Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Komen er dan terug gratis (hybride) bussen voor iedereen, ook buiten Hasselt ?
Als de anderen aan de macht komen zeggen ze dat gratis niet bestaat, schaffen alles wat gratis is af en verhogen ze de belastingen.
Ik zie het verschil niet echt.
Als de anderen aan de macht komen zeggen ze dat gratis niet bestaat, schaffen alles wat gratis is af en verhogen ze de belastingen.
Ik zie het verschil niet echt.
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Met wat rij jij, Morse? Hopelijk pas je een beetje in het straatbeeld

Ik vind het entertainment om tussen zulke auto's (hoe dikker de bakken hoe beter) te parkeren met de 2de handsfiets op een autoparkeerplaats.
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Ik rij reeds 5 jaar met een hybride VW Golf (Aardgas/benzine) en ben daar zeer tevreden over. Geen rijtaks en kostprijs per km voor de brandstof is 2/3 van een vergelijkbare diesel.
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Ik rijd met Renault break, een diesel.
Binnenkort een nieuwe 2de wagen aanschaffen. Waarschijnlijk Dacia
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Al eens gereden met Dacia ? Het kost minder maar het IS ook minder dan een Renault... Als je daar kan mee leven, niks mis mee.
Nog iemand nieuws over de te verwachten grote kortingen op hybride auto's ?
Edit : net nog eens dit gelezen... Oud nieuwtje in een nieuw artikel
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200208_04840604
Nog iemand nieuws over de te verwachten grote kortingen op hybride auto's ?
Edit : net nog eens dit gelezen... Oud nieuwtje in een nieuw artikel
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200208_04840604
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Dacia is een keuze, ik wil niet veel betalen voor een nieuwe auto. En nu weet ge niet meer wat te kopen.
Elektrisch is veel te duur en hybride is een tussenoplossing. En hybride is ook veel meer componenten wat kan stuk gaan.
Elektrisch is veel te duur en hybride is een tussenoplossing. En hybride is ook veel meer componenten wat kan stuk gaan.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Een voordeel aan electrisch is dat je onderhoud en verbruik lager zou moeten zitten.
Ik denk dat je met een hybride mogelijks het slechtste van 2 werelden zou kunnen hebben op dat vlak?
Of zit er dan een teller in die bijhoud hoevaak je effectief je ICE gebruikt?
Ik denk dat je met een hybride mogelijks het slechtste van 2 werelden zou kunnen hebben op dat vlak?
Of zit er dan een teller in die bijhoud hoevaak je effectief je ICE gebruikt?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Gezien de onduidelijkheid lijkt het me momenteel het beste om met je oude kar te blijven rijden. De mijne is op 14 jarige leeftijd probleemloos door de keuring geraakt. Maar ik kan morse wel volgen in zijn keuze. Dacia zou nu ook niet bovenaan mijn lijstje staan moest ik een nieuwe wagen kopen maar je weet inderdaad niet meer wat je moet kopenen dan is een goedkope auto een tussenoplossing.
Ik rij op het werk graag met de elektrische wagen maar laatst moest ik naar Oudenaarde 85 km enkel. Ik ben vertrokken met een volle batterij met volgens de BC een actieradius van 240 km. Toen ik aankwam in Oudenaarde (autosnelweg aan 110) had ik nog 53 procent over. Ik moest dan allerlei kunstgrepen uithalen, oa Oudenaarde-Deinze binnendoor om niet te veel te verbruiken en verder autosnelweg aan 100 om terug op het kantoor aan te komen met nog 6 procent over, dus auto voor de rest van de dag onbruikbaar wegens opladen. Leuk is anders.
Ik rij op het werk graag met de elektrische wagen maar laatst moest ik naar Oudenaarde 85 km enkel. Ik ben vertrokken met een volle batterij met volgens de BC een actieradius van 240 km. Toen ik aankwam in Oudenaarde (autosnelweg aan 110) had ik nog 53 procent over. Ik moest dan allerlei kunstgrepen uithalen, oa Oudenaarde-Deinze binnendoor om niet te veel te verbruiken en verder autosnelweg aan 100 om terug op het kantoor aan te komen met nog 6 procent over, dus auto voor de rest van de dag onbruikbaar wegens opladen. Leuk is anders.
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Hier ook een wagen van 2006 en weet bij god niet hoe ik deze zomer door de keuring zal geraken met de nieuwe strengere controles. De katalysator zit helemaal vol en veel kosten ga ik aan die wagen niet meer doen.
Misschien toch eerst eens binnengaan in de garage of wachten als ik ben afgekeurd. Denk eerder het laatste.
Begrijp me niet verkeerd, elektrisch zou ik graag rijden maar is ozo duur. Een gewone corsa 15K een elektrische meer dan 30K !
De volgende jaren zal alles wel goedkoper en langere actieradius worden voor EV's maar wegens prijs momenteel niet betaalbaar voor 90% van de bevolking.
Misschien toch eerst eens binnengaan in de garage of wachten als ik ben afgekeurd. Denk eerder het laatste.
Begrijp me niet verkeerd, elektrisch zou ik graag rijden maar is ozo duur. Een gewone corsa 15K een elektrische meer dan 30K !
De volgende jaren zal alles wel goedkoper en langere actieradius worden voor EV's maar wegens prijs momenteel niet betaalbaar voor 90% van de bevolking.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Je schrijft inderdaad "zou". Onze regeringsgraaiers zullen de stroom wel gaan belasten met dezelfde accijnzen die wegvallen als benzine en diesel dalen in aantal en in verbruik.
En "en passant" zullen ze de accijnzen op benzine en diesel ook nog wel verhogen omdat de inkomsten ook daar gelijk moeten blijven (onder het mom van ecologie natuurlijk).
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Een Renault diesel break van 2006... ? Dat gaat een roetfilter zijn. Een vroege variant ervan..
Heb je al overwogen om van een andere auto er een af te halen en op de jouwe te plaatsen. Dat gaat echt niet zoveel kosten en je bent weer voor een paar jaar vertrokken.
Qua werk is het zoals een stuk uitlaat vervangen. Eenvoudig !
Er zal gewoon 1 of 2 sensors mee moeten worden overgebouwd...
Er zijn websites waar je onderdelen van sloopauto's kan vinden.
Een tankkaart (elektrisch) en een redelijk goed plan zou niet slecht zijn om toe te voegen. Of een brandstofauto voorzien voor verre ritten.
Ik heb geen kritiek op de keuze voor een Dacia. Dat is best een redelijk goed en eerlijk product.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 12 februari 2020, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Bij Toyota geen teller. Auto moet om de 10.000 op onderhoud en het kost meer voor een hybride dan voor een benzinewagen.
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Hoe gaan ze specifiek je elektriciteit voor je wagen gaan belasten als je thuis oplaadt? Enkel mogelijk met kilometerheffing of een soort prosumententaks voor EV rijders afhankelijk van motorprestaties.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Je bedoelt waarschijnlijk een tankkaart of 6 om er zeker van te zijn dat de laadpaal die je toevallig gevonden hebt de kaart wil aanvaarden.
Ik had geen tijd om 1u te staan schilderen tot de wagen weer wat opgeladen is
Als je 170 km een verre rit noemt heb je misschien een ander idee over verre ritten. Trouwens, bij vertrek zei de BC actieradius 240 km. Die auto is dus een dikke leugenaar en dan heb ik nog aan opa snelheid gereden
De benzineauto's waren niet beschikbaar.
Maar voor de rest rij ik er graag mee hoor met die elektrische karretjes. Maar niet graag genoeg om er 40K voor neer te tellen.
Re: Hybride als aandrijflijn voor de wagen?
Ik weet in de omgeving (hier) een paar plaatsen waar je gratis kan laden. Maar dat zal wel niet voor eeuwig zijn.
Als je gemiddeld 30 of 40 km per dag doet is 170 km een lange rit veronderstel ik.
Geen idee of je veel stroomverbruikers aan staan had. Daarmee kan de actieradius nog meer zakken.
Lichten, verwarming, etc...
Nissan heeft al langer een 'probleem' met de aangekondigde actieradius. Er is ooit eens iets van in het nieuws geweest over iemand met een bestelwagen van dat merk die de beloften zeer letterlijk had genomen.
Als de batterij enkele honderden keren is opgeladen zal de capaciteit ook wel dalen zeker ?
Slechts als de auto's van klein formaat aan rond de 11.000 euro op de markt komen zie ik schot te komen in het marktaandeel.
Als je gemiddeld 30 of 40 km per dag doet is 170 km een lange rit veronderstel ik.
Geen idee of je veel stroomverbruikers aan staan had. Daarmee kan de actieradius nog meer zakken.
Lichten, verwarming, etc...
Nissan heeft al langer een 'probleem' met de aangekondigde actieradius. Er is ooit eens iets van in het nieuws geweest over iemand met een bestelwagen van dat merk die de beloften zeer letterlijk had genomen.
Als de batterij enkele honderden keren is opgeladen zal de capaciteit ook wel dalen zeker ?
Slechts als de auto's van klein formaat aan rond de 11.000 euro op de markt komen zie ik schot te komen in het marktaandeel.