Hoera meerwaardebelasting!
TIP
-
Popkwiskampioen
- Full Member

- Contacteer:
Re: Hoera meerwaardebelasting!
Juist! Een lapsus, excuus. Ik zou zo'n goed uitgewerkte defensieve strategie nooit zelf kunnen bedenken 
Zeker weten. 95% van mijn handelen is in opties. En van die opties is 95% puts schrijven en (gedekte) calls schrijven. Goedkoper kopen en duurder verkopen... Volgens steun en weerstand. Elk zijn goesting en systeemPopkwiskampioen schreef: ↑20 oktober 2025, 20:51 Ik ga ervan uit dat iemand die OTM puts schrijft op bv. een index als de S&P500 en het daarvoor vereiste onderpand ter beschikking heeft, geen speculant is. Ik begrijp dat je met opties aan speculatie kan doen, maar dat is in mijn ogen niet het geval voor mensen die beredeneerd opties schrijven.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Ok maar waarom moet iemand die kiest voor termijnrekeningen en obligaties dan wel 30% RV betalen?
Ja, juist. Ik moet dat ook betalen (ik kies wel eerder voor zero bonds)spaarfreakje schreef: ↑21 oktober 2025, 19:28 Ok maar waarom moet iemand die kiest voor termijnrekeningen en obligaties dan wel 30% RV betalen?
-
doorwinterd
- Hero Member

- Contacteer:
voor zover ik weet is het van 2006 geleden dat je via een beursproduct een premie kon krijgen voor het nemen van minder risicoPopkwiskampioen schreef: ↑21 oktober 2025, 16:14 Ik werk met geschreven putopties omdat dat defensiever is. Ik verdien met mijn optiestrategie zeker en vast geen 10% per jaar en ik vind dat ok omdat ik minder risico neem. Toch heb ik de indruk dat u mij bij de speculanten rekent. Ik betwist dat nadrukkelijk. Ik ben een goede huisvader. Eens mijn kinderen oud genoeg zullen zijn, zullen ze dat kunnen bevestigen. Kapitaal in obligaties en met dat onderpand (+ wat cash op de rekening uiteraard)
u of uw vriend maakt een redeneringsfout door als vergelijkbare basis aandelen(index) te nemen terwijl het cash/obligaties moet zijn
hij wil op die cash extra rendement halen en neemt hiervoor (en dus hierop) extra risico in ruil voor een premie
zijn obligaties hieraan niet blootstellen is uiteraard defensiever
(hoe zoiets belast moet worden is uiteraard een andere discussie)
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
Nee hoor. Maar ik heb me verkeerd uitgedrukt. De fiscus moet de fiscale wetgeving volgen. En in de fiscale wetgeving staat het zoals ik het gezegd heb.JOKER247 schreef: ↑21 oktober 2025, 16:20Werkt u misschien bij de fiscus, dat u zo goed weet wat de fiscus denkt?KleineSpaarder schreef: ↑21 oktober 2025, 16:17
Ik oordeel niet. Ik geef gewoon weer wat de fiscus denkt. En ik ben niet de fiscus![]()
-
Huisjetuintjefietsje
- Jr. Member

- Contacteer:
Wie fraudeert zouden ze aan 200% moeten belasten. 33% is veel te weinig. Een loontrekkende betaalt meer dan dat percentage.
Niet om het een of ander maar omdat het niet kon eindigde de liefde van de nozem en de non
van de nozem en de non ..
van de nozem en de non ..
Helemaal niet.
Ik heb het niet nagekeken, maar het zou me zeker niet verbazen. Waarom zou een populistische partij geen populistische vooorstellen op hun verkiezingsdrukwerk plaatsen?
Nee, onnozelaar. Het staat letterlijk op hun website. Hierzie: https://www.vooruit.org/standpunt_belastingenKleineSpaarder schreef: ↑20 oktober 2025, 17:24 2) Je probeert het te minimaliseren door een leugen te vertellen over Vooruit.
Zoek op "een euro is een euro".
Makkelijk hoor, anderen beschuldigen van het verspreiden van leugens.
Ik neem alles terug en claim het tegenovergestelde.
-
Popkwiskampioen
- Full Member

- Contacteer:
Kunnen we het hier voor één keer niet hebben over het Vlaams Belang? Echt geen reden om hen er hier bij te sleuren. Topics genoeg daarover.
+1Popkwiskampioen schreef: ↑22 oktober 2025, 10:49 Kunnen we het hier voor één keer niet hebben over het Vlaams Belang? Echt geen reden om hen er hier bij te sleuren. Topics genoeg daarover.
22 beurstransacties op DRIE jaar zijn volgens heerschap Reynders ( die van de kraslotjes wit-was )speculatieve verrichtingen.
https://www.fiscalibus.be/show.php?id=6 ... meerwaarde
Hij kocht zeker maar eens in de 4 jaar kraslootjes.paul schreef: ↑22 oktober 2025, 12:24 22 beurstransacties op DRIE jaar zijn volgens heerschap Reynders ( die van de kraslotjes wit-was )speculatieve verrichtingen.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Hij heeft dat niet beweerd. Goed lezen!paul schreef: ↑22 oktober 2025, 12:24 22 beurstransacties op DRIE jaar zijn volgens heerschap Reynders ( die van de kraslotjes wit-was )speculatieve verrichtingen.
Hij geeft het standpunt van de fiscus weer (anno 2000):
1) als er speculatieve bedoeling is, dan 33%
2) als de frekwentie wijst op een beroepsactiviteit, dan marginale aanslagvoet + soc bijdragen als zelfst.
De schrijver (anno 2000) beweert dat Reynders in 1) te streng is, want er moet gekeken worden of het 'abnormaal beheer' is van een vermogen bestaande uit portefeuilleWAARDEN (art 90, 1 WIB92).
Daarmee worden aandelen en etf bedoeld ('occasioneel' kopen en verkopen).
De fiscus zal opties echter niet zomaar als portefeuilleWAARDEN beschouwen, het zijn kanscontracten; zoals ik hoger beweer en waar o.a. @JOKER247 het niet eens mee is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 22 oktober 2025, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zou een plaats moeten zijn en beleggingsmogelijkheden waar je belastingvrij aan je eigen pensioenbijdrage kan werken.
In de VS heb je verscheidene mogelijkheden, op het reguliere betaal je ook belasting, maar ze hebben wel alternatieven.
In de VS heb je verscheidene mogelijkheden, op het reguliere betaal je ook belasting, maar ze hebben wel alternatieven.