Apple Inc
TIP
Re: Apple Inc
Dus Apple is van 1T market cap naar 2T market cap gegaan op een 5 à 6 maanden tijd. Oh rly.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Apple doet gewoon wat de restaurants in mijn buurt doen:DeZatteNonkel schreef: ↑20 augustus 2020, 15:04 'Big thing' en Apple?Een of ander modieus snufje met 20x meer marketingbudget dan de ontwikkelingskosten. Wat was het laatste kroonjuweel? Ohja, draadloze oortjes die ze hun ganse achterban opdringen door geen aux-aansluiting meer te voorzien op de toestellen.
Het werkt wel, daar niet van. De resultaten liegen er niet om, credit where credit is due.
Brasserie aan 20 €/persoon: geen reservatie nodig, maken winst
Restaurant aan 40 €/persoon: meestal reserveren, maken meer winst
Restaurant aan 200 €/persoon: 1 maand vooraf reserveren, maken heel veel winst
het verschil zit hem in de details, voor hetzelfde geld brengen ze een plug and play netwerkprinter uit die effectief plug and play is, kassa kassa voor Apple en 50% van de IT'ers zit zonder werk
-
anonymous8
De appeltjes zijn weer doorgesneden:https://www.iex.nl/Aandeel-Koers/350015372/Apple.aspx
Was het maar waar, denk ik dan. Behalve Google is er geen ander bedrijf in de wereld dat zoveel geld moet uitgeven aan R&D.DeZatteNonkel schreef: ↑20 augustus 2020, 15:04 'Big thing' en Apple?Een of ander modieus snufje met 20x meer marketingbudget dan de ontwikkelingskosten.
Wat the next big thing zal zijn weten ze alleen bij Apple. Maar is dat wel nodig? Zijn smartphones, smartwatches, draagbare computers, desktop computers, software, tablets, een streaming TV platform, een gaming platform, een muziekwinkel en een hele resem accessoires voorlopig niet genoeg? FAANG-bedrijven komen in opspraak omdat ze te groot zijn, teveel macht hebben en een de facto monopolie vormen.
In die brasserie warmen ze voorverpakte diepvriesgroenten op. In dat dure restaurant werkt even veel personeel als er klanten zitten. Mogelijk maakt dat dure restaurant veel minder winst dan de brasserie.contextbinder schreef: ↑20 augustus 2020, 16:26 Apple doet gewoon wat de restaurants in mijn buurt doen:
Brasserie aan 20 €/persoon: geen reservatie nodig, maken winst
Restaurant aan 40 €/persoon: meestal reserveren, maken meer winst
Restaurant aan 200 €/persoon: 1 maand vooraf reserveren, maken heel veel winst
Ze vinden niks uit, ze hebben domweg enorme goede marketing en zijn zeer goed in het pikken van andermans vindingen.sintorama schreef: ↑31 augustus 2020, 16:57Was het maar waar, denk ik dan. Behalve Google is er geen ander bedrijf in de wereld dat zoveel geld moet uitgeven aan R&D.DeZatteNonkel schreef: ↑20 augustus 2020, 15:04 'Big thing' en Apple?Een of ander modieus snufje met 20x meer marketingbudget dan de ontwikkelingskosten.
Wat the next big thing zal zijn weten ze alleen bij Apple. Maar is dat wel nodig? Zijn smartphones, smartwatches, draagbare computers, desktop computers, software, tablets, een streaming TV platform, een gaming platform, een muziekwinkel en een hele resem accessoires voorlopig niet genoeg? FAANG-bedrijven komen in opspraak omdat ze te groot zijn, teveel macht hebben en een de facto monopolie vormen.
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
NASA had alles al uitgevonden (socs, touch screens… in de jaren 60!).
Al de rest is marketing en… AANDELEN! Hoera! Leve Apple! Ik hou van hun producten én van hun aandelen.
Innovatie is niet hetzelfde als "uitvinden". Apple heeft de smartphone niet "uitgevonden" maar het heeft wel bepaald hoe de moderne smartphone eruit ziet (groot scherm, geen toetsenbord), en hoe je ermee interageert (bedienen met de vinger, multitouch, app store). Dat is de exacte definitie van innovatie: het slim bij mekaar brengen van bestaande technologieen om er een vernieuwend product mee te maken.
Verder geef je Apple iets teveel credit als je spreekt over "enorm goede marketing". Dat was vroeger misschien zo, maar ik kan me geen recente reclame van Apple voor de geest halen. Niet op de radio, niet op de TV, niet op billboards lang de weg, niet op websites, niet in de krant,... Jij wel?
Doet er iemand een gokje?
Wanneer gaat apple zijn aandeel nog eens splitsen?
Denk ergens in 2022.
Wanneer gaat apple zijn aandeel nog eens splitsen?
Denk ergens in 2022.
Dat zou wel heel snel zijn.
Hoelang zou het duren voor we een markt cap van 3.000.000.000.000 zien? Ik gok 2025.
Hoelang zou het duren voor we een markt cap van 3.000.000.000.000 zien? Ik gok 2025.
Zoals ik al zei, van $ 1 biljoen naar $ 2 biljoen duurde 2 jaar, dus logischerwijs zou van $ 2 biljoen naar $ 3 biljoen dan 3 jaar moeten duren.
Ergens in het jaar 2023 dus. Time will tell!
Gisteren kleine positie genomen.
Had ze al in het oog in april toen ze nog heel laag stonden, maar durfde het toen niet aan. Sindsdien ook besloten om in CNDX te stappen in de plaats.
Maar ik heb nog wat cash aan de zijlijn die niets opbrengt en het deed telkens pijn om die tech aandelen telkens nieuwe all time highs te zien bereiken. Velen noemen de stijgingen van Apple een bubbel, net als die van Tesla. Alleen is de K/W verhouding 40,die van Tesla 1.220... Ook nieuwe adviezen uitgekomen gisteren en allemaal buys. Dollar staat bovendien dan nog eens goedkoop. Daarom dan toch de sprong gewaagd.
Had ze al in het oog in april toen ze nog heel laag stonden, maar durfde het toen niet aan. Sindsdien ook besloten om in CNDX te stappen in de plaats.
Maar ik heb nog wat cash aan de zijlijn die niets opbrengt en het deed telkens pijn om die tech aandelen telkens nieuwe all time highs te zien bereiken. Velen noemen de stijgingen van Apple een bubbel, net als die van Tesla. Alleen is de K/W verhouding 40,die van Tesla 1.220... Ook nieuwe adviezen uitgekomen gisteren en allemaal buys. Dollar staat bovendien dan nog eens goedkoop. Daarom dan toch de sprong gewaagd.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
dat nasdaq etf-ke is on fire!!!DonDraper schreef: ↑2 september 2020, 12:47 Gisteren kleine positie genomen.