Welke zichtrekening geniet je voorkeur?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Welke zichtrekening geniet je voorkeur?
En Keytrade is 100% eigendom van Landbouwkrediet. Dus waar zit dan het risico? Als Landbouwkrediet ooit problemen zou krijgen (wat ik niet verwacht, want nemen toch minder risico dan grootbanken), dan zal Crédit Agricole wel bijspringen (bezit 50% van Landbouwkrediet).sopkip schreef: op hun hoofdzetel hebben ze tevens hun enige kantoor hoor ;D
Hebben ze wel, in Brussel en als dochter van Credit Agricole ( landbouwkrediet ) zal ze zich zoiets niet snel kunnen veroorloven.Pieterjan schreef: Ik wil best overstappen naar Keytrade maar ik heb een probleem dat ze geen fysieke bank in België hebben. Na het Kaupthing debacle ben ik argwanend om mijn geld bij een volledige internetbank te plaatsen die met de noorderzon kan vertrekken. Nu Keytrade is betrouwbaar, ik doe er mijn beursorders, maar toch. Een website is snel uit de lucht gehaald.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De meeste op dit forum zijn uitermate tevreden over keytrade (voor het overgrote deel terecht), maar wat ik wel een zwaar minpunt vind, is het feit dat je bij diefstal of verloren kaarten, je iets van 35 euro moet betalen voor een nieuwe kaart, pincode en de oude te blokkeren...
Dit vind ik niet direct een staaltje van uitstekende dienstverlening. Je wordt tweemaal bij de kl*ten genomen; je bent een slachtoffer en je moet keytrade 35 euro betalen
Dit vind ik niet direct een staaltje van uitstekende dienstverlening. Je wordt tweemaal bij de kl*ten genomen; je bent een slachtoffer en je moet keytrade 35 euro betalen

Laatst gewijzigd door jawadde001 op 7 september 2009, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
jawadde001 schreef: De meeste op dit forum zijn uitermate tevreden over keytrade (voor het overgrote deel terecht), maar wat ik wel een zwaar minpunt vindt, is het feit dat je bij diefstal of verloren kaarten, je iets van 35 euro moet betalen voor een nieuwe kaart, pincode en de oude te blokkeren...
Dit vind ik niet direct een staaltje van uitstekende dienstverlening. Je wordt tweemaal bij de kl*ten genomen; je bent een slachtoffer en je moet keytrade 35 euro betalen![]()
Voila, dat is nu ook eens de reden waarom ik Keytrade niet meer gebruik.
Ze bieden een fantastische service met veel mogelijkheden en prima voorwaarden MAAR als je, je bankkaart kwijt bent dan kan je in totaal 35 euro dokken... Dat is meer dan een easy pack je jaarlijks bij Fortis kost (en dat is dan de duurste grootbank)...
Reden twee dat ik Keytrade niet gebruik is de login via de ID, op zich wel een leuke methode maar ik zwem hier in de kaartlezers... In mijn tas waarmee ik op pad ben steekt een kaartlezer die ik overal mee heb zodus kan ik aan elke computer internet bankieren. Als ik de Keytrade ID overal meeneem is de kans groot dat ik het verlies en dan kan ik niet mee bankieren, een nieuwe aanvragen kost dan ook nog eens 15 euro. Als je absoluut gratis wil bankieren is dit toch wel een minpunt maar ik kan ze bij Keytrade zeker begrijpen.
Nogmaals Keytrade is een prima en correcte internetbank maar dit vind ik toch bepalende nadelen.
Ik ben al sinds '91 Argenta klant en da's op dat gebied de beste beslissing die ik ooit nam.
Ik zwem ook in de digipassen en kaartlezers!
Argenta : steeds je bankkaart nemen, en een berg cijfers invullen, zowel op je pc als op je digipass.
Keytrade : Logincode nodig, dan je paswoord, dan je ID code, daarna nog een tweede paswoord als bevestiging bij transacties.
Rabo : login en digipasscodes. (simpel, maar ze hebben geen bankkaarten)
De allergemakkelijkste, en de snelste : recordbank : login en digipasscode, voor de rest niks.
Dus ik gebruik recordbank voor alle dagdagelijkse betalingen; snel én simpel (én veilig)
Argenta : steeds je bankkaart nemen, en een berg cijfers invullen, zowel op je pc als op je digipass.
Keytrade : Logincode nodig, dan je paswoord, dan je ID code, daarna nog een tweede paswoord als bevestiging bij transacties.
Rabo : login en digipasscodes. (simpel, maar ze hebben geen bankkaarten)
De allergemakkelijkste, en de snelste : recordbank : login en digipasscode, voor de rest niks.
Dus ik gebruik recordbank voor alle dagdagelijkse betalingen; snel én simpel (én veilig)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
recordbank vind ik ook niet slecht, alleen jammer dat je moet betalen als je ergens geld uit de muur geld in een niet ING automaat.
Volgens mij is keytrade algemeen bekeken net iets beter voor online verrichtingen mee te doen.
Volgens mij is keytrade algemeen bekeken net iets beter voor online verrichtingen mee te doen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Je kaart kwijtraken heb je vaak zelf in de hand. Er zijn mensen die elk jaar wel hun kaart kwijtraken en je hebt anderen die ze in 10 jaar nog nooit zijn kwijtgeraakt. Wie kwijtraakt, betaalt dus. Daar hoeven de andere keytraders die nooit hun kaart kwijtraken niet voor op te draaien in de vorm van hogere algemene kosten. Dus op dat vlak is KEYT wel iets duurder, maar zoals eerder gezegd is het verlies van uw bankkaart toch niet iets wat vaak voorvalt en je eigenlijk kan voorkomen. Ben in mijn leven bv nog nooit m'n portefeuille, ID, abonnement of bankkaart kwijtgeraakt.jawadde001 schreef: De meeste op dit forum zijn uitermate tevreden over keytrade (voor het overgrote deel terecht), maar wat ik wel een zwaar minpunt vind, is het feit dat je bij diefstal of verloren kaarten, je iets van 35 euro moet betalen voor een nieuwe kaart, pincode en de oude te blokkeren...
Dit vind ik niet direct een staaltje van uitstekende dienstverlening. Je wordt tweemaal bij de kl*ten genomen; je bent een slachtoffer en je moet keytrade 35 euro betalen![]()
In korte tijd twee kantoren van Argenta gesloten te Moeskroen??Nete schreef: Ik ben al sinds '91 Argenta klant en da's op dat gebied de beste beslissing die ik ooit nam.
De website van Argenta is nog steeds niet aangepast. Moet nu wel 20 km verder naar Menen volgens hun aardrijkskunde. Kortrijk is toch dichter, of gaan die ook dicht???
Ken veel mensen die klant zijn bij keytarde en nog geen enkele heeft moeten betalen als hij zijn kaart of id kwijt was.jawadde001 schreef: De meeste op dit forum zijn uitermate tevreden over keytrade (voor het overgrote deel terecht), maar wat ik wel een zwaar minpunt vind, is het feit dat je bij diefstal of verloren kaarten, je iets van 35 euro moet betalen voor een nieuwe kaart, pincode en de oude te blokkeren...
Zijn wel geen klanten die er 5 euro staan hebben en er alleen klant zijn om zoveel keer mogelijk de 5cent/ verrichting binnen te halen. Hoogstwaarschijnlijk zullen die wel moeten betalen, maar dat vind ik maar eerlijk.
Een goede raad, staar je niet altijd blind op zulke zaken.
Dat is het verschil tussen een goede bank en een slechte, de goede zal zeggen, liever een goede klant houden dan kwijtraken voor zo'n pruts.
En anders, wegwezen.
Eindconclusie : de kosten bij de diverse banken variëren van gratis tot +/- €50 per jaar, en het gebruiksgemak van 'uiterst simpel' tot 'tamelijk gecompliceerd'.
Ik heb dan toch maar geopteerd voor gratis en uiterst simpel!
Ten slotte is er geen énkele bank waar je ook maar iéts aan kan verdienen (die €0,05 van keytrade buiten beschouwing gelaten), alleen banken zélf worden rijk van ons!
Ik heb dan toch maar geopteerd voor gratis en uiterst simpel!
Ten slotte is er geen énkele bank waar je ook maar iéts aan kan verdienen (die €0,05 van keytrade buiten beschouwing gelaten), alleen banken zélf worden rijk van ons!
Met Keytrade heb ik een nieuwe ervaring, en tot nu toe een goeie..
De minst goeie heb ik met KBC.
De minst goeie heb ik met KBC.
Misschien kan aan dit topic ook een poll worden toegevoegd zoals bij de spaarrekeningen.
Welke banken ( max. 3 ) gebruik je voor je bankverrichtingen ?
Zou toch ook een nuttig beeld schetsen denk ik.
Welke banken ( max. 3 ) gebruik je voor je bankverrichtingen ?
Zou toch ook een nuttig beeld schetsen denk ik.
Ik zou hier opteren om de hoofdbank aan te duiden? 3 is wel heel veel voor zichtrekeningen. Niet? Graag nog meningen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!