mijn kapitaal , mijn portefeuille
TIP
Re: mijn kapitaal , mijn portefeuille
Ik droom niet. Dat is het effectieve rendement in de voorbije 10 jaar volgens Morningstar.
12% in totaal zeker? Dat is niet moeilijk hé, Yaris.
Of bedoel je echt 12% geannualiseerd? Want in dat geval wil ik alles weten.
12% geannualiseerd. Voorbeeld van een fonds: https://www.morningstar.be/be/funds/sna ... 1AKN&tab=1
Mensen vergeten precies dat de jaren na de financiële crisis topjaren waren. 12% lijkt me helemaal niet zo extreem als het over de periode 2013-2022 gaat... het eerste decenium na de financiele crisis ging de S&P 500 x4.
In het licht daarvan is de 1,89% van Kevva om te huilen.
Inderdaad, als ik me goed herinner kocht je een goeie tien jaar geleden Duits staatspapier op 10 jaar met een bruto rendement van bijna 4% 

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik schat dat mijn fondsen gemiddeld 15% opbrengen.Yaris schreef: ↑12 maart 2023, 11:46 12% geannualiseerd. Voorbeeld van een fonds: https://www.morningstar.be/be/funds/sna ... 1AKN&tab=1
15% geannualiseerd. Voorbeeld van een fonds: https://www.morningstar.be/be/funds/sna ... 5JFY&tab=1

Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 12 maart 2023, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
B7H4long zegt altijd dat slechts 10% van de actieve fondsen de index verslaan. Geen probleem, dan koop je fondsen van die 10%.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is eigenlijk niet zo abnormaal.
Het obligatie gedeelte van die mix fondsen zal ook serieus hebben afgezien de laatste 2 jaar.De nadruk van het Mixerfonds ligt op een eerder defensief beheer en is vooral bedoeld voor de goede-huisvader-belegger. Het vermijden van verliezen is de prioritaire beleggingsdoelstelling, ondergeschikt aan het behalen van de best mogelijke rendementen.
Steek de fondsen die je hebt misschien eens in een morningstar portefeuille voor analyse ...
Niet te snel verkopen. Eigenlijk is het vandaag een beter moment om mix fondsen aan te kopen dan pakweg een jaar geleden.
Ik kan me volgende conversatie al inbeelden:
- B7H4long: "Hoe weet je welke fondsen de index zullen verslaan?'
- Yaris: "Ik baseer me op de resultaten uit het verleden."
- B7H4long: "Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst."
- Yaris: "Nee, maar toch helpt het. Ik heb altijd goede fondsen gekozen. Ofwel heb ik wreed veel chance gehad."
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Soms moet je geduld hebben.