Staatsbon of OLO ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Staatslening 3-5-8 jaar
Er "zou" massaal ingetekend zijn.
Blijkbaar is het toch makkelijk om de mensen te bedriegen.
Blijkbaar is het toch makkelijk om de mensen te bedriegen.
De uitgifteprijs is eergisteren bepaald: à pari in plaats van onder pari zoals normaal geweest zou zijn met een marktrente die al meer dan 1 procent hoger was op dat ogenblik. Reden die de overheid opgeeft: dan kunnen de mensen hun rendement moeilijk berekenen.Lukske schreef:Iedereen die het kan zou moeten staatsbons kopen uit burgerzin.
Als de overheid
1) ons bewust zoveel rendement minder geeft dan op de secundaire markt
2) met zo een flauw en denigrerend excuus afkomt
3) binnenkort nog eens de roerende voorheffing verhoogt op de al magere interest op die staatsbon
dan zijn mijn burgerzin en mijn zin om daarop in te tekenen wel heel klein.
normaal zou testaankoop wel eens mogen reageren op zo een gangsterpraktijken.
In het verleden kon men wel onder pari inschrijven.
Als het rendement even hoog zou liggen als wat je momenteel via de secundaire markt kan verdienen zou ik het met je eens zijn.Lukske schreef:Iedereen die het kan zou moeten staatsbons kopen uit burgerzin om die haaien op de markt een kl**t af te draaien. Zo eens om te tonen dat niet enkel zij de macht in handen hebben.
De macht aan het volk.
Oei, ik lijk wel een communist.
Is dat even veilig? Ik heb nog nooit een bank dit weten aanprijzen als ik vroeg naar iets interessant.
Als dit zo is is dit puur bedrog (nog maar eens) van de banken.
Als dit zo is is dit puur bedrog (nog maar eens) van de banken.
Ik begin de indruk te krijgen dat men de mensen hun spaargeld, onder het mom van absolute veiligheid door staatsgarantie, zo goedkoop mogelijk wil vastzetten. Dit met het oog op een groeiende (uit de handelopende) inflatie, zodat het volk vanzelf wel armer wordt...
--Onnodige quote! Het is niet nodig een bericht te quoten dat er net boven staat! V.--
U zou wel eens groot gelijk kunnen hebben.
De 'energie-gedreven-inflatie' dreigt inderdaad de ontsporen als de euro terrein blijft verliezen op de dollar. En een dalende olieprijs zit er ook niet meteen in lijkt me...
U zou wel eens groot gelijk kunnen hebben.
De 'energie-gedreven-inflatie' dreigt inderdaad de ontsporen als de euro terrein blijft verliezen op de dollar. En een dalende olieprijs zit er ook niet meteen in lijkt me...
TestAchats reageerde fel gisteren op RTBF.paul schreef:normaal zou testaankoop wel eens mogen reageren op zo een gangsterpraktijken.
De Vlamingen zullen ze niet mogen/kunnen verdedigen hebben ?
Uiteraard. OLO's op de secundaire markt zijn gewoon tweedehands overheidsobligaties die onder dezelfde staatsgarantie vallen.Lukske schreef:Is dat even veilig?
Banken hebben natuurlijk liever dat je hun eigen producten koopt.Ik heb nog nooit een bank dit weten aanprijzen als ik vroeg naar iets interessant.
-
centjessparen
- Full Member

- Contacteer:
Hoe verkoop je die of moet je gewoon wachten tot eindvervaldag?
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Bijhouden tot eindvervaldag hoeft niet, je kan elke dag verkopen. Maar de prijs die je krijgt schommelt ook elke dag (mee met het sentiment tov de "NV België")
VertelFlytox schreef:TestAchats reageerde fel gisteren op RTBF.
Ik heb allezins een afspraak gemaakt bij mijn bank. (BNP Fortis)
Ga hun mening, idee eens vragen.
Ook eens navragen of je OLO's via hen kan kopen.
Wat de transactie kosten zijn,...
Alleszins hartelijk dank voor de link 'Rentenfonds'!!!
Ga hun mening, idee eens vragen.
Ook eens navragen of je OLO's via hen kan kopen.
Wat de transactie kosten zijn,...
Alleszins hartelijk dank voor de link 'Rentenfonds'!!!
http://www.rtbf.be/laune/revoir/detail? ... 100-000-19J Lawieck schreef:VertelFlytox schreef:TestAchats reageerde fel gisteren op RTBF.
Ook ontslagnemende eerste minister werd duidelijk ondervraagd qua lage rente Staatbon tegenover Staatobligatie op secondaire markt. (spaarders bedrog)
Mvg,