Federale Arizona-regering
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Re: Federale Arizona-regering
Maar serieus, en ik heb het al eens gezegd: van al die linkse posters hier is brembos de enige consequente. Hij pleit ook voor allerlei overheidssteun maar verklaart steeds daar ook zijn deeltje toe te willen bijdragen.
Terwijl de rest van de meute steeds naar de anderen* kijkt die voor hun hangmattoelage moeten zorgen
*de rijken, de werkenden, de diamantairs, de industriëlen en tutti quanti...
We live in interesting times
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Weeral eens de zoveelste redenering die kant noch wal raakt. Denk jij dat iemand die gans zijn leven gaat werken in BE - ongeacht of die nu links of rechts is - geen bijdrage heeft geleverd ? Of dat enkel de rechtsen een bijdrage leveren ?CarpeNoctem schreef: ↑9 oktober 2025, 17:55![]()
Maar serieus, en ik heb het al eens gezegd: van al die linkse posters hier is brembos de enige consequente. Hij pleit ook voor allerlei overheidssteun maar verklaart steeds daar ook zijn deeltje toe te willen bijdragen.
Terwijl de rest van de meute steeds naar de anderen* kijkt die voor hun hangmattoelage moeten zorgen![]()
*de rijken, de werkenden, de diamantairs, de industriëlen en tutti quanti...
We live in interesting times![]()
Reken maar dat de werkende Belg op zijn salaris minstens 337.000 EUR aan RSZ en 720.000 EUR aan belastingen betaald heeft over zijn/haar loopbaan.
Dat jij dan nog durft spreken van een hangmattoelage snap ik niet hoor. Ik vraag me meer en meer af of jij trouwens ooit bent gaan werken ? Iemand die een dikke villa aan de staat heeft betaald (1.057.000 EUR) kan je moeilijk van profitariaat beschuldigen. Misschien ben jij het wel die de ganse dag in de hangmat ligt ? Wie weet ? Want jij debiteert keer op keer zaken zonder er ook maar enig benul van te hebben.
Of wil je BDW een vrijgeleide geven om ons allen 2 villa's lichter te maken ? Ik begin het stilaan te denken. Rechtse logica zeker ? Rechtse consequentie zeker ? Brembos mag van mij gerust 2 villa's doneren. Voor mij is 1 villa genoeg. Assez est assez. Trop est trop. Trop is teveel en teveel is trop.
Laatst gewijzigd door chesini op 9 oktober 2025, 18:31, 6 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- VIP member

De mensen die voor zichzelf (en anderen) zorgen en wat spaargeld opzijgezet hebben bestraffen en diegenen die niets gespaard hebben belonen. Rare logica …
Schoonheid kan je ook vinden in de lelijkheid der dingen
https://nl.wikipedia.org/wiki/ParasietVincentVega schreef: ↑9 oktober 2025, 18:18De mensen die voor zichzelf (en anderen) zorgen en wat spaargeld opzijgezet hebben bestraffen en diegenen die niets gespaard hebben belonen. Rare logica …
Spijtig genoeg vind je die logica wel meer in onze maatschappij.VincentVega schreef: ↑9 oktober 2025, 18:18De mensen die voor zichzelf (en anderen) zorgen en wat spaargeld opzijgezet hebben bestraffen en diegenen die niets gespaard hebben belonen. Rare logica …
Als je elke maand 1500 euro inkomen (en goed gespaard hebt) moet je aan de bank geen kredietkaart vragen. Je krijgt er geen of ze geven je een kaart met weinig krediet, ... of een prepaidkaart.
Als je elke maand een inkomen hebt van 3000 euro maar elke maand 3400 opdoet krijg je die kaart wel.
En wie zou er van beiden de beste terugbetalingscapaciteit hebben ?
Ik vind dat een onjuist principe.
Net zoals het geven van veel steun aan mensen die alles verbrast hebben en niet aan wie gespaard heeft.
Maar wat ga je doen om dat te stoppen ? Het ocmw afschaffen ?
Ik val 2 keer in de "gelukkige" categorie.
Ik heb gespaard en ik heb al veel ontvangen van Pere Etat.
Ik wil er nog altijd graag iets voor terugdoen maar dat ik mijn financiën optimaliseer op mijn manier ...
Tja...
- VincentVega
- VIP member

https://www.hln.be/antwerpen/hoe-drie-j ... ac9d455e6/
Hoe drie jihadisten met zelfgemaakte bom hun ‘buurman’ Bart De Wever dood wilden, een van hen is zelfs nog scholier
“De verdachten beraamden een terroristische aanslag tegen politici. Mogelijk wilden zij toeslaan door met een drone een explosief te laten ontploffen in de buurt van hun doelwit.” Dat was de onthutsende boodschap van federaal procureur Ann Fransen na een politieoperatie donderdag in het Antwerpse Deurne, op amper enkele honderden meters van de privéwoning van eerste minister Bart De Wever (N-VA). Een van de verdachten blijkt nog scholier in een opvallende studierichting.
Hoe drie jihadisten met zelfgemaakte bom hun ‘buurman’ Bart De Wever dood wilden, een van hen is zelfs nog scholier
“De verdachten beraamden een terroristische aanslag tegen politici. Mogelijk wilden zij toeslaan door met een drone een explosief te laten ontploffen in de buurt van hun doelwit.” Dat was de onthutsende boodschap van federaal procureur Ann Fransen na een politieoperatie donderdag in het Antwerpse Deurne, op amper enkele honderden meters van de privéwoning van eerste minister Bart De Wever (N-VA). Een van de verdachten blijkt nog scholier in een opvallende studierichting.
Kijk, we kunnen het oneens zijn over de te volgen weg. Dat is op zich niet erg. Maar jij bewijst dat je niet eens de realiteit onder ogen wilt zien. Nochtans gaat dat over objectieve factuele gegevens.chesini schreef: ↑9 oktober 2025, 17:32 Glashelder? Spijkers met koppen? Ttz weeral eens de mensen (nu ook al via een openingscollege voor weerloze studenten aan de univ) angst aanpraten, de core business van De Wever. Besparen voor wie of wat? VOKA? NSZ? UNiZO? Fernand Huts? NVA? Of vooral zichzelf?
Allez, het woord is eruit: "de rijken".
Waar je dat allemaal vandaag haalt is mij een raadsel. Zou het kunnen dat jij degene bent die je angt hebt laten aanpraten?chesini schreef: ↑9 oktober 2025, 17:32 Terwijl werkende mensen, gepensioneerden, ... elke dag vechten om rond te komen, wil hij de verworven rechten van werknemers afbreken - rechten waarvoor generaties lang gestreden is. Sociale zekerheid, eerlijke lonen en bescherming op de werkvloer zijn geen luxe, maar basisvoorwaarden voor een rechtvaardige samenleving. De winsthonger van enkelen mag nooit zwaarder wegen dan het welzijn van velen.
Bron: het internet.
Gisteren nog een leuke artikeltje in de gazet. Ik citeer letterlijk: “Ik voel me niet thuis in het werkcircuit, dat kapitalistische gedoe”.
En dus kiest meneer ervoor om niet te werken. Wel te genieten van een uitkering natuurlijk, cynisch genoeg exact een product van het kapitalisme.
Ik kan perfect begrijpen dat sommige mensen niet geschikt zijn voor de arbeidsmarkt. Ik denk natuurlijk aan zieken, mensen met een fysieke of mentale beperking, maar bijvoorbeeld ook mensen die nu eenmaal geen enkel verkoopbaar talent hebben. Dat is niet erg. Die groep is klein, en als maatschappij kunnen we die mensen perfect dragen. Maar gewoonweg stellen van "ik voel me niet thuis", dat is toch te gek voor woorden? Denk je nu echt dat de mensen die werken WEL allemaal zich prima in hun vel voelen op de arbeidsvloer?
Bron: https://www.nieuwsblad.be/economie/werk ... 91730.html
En dus kiest meneer ervoor om niet te werken. Wel te genieten van een uitkering natuurlijk, cynisch genoeg exact een product van het kapitalisme.
Ik kan perfect begrijpen dat sommige mensen niet geschikt zijn voor de arbeidsmarkt. Ik denk natuurlijk aan zieken, mensen met een fysieke of mentale beperking, maar bijvoorbeeld ook mensen die nu eenmaal geen enkel verkoopbaar talent hebben. Dat is niet erg. Die groep is klein, en als maatschappij kunnen we die mensen perfect dragen. Maar gewoonweg stellen van "ik voel me niet thuis", dat is toch te gek voor woorden? Denk je nu echt dat de mensen die werken WEL allemaal zich prima in hun vel voelen op de arbeidsvloer?
Bron: https://www.nieuwsblad.be/economie/werk ... 91730.html
WTF is een "opvallende studierichting"?'VincentVega schreef: ↑10 oktober 2025, 08:28 Een van de verdachten blijkt nog scholier in een opvallende studierichting.[/i]
Ja.. ik volg je daarin.JustSpike schreef: ↑10 oktober 2025, 09:23 Gisteren nog een leuke artikeltje in de gazet. Ik citeer letterlijk: “Ik voel me niet thuis in het werkcircuit, dat kapitalistische gedoe”.
De leer van Theo ?
Theologie... ?
Expert bommenmaker - opleiding ?
Oei.. er is een en ander opkuist hier. En dat heb ik allemaal gemist.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Watskeburt?!
Blijkbaar een delicaat onderwerp? Er waren hier al een aantal reacties op dat voorval, maar die zijn al verdwenen?
Terwijl het er bij mijn weten relatief beschaafd aan toeging.
Of het moet misschien nadien toch weer uit de hand gelopen zijn?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- VincentVega
- VIP member

De rijken, de ondernemers, de zelfstandigen ... neen, links polariseert niet
- VincentVega
- VIP member

"Intussen raken meer details bekend over de verdachten die gisteren zijn opgepakt. Volgens onze informatie gaat het om 3 Belgen: een 18-jarige en 24-jarige van Marokkaanse afkomst en een 23-jarige van Tsjetsjeense afkomst. Ze kenden elkaar persoonlijk.JustSpike schreef: ↑10 oktober 2025, 09:25WTF is een "opvallende studierichting"?'VincentVega schreef: ↑10 oktober 2025, 08:28 Een van de verdachten blijkt nog scholier in een opvallende studierichting.[/i]
De 24-jarige werd gisteren vrijgelaten door gebrek aan bewijs. De 2 anderen worden vanochtend voorgeleid bij de onderzoeksrechter, die zal bepalen of ze onder aanhoudingsbevel worden geplaatst.
Beiden volgen een veiligheidsopleiding, de 18-jarige studeerde Defensie en Veiligheid op het Sint-Norbertus-instituut in Antwerpen, de 23-jarige volgt een cybersecurity-opleiding aan een hogeschool."
O ja, 2 van de 3 waren ook al gekend bij politie en gerecht (voor "kleinere feiten") ... maar nog nooit veroordeeld.
Het is voor mij totaal onaanvaardbaar politici te belagen met geweld en terreur.VincentVega schreef: ↑10 oktober 2025, 08:28 https://www.hln.be/antwerpen/hoe-drie-j ... ac9d455e6/
Discuteer op/in de media (zoals op De Spaargids en ja daar kan het pittig zijn) maar blijf van de mensen zelf af. Dat kan gewoon niet. Sorry, ik vind dat schandalig.
Maar Bartje kan er anders ook iets van hé. Het is een grootmeester in het polariseren zonder te polariseren - als je begrijpt wat ik bedoel.VincentVega schreef: ↑10 oktober 2025, 09:48De rijken, de ondernemers, de zelfstandigen ... neen, links polariseert niet![]()
Laatst gewijzigd door chesini op 10 oktober 2025, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.