Vragen over ERGO kosten
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vragen over ERGO kosten
De vraag wordt ook gesteld: "wat is het gegarandeerd kapitaal voor iedere nieuwe storting ? Antwoord 3,75 % en die zal niet veranderen.
Ze garanderen momenteel toch geen 3,75 % meer en al zeker niet voor ALLE toekomstige stortingen.
Ze garanderen momenteel toch geen 3,75 % meer en al zeker niet voor ALLE toekomstige stortingen.
Ergo is kampioen in de wazigheid.
Ik heb een contract waarin 30 procent belegd wordt in Golden future maar nergens zeggen ze erbij wanneer die Golden Futureaandelen worden gekocht.
Dat is moedwillig niet transparant willen zijn omdat ze weten dat hun potje stinkt.
Ik heb een contract waarin 30 procent belegd wordt in Golden future maar nergens zeggen ze erbij wanneer die Golden Futureaandelen worden gekocht.
Dat is moedwillig niet transparant willen zijn omdat ze weten dat hun potje stinkt.
@ronnie: Het is inderdaad van maandelijks naar jaarlijks. 't kon blijkbaar niet anders dans een extra kost zijn (gezond verstand zei me daar iets van). 6% is wel de moeite.
@Lukske: 't is een 20 jaar oud contract die normaal gezien niets met de beurs te maken heeft. Het enige cijfer die wij te zien krijgen is het eindbedrag, maar dat is niet gedaald in 2008.
@Al Fonds: Dat zei hij mij ook al telefonisch, daarom vroeg ik het weer, want dat is wel raar.
@Lukske: 't is een 20 jaar oud contract die normaal gezien niets met de beurs te maken heeft. Het enige cijfer die wij te zien krijgen is het eindbedrag, maar dat is niet gedaald in 2008.
@Al Fonds: Dat zei hij mij ook al telefonisch, daarom vroeg ik het weer, want dat is wel raar.
Lukske, beleggen is geen exacte wetenschap en zelfs mijn adviezen zijn nooit een waterdichte garantie.
Er is echter één ding dat ik wel kan bewijzen: mensen die het fonds Golden Future kochten hebben er tot hiertoe alleen maar geld mee verloren. Probeer Tak23-fondsen te mijden: er zijn veel kosten en weinig kwaliteit.
Er is echter één ding dat ik wel kan bewijzen: mensen die het fonds Golden Future kochten hebben er tot hiertoe alleen maar geld mee verloren. Probeer Tak23-fondsen te mijden: er zijn veel kosten en weinig kwaliteit.
als iemand voor jou een aandeel koopt zou hij er toch mogen bijzeggen aan hoeveel hij ze heeft gekocht + de datum van aankoop.
Lukske, kan ik je helpen ?
Je zal wel weten welk bedrag van jouw storting er naar de fondsen gaat ?
Je zal ook wel gezien hebben hoeveel eenheden er bijkwamen ? ( indien mogelijk 4 cijfers na de komma )
Datum van jouw storting ?
Kan nuttig zijn om te kijken of ze daar nog kosten bij aanrekenen ook.
Je zal wel weten welk bedrag van jouw storting er naar de fondsen gaat ?
Je zal ook wel gezien hebben hoeveel eenheden er bijkwamen ? ( indien mogelijk 4 cijfers na de komma )
Datum van jouw storting ?
Kan nuttig zijn om te kijken of ze daar nog kosten bij aanrekenen ook.
ik zal boven mijn documenten eens raadplegen, ik kom er zeker op terug.
Verdorie, je hebt gelijk. Ik had het niet aandachtig genoeg gelezen.ronnie schreef: De vraag was of er bijkomende kosten zijn als men jaarlijks i.p.v. maandelijks betaald.
Wel het antwoord is: Neen. "... Het kapitaal zal vanaf deze datum met een 6% stijgen"
Eigenlijk is dit antwoord hetzelfde als: indien u maandelijks betaald is er een extra kost, niet bij jaarlijkse betalingen. (Vandaar de 6% meer kapitaal bij jaarlijkse betalingen).
Maar in feite is het de eerste keer dat we dit te weten komen:
De fractioneringskost bij Ergo bedraagt 6% !!!!
Enkel en alleen om maandelijks te mogen betalen, ben je al 6% extra kwijt bovenop de andere (nog steeds ongekende) kosten. Ik vraag me af hoeveel van hun klanten zo maandelijks betalen.
In klassiek leven was dit vroeger overal. Dikwijls werden de premies "maandelijks" berekend en werd dan bij afsluiting gevraagd om éénmaal per jaar te betalen. Je kreeg dan zogezegd 6 % korting...
Ik dacht dat dit bij Tak21 ( vrije stortingen ) niet meer bestond.
Ik dacht dat dit bij Tak21 ( vrije stortingen ) niet meer bestond.
Ik heb ook een klein contract lopen bij Ergo, een lange termijnsparen waarvan ik nu de premie verminderd heb per jaar tot een minimum. Wat ik niet begrijp is dat ik nog steeds wacht op een overzicht van mijn eenheden van het jaar 2010 in verband met het fonds Ergo golden future (we zijn nu toch al 2012). Zijn er nog mensen die dit nog niet ontvangen hebben ?
Ik heb het overzichtje van 2010 gekregen in november 2011.
Ieder jaar later en later. Toen ik belde zei men als reden dat het superdruk was door de vele nieuwe contracten die ze moesten verwerken.
Of dat waar was kan ik niet weten maar gewoontegetrouw zal dat wel een leugen zijn geweest.
Ieder jaar later en later. Toen ik belde zei men als reden dat het superdruk was door de vele nieuwe contracten die ze moesten verwerken.
Of dat waar was kan ik niet weten maar gewoontegetrouw zal dat wel een leugen zijn geweest.
Hallo iedereen,
Ik heb hier het forum door gelezen maar heb nog geen eenduidig antwoord gevonden hoe ik mijn best pensioenspaarverzekering Ergo T50 opzeg en hoeveel mijn afkooopwaarde zal zijn na 12 jaar maandelijk 50 euro te storten. Geprobeerd te mailen naar mijn makelaar maar deze reageert niet meer :-(
Best is waarschijnlijk aangetekend schrijven maar wat moet er in de brief staan?
Ik heb hier het forum door gelezen maar heb nog geen eenduidig antwoord gevonden hoe ik mijn best pensioenspaarverzekering Ergo T50 opzeg en hoeveel mijn afkooopwaarde zal zijn na 12 jaar maandelijk 50 euro te storten. Geprobeerd te mailen naar mijn makelaar maar deze reageert niet meer :-(
Best is waarschijnlijk aangetekend schrijven maar wat moet er in de brief staan?
De vraag is: Is een pensioenspaarverzekering wel afkoopbaar ?
die is afkoopbaar maar vadertje staat zal in zijn handen vrijven : meer dan 30% belasting ...
+ dan nog de uistapkost voor de maatschappij. Niet doen met andere woorden.
Wat die 3,75% betreft. Dit kan want Ergo verkoop klassieke polissen. Dit betekent dat u ook garantie hebt voor toekomstige stortingen. Enkele jaren geleden was die garantie 3,75%. Nu zal die een pak lager zijn. Dus als je een paar jaar geleden zo'n polis afgesloten hebt, heb je op de stortingen die je nu doet ook 3,75% gegarandeerd.
Het nadeel aan een klassieke polis is de torenhoge en ontransparante kostenstructuur. Ergo is te mijden als de pest. Zelfs hun verkopers geven toe dat ze niet alle kosten kennen.
+ dan nog de uistapkost voor de maatschappij. Niet doen met andere woorden.
Wat die 3,75% betreft. Dit kan want Ergo verkoop klassieke polissen. Dit betekent dat u ook garantie hebt voor toekomstige stortingen. Enkele jaren geleden was die garantie 3,75%. Nu zal die een pak lager zijn. Dus als je een paar jaar geleden zo'n polis afgesloten hebt, heb je op de stortingen die je nu doet ook 3,75% gegarandeerd.
Het nadeel aan een klassieke polis is de torenhoge en ontransparante kostenstructuur. Ergo is te mijden als de pest. Zelfs hun verkopers geven toe dat ze niet alle kosten kennen.
Afkopen mag je inderdaad niet doen wegens de torenhoge belastingen. Maar "overdragen" naar een contract bij een andere maatschappij kan in principe wel. Daarom is het wel interessant om de afkoopwaarde te kennen.
Je kan voor je een beslissing neemt best een brief schrijven waarin je 3 dingen vraagt:
- de huidige inventariswaarde van je contract
- de kosten om het contract premievrij te maken en hierbij ook de verwachte waarde van het contract op einddatum
- de afkoopwaarde (niet voor opname maar voor overheveling naar een andere verzekeraar, dus belastingvrij).
Als je die cijfers kent, dan kan je eens rustig bekijken wat je doet: premievrij maken of overdragen.
Ik denk overigens dat andere spaargidsers wel in zo'n cijfers geinteresseerd zijn...
Je kan voor je een beslissing neemt best een brief schrijven waarin je 3 dingen vraagt:
- de huidige inventariswaarde van je contract
- de kosten om het contract premievrij te maken en hierbij ook de verwachte waarde van het contract op einddatum
- de afkoopwaarde (niet voor opname maar voor overheveling naar een andere verzekeraar, dus belastingvrij).
Als je die cijfers kent, dan kan je eens rustig bekijken wat je doet: premievrij maken of overdragen.
Ik denk overigens dat andere spaargidsers wel in zo'n cijfers geinteresseerd zijn...