Kan geen overschrijving doen met Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Kan geen overschrijving doen met Argenta
Kijk eens na of luminus de overschrijving wel kon boeken.
Als bv de mededeling onjuist was of ontbrak en luminus herkent het rekeningnummer of de houder niet, kunnen ze van oordeel zijn dat het bedrag niet kan geboekt worden en het gewoon terug naar afzender sturen.
Met andere woorden : misschien heeft luminus gedacht dat ze geld ontvangen hebben zonder te weten waarom precies.
Was het geld 2 weken geleden van je rekening vertrokken en van je saldo gehouden ?
Het rekeningnummer waarop je gestort hebt, was dat wel het nummer van luminus en ook dat dat op je faktuur stond ?
Als bv de mededeling onjuist was of ontbrak en luminus herkent het rekeningnummer of de houder niet, kunnen ze van oordeel zijn dat het bedrag niet kan geboekt worden en het gewoon terug naar afzender sturen.
Met andere woorden : misschien heeft luminus gedacht dat ze geld ontvangen hebben zonder te weten waarom precies.
Was het geld 2 weken geleden van je rekening vertrokken en van je saldo gehouden ?
Het rekeningnummer waarop je gestort hebt, was dat wel het nummer van luminus en ook dat dat op je faktuur stond ?
2 weken is nog snel van Luminus! Ik kreeg vorige week 9 euro terug gestort van de Belgische Staat nadat ik in 2014 per accident teveel stortte 

een minuut geleden een mail van argenta het spel is helemaal nog niet op gelost
Je moet eens naar hun twitter account kijken, non stop excuses aan jan en alleman.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Argenta heeft 120 ICT-ers ingezet om het probleem aan te pakken. Gisteren hebben ze aan hun klanten gevraagd om gegevens voor dringende overschrijvingen via e-mail door te sturen terwijl alle beveiligingsexperts altijd waarschuwen dat je zoiets nooit mag doen.

supermerkwaardig
de paniek moet wel heel groot zijn
het zal toch geen valse mail zijn zeker ?
argenta doe wel zijn best en het kan iedereen overkomen
kans dat je bij een grote overschrijving wel een telefoontje ter controle krijgt
niet voor een overschrijving naar de waterleiding of ellentriek en ook niet voor een overschrijving naar je huisbaas, want ze kunnen de historiek van de overschrijvingen wel bekijken
de paniek moet wel heel groot zijn
het zal toch geen valse mail zijn zeker ?
argenta doe wel zijn best en het kan iedereen overkomen
kans dat je bij een grote overschrijving wel een telefoontje ter controle krijgt
niet voor een overschrijving naar de waterleiding of ellentriek en ook niet voor een overschrijving naar je huisbaas, want ze kunnen de historiek van de overschrijvingen wel bekijken
1. Als ze vragen om een email te sturen naar info@argenta.be ... lijkt mij niet vals en moeilijk te geloven dat dat een geroofd domein of adres kan zijn. Wel slordig opgesteld. Rap rap - zaakje.
Een aanvraag tot overschrijving moet niet per se op het gekende roze formulier gedaan worden. Het kan bij de meeste banken zelfs telefonisch.
Ze zien van wie de email komt toch ook... desperate times >> desperate measures
2. Zeker van ? Op die schaal ? Ik denk dat ze nu wel een kemel met de grootte van een vliegtuig gebaard hebben. Moet je niet een heel klein beetje ondermaats zijn in je vak om het op die schaal te verknoeien ?
Redelijk normale termijn, die 2 weken. Het moet dan manueel behandeld worden. Reken 1 normaal weekend en 1 lang weekend ertussen ook. Valt idd best mee.
Klopt.
Anderzijds, hoeveel banken laten niet toe/moedigen aan om een kopie van de identiteitskaart via email naar hen te verzenden?
Bij Medirect bvb kan dat dmv een 'beveiligd bericht"; bij veel banken kan dat afaik niet (?).
Op website van Test-Aankoop (i.v.m. met indienen van klachten):
App en internetbankieren van Argenta niet toegankelijk: je hebt rechten
https://www.test-aankoop.be/geld/betale ... en-argenta
App en internetbankieren van Argenta niet toegankelijk: je hebt rechten
https://www.test-aankoop.be/geld/betale ... en-argenta
Wel, wel, wel, ik kan precies weer inloggen
Leve de cashloze maatschappij !

Nou ik zou toch niet terug willen naar de tijd dat ik al mijn overschrijvingen/betalingen fysiek en met baar geld ergens aan een
loket of bij de bestemmeling zou moeten gaan betalen.
Een vooruitziend mens legt trouwens niet al zijn eieren (en zeker niet zijn geld) in één mand (bank).
loket of bij de bestemmeling zou moeten gaan betalen.
Een vooruitziend mens legt trouwens niet al zijn eieren (en zeker niet zijn geld) in één mand (bank).
Inderdaad Poldermol, volgens "De Tijd" werkt internetbankieren opnieuw. Helaas kan ik het niet uitproberen voor vanavond maar als het waar is, dan is dat ZEER goed nieuws.