Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
Re: Wie weet het nog ? Benzine, Diezel, Aardgas, Elek
inderdaad vortex, onze politiek maakt gewoon foute keuzes in haar beleid. iedereen van het gas, allemaal goed en wel, maar ons elektriciteitsnetwerk kan op dit moment niet aan dat iedereen naar elektrische verwarming over gaat
Mijn visie: verbied het vervuilendste (en taxloze) om te beginnen. hout en pellets en ...
kijk dan hoe je de mazout en gasketels kunt optimaliseren. lage temperaturen maar ook, een roetfilter? adblue?
zonneboilers combineren? ...
voor nieuwbouwprojecten naar warmtenetten gaan?
nu ja ik ken er niet veel van af natuurlijk. de lobbyisten zullen het wel beter weten zekers...
Mijn visie: verbied het vervuilendste (en taxloze) om te beginnen. hout en pellets en ...
kijk dan hoe je de mazout en gasketels kunt optimaliseren. lage temperaturen maar ook, een roetfilter? adblue?
zonneboilers combineren? ...
voor nieuwbouwprojecten naar warmtenetten gaan?
nu ja ik ken er niet veel van af natuurlijk. de lobbyisten zullen het wel beter weten zekers...
Hout verbieden? En wat ga je dan doen met al het hout dat er toch is?
Als de politiek het moet oplossen... ze kunnen nog geen 2 verkeerslichten synchroniseren zodat je niet voor elk verkeerslicht moet stoppen.
Hier in de buurt zijn er zo 4 na elkaar, je moet voor allemaal stoppen, en ze staan allemaal op zicht afstand.
Moest je eens zien wat dat op een jaar aan uitstoot oplevert..
Zelfde verhaal voor de vluchtheuvels en andere obstakels
Als de politiek het moet oplossen... ze kunnen nog geen 2 verkeerslichten synchroniseren zodat je niet voor elk verkeerslicht moet stoppen.
Hier in de buurt zijn er zo 4 na elkaar, je moet voor allemaal stoppen, en ze staan allemaal op zicht afstand.
Moest je eens zien wat dat op een jaar aan uitstoot oplevert..
Zelfde verhaal voor de vluchtheuvels en andere obstakels
Dat is bij ons ook zo r1150.
Mijn mening is dat men dit doet om het de auto's onmogelijk te maken.
Op een afstand van 10 km ben ik met de fiets in 75pct van mijn verplaatsingen sneller dan met de wagen.
Ze laten ons met de wagen omrijden, lichten die op nix slaan, wegversmallingen om de 250 meter, ... , parkings verdwijnen als sneeuw voor de zon, die overblijven kosten nu 2eur per 40 minuten.
Met welk doel? de snelheden beperken? daar zijn andere manieren voor.
Maar... het helpt, ik ga tegenwoordig altijd met de fiets, neem nooit nog de bus en mijn wagen roest sneller dan de naftbak leeg geraakt.
ben echt zen op de fiets.
Mijn mening is dat men dit doet om het de auto's onmogelijk te maken.
Op een afstand van 10 km ben ik met de fiets in 75pct van mijn verplaatsingen sneller dan met de wagen.
Ze laten ons met de wagen omrijden, lichten die op nix slaan, wegversmallingen om de 250 meter, ... , parkings verdwijnen als sneeuw voor de zon, die overblijven kosten nu 2eur per 40 minuten.
Met welk doel? de snelheden beperken? daar zijn andere manieren voor.
Maar... het helpt, ik ga tegenwoordig altijd met de fiets, neem nooit nog de bus en mijn wagen roest sneller dan de naftbak leeg geraakt.
ben echt zen op de fiets.
5280 kg CO2 uit 2000l mazout halen! Sterk staaltje tovenarij. Of politiek correcte oproerkraaierij?
Sommigen hier zouden er goed aan doen zich eens een beetje te verdiepen in pyrolyse en combustie.
Iedereen zou eigenlijk uit moeten zoeken wat er nu precies gebeurt als je iets in brand steekt, en waar het verschil nu precies zit met methaan, mazout of hout, etc. Want heel de klimaat-discussie heeft niets met het klimaat te maken, maar alles met het totaal beknotten van iedere vrijheid voor de burger.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
In Australië zijn ze volledig akkoord met wat je zegt.
Het ideale zou zijn een auto op kernenergie, 0% uitstoot. Maar dat is dan weer gevaarlijk voor het terrorisme, oh ja, iedereen die een beetje handig is, kan zijn auto dan ombouwen tot atoombom, lévengevaarlijk!
Onze politiek is vooral goed in het niet maken van keuzes of als er dan toch een keuze gemaakt wordt, komt men er steevast op terug (kern uitstap bv.). Klopt inderdaad dat elektrisch verwarmen van onze woningen nog lang geen optie is, er is ten eerste te weinig capaciteit, ten tweede is het te seizoensgebonden en ten derde is het gros van de woningen niet geschikt om met lage temperatuur warmtepompen te verwarmen. Het overschakelen naar elektrisch rijden is wel mogelijk zonder enorme investeringen in elektriciteitsproductie. Zo een omschakeling vraagt niet zo gek veel extra capaciteit en is een perfecte aanvulling op zon en windenergie en gaat over een heel lange periode. Onbegrijpelijk dat onze media de diesel lobby tijdens het autosalon achterna loopt en meegaat in de campagne tegen CNG en elektrisch rijden, met enkel één Audi motor die in labo opstelling weinig fijn stof produceert.
Hier op spaargids zit het vol ministers, wetenschappers, ingenieurs, psychologen en uitvinders.
Waarom komt de industrie hier niet putten uit die onmetelijk grote bron van kennis en kunde?
Ze weten niet wat ze missen!
Waarom komt de industrie hier niet putten uit die onmetelijk grote bron van kennis en kunde?
Ze weten niet wat ze missen!

Nee hoor gewoon basis chemie. Mazout bestaat voor 86,2% uit koolstof, of 720 gram koolstof per liter mazout. Om deze koolstof te verbranden is 1920 gram zuurstof nodig. De som is dus 720 + 1920 = 2640 gram CO2/liter mazout of 5280kg CO2 voor 2000l.
En anderen hier zouden er beter aan doen zich eens te verdiepen in basis natuurkunde en feiten ipv alu-hoedjes theorieën.GreenDean schreef: ↑19 januari 2020, 12:30 Sommigen hier zouden er goed aan doen zich eens een beetje te verdiepen in pyrolyse en combustie.
Iedereen zou eigenlijk uit moeten zoeken wat er nu precies gebeurt als je iets in brand steekt, en waar het verschil nu precies zit met methaan, mazout of hout, etc. Want heel de klimaat-discussie heeft niets met het klimaat te maken, maar alles met het totaal beknotten van iedere vrijheid voor de burger.
Was jij niet die persoon die aan de wieg gestaan heeft van Tak23? Weliswaar zonder er iets van te begrijpen? Maar misschien, je weet nooit, weet je er toch iets van, en heb je iets te bieden aan de politici van vandaag? Je weet wel, zoals een papegaai iets kan nazeggen?
Mensen liggen niet wakker van klimaat, wel van milieu.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Ik ga vloeken in de kerk, maar ik lig van geen van beiden nog wakker.
Wat nu gebeurd is in Australië is onlosmakelijk verbonden met menselijke activiteit, akkoord. Maar die vulkaan op de Filipijnen, wat is de impact daarvan op milieu en klimaat? En de invloed van de mens? Dat laatste: nul komma nul.
Zonneactiviteit die toeneemt of afneemt... Scheelt direct een slok op een borrel. En dan gaan we hier in Vlaanderen de wereld verbeteren met onze LEZ etc. Als China z'n economie 0.01% groeit, maakt dat elk effect op wereldschaal al weer ongedaan. Dus ik kijk er totaal niet meer naar en doe vrolijk mijn zin.
Wat nu gebeurd is in Australië is onlosmakelijk verbonden met menselijke activiteit, akkoord. Maar die vulkaan op de Filipijnen, wat is de impact daarvan op milieu en klimaat? En de invloed van de mens? Dat laatste: nul komma nul.
Zonneactiviteit die toeneemt of afneemt... Scheelt direct een slok op een borrel. En dan gaan we hier in Vlaanderen de wereld verbeteren met onze LEZ etc. Als China z'n economie 0.01% groeit, maakt dat elk effect op wereldschaal al weer ongedaan. Dus ik kijk er totaal niet meer naar en doe vrolijk mijn zin.
@jos
je bent blijkbaar slecht ingelicht, maar tegelijkertijd goed ingelicht. Wat je zegt is wààr, en tegelijkertijd niet waar.
Waarom niet eens een persoonlijk onderhoud?
je bent blijkbaar slecht ingelicht, maar tegelijkertijd goed ingelicht. Wat je zegt is wààr, en tegelijkertijd niet waar.
@jos
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
In het VRT-nieuws kwam daarnet nog een mooie verkoopstruc naar boven, de kleuren van de wagen.
Non-metaalkleuren: XXX € in optie.
metaalkleur: XXX € in optie.
Gezien het een optie is zou ik voorstellen dat ze een kleurloze leveren.
Hoe ver kan je gaan in de zottigheid?
Non-metaalkleuren: XXX € in optie.
metaalkleur: XXX € in optie.
Gezien het een optie is zou ik voorstellen dat ze een kleurloze leveren.
Hoe ver kan je gaan in de zottigheid?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!