Vragen over ERGO kosten
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vragen over ERGO kosten
Dit weekend van een collega-makelaar (een die al veel jaren meer ervaring heeft dan ik, en de 'gouden tijd' van de klassieke levensverzekeringen nog heeft meegemaakt) gehoord dat in een klassieke levensverzekering er ook een jaarlijkse beheerskost van meer dan 1% per jaar in verwerkt zit (hing af van maatschappij tot maatschappij). Die kost vind je zoals de acquisitiekost ook nergens terug
.
Ik durf wedden dat dit bij Ergo ook het geval is.
Ik durf wedden dat dit bij Ergo ook het geval is.
Re: Vragen over ERGO kosten
Klassieke levensverzekeringen zijn de grootste bucht die je kan kopen. Deze minderwaardige vorm van levensverzekeringen worden minder en minder verkocht wegens de ondoorzichtigheid.
Universal Life producten zijn nu in feite de norm.
Laat het nu net daar (de klassieke levensverzekering) in zijn waar Ergo "gespecialiseerd" in is; Die verkopen ze het liefst van al. Hoe zou dat komen?
Universal Life producten zijn nu in feite de norm.
Laat het nu net daar (de klassieke levensverzekering) in zijn waar Ergo "gespecialiseerd" in is; Die verkopen ze het liefst van al. Hoe zou dat komen?
Re: Vragen over ERGO kosten
Wie van jullie weet hoe dat die de convergentie/divergentie van een machtreeks of een meetkundige reeks moet bereken?
-
anonymous
Re: Vragen over ERGO kosten
http://nl.wikipedia.org/wiki/Machtreeks" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar wat heeft dit met de ERGO kosten te maken?
Maar wat heeft dit met de ERGO kosten te maken?
Re: Vragen over ERGO kosten
Omdat zo de verzekerde kapitalen in een klassieke levensverzekering worden berekend. Indien je dit weet, weet je ook aan hoeveel % ze het kapitaal oprenten. En als je dat dan weet kan je samen met de beloofde intrestvoet weten hoeveel kosten er van afgaan.
Klassieke polissen zijn wiskundig complex. Enkel actuarissen graken daar aan uit. Het is niet elk jaar 'beginkapitaal +x% rendement' zoals bij universal life producten.
Klassieke polissen zijn wiskundig complex. Enkel actuarissen graken daar aan uit. Het is niet elk jaar 'beginkapitaal +x% rendement' zoals bij universal life producten.
Re: Vragen over ERGO kosten
Het premievrij maken van het contract en dreigen uw spaarplan openbaar te zetten als ze nog verdere kosten durven aanrekenen is de beste oplossing.
Ik heb dat na 8 jaar gedaan en kom er vanaf met een kostenpercentage van 29%
Had ik verder blijven storten zou dat percentage opgelopen zijn tot 33%
Ik heb dat na 8 jaar gedaan en kom er vanaf met een kostenpercentage van 29%
Had ik verder blijven storten zou dat percentage opgelopen zijn tot 33%
Re: Vragen over ERGO kosten
Ik wil wel even mijn situatie geven, iedereen moet maar zijn eigen conclusie maken.
Ik heb 14 jaar gestort. nl. 10220,74 euro.
Dit jaar wordt het premievrij gemaakt. Ik heb bericht gekregen dat ik op einddatum nl. 10531,27 euro krijg.
Wat moet ik hier van denken, ik weet het niet en ik ga het ook niet analyseren.
Verlies pakken en doorgaan met betere/andere producten.
Ik heb dan wel in feite mijn gestort kapitaal terug (310,53 extra) op einde van het contract en het belastingsvoordeel.
Dus Ergo kan 10220,74 x 2% x 27j = 5519,20 euro aan intresten krijgen op de resterende tijd tot einde van het contract.
Die 2 % is een voorbeeld, dit kan meer zijn en de berekening houd geen rekening met kapitalistie.
Conclusie: Ik krijg 310,53 euro meer dan mijn inleg terug op einddatum en Ergo heeft zeker of meer 5519,20 aan intresten dat mijn geld nog rendeert op 27 jaar.
Ik heb 14 jaar gestort. nl. 10220,74 euro.
Dit jaar wordt het premievrij gemaakt. Ik heb bericht gekregen dat ik op einddatum nl. 10531,27 euro krijg.
Wat moet ik hier van denken, ik weet het niet en ik ga het ook niet analyseren.
Verlies pakken en doorgaan met betere/andere producten.
Ik heb dan wel in feite mijn gestort kapitaal terug (310,53 extra) op einde van het contract en het belastingsvoordeel.
Dus Ergo kan 10220,74 x 2% x 27j = 5519,20 euro aan intresten krijgen op de resterende tijd tot einde van het contract.
Die 2 % is een voorbeeld, dit kan meer zijn en de berekening houd geen rekening met kapitalistie.
Conclusie: Ik krijg 310,53 euro meer dan mijn inleg terug op einddatum en Ergo heeft zeker of meer 5519,20 aan intresten dat mijn geld nog rendeert op 27 jaar.
Re: Vragen over ERGO kosten
En zo boert deze str@ntmaatschappij verder.
Ieder jaar worden er X aantal klanten geranseld.
Iedere klant is winst, zelfs één die na een paar jaar tot inzicht komt en er mee stopt. Ergo wint altijd.
Ieder jaar worden er X aantal klanten geranseld.
Iedere klant is winst, zelfs één die na een paar jaar tot inzicht komt en er mee stopt. Ergo wint altijd.
Re: Vragen over ERGO kosten
Zaten er in dat contract een aantal bijdekkingen ( overlijden, ziekte, invaliditeit, premievrijstelling bij ziekte ) ? Dat zijn dingen die ze er graag bijvoegen. Als klant sta je er meestal niet bij stil, maar die dingen kosten erg veel en hakken natuurlijk zwaar in je reserve ( spaartegoed ).Zorro123 schreef: Conclusie: Ik krijg 310,53 euro meer dan mijn inleg terug op einddatum en Ergo heeft zeker of meer 5519,20 aan intresten dat mijn geld nog rendeert op 27 jaar.
Ze stellen je eerst de "naakte pensioenverzekering" voor en tonen je daar het rendement van. Daarna voegen ze er een hoop ballast aan toe, waar je je weinig vragen over stelt. Natuurlijk wel ten koste van je rendement.
Re: Vragen over ERGO kosten
Spruitekop schreef:Ik heb ook ergens gelezen dat veel mensen hun pensioenspaarfonds gewoon opzeggen (algemeen, niet specifiek ERGO). Ze nemen de 33% boete met de redenering dat ze 40% voordeel gedaan hebben op hun belastingen. No zo geen gek idee.beni schreef:Gho Lukske .. ik belde in 't begin van de week naar de helpdesk van de mannen om eens te informeren hoe het zat met mijn annulatie van mijn pensioneverzekering.
"Sorry meneer voor de vertraging, maar blijkbaar zijn er veel mesen die hun contract willen stoppen. Blijkbaar zijn er veel die hun geld nodig hebben voor iets anders."
Ik denk: 'Ha er zijn nog mensen die het licht gezien hebben!!'
Maar als je een pensioensfonds vroegtijdig opzegt, dan moet je toch je hele belastingsvoordeel terugbetalen?
Re: Vragen over ERGO kosten
Het feit alleen al dat er bij u zo’n pipo met een BMW5 in een strak Hugo Boss pakje met een eeuwige glimlach op zijn gezicht komt aanbellen en gebakken lucht verkoopt zou al een alarmbelletje moeten laten rinkelen.
Het geniale aan hun systeem is natuurlijk dat ze een goede vriend of familielid van u meebrengen; anders verstop je je normaal onder de vensterbank.
Dat ze hun krabbels op kladpapier niet willen achterlaten is ook raar. Nu hebben ze daar waarschijnlijk een laptop voor. Waarom heeft zo'n grote maatschappij geen folders?
Bij ondertekening van het contract moet je 3 maanden CASH ophoesten *fronst wenkbrauwen*
De eerste 2 a 3 jaren hoor je of zie je dan niets meer.
*paniek*
Eigenlijk zou je de volgende vragen moeten stellen:
Wat zijn de instapkosten?
- Kan ik de algemene voorwaarden krijgen?
- Heeft u een blanco voorbeeldcontract (eg: offerte)?
- Wat zijn de algemene kosten?
- Wat kost het als ik wil overstappen van fonds?
- kan je me een voorbeeld geven van iemand die dit reeds gedaan heeft?
Succesverhalen zijn altijd leuk om horen.
Antwoord: moet ik aan mijn “strucki” vragen.
Klanten worden verondersteld op hun beide oren te slapen en zeker geen moeilijke vragen te stellen.
Het geniale aan hun systeem is natuurlijk dat ze een goede vriend of familielid van u meebrengen; anders verstop je je normaal onder de vensterbank.
Dat ze hun krabbels op kladpapier niet willen achterlaten is ook raar. Nu hebben ze daar waarschijnlijk een laptop voor. Waarom heeft zo'n grote maatschappij geen folders?
Bij ondertekening van het contract moet je 3 maanden CASH ophoesten *fronst wenkbrauwen*
De eerste 2 a 3 jaren hoor je of zie je dan niets meer.
Eigenlijk zou je de volgende vragen moeten stellen:
Wat zijn de instapkosten?
- Kan ik de algemene voorwaarden krijgen?
- Heeft u een blanco voorbeeldcontract (eg: offerte)?
- Wat zijn de algemene kosten?
- Wat kost het als ik wil overstappen van fonds?
- kan je me een voorbeeld geven van iemand die dit reeds gedaan heeft?
Succesverhalen zijn altijd leuk om horen.
Antwoord: moet ik aan mijn “strucki” vragen.
Klanten worden verondersteld op hun beide oren te slapen en zeker geen moeilijke vragen te stellen.
Re: Vragen over ERGO kosten
Als je wordt "aangeworven" om bij Ergo te "werken" dan is je eerste opdracht een lijst samen te stellen met jouw vrienden en kennissen. Maak je die niet, dan mag je al direct ophoepelen.Believer schreef: Het geniale aan hun systeem is natuurlijk dat ze een goede vriend of familielid van u meebrengen
Jouw "opleider" werkt dan met jou die lijst af.
Voor hem zijn dat gemakkelijke slachtoffers want jij bent de deuropener. Sommige slachtoffers tekenen zelfs in omdat ze denken dat ze jou dan een plezier doen en aan zo'n superjob helpen.
De starter heeft dan gezien "hoe gemakkelijk het is" en dan mag die beginnen. Heb je dan een grote kennissenkring dan ben je nog een tijdje bezig en heb je de kans om ook zo'n starter te vinden. En het verhaal herhaalt zich.
Heb je geen grote kennissenkring dan stop je wel vanzelf...
Om de boel draaiende te houden, werken ze dan met superincentives: leuke feestjes, grote banketten, geschenken en luxe-reizen. Je wordt binnen geleid in de wereld waar ze met geld gooien. Om daar te blijven heb je natuurlijk veel geld ( veel slachtoffers ) nodig. Eens je dat lukt, dan lach je natuurlijk met alle pipo's die opmerkingen maken.
- Spruitekop
- VIP member

- Berichten: 5965
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Vragen over ERGO kosten
Ik neem aan dat je enkel 33% betaalt en dat je de (pakweg) 40% voordeel mag behouden, daar lijkt me aan de voorwaarden voor voldaan. Ik lees nergens iets dat je plots dan je belastingsvoordeel zou moeten gaan teruggeven.frank schreef:Maar als je een pensioensfonds vroegtijdig opzegt, dan moet je toch je hele belastingsvoordeel terugbetalen?Spruitekop schreef:Ik heb ook ergens gelezen dat veel mensen hun pensioenspaarfonds gewoon opzeggen (algemeen, niet specifiek ERGO). Ze nemen de 33% boete met de redenering dat ze 40% voordeel gedaan hebben op hun belastingen. No zo geen gek idee.
In een aantal gevallen is het volgens mij zelfs geen 33% (maar kan je terugvallen op de normale 10%), zoals ontslag (Bvb. Ford)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Vragen over ERGO kosten
Als je afkoopt voor je 60ste dan betaal je 33 %.
Ontslag doet niet terzake.
Ontslag doet niet terzake.
- Spruitekop
- VIP member

- Berichten: 5965
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Vragen over ERGO kosten
Ontslag: tochwel, het is een van de 4 voorwaarden om aan een 33%-heffing te ontsnappen.
de Standaard.
Ontslagen worden en al 10 jaar pensioensparen doen waarvan 5 jaar betaald en de 5de storting moet al meer dan 5 jaar geleden zijn.
Edit: 17u48, niet de juiste link
de Standaard.
Ontslagen worden en al 10 jaar pensioensparen doen waarvan 5 jaar betaald en de 5de storting moet al meer dan 5 jaar geleden zijn.
Edit: 17u48, niet de juiste link
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 27 januari 2013, 17:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

