Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Hybride als aandrijflijn voor de wagen?

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
70 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
Magnificent
Newbie
Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2019
Contacteer:
Contacteer Magnificent
Verstuur privébericht

Hybride als aandrijflijn voor de wagen?

  • Citeer

Bericht door Magnificent » 20 december 2019, 16:59

Goedemiddag
Momenteel is onze huidige wagen een Toyota Avensis 2.2 diesel uit 2005. Mijn vrouw werkt vanaf begin 2020 pal bij huis en zal opteren voor andere voordelen ipv een salariswagen. Onze nieuwe wagen wordt sowieso terug een Toyota. Hoogstwaarschijnlijk een Corolla Hatchback. Eens vervangen na bijna 15 jaar mag ook eens. Ik ben qua motoren niet meer zo up to date, maar hoe zit het qua verbruik van die hybride modellen, duurzaamheid en onderhoudskosten? Over de Avensis zeer tevreden. Nooit mankementen mee gehad en een zeer gunstig dieselverbruik.

Ik post dit hier omdat mijn vrouw met een Peugeot 3008 salariswagen rijdt van de werkgever. Op zich een goede wagen maar .. er moet regelmatig adblue worden toegevoegd en eens om de zoveel kilometers vindt er een soort regeneratie plaats, waarbij de wagen gedurende enkele minuten maar liefst tussen de 15 en 25 liter diesel verbruikt. Gezien de kosten voor Adblue en de regeneratieprocessen betwijfel ik toch of diesel nog zo’n goede en zuinige brandstof is in vergelijking met vroeger. De 3008 verbruikt trouwens meer diesel dan de Avensis. Hoe zit dat met hybride qua duurzaamheid, zuinigheid en onderhoud?

Bedankt alvast
Omhoog

voodoo
VIP member
VIP member
Berichten: 1870
Lid geworden op: 06 feb 2015
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?

  • Citeer

Bericht door voodoo » 20 december 2019, 18:11

Hoe zit dat met hybride qua duurzaamheid, zuinigheid en onderhoud?

Volgend mij supergoed. Maar heb er zelf gene... Een 2.0 hybride Corolla heeft ook veel koppel en zou ideaal zijn. Zou zeggen ga eens een proefrit maken, maar vooral lees eens op autosites en YouTube kan u ook wijzer maken!
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Gebruikersavatar
Yaris
VIP member
VIP member
Berichten: 11379
Lid geworden op: 30 sep 2010
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?

  • Citeer

Bericht door Yaris » 20 december 2019, 19:38

Je moet met een hybride wagen jaren rijden voor je er het prijsverschil met een gewone wagen uit hebt.

https://www.moneyunder30.com/does-fuel- ... save-money
Omhoog

voodoo
VIP member
VIP member
Berichten: 1870
Lid geworden op: 06 feb 2015
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?

  • Citeer

Bericht door voodoo » 20 december 2019, 20:37

Wel opletten Yaris, USA gasprices =\= onze benzineprijzen.
Desalniettemin wordt in ons apengewest een hybride zwaarder belast dan een benzine.
Maar als je een Toyota wil heb je de keuze tussen een 1.2 nadat of 1.8 en 2.0 hybride. Ik zou voor de laatste kiezen. ;)
Omhoog

Ganghista
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 aug 2015
Contacteer:
Contacteer Ganghista
Verstuur privébericht

Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?

  • Citeer

Bericht door Ganghista » 20 december 2019, 22:42

Wij hebben een toyota auris 1.8 hybride (dit is de voorganger van de corolla) en verbruik zit rond de 4.5 l per 100 km. Vind ik best ok voor een benzinewagen. Meestal rijden we grote afstanden (25 km) en rijden mijn vrouw en ik vrij rustig...
Omhoog

Gebruikersavatar
haelewyn
VIP member
VIP member
Berichten: 4979
Lid geworden op: 13 mei 2015
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?

  • Citeer

Bericht door haelewyn » 21 december 2019, 08:23

Dat verbruik gedurende regeneratie van de Peugeot is, neem ik aan, een cijfer per 100 km en geen absoluut cijfer.
Je verbruik terwijl de auto regenereert en jij rondrijdt zal even stijgen , maar als je 15 liter per 100 km verbruikt in die periode is dat nog altijd maar bv op 5 km, rond de 0,75 liter waarvan de helft gebruikt werd om je te verplaatsen.

Ik heb een hybride gehad van Toyota (de Auris II), wel een meer luxe uitvoering met niet de beste keuze van banden om zuinig te rijden maar wel om mooi en populair te zijn (18 inch, als ik me niet vergis en met laag profiel). Keuze van de fabriek. Niet de mijne.
Op zijn zuinigst bereden en over de hele levensduur, winter en zomer, berekend kwam ik aan 5,3 liter.

Het nadeel toen was onder meer (IMHO) dat de auto in de winter eerst draaide op verhoogd toerental om op te warmen zodanig dat de temperatuur optimaal was om zuinig te rijden. Je verbraste dan ook redelijk wat benzine in de eerste kilometers in de winter. Tegenstrijdig ..maar een beslissing bij het ontwerp.

Ik vond het geen leuke auto om mee te rijden. De wegligging en het aanvoelen van de weg en de omstandigheden was niet voldoende voor mij. Ik ben nadien in drie andere populaire merken gaan proefrijden en ieder ander merk reed veel beter.
Optrekken op autosnelweg of even iets sneller inhalen elders gaf een luid motorgeluid (gejoel door hoge toeren) dat me maar slecht beviel.
Nadeel van de automaat en het concept ervan.

Over de bouw van de auto had ik ook een minder goed gevoel dan de vroegere Toyota's die ik heb gehad.
De boordsystemen waren een allegaartje en niet allemaal op elkaar afgestemd. Bv de voorste parkeersensoren was een apart systeem (dat al eens op de autosnelweg begon te piepen) dan die achteraan. Eén rem liep al wat aan na 25.000 km. Niet dezelfde bouwkwaliteit van een Japanse Toyota uit bv 2007. Dat is heel andere koek.

Ik ben van auto en merk veranderd.. Ik reed niet graag met dat ding..
Maar enkele opmerkingen die ik had zijn, denk ik, aangepakt in de nieuwe Corolla.
Wat ik je zou aanraden : Maak een zo lang mogelijke proefrit, liefst enkele dagen (huren ?) en beslis pas dan.
Overweeg een andere motorisatie als je minder dan 10.000 km per jaar doet.
Weet dat een hybride auto op autosnelweg evenveel zal verbruiken dan een andere gelijkaardige benzine auto. Je doet vooral winst als je veel wegen rijdt waar de snelheid ligt beneden die waarop de auto sowieso overgaat op benzine. Zeer korte afstanden, genre <3 km zijn ook niet aan te raden omdat de auto dan in verhouding te lang op een hoger toerental draait om op te warmen.
Voor de zogezegd lage kost aan onderhoud moet je het niet doen. Mijn huidige wagen is goedkoper in BIV, jaarlijkse taks en onderhoud.

Het KAN ergens wel beter trouwens. Een BMW X5 hybride heeft de nadelen die ik hierboven opnoemde, niet.
Maar dat is een auto die ik me zelf niet wil of kan permiteren.
De moraal van het verhaal is wel dat de Auris en vorige modellen Prius nog niet de top waren van het hybride verhaal maar dat er wel degelijk nog aan gewerkt is en dat andere merken soms beter doen.
Ik verwacht dat dat ook Toyota gaat lukken op de Corolla hybride maar ik heb er nog niet mee gereden.
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3822
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 21 december 2019, 11:13

Mijn uiteindelijke keuze viel op de "nieuwe Corolla" HB 1.2 L Turbo benzine.
De hybride versies spraken mijn méér aan, maar de prijzen passen niet binnen mijn budget.
Mijn garagist raadde mij zélf de benzine-versie aan en zei me, dat ik de meerprijs van een hybride er niet zou kunnen uithalen, omdat ik niet veel (meer) rijd.

Een familielid (met méér geld dan ikzelf) rijdt met een Toyota C-HR hybride en is daar al een jaar of twee zeer tevreden over.
Omhoog

Magnificent
Newbie
Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2019
Contacteer:
Contacteer Magnificent
Verstuur privébericht

Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?

  • Citeer

Bericht door Magnificent » 21 december 2019, 13:57

Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar een Japanse wagen. Als het over hybride gaat, dan gaat het direct over een serieuze meerprijs. Een rendabele en zuinige auto is voor mij het belangrijkste. Mijn vrouw heeft als salariswagen een BMW 1-serie gehad, een B klasse en nu een 3008. Tot nu toe scoort de Peugeot uitstekend, de vorige wagens presteerden ondermaats qua duurzaamheid. Op Mazda en Nissan (Half Frans) na maken Japanse constructeurs geen dieselwagens meer dacht ik?
Omhoog

YelitBiros
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 dec 2019

Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?

  • Citeer

Bericht door YelitBiros » 21 december 2019, 16:35

In de autosector kan men min of meer de dieselmotor bannen.

Maar er rijden méér andere voertuigen op diesel rond dan auto's : vrachtwagens, grond-en graafmachines, straatwerkersmachines, betonmolens, stroomaggregaten voor kermissen, ziekenhuizen, circussen en aannemers.
Vliegtuigen op een variant van diesel.

Dan nog de schepen : miljarden schepen varen rond op zware fuel.

Ik ben waarschijnlijk nog wat vergeten, maar HOE GAAT MEN DIE MACHINERIE DRAAIENDE HOUDEN ZONDER DIESEL????
Omhoog

Magnificent
Newbie
Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2019
Contacteer:
Contacteer Magnificent
Verstuur privébericht

Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?

  • Citeer

Bericht door Magnificent » 22 december 2019, 07:51

De C-HR is misschien een beetje te te klein voor onze behoeften, wel een hele mooie wagen. Misschien opteer ik toch best voor een klassieke benzinemotor, aangezien het prijsverschil tussen hybride en benzine wel hoog is Een bezoek bij Ford (Focus), Peugeot (308), Honda (Civic) overweeg ik komende dagen ook. Volkswagen en Audi overweeg ik ook aangezien de huidige Golf wordt vervangen en de A3 ook zijn er kortingen tussen de 9 en 12 000 euro op die modellen én VW geeft nog diesel kortingen. Een Japanner geniet mijn voorkeur, maar de prijs telt ook.
Omhoog

R1150GS
Full Member
Full Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 27 jul 2007

Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?

  • Citeer

Bericht door R1150GS » 22 december 2019, 10:27

YelitBiros schreef: ↑21 december 2019, 16:35 In de autosector kan men min of meer de dieselmotor bannen.

Maar er rijden méér andere voertuigen op diesel rond dan auto's : vrachtwagens, grond-en graafmachines, straatwerkersmachines, betonmolens, stroomaggregaten voor kermissen, ziekenhuizen, circussen en aannemers.
Vliegtuigen op een variant van diesel.

Dan nog de schepen : miljarden schepen varen rond op zware fuel.

Ik ben waarschijnlijk nog wat vergeten, maar HOE GAAT MEN DIE MACHINERIE DRAAIENDE HOUDEN ZONDER DIESEL????
Miljarden schepen is er misschien wel wat over....maar het zijn er wel veel.
Hier kun je eens kijken wat er zo rondvaart...
https://www.marinetraffic.com/nl/ais/ho ... 7.5/zoom:4
Er worden stilaan wel alternatieve brandstoffen gebruikt, er zijn al hybride ferries -bvb van Duitsland naar Denemarken, sommige tankers varen reeds op lpg of ethaan etc. Er zijn ook nieuwe ,veel strengere normen voor bvb het zwavelgehalte van de fuel, op 1-1-2020 worden ze weer strenger.
https://www.scandlines.com/about-scandl ... bridsystem
Omhoog

SonjaBm
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 dec 2019

Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?

  • Citeer

Bericht door SonjaBm » 22 december 2019, 10:40

Beste r11,

Het is niet omdat schepen geen zwavel meer zouden uitstoten, dat ze geen CO2 uitstoten. Ook de schepen op etaan en 't is eender wat, stoten co2 uit, en nog geen beetje.
Omhoog

SonjaBm
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 dec 2019

Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?

  • Citeer

Bericht door SonjaBm » 22 december 2019, 11:08

CO2 : een onzichtbaar gas!

Moest elk toestel zijn uitstoot aan CO2 direct kunnen opvangen en omzetten in een vaste klomp CO2, dan zou je bijvoorbeeld bij een kolenkachel die een ton kolen heeft opgestookt, een blok CO2 overhouden van 880kg. Zo ook met hout, aardgas, benzine enz...Nu verdwijnt dat onzichtbaar in de atmosfeer, maar het is er wel he!

Moest je dat allemaal kunnen opvangen en thuis stockeren dan had iedereen een magazijn nodig, zo groot als een sporthal. (voor één mensenleven)
Omhoog

Magnificent
Newbie
Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2019
Contacteer:
Contacteer Magnificent
Verstuur privébericht

Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?

  • Citeer

Bericht door Magnificent » 22 december 2019, 11:13

Ik koop eerder een auto rekening houden met fiscaliteit/verbruik nl mijn portefeuille. Laten we niet vergeten dat de factor klimaat een mooie melkkoe is voor de overheid
Omhoog

R1150GS
Full Member
Full Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 27 jul 2007

Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?

  • Citeer

Bericht door R1150GS » 22 december 2019, 11:38

SonjaBm schreef: ↑22 december 2019, 10:40 Beste r11,

Het is niet omdat schepen geen zwavel meer zouden uitstoten, dat ze geen CO2 uitstoten. Ook de schepen op etaan en 't is eender wat, stoten co2 uit, en nog geen beetje.
Inderdaad, men kan geen koolwaterstoffen verbranden zonder CO2 en andere uitstoot, maar we kunnen al beginnen met te doen wat we kunnen.
Naar 0 gaan zal toch wat moeilijk worden- zeker niet de eerste decennia.
Niet panikeren, en stap per stap verbeteren, zal het beste zijn volgens mijn bescheiden opinie.
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

70 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy