Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Bankinstelling vraagt "Financiele situatie..."

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
74 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Nakal
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Nakal
Verstuur privébericht

Re: Bankinstelling vraagt "Financiele situatie..."

• Citeer

Bericht door Nakal » 21 augustus 2018, 12:01

Blackbelt schreef: ↑21 augustus 2018, 10:37
ignition schreef: ↑20 augustus 2018, 20:37

Ja ik bedoel als rentenier. Vraag me af hoe ze het inkomen berekenen als je enkel kapitaliserende fondsen hebt waarvan je elk jaar een deel verkoopt.
Als die fondsen in het buitenland staan, dan weten ze het zeker.
Staat dat in België op een rekening met minder dan 500k, dan weten ze alleen dat je een rekening hebt, niet hoeveel er op staat.

Ik ben gisteren eens binnen gesprongen bij een andere instelling. Heb een verklaring op eer mee gekregen 2017. Niet voor in te vullen maar gewoon als voorbeeld. Heb het nu niet bij mij maar er stond zoiets in van roerende inkomsten van de rekeningen en dividend, etc. Als bewijs toe te voegen uitreksel bank van storting en borderel dividend. Daar zullen ook inkomsten van persoonlijke leningen die je aan vrienden hebt gegeven tussen vallen (etc)

Dus als je een effectenrekening in Belgie hebt en er is dividend of rente op iets gestort dan geef je dat maar aan. Van iets anders spreken ze niet. Verworven meerwaarde of verlies heb ik niet gevonden. Dividend in aandelen is zeker ook dividend.

Ik zal pas aangesloten zijn van af 01/10/2018. Ik zal natuurlijk meer inlichtingen nemen alvorens die verklaring in te vullen.

Nakal
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Nakal
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nakal » 22 augustus 2018, 13:22

Nakal schreef: ↑18 augustus 2018, 17:28 https://www.gegevensbeschermingsautorit ... tformulier

De vraag is verstuurd Indien ik ooit antwoord krijg laat ik dit indien mogelijk hier weten.

Antwoord gekregen van gegevensbescherming.

Er is niets mis mee om te vragen id kaart en code mee te nemen. Eigenaar moet wel zelf kunnen inloggen en uitloggen.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 22 augustus 2018, 13:28

"Eigenaar moet wel zelf kunnen inloggen en uitloggen."

En kon dat ?

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 22 augustus 2018, 13:32

paul schreef: ↑22 augustus 2018, 13:28 "Eigenaar moet wel zelf kunnen inloggen en uitloggen."

En kon dat ?
Vermoedelijk wel, heb op de ziekenkas ook al persoonlijk mijn code moeten ingeven, uitloggen gebeurd als je je ID kaart terug uit de card reader neemt.
Meelezen op het scherm kon echter niet,das dan weer hun privacy.. Dus dan ben je er toch niks mee voorruit.

Nakal
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Nakal
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nakal » 22 augustus 2018, 14:03

Het is reeds enkele jaren geleden dat ik een inkomsten onderzoek kreeg. Ik ging juist melden dat ik gestopt was met werken. Toen waren de regels ook nog niet zo streng. Eerst vroeg ze mijn id kaart. Toen vroeg ze of ik mijn code wist. Ja die weet ik. Dat was niet voldoende ze wou die weten Er waren toen nog 2 andere personen in het lokaal. Ik wist zelfs niet dat dit voor een inkomst onderzoek was. Verder zijn er geen vragen over rente, dividend of arco aandelen gesteld.

Het inkomsten onderzoek dat nu moet komen gaat niet door. Niet bij de cm en waarschijnlijk ook niet bij de vervanger. Ik ben er nu achter gekomen waarom een nieuw onderzoek nodig was. Een van de kinderen is beginnen werken. 1 persoon minder ten laste. Hij woont nog op hotel papa, zijn inkomsten tellen nu ook mee. Ik overweeg nu om mijn droom Job van rentenier op te geven. Officieel samen te wonen en huisman worden.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 22 augustus 2018, 14:11

"Dat was niet voldoende ze wou die weten Er waren toen nog 2 andere personen in het lokaal"

Zelfs als er niemand anders in het lokaal was

Dat is niet normaal, weet de privacycommissie dat

Bij van die fishingmail s proberen ze je ook je code te ontfrutselen, je mag aan niemand je kode gegeven , niet aan het gemeentebestuur, niet aan de bank, niet aan het ziekenfonds

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 22 augustus 2018, 14:14

Nakal schreef: ↑22 augustus 2018, 14:03 Het is reeds enkele jaren geleden dat ik een inkomsten onderzoek kreeg. Ik ging juist melden dat ik gestopt was met werken. Toen waren de regels ook nog niet zo streng. Eerst vroeg ze mijn id kaart. Toen vroeg ze of ik mijn code wist. Ja die weet ik. Dat was niet voldoende ze wou die weten Er waren toen nog 2 andere personen in het lokaal. Ik wist zelfs niet dat dit voor een inkomst onderzoek was. Verder zijn er geen vragen over rente, dividend of arco aandelen gesteld.

Het inkomsten onderzoek dat nu moet komen gaat niet door. Niet bij de cm en waarschijnlijk ook niet bij de vervanger. Ik ben er nu achter gekomen waarom een nieuw onderzoek nodig was. Een van de kinderen is beginnen werken. 1 persoon minder ten laste. Hij woont nog op hotel papa, zijn inkomsten tellen nu ook mee. Ik overweeg nu om mijn droom Job van rentenier op te geven. Officieel samen te wonen en huisman worden.

Om jou op het boekje van je vriendin te krijgen, spelen de inkomsten van die zoon Niet mee, je moet er wel in de bevolkingsregesiters zijn inschreven
Voor de hogere tussenkomst van doktersbonnekens voor de mamma spelen de inkomsten van de zoon wel mee

Dixit
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Dixit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dixit » 22 augustus 2018, 14:26

Nakal schreef: ↑22 augustus 2018, 14:03 Het inkomsten onderzoek dat nu moet komen gaat niet door. Niet bij de cm en waarschijnlijk ook niet bij de vervanger. Ik ben er nu achter gekomen waarom een nieuw onderzoek nodig was. Een van de kinderen is beginnen werken. 1 persoon minder ten laste. Hij woont nog op hotel papa, zijn inkomsten tellen nu ook mee. Ik overweeg nu om mijn droom Job van rentenier op te geven. Officieel samen te wonen en huisman worden.
"Officieel samenwonende huisman" kan toch prima samen met "rentenieren" ? Je hoeft dan inderdaad geen inkomensonderzoek te ondergaan.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 22 augustus 2018, 16:36

paul schreef: ↑22 augustus 2018, 14:11 "Dat was niet voldoende ze wou die weten Er waren toen nog 2 andere personen in het lokaal"

Zelfs als er niemand anders in het lokaal was

Dat is niet normaal, weet de privacycommissie dat

Bij van die fishingmail s proberen ze je ook je code te ontfrutselen, je mag aan niemand je kode gegeven , niet aan het gemeentebestuur, niet aan de bank, niet aan het ziekenfonds
Met het vrijgeven van je pincode van je Identiteits kaart kunnen ze niet veel aanvangen,enkel inzage in je aangifte pb. Je onroerende goederen , je gezinssituatie, en dit zijn dan overheids site's' ... Zie dus niet direkt het probleem . De diensten welke gebruik maken voor die gegevens in te kijken, gaan echt geen wijzigingen in open dossiers aanbrengen hoor.
Wordt trouwens bij betreffende sit's digitaal genoteerd wanneer en wie welk dossier geopend heeft.
Zelfs al zou je zelf je pincode ingeven, heb je toch geen controle welk dossier ze openen, en meekijken op hun scherm mag toch niet... ZODUS .. als je nadien je id kaart terug krijgt .......... NO BIG DEAL

Pincode van je bankkaart is ander verhaal natuurlijk.
Laatst gewijzigd door ludo op 22 augustus 2018, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Belca2
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Belca2
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Belca2 » 22 augustus 2018, 16:53

ludo schreef: ↑22 augustus 2018, 16:36 Met het vrijgeven van je pincode van je Identiteits kaart kunnen ze niet veel aanvangen…….
…….Pincode van je bankkaart is ander verhaal natuurlijk.
En hoeveel zouden er zijn die dezelfde pincode voor beiden gebruiken?

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 22 augustus 2018, 16:56

Belca2 schreef: ↑22 augustus 2018, 16:53
ludo schreef: ↑22 augustus 2018, 16:36 Met het vrijgeven van je pincode van je Identiteits kaart kunnen ze niet veel aanvangen…….
…….Pincode van je bankkaart is ander verhaal natuurlijk.
En hoeveel zouden er zijn die dezelfde pincode voor beiden gebruiken?
zullen er wel heel veel zijn.
Maar denk je nu dat die persoon van de ziekenkas - gemeente of andere officiele diensten nadien je gaat achtervolgen of schaduwen om je bankkaart te stelen??? om daar dan misbruik van te maken...
Nu zou je kunnen zeggen, ja , maar er waren nog mensen die het konden horen.
Zelfde verhaal hoor, die gaan je echt niet achterna lopen om je bankkaart of what ever te stelen.
Beetje ernstig blijven hé. Van muggen geen olifanten maken.

Maar ben het volledig eens dat voor de gemoedsrust van betrokkene het beter is zelf je geheime pincode te mogen ingeven op een aparte card lezer /klavier,zoals dat op bepaalde diensten wel gebruikelijk is.

Maar moderne computers hebben deze card readers ingebouwd, en men zou dan het hele toetsenbord naar de klant moeten toeschuiven, wat ook niet de bedoeling is ,omdat er dan op verkeerde toetsen kan gedrukt worden.

Misschien naar betrokken dienst een aanbeveling doen voor aparte/externe card lezers voor ingave geheime pincode ID kaart.

Nakal
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Nakal
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nakal » 22 augustus 2018, 17:47

ludo schreef: ↑22 augustus 2018, 16:36
Pincode van je bankkaart is ander verhaal natuurlijk.
Code bankkaarten code id kaart kluis, digipass is bij vele het zelfde.

Als een bedrijf nu toegang mag tot sommige gegevens op je id kaart, waarom dan geen toegang code geven aan dat bedrijf? Zo iets als een notaris heeft enkel toegang tot je kadastrale gegevens. Aan een mutualiteit zou ik toegang geven tot het medisch dossier.

Ki moesten ze niet opzoeken want moest ook laatste aanslag OV mee brengen. Belasting aangifte idem.

Maar het maakt allemaal niets uit. Ik ben niet verplicht op hun verzoek in te gaan. Als ik ergens niet tevreden ben verhuis ik gewoon.
paul schreef: ↑22 augustus 2018, 14:14

Om jou op het boekje van je vriendin te krijgen, spelen de inkomsten van die zoon Niet mee, je moet er wel in de bevolkingsregesiters zijn inschreven
Wat een rare wereld.

Ik woon niet samen met een vriendin. Ik woon samen met mijn 2 kinderen. 1 is nog ten laste. De andere heeft de school verlaten. Een tijdje gewerkt maar nu een herscholing bezig, dus werkloos.

Als verblijvende heb ik nu maar 1 ten laste en de andere woont in dus zijn inkomsten worden bijgeteld.
Mijn doel is officieel samenwonen met de oudste zoon. Buiten met vriendinnen mag je ook met verwanten samen wonen. Gevolg geen verblijvende meer, geen bijdrage. Bijkomend voordeel, de zoon zal een uitkering als gezinshoofd krijgen. Volgend jaar 1 belastingaangifte samen. Dat betekent dat een deel van de beroepsinkomsten van de zoon toegekend wordt aan mij.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 22 augustus 2018, 17:54

Een ziekenkas heeft geen uitstaans met je medisch dossier je ziekte beeld of verleden. Daar is de huisarts voor. Een huisarts of apotheker - tandarts - ziekenhuis kan via je ID enkel kijken of je verzekerd bent en welke code van terugbetaling je hebt.Meer ook niet.

Een notaris doet automatisch onderzoek of je nog openstaande schulden hebt bij RMZ - belastingen - overheid en die is gerechtigd om dit in te houden als je je huis verkoopt,en die heeft ook toegang tot kadastrale gegevens.

Enkel als je de verhoogde tegemoetkoming vraagt willen ze alleen gegevens over je inkomsten - onroerende goederen - gezinssituatie, om dit al dan niet toe te kennen.
En ik zou ze de kost niet willen geven die al dan niet ( aangepaste kopijen ) meebrengen.

Trouwens kunnen ze dan ook zien of je niet ingeschreven bent in de kruispuntbank als zelfstandige in bijberoep ofzo.
Of een uitkering bovenop je andere inkomsten van beroepziekten of ander sociaal fonds.

Denk je nu echt dat die van gisteren zijn, die willen formele up to date info vanuit rechtstreekse bron. En maar goed ook.

Elke officiele dienst heeft maar toegang tot die informatie welke betrekking heeft op het verlenen van die diensten. Die kunnen echt niet alles zijn, dit is de wet op de privacy.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 22 augustus 2018, 21:01

een huisarts of apotheker heeft daar de kode van je ID kaart niet voor nodig,ziekenfonds blijkbaar wel, dat is raar

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

74 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy