Federale Arizona-regering
- 
				spaarfreakje
 - VIP member

- Contacteer:

Re: Federale Arizona-regering
Mensen kijken tv en daar wordt de waarheid vertelt.mondeo17 schreef: ↑26 oktober 2025, 14:08
Kijk eens naar de Afspraak op vrijdag of naar de 7de dag. Daar zaten mensen die een beetje beter op de hoogte zijn van de materie. Beiden vonden dat BDW het goed heeft aangepakt. Dat vind ik belangrijker dan iemand die zijn eigen gelijk probeert te halen door zijn mening in het rood te deponeren op een forum.
En welk kleurtje hebben die beiden ....
Het gaat hier niet over de mening op zich.
Estate Guru believer.
Inderdaad. Veel beter is het om naar een willekeurig internetforum te gaan en daar meningen te sprokkelen van mensen die geen enkele relevante kennis hebben.
Bron: het internet.
Zeker, Michel Maus is een rechtse professorplatin schreef: ↑27 oktober 2025, 10:01Mensen kijken tv en daar wordt de waarheid vertelt.mondeo17 schreef: ↑26 oktober 2025, 14:08
Kijk eens naar de Afspraak op vrijdag of naar de 7de dag. Daar zaten mensen die een beetje beter op de hoogte zijn van de materie. Beiden vonden dat BDW het goed heeft aangepakt. Dat vind ik belangrijker dan iemand die zijn eigen gelijk probeert te halen door zijn mening in het rood te deponeren op een forum.
En welk kleurtje hebben die beiden ....
Het gaat hier niet over de mening op zich.
Die man pleit openlijk voor zoveel extra belastingen dat ik gestopt ben hem te volgen op linked-in. Het was om ziek van te worden.
Laatst op de afspraak op vrijdag pleitte hij nochtans voor het minderen op belastingen op arbeid.
Alleen dan valt er iets te zeggen over een meerwaarde belasting
Veel mensen die pleiten voor een verschuiving van belasting op arbeid naar belasting op vermogen, doen dat om het gat in de begroting te helpen opvullen. Dat is dus geen verschuiving, maar een netto-verhoging (die voornamelijk door gepensioneerden zal betaald worden). 
Belastingen verschuiven van de ene plek naar de andere heeft relatief weinig nut. Het kan hoogstens iets veranderen aan de werkloosheidsval en de competitiviteitsgraad. Maar daarvoor is de impact veel te klein.

Belastingen verschuiven van de ene plek naar de andere heeft relatief weinig nut. Het kan hoogstens iets veranderen aan de werkloosheidsval en de competitiviteitsgraad. Maar daarvoor is de impact veel te klein.
Mijn oorspronkelijke reactie was over het feit dat BDW de Russische tegoeden niet wou vrijgegeven. En dat Maus en Dedecker hem gelijk gaven. Toen is Platin met die opmerking gekomen van welk kleurtje beiden heren dragen. Denk dat Maus meer naar links neigt. Maar het ging dus oorspronkelijk over de Russische tegoeden.
Nog nooit is er iemand in geslaagd te achterhalen wat Platin werkelijk bedoelt.

In tegenstelling tot mij. Ik zeg het altijd heel duidelijk. Ik vind dat wij en BDW Oekraine te veel aan zijn lot overlaten.
Oekraine is tegen Rusland aan het vechten voor het behoud van hun grondgebied, voor het behoud van de democratie. Dat kost hen onnoemelijk veel levens.
En wat doen wij ? Terugkrabbelen als we 190 Miljard effectief in beslag moeten nemen en overdragen aan Oekraine. Binnenkort gaan we Poetin nog gelijkgeven ook.

Oekraine is tegen Rusland aan het vechten voor het behoud van hun grondgebied, voor het behoud van de democratie. Dat kost hen onnoemelijk veel levens.
En wat doen wij ? Terugkrabbelen als we 190 Miljard effectief in beslag moeten nemen en overdragen aan Oekraine. Binnenkort gaan we Poetin nog gelijkgeven ook.
- VincentVega
 - Hero Member

Jij mankeert dan weer enige zin voor realisme.   

Zoals met je "Superinterventiemacht" waarbij alle landen ter wereld zomaar massaal troepen en legermateriaal zouden moeten afstaan aan een buitenlandse 4*-generaal die dan ook nog eens autonoom die troepen aanstuurt en inzet (alsof Amerika, China en Rusland ooit zoiets zouden doen)

Of met je verwijten naar ELIA toe omtrent het niet op grote schaal toepassen van elektroylse via groene waterstof voor voor energieopslag (iets wat nog maar in een zeer experimentele fase zit)

Of in dit geval, de gedachte dat een Belgische premier zomaar eventjes ca. 190 miljard euro kan en mag confisqueren. En dat Poetin dat zomaar zou laten passeren

Zoals met je "Superinterventiemacht" waarbij alle landen ter wereld zomaar massaal troepen en legermateriaal zouden moeten afstaan aan een buitenlandse 4*-generaal die dan ook nog eens autonoom die troepen aanstuurt en inzet (alsof Amerika, China en Rusland ooit zoiets zouden doen)
Of met je verwijten naar ELIA toe omtrent het niet op grote schaal toepassen van elektroylse via groene waterstof voor voor energieopslag (iets wat nog maar in een zeer experimentele fase zit)
Of in dit geval, de gedachte dat een Belgische premier zomaar eventjes ca. 190 miljard euro kan en mag confisqueren. En dat Poetin dat zomaar zou laten passeren
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Als je echt met Oekraine inzit, en je de illusie hebt dat je het probleem met geld kunt oplossen, waarom dan niet gewoon uit eigen zak betalen?chesini schreef: ↑27 oktober 2025, 14:39 Oekraine is tegen Rusland aan het vechten voor het behoud van hun grondgebied, voor het behoud van de democratie. Dat kost hen onnoemelijk veel levens.
Die gelden die bij euroclear vastzitten kunnen in dat geval gebruikt worden voor wat ze bedoeld zijn: de heropbouw van Oekraine.
Financieel maakt het geen verschil uit, maar juridisch we natuurlijk. In het geval je die bevroren gelden inzet om Oekarine militair te sponsoren dan kun je elk vredesakkoord met Rusland helemaal vergeten.
Inderdaad. Zoiets is nooit eerder gebeurd, zelfs niet in WO2. Het zou onomkeerbare geopolitieke gevolgen hebben.VincentVega schreef: ↑27 oktober 2025, 14:54 Of in dit geval, de gedachte dat een Belgische premier zomaar eventjes ca. 190 miljard euro kan en mag confisqueren. En dat Poetin dat zomaar zou laten passeren![]()
BDW maakt zich niet populair, en dat is in dit geval maar goed ook.
Mijn standpunten zijn tenminste glashelder. En ik hoef mij er zeker niet voor te schamen. Trouwens waar blijf jij met Uw tegenvoorstellen ?VincentVega schreef: ↑27 oktober 2025, 14:54 Jij mankeert dan weer enige zin voor realisme.![]()
Zoals met je "Superinterventiemacht" waarbij alle landen ter wereld zomaar massaal troepen en legermateriaal zouden moeten afstaan aan een buitenlandse 4*-generaal die dan ook nog eens autonoom die troepen aanstuurt en inzet (alsof Amerika, China en Rusland ooit zoiets zouden doen)![]()
Of met je verwijten naar ELIA toe omtrent het niet op grote schaal toepassen van elektroylse via groene waterstof voor voor energieopslag (iets wat nog maar in een zeer experimentele fase zit)![]()
Of in dit geval, de gedachte dat een Belgische premier zomaar eventjes ca. 190 miljard euro kan en mag confisqueren. En dat Poetin dat zomaar zou laten passeren![]()
De wereld zal niet vooruitgaan met alles tegen te houden wat nog nooit eerder gebeurd is. Knoop dat in je oren.JustSpike schreef: ↑27 oktober 2025, 15:11Inderdaad. Zoiets is nooit eerder gebeurd, zelfs niet in WO2. Het zou onomkeerbare geopolitieke gevolgen hebben.VincentVega schreef: ↑27 oktober 2025, 14:54 Of in dit geval, de gedachte dat een Belgische premier zomaar eventjes ca. 190 miljard euro kan en mag confisqueren. En dat Poetin dat zomaar zou laten passeren![]()
BDW maakt zich niet populair, en dat is in dit geval maar goed ook.
Onomkeerbare politieke gevolgen ? Laat me nu lachen. Een psychopaat die gans Rusland onderdrukt en een soeverein land Oekraine binnenvalt: dat zijn pas onomkeerbare stoten als je het mij vraagt.
Bij ons is er een streekbier dat noemt Blinde Mol. Hoe blind kunnen we wel zijn ?
					Laatst gewijzigd door chesini op 27 oktober 2025, 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.