit Europe
10. Banca Monte Paschi
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Rabobank.be die soms behoorlijk nogal wat kritiek krijgt, staat op 1.Vaganzza schreef: Na 217 stemmen ziet de top 10 er als volgt uit:
1. Rabobank.be
2. Argenta
3. Kaupthing Edge
4. Deutsche Bank
5. Fortis
6. Dexia
7. KBC
8. Keytrade
9. Credit Europe
10. Banca Monte Paschi
De voorkeur bij spaargids wijkt toch sterk af van wat de gemiddelde inwoner van belgie als voorkeur heeft ( 4 grootbanken, anders zijn het geen grootbanken ).
Dit betekent dat een spaargidser toch wel heel bewust zijn/haar banken uitkiest.
Kan kloppen dat Rabo op 1 staat maar vele spaarders gebruiken deze bank gewoon als snel doorsluissas. De overschrijvingen zijn zeer snel en omdat ze niet met aangroei werken of getrouwheid( 0.1% buiten beschouwing gelaten) is het makkelijk om met deze bank de dagelijkse betalingen en overzettingen uit te voeren. Dit wil echter niet zeggen dat het grote kapitaal bij Rabo zit,daarvoor zijn er nog andere en betere spelers op de markt.
Interessant ware dan eigenlijk te weten hoeveel geld waar staat. Dan weet je waar het meeste geld staat. Das dan eigenlijk de maatstaf om te weten welke bank het populairst is.