Zonnepanelen + thuisbatterij - de moeite ?
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Zonnepanelen + thuisbatterij - de moeite ?
Voorlopig zeker rendabel, zelfs veel te rendabel om lang ongemoeid te laten door de overheid. Hoe dan ook, gaan we op relatief korte tijd evolueren naar spotprijzen voor injectie, leveranciers gaan echt geen x euro blijven betalen wanneer de spotprijs laag of zelfs negatief is. Eenmaal het aanbod van zon en windstroom nog wat stijgt gaan er meer momenten van overaanbod zijn, bv wanneer er zon en wind tegelijk is. Op zulke momenten ga je dan zo goed als niks krijgen voor injectie.SVP46 schreef: ↑20 augustus 2022, 18:32 Mij lijkt het ook nog altijd enorm rendabel.
Niemand heeft een glazen bol en hopelijk (voor de rest van de bevolking toch) dalen de energieprijzen snel tot het niveau van vorig jaar maar zelfs halveren ze volgend jaar dan nog ben ik enorm tevreden van deze investering.
-
- Full Member
- Contacteer:
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik zou er inderdaad ook niet op rekenen om er geld mee te verdienen op lange termijn.
B: Vito.be Belgische energie atlas, windenergie (extra potentieel) op het land:

Zonne-energie:

https://emis.vito.be/nl/artikel/hoeveel ... dynamische
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Overaanbod?
Elke verbruiker verbruikt stroom van kortste productiebron.
Ons dorp op laagnet zal eerst al de pv stroom verbruiken van injectie uit plaatselijke PV installaties nog voor er 1 kwh uit kernenergie of wibdozrken komt.
Dus overproductie komt altijd van verste energie producenten.
Niet van de plaatselijke PV eigenaars.
Stel ons dorp heeft overproductie dan vloeit het naar naastliggende gemeente en zo verder, tot het voltage zakt onder tegenproductie van buitenaf.
Elke verbruiker verbruikt stroom van kortste productiebron.
Ons dorp op laagnet zal eerst al de pv stroom verbruiken van injectie uit plaatselijke PV installaties nog voor er 1 kwh uit kernenergie of wibdozrken komt.
Dus overproductie komt altijd van verste energie producenten.
Niet van de plaatselijke PV eigenaars.
Stel ons dorp heeft overproductie dan vloeit het naar naastliggende gemeente en zo verder, tot het voltage zakt onder tegenproductie van buitenaf.
Die types van zonnepanelen worden amper nog geinstalleerd. Een installateur/eigenaar met iets meer esthetisch inzicht had voor een meer symmetrische aanpak kunnen kiezen. Overigens zijn de meeste van onze huizen in onze triestige lintbebouwingen langs verloederde straten sowieso lelijk. Die zonnepanelen (die dan bovendien ook nog eens tijdelijk zijn) maken zoveel verschil niet.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Bon,
Ik heb een paar installateurs gecontacteerd met de vraag of het voor mij aantrekkelijk is om panelen te leggen.
Mijn verbruik: 762 kWh dag en 768 kWh nacht.
Het antwoord was eenduidig: het sop is de kool niet waard. Te weinig verbruik om rendabel te zijn.
Ik heb een paar installateurs gecontacteerd met de vraag of het voor mij aantrekkelijk is om panelen te leggen.
Het antwoord was eenduidig: het sop is de kool niet waard. Te weinig verbruik om rendabel te zijn.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind dat er niets mis is met die foto. Wat zou er zo lelijk moeten zijn?
Is het de combinatie van oud en nieuw dat tegen de borst stuit? Architecten combineren oud en nieuw vaak met veel minder succes dan bij deze woning.
Is het de combinatie van oud en nieuw dat tegen de borst stuit? Architecten combineren oud en nieuw vaak met veel minder succes dan bij deze woning.
ik heb een jaarverbruik van ongeveer 800 Kwh en ik heb in 2018 4 zonnepanelen laten installeren. Ik verwacht wel de investering terug te verdienen. Vorig jaar was de berekening 13 jaar om de investering terug te verdienen. Maar door de stijgende elektriciteitsprijzen zal dat veel vlugger zijn.TikTak schreef: ↑2 september 2022, 18:01 Bon,
Tegen mij zeiden ze dat ze maar komen vanaf 6 panelen en een verbruik vanaf 2500 kWh.