Verslag AV Argen-co 2016
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Verslag AV Argen-co 2016
Wel, eerlijk gezegd had ik niets verwacht dit jaar. Ik ging er van uit dat het eerste dividend pas in november 2018 zou komen. Toen ik las dat het toch al betrekking had op de nieuwe aandelen, was ik heel even hoopvol. Vandaar dat die 71 cent wat tegenviel. Maar beter dit, dan niets !platin schreef: ↑11 november 2017, 10:57Wees blij u ontvangt nog iets , heb er in bezit zonder dividend dit jaar.annetje schreef: ↑11 november 2017, 10:06 Ik ben dit voorjaar voor het eerst ingestapt voor 1000 euro (door problemen met mijn trage bank heb ik na contacten met Argen-Co dit nog kunnen bekomen). Hiervoor werd gisteren welgeteld 0,71 euro gestort. Als dit het dividend is waar jullie over spreken, lijkt het me toch naar de magere kant (ook al ben ik er me van bewust dat het nu over een kortere periode gaat).
Intussen heb ik ook mijn 99,64 euro ontvangen en ik had, eerlijk gezegd, ook méér verwacht.
Maar na wat opzoekingen kom ik tot de conclusie dat de berekening correct is.
https://www.argenco.be/cdn/support/asse ... 1472807458
3,25% / jaar (365 dagen)
3000 euro op 1 jaar = 97,50 € dividend
1000 euro bijgekocht op 07/06/2017.
07/06/17 tot 30/06/17 (afsluitdatum vorig boekjaar) = 24 dagen = 2,14 euro dividend
Totaal ontvangen : (97,50 + 2,14) 99,64 €. Klopt als een bus.
Maar na wat opzoekingen kom ik tot de conclusie dat de berekening correct is.
https://www.argenco.be/cdn/support/asse ... 1472807458
In mijn geval:Artikel 27 Het boekjaar loopt van één juli tot dertig juni.
Artikel 28 ……Indien een vennoot toetreedt in de loop van een boekjaar, zal hij proportioneel een dividend genieten in de verhouding: aantal maanden effectief lidmaatschap/aantal maanden van het volledig boekjaar.
3,25% / jaar (365 dagen)
3000 euro op 1 jaar = 97,50 € dividend
1000 euro bijgekocht op 07/06/2017.
07/06/17 tot 30/06/17 (afsluitdatum vorig boekjaar) = 24 dagen = 2,14 euro dividend
Totaal ontvangen : (97,50 + 2,14) 99,64 €. Klopt als een bus.
Ter info, voor de mensen die lid zijn van verschillende coöperatieven.
Het maximum vrijgestelde bedrag per jaar is €190. Velen zitten al aan €100 via Argen Co
Dus als je bijvoorbeeld naast Argen Co ook Ecopower dividend ontving en eventueel nog andere is het mogelijk dat je de €190 overschrijdt en moet je het overschrijdingsbedrag volgend jaar op je belastingsbrief invullen en betaal je daarop 30% roerende voorheffing.
Het maximum vrijgestelde bedrag per jaar is €190. Velen zitten al aan €100 via Argen Co
Dus als je bijvoorbeeld naast Argen Co ook Ecopower dividend ontving en eventueel nog andere is het mogelijk dat je de €190 overschrijdt en moet je het overschrijdingsbedrag volgend jaar op je belastingsbrief invullen en betaal je daarop 30% roerende voorheffing.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Waarom zou je dat doen? Goe zot zou ik zeggen.
Om niet te frauderen, vermoed ik. 
Heb er geen probleem mee om mij met hand en tand te verzetten tegen allerhande belastingsverhogingen en onzinnige beurstaksen maar verder vind ik eerlijk is eerlijk en het kan hier max over een tiental euro gaan.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Typisch Belgisch klagen dat belasting druk te hoog is.
En langs de andere kant iets vergeten.
En ja is uw zorg niet , maar des te meer van uw erfgenamen.
Cooperatieve aandelen kan men niet onder de matras bewaren.
Estate Guru believer.
Dan is dat nog een tiental euro teveel. Eerlijk is eerlijk? Inderdaad. De wereld is eerlijk.
Dat vrijgestelde bedrag van 190 € per jaar is per persoon.
Als gehuwden hun belastingaangifte gezamenlijk doen, dan hebben ze samen recht op 380 € vrijstelling, toch
Iemand die daar meer over weet?
Als gehuwden hun belastingaangifte gezamenlijk doen, dan hebben ze samen recht op 380 € vrijstelling, toch
Iemand die daar meer over weet?
Als alles op een naam is het 190 €.
Ook al dient ge gezamenlijke aangifte in.
Als vb
mijnheer heeft 250 €
mevrouw heeft 80 €
Mijnheer dient dan 60 € op zijn aangifte in te vullen. ( en niet 250 + 80 = 330 is minder dan 380)
Estate Guru believer.
Mijn man en ik hebben ieder op onze eigen naam coöperatieve aandelen. Onze belastingaangifte is gezamenlijk.
Ikzelf heb er o.a. van Ecopower, waarbij de vrijgestelde 190 € al overschreden is. Voor het gedeelte boven die 190 € heeft Ecopower de RV van 30% rechtstreeks afgehouden, zodat ik die niet meer moet aangeven.
Maar met mijn ArgenCo aandelen, zit ik nu dus voor de volledige 99,64 € boven de vrijstelling.
Als de co-aandelen van mijn man minder rente opbrachten en wij gezamenlijk geen 380 € bereiken, mogen wij dan alles samentellen voor onze belastingaangifte zodat we niets moeten aangeven?
Ikzelf heb er o.a. van Ecopower, waarbij de vrijgestelde 190 € al overschreden is. Voor het gedeelte boven die 190 € heeft Ecopower de RV van 30% rechtstreeks afgehouden, zodat ik die niet meer moet aangeven.
Maar met mijn ArgenCo aandelen, zit ik nu dus voor de volledige 99,64 € boven de vrijstelling.
Als de co-aandelen van mijn man minder rente opbrachten en wij gezamenlijk geen 380 € bereiken, mogen wij dan alles samentellen voor onze belastingaangifte zodat we niets moeten aangeven?
Mijn vorige reactie heeft deze gekruist, zodat ik dit niet gezien had.
Ik heb uit de websites van FOD Financiën niet kunnen opmaken dat dit effectief zo is.
In ieder geval: op gewone spaarrekeningen geldt de vrijstelling wél dubbel voor beide partners samen, zelfs al hebben ze elk aparte spaarrekeningen.
Hoe kan ecopower of Argenco weten dat u van beide aandelen bezit.Nefertari schreef: ↑16 november 2017, 11:19 Mijn man en ik hebben ieder op onze eigen naam coöperatieve aandelen. Onze belastingaangifte is gezamenlijk.
Dat Ecopower al afhoudt terwijl er nog een partner is , zou bij u toch een belletje moeten laten rinkelen.
Dus ecopower heeft zijn plicht gedaan , dus de andere plicht is aan de belasting plichtige.
Spreiden en elk een deel is toch zo handig.
In uw redenering kunt ge die rv van 30 % ecopower terug vragen , allee succes.
Estate Guru believer.