Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
TIP
Re: Besparingen De Wever I op aandelenwinst en effectentaks
Men had beter geen vrijstelling van 10.000 euro ingevoerd. Al die rompslomp voor ocharme een paar euro..
Laatst gewijzigd door Brembos op 2 juli 2025, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- VIP member
- Contacteer:
Nee, ge hebt altijd een meerwaarde van 20.000 op effect A.BlueB schreef: ↑2 juli 2025, 12:31 ik had inderdaad net mijn fout ingezien
ander voorbeeld. je hebt 2 posities:
Aandeel A: aankoop 40.000 EUR - dd. 31/12/25 40.000 EUR - bij verkoop 60.000 EUR
Aandeel B: aankoop 40.000 EUR - dd. 31/12/25 10.000 EUR - bij verkoop 5.000 EUR
Realiteit: 15.000 EUR verlies
volgens de fiscus: 15.000 EUR winst
maar stel dat positie B stijgt naar 10.000,01 eur, dan zegt de fiscus dat ik 10.000 EUR verlies heb, aangezien ik dan wel gebruik mag make van de originele aankoopkoers.
Toch?
Als ge effect B verkoopt aan 10.000,01 zegt de fiscus dat ge daar 0,01 meerwaarde op hebt.
Als ge de overgangsmaatregel toepast, kunt ge die meerwaarde op 0 krijgen maar verder niet (zoals nu voorzien).
Maar dat is juridisch niet correct. Dus is uw benadering wel juist.
Minwaarden zijn negatieve meerwaarden en daar wil Rousseau mee foefelen, terwijl hij MR beschuldigt van achterpoortjes te willen inbouwen.
Voor mij is het duidelijk de Conner is tot alles in staat

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Daar kan ik nog inkomen. Denk dat er misschien ook wel wat journalisten bv. zullen meelezen.
Vraag is dan nog maar wat er gedaan wordt (of kan worden of welke invloed men heeft) met wat er hier gelezen wordt natuurlijk.
Sure ...
Al is het dan ook nog altijd de vraag wat "onrechtvaardige wetgeving" is natuurlijk ...
Ze kunnen hier ook positieve ideeën opdoen.
Je moet de mensen activeren om te beleggen niet deactiveren zoals nu.
bv staatsbon, ze halveerden de 30%, ineens 20 miljard, ze denen het niet meer, alles terug op de spaarboek, en dan vragen ze zich af waar ze miljarden gaan halen voor defensie. Maak beleggen interessant, goedkoop, maak er reklame voor, en je kan als land het potentieel van de spaarboek gebruiken om obligaties, bedrijven, en z, zuurstof te geven. Maar nee, symboolpolitiek, aan dat bureautje van de vtm gaan zitten en onzin uitkramen, dat gaan we doen. Clowns zijn het, en het is een wonder dat de schuldgraad niet nog hoger is.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
En dan te denken dat Zuhal Demir wil dat ze in het 4e leerjaar het verschil tussen soennieten en sjiieten leren

Ze zou beter zorgen dat de leerlingen samengestelde intrest kennen

De pisa-onderzoeken leerden ons al dat het erg gesteld is met de wiskundekennis van de leerlingen. Het is al even erg met de volwassenen. En het zijn de volwassenen die aan de leerlingen wiskunde moeten leren

Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat 2de punt vind ik heel belangrijk voor dit jaar. Hopelijk krijgen we een goede 2de helft en begint volgend jaar van een zeer hoog niveau. Nog een crash als in april, of erger en die niet zou herstellen en we hebben het zwaar zitten.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vennootschappen worden nogal geactiveerd hoor. Genoeg artsen die met hun B.V. beleggen.
De winst keren ze niet uit, ze kopen er een luxejacht (PR

Daar zit het grootkapitaal: de sterkste schouders. Niet bij particulieren met een effectenrekening van een paar 100k.
Laatst gewijzigd door Moneyking op 2 juli 2025, 17:15, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Neen. Te danken aan al die populisten die stemmen voor Rousseau. Zij zijn de dwazeriken. De hersenloze meute die stemt voor Rousseau, Trump, ... Zij zijn verantwoordelijk.
Wie een ietsiepietsie slimmer is, moet daarmee lachen. Zij weten hoe ze die krakkemikkige wetten moeten omzeilen

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
+1Moneyking schreef: ↑2 juli 2025, 17:10Vennootschappen worden nogal geactiveerd hoor. Genoeg artsen die met hun B.V. beleggen.
De winst keren ze niet uit, ze kopen er een luxejacht (PR) of luxewagen van tegen een gunstig VAA.
Daar zit het grootkapitaal: de sterkste schouders. Niet bij particulieren met een effectenrekening van een paar 100k.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Als ze dit forum lezen, dan zien ze dat de meerderheid hier verdedigt dat enkel de rijken de taks gaan betalen. Compleet gebrainwashed. Dan denken de kabinetsmedewerkers: missie geslaagd. De middenklasse vindt het goed, want ze denken dat ze aan de taks gaan ontsnappenMoneyking schreef: ↑2 juli 2025, 16:26Bepaalde kabinetsmedewerkers lezen mee, ja. Onze invloed is groter dan je denkt.EarthNvstr1 schreef: ↑2 juli 2025, 16:07 Alsof die denken dat ze hier iets interessants gaan lezen ...![]()

Mensen als ik, die hier bewijzen dat het alleen maar die middenklasse is die de taks gaan betalen, worden genegeerd.
Ik heb mijn beste gedaan. Meer kan ik niet doen. Ik ga geen € van die taks betalen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Even diep ademhalen (op dit moment ergens binnen best, niet in openlucht) en kalmeren.
Het is inderdaad erg gesteld met het hoofdrekenen bij onze jeugd. Vraag bijvoorbeeld hoeveel is 53 x 78 en ze hebben al een rekenmachine nodig terwijl de oudere generaties dit vlot uit het hoofd deden…