Amerikaanse aandelen
TIP
Re: Amerikaanse aandelen
Dat ziet er niet goed uit.
Ja dit is ongeveer daar, maar nu zijn ze wat vroeger gestopt met shorten (dus niet tot juist aan die onderste steun) omdat "Symmetry" in de daggrafiek veel belangrijker is. Dit wil zeggen dat de daling nu ongeveer even groot is in punten, als die van in februari.
Dat wil zeggen dat er nu kans is op een voorlopige bodem en ze moeten nu vlug hun shorts coveren om geen risico te lopen. Zie die laatste groene kaars in de 15min grafiek die niet tot de onderste steun ging.
Die prof. gasten houden gewoon hun risico steeds enorm laag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
@Dirk2 ik begin u posts interessanter en interessanter worden.
Welk boek/website kan je aanraden als start om me hierin te verdiepen?
Thanks
Welk boek/website kan je aanraden als start om me hierin te verdiepen?
Thanks
Dus de boodschap is?
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Eerst je nog even verwittigen dat, vooraleer dat je de markt onder de knie hebt, je enkele jaren van uren lezen, herlezen en grafieken bestuderen zult nodig hebben. Er zijn maar enkele mensen die dit volhouden.
Je moet ook rustig de leerstof opbouwen en dan echt de boeken volgen en er niet van afwijken, dus zelfdiscipline, en een exitplan hebben.
De beste belegger ter wereld Dan Zanger komt er voor uit dat hij de boeken gedurende jaren en vele uren per dag altijd maar herlezen heeft.
Ik kan u dan ook Dan Zanger zijn boekenkeuze aanbevelen: http://www.chartpattern.com/recommend-reading.cfm
Verder ook nog Trade Like a Stock Market Wizard by Mark Minervini en vooral voor degenen op dit forum die steeds de vallende messen kopen: Stan Weinstein's Secrets For Profiting in Bull and Bear Markets.
Oude boeken lezen is geen probleem want buiten intraday dat bv. de flitshandel je stoplossen laat afgaan gebeurd alles grafisch op dezelfde manier als vroeger. Zie ook bitcoin.
Alle T.A. onderdelen besproken op: https://stockcharts.com/school/doku.php?id=chart_school
Voor de rest zijn er heel veel charlatans die betalende diensten op het internet aanbieden, maar die hebben maar de basiskennis van T.A. analyse beet en daarmee kan je niks verdienen. Wat die zogenaamde T. Analisten allemaal schrijven amai.
Die hebben geen 3500 uren uitgetrokken om het onder de knie te hebben net zoals de particuliere vermogensbeheerders die maar de indexen volgen.
Die Dan Zanger zijn website ziet er nochtans ook niet echt koosjer uit
Hmm die getuigenissen...
-) na het volgen van dat seminairie op vier jaar tijd van 12.000 dollar naar 2,4 miljoen dollar
-) aan het begin -50% ytd, zes maanden met behulp van deze sebsite +400%
Knap knap. En ik dacht dat dirk een 9% vooropstelde. Dan zij die mannen toch veel straffer bezig.
-) na het volgen van dat seminairie op vier jaar tijd van 12.000 dollar naar 2,4 miljoen dollar
-) aan het begin -50% ytd, zes maanden met behulp van deze sebsite +400%
Knap knap. En ik dacht dat dirk een 9% vooropstelde. Dan zij die mannen toch veel straffer bezig.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Er is ook wat onduidelijkheid over zijn behaalde performance tijdens de dotcom-zeepbel: van $11,000 naar $18 miljoen, of was het $42 miljoen volgens andere bronnen. Enfin, Zanger heeft tijdens een interview zelf nadien verklaard dat hij nadien wel 75% is kwijtgespeeld tijdens het barsten van de zeepbel. Voor sommige jaren daarna lijken gegevens beschikbaar te zijn die wijzen op minstens 50% à 100% winst. Maar misschien heeft hij ook nog grote verliezen gemaakt, wie zal het zeggen...
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
S&P gaat nu door de weerstand (bovenste lijn) in onderstaande 5-daags grafiek. Kan je daar iets uit afleiden of nog voorbarig?

Quality growth investor
Is niet door de weerstand gegaan op de 15 minuten intraday grafiek, dat die wiek er wat doorgaat stelt niks voor, dat zie je veel in grafieken. Het slot is ook altijd doorslaggevend.
Het slot ligt trouwens helemaal juist op die weerstand. Ja alweer daar zijn ze gestopt.
De futures zijn onbetrouwbaar en tellen niet mee. Het slot van morgen is belangrijk.
Ik had hier al gepost met een symmetrie grafiek dat we nu aan het juiste aantal punten "symmetrie" zitten.
Dus de kans is er dat we erdoor gaan zodat we een voorlopige te traden bodem hebben.
Meer voorzichtige beleggers wachten tot wanneer het dalende 9 daags gemiddelde op de daggrafiek doorbroken wordt.
Dit was steeds de weerstand gedurende de ganse daling in oktober.
Het slot ligt trouwens helemaal juist op die weerstand. Ja alweer daar zijn ze gestopt.
De futures zijn onbetrouwbaar en tellen niet mee. Het slot van morgen is belangrijk.
Ik had hier al gepost met een symmetrie grafiek dat we nu aan het juiste aantal punten "symmetrie" zitten.
Dus de kans is er dat we erdoor gaan zodat we een voorlopige te traden bodem hebben.
Meer voorzichtige beleggers wachten tot wanneer het dalende 9 daags gemiddelde op de daggrafiek doorbroken wordt.
Dit was steeds de weerstand gedurende de ganse daling in oktober.
S&P: Het 9 daags gemiddelde (roze) is de zware weerstand in de daggrafiek.
Door de Symmetry zijn we voorlopig via een hevige GAP doorgebroken op de intradaygrafiek.
Op de daggrafiek is het nu afwachten of de zware 9 MA weerstand van heel oktober doorbroken wordt. Dan kunnen we omhoog om een lagere high te vormen. De VIX staat ook nog hoog.
Op de daggrafiek is het nu afwachten of de zware 9 MA weerstand van heel oktober doorbroken wordt. Dan kunnen we omhoog om een lagere high te vormen. De VIX staat ook nog hoog.
Vanwaar de relevantie van een 9-daags gemiddelde en bvb niet 10 of ander X aantal dagen. In ieder geval zijn we daar nu doorgebroken denk ik. Wat zie je nu verder gebeuren en welke trades leg je dan in. Lijkt me goed mogelijk dat we nu aan de rebound bezig zijn want toch 2 dagen +2% stijging op VS. Vreemd dat ze zich van de midterms niks aantrekken of moet dat nog komen. Mss dat gewoon veel short posities worden afgedekt ofzo.
Quality growth investor
Ik heb op 29 oktober om 21u30 hierboven nochtans de uitleg gedaan over de shorts die ze moeten coveren door gevaar van symmetry.sortino schreef: ↑31 oktober 2018, 15:17 Vanwaar de relevantie van een 9-daags gemiddelde en bvb niet 10 of ander X aantal dagen. In ieder geval zijn we daar nu doorgebroken denk ik. Wat zie je nu verder gebeuren en welke trades leg je dan in. Lijkt me goed mogelijk dat we nu aan de rebound bezig zijn want toch 2 dagen +2% stijging op VS. Vreemd dat ze zich van de midterms niks aantrekken of moet dat nog komen. Mss dat gewoon veel short posities worden afgedekt ofzo.
Grafieken gaan voor op nieuws. Journalisten schrijven dan achteraf dat het door dit of dat komt omdat ze toch iets moeten schrijven waarom er bv. een daling is. Earnings en een groot incident kan natuurlijk wel koersen beïnvloeden.
Midterm trek ik mij niet aan, alleen wat ik op de grafieken zie.
Gelieve de goede Amerikaanse boeken te lezen daar staat ook de uitleg van al die gemiddelden die door iedereen uniform toegepast wordt. Alleen gebruikt de ene een 9 daags en de andere een 10 daags (niet veel verschil) Er zijn vele uren nodig om alles uit te leggen maar iedereen werkt anders met dezelfde gemiddelden.
Het is trouwens ook niet toevallig dat de kaars juist op het 9 daags MA geopend is.
Alleen de slotstand is belangrijk voor de langere termijn. Ik ken daardoor veel goede beleggers die geen realtime abonnement hebben.
Over trades inleggen: ik werk met stops en ik kijk op meerdere timeframes. Iedereen moet zelf volgens zijn timeframe en money management met stops beslissen wat hij gaat doen. Ik ben geen beleggingsadviseur, elke situatie per persoon is anders.