Ervaringen met Scarlet
Re: Ervaringen met Scarlet
Ik vermoedde al zo ietsDylcat schreef:Deden hier NIET moeilijk over moest dit zijn.
Het gevolg van een bericht op u gsm typen met 2kleuters aan u been.
Re: Ervaringen met Scarlet
Ik heb nu 6 maanden scarlet en nog steeds tevreden over.
Snelheid is algemeen goed. Ben alleenstaande.
Snelheid is algemeen goed. Ben alleenstaande.
Re: Ervaringen met Scarlet
Om de discussie nog eens open te breken:
Ik heb zonet de lijntest ook eens uitgevoerd op www.lijntest.be met als resultaat (ADSL): 10 Mbps (max. upload 620kbps - max download 8,91 Mbps)
Deze getallen zijn nogal abstract voor mij. Bedoeling is eigenlijk het (te) dure Telenet overboord te gooien, inclusief het analoge abonnement dat je MOET hebben voor digitale tv (waarom is mij een raadsel), maar we toch nooit gebruiken.
Verder gebruiken we heel regelmatig Netflix, dus zou de verhoogde datalimiet van Scarlet welkom zijn.
Er ligt wel nog géén vaste telefoonlijn in onze woning.
Ik heb zonet de lijntest ook eens uitgevoerd op www.lijntest.be met als resultaat (ADSL): 10 Mbps (max. upload 620kbps - max download 8,91 Mbps)
Deze getallen zijn nogal abstract voor mij. Bedoeling is eigenlijk het (te) dure Telenet overboord te gooien, inclusief het analoge abonnement dat je MOET hebben voor digitale tv (waarom is mij een raadsel), maar we toch nooit gebruiken.
Verder gebruiken we heel regelmatig Netflix, dus zou de verhoogde datalimiet van Scarlet welkom zijn.
Er ligt wel nog géén vaste telefoonlijn in onze woning.
Re: Ervaringen met Scarlet
Op de site van Scarlet kan je ook een lijntest uitvoeren waarna ze dan aangeven welke producten allemaal beschikbaar zijn en aan welke snelheden. Surf naar de site van int+tel+TV en zoek daar op de pagina naar Test Je Lijn (sorry een directe link werkt niet).
Scarlet gebruikt het netwerk van Belgacom/Proximus. De installatie en modem voor ADSL en VDSL is daar dezelfde, maar wat je krijgt wordt bepaald door de afstand tot de ROP (wijkkast). Voor digitale TV wordt wel een vaste bandbreedte van je lijn gereserveerd, dus als je ADSL zou krijgen zal heel snel internet waarschijnlijk niet mogelijk zijn.
Scarlet gebruikt het netwerk van Belgacom/Proximus. De installatie en modem voor ADSL en VDSL is daar dezelfde, maar wat je krijgt wordt bepaald door de afstand tot de ROP (wijkkast). Voor digitale TV wordt wel een vaste bandbreedte van je lijn gereserveerd, dus als je ADSL zou krijgen zal heel snel internet waarschijnlijk niet mogelijk zijn.
Re: Ervaringen met Scarlet
Welk internet abo heb je momenteel bij Telenet?Broekie schreef: ↑2 augustus 2017, 16:27 Ik heb zonet de lijntest ook eens uitgevoerd op www.lijntest.be met als resultaat (ADSL): 10 Mbps (max. upload 620kbps - max download 8,91 Mbps)
Om even een vergelijk te geven wat de snelheden daar zijn:
Het goedkoopste abonement is dit:
https://www2.telenet.be/nl/internet-en- ... gitale-tv/
en geeft dus max download van 50 Mbps en 5 Mbps upload.
Als je de bundel Whop hebt, is dit respectievelijk 100 en 10 Mbps.
Uiteraard is alles afhankelijk van je gebruik. Als je bv vaak zaken download, streaming video (je gebruikt netflix?) bekijkt, ga je dat toch wel merken.
Als je van Telenet af wil, zou ik toch eens nakijken of er geen andere providers zijn die hoger snelheden kunnen garanderen bij jou.
Trouwens ADSL: Ik meende me te herinneren dat die uitgefaseerd was. Tegenwoordig verwacht je toch SDSL of VDSL?
Re: Ervaringen met Scarlet
Ik heb inderdaad basic internet.
Wanneer ik op de site van scarlet de test doe, kom ik op een downloadsnelheid van 45,5-50 mbps & upload 1,8-3,8 mbps. De eindrekening zou 15 euro goedkoper zijn, en dan krijgen we er nog eens telefonie bij. De buren hebben al jarenlang proximus, zonder noemenswaardige problemen. Gezien scarlet van proximus is, lijkt mij dit voor onze situatie een interessante optie. Wat denken jullie?
Wanneer ik op de site van scarlet de test doe, kom ik op een downloadsnelheid van 45,5-50 mbps & upload 1,8-3,8 mbps. De eindrekening zou 15 euro goedkoper zijn, en dan krijgen we er nog eens telefonie bij. De buren hebben al jarenlang proximus, zonder noemenswaardige problemen. Gezien scarlet van proximus is, lijkt mij dit voor onze situatie een interessante optie. Wat denken jullie?
Re: Ervaringen met Scarlet
Puur uit nieuwsgierigheid:
Als je pakweg 50 uur per maand naar Netflix kijkt, hoeveel data verbruikt dit en hoeveel kost dit qua internetverbruik? Totale leek in zulke materie.
Als je pakweg 50 uur per maand naar Netflix kijkt, hoeveel data verbruikt dit en hoeveel kost dit qua internetverbruik? Totale leek in zulke materie.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt.
Re: Ervaringen met Scarlet
Netflix afficheert het zo:
Laag (0,3 GB per uur)
Gemiddeld (SD: 0,7 GB per uur)
Hoog (beste videokwaliteit, tot 3 GB per uur voor HD, 7 GB per uur voor Ultra HD)
Automatisch (wordt automatisch aangepast om een optimale kwaliteit te leveren op basis van de huidige snelheid van je internetverbinding)
Wij kijken op dit moment op gemiddeld gezien de telenetlimiet v 150 gb per maand. Voor ons voldoet dit. Mijn ervaring is dat mobiele apparaten zoals tablet en smartphone minder verbruiken.
Laag (0,3 GB per uur)
Gemiddeld (SD: 0,7 GB per uur)
Hoog (beste videokwaliteit, tot 3 GB per uur voor HD, 7 GB per uur voor Ultra HD)
Automatisch (wordt automatisch aangepast om een optimale kwaliteit te leveren op basis van de huidige snelheid van je internetverbinding)
Wij kijken op dit moment op gemiddeld gezien de telenetlimiet v 150 gb per maand. Voor ons voldoet dit. Mijn ervaring is dat mobiele apparaten zoals tablet en smartphone minder verbruiken.
Re: Ervaringen met Scarlet
Als je dus HD neemt, wat denk ik toch niet overdreven is, zit je aan 3 GB/uur?
Als ik dan reken:
3GB/uur = 3*1024*8/3600 = 6.83 Mbps
dat je lijn moet aankunnen.
Met 150 GB limiet, kan je dus 50 uur TV kijken, wat neerkomt op een 1.5u/dag. Velen zullen daar waarschijnlijk wel dik over zitten.
Als ik dan reken:
3GB/uur = 3*1024*8/3600 = 6.83 Mbps
dat je lijn moet aankunnen.
Met 150 GB limiet, kan je dus 50 uur TV kijken, wat neerkomt op een 1.5u/dag. Velen zullen daar waarschijnlijk wel dik over zitten.
Re: Ervaringen met Scarlet
Met basic internet kom je dus niet meer toe blijkbaar? Juist eens gekeken op website telenet.
https://www2.telenet.be/nl/internet-en-tv/internet/
Zondag met mijn pa een discussie gehad over het verbruik van Netflix en hij heeft een basis pakket bij Telenet.
Merci voor de info heren!
https://www2.telenet.be/nl/internet-en-tv/internet/
Zondag met mijn pa een discussie gehad over het verbruik van Netflix en hij heeft een basis pakket bij Telenet.
Merci voor de info heren!
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt.
Re: Ervaringen met Scarlet
Als je op standard quality kijkt dan kan je met 140gb wel 200 uur (0,7 gb per uur) netflixen. T is maar wat je gewend bent
Re: Ervaringen met Scarlet
Ik zit zonder streaming al aan 200 GB
Ook bij scarlet.
Als ik eigenlijk geen games download zit ik aan maandelijks verbruik van 90 GB
Ik heb geen netflix maar ik ben wel al tevreden met 720 p
Ook bij scarlet.
Als ik eigenlijk geen games download zit ik aan maandelijks verbruik van 90 GB
Ik heb geen netflix maar ik ben wel al tevreden met 720 p
Re: Ervaringen met Scarlet
@boonpwnz: wat zijn jouw ervaringen met scarlet?
Re: Ervaringen met Scarlet
Qua internet en telefonie geen klachten
Qua TV is de software wat vervelend. Af en toe als ik hem aan zet verschijnt hij een cropped scherm. Dan gewoon terug uit doen en erna weer aan doen en dan is dat verholpen.
Af en toe ook opnames die niet mooi zijn doorgekomen(maar dat had ik vroeger met proximus ook).
Voor de rest best tevreden. 2 keer per maand ongeveer wel eens een heel kort internetdipje maar niet storend.
Re: Ervaringen met Scarlet
Ik zelf ben tevreden klant bij Scarlet. Mijn broer die onlangs wou switchen van provider heeft echter een minder aangename ervaring. Het zal dan ook mijn laatste keer geweest zijn dat ik ook maar 1 positief woord zeg over Scarlet.
Na de installatie bleek het Franstalige zenderpakket geïnstalleerd te zijn, alhoewel hij Nederlandstalig is en alle contacten en reservaties in het Nederlands gebeurd waren. Hij heeft 3 keer contact gehad met de klantendienst waar telkens veel beloofd werd, maar de aanpassing toch niet gebeurde. De 4de keer gaf een vrouw van de klantendienst aan dat het zou afhangen van de goodwill van Belgacom of en wanneer hij Nederlandstalige zenders zou kunnen ontvangen. Hij heeft dan maar gebruik gemaakt van zijn herroepingsrecht, maar heeft toch de volgende bedragen mogen betalen: 118,50 euro voor de installatie, 49,95 voor een wifi-bridge en dan nog 19,95 voor een half maand abonnement. Dat terwijl hij niet 1 dag de televisie heeft gehad die hij zou moeten hebben.
Van enige klantvriendelijkheid hebben ze bij Scarlet jammer genoeg nog niet gehoord en dat na veelvuldig contact met de povere klantendienst (waar gewoon verwezen wordt naar de voorwaarden namelijk dat bij herroeping alle installatiekosten toch dienen betaald te worden).
Hij heeft dus bijna 200 euro betaald voor een service die hij nooit ontvangen heeft en heeft moeten opzeggen omdat het ernaar uit zag dat hij ze ook nooit zou ontvangen. Zodus mijn vraag aan jullie: welke pistes kan hij nog allemaal doorlopen? De ombudsdienst voor telecommunicatie? Nog andere?
Na de installatie bleek het Franstalige zenderpakket geïnstalleerd te zijn, alhoewel hij Nederlandstalig is en alle contacten en reservaties in het Nederlands gebeurd waren. Hij heeft 3 keer contact gehad met de klantendienst waar telkens veel beloofd werd, maar de aanpassing toch niet gebeurde. De 4de keer gaf een vrouw van de klantendienst aan dat het zou afhangen van de goodwill van Belgacom of en wanneer hij Nederlandstalige zenders zou kunnen ontvangen. Hij heeft dan maar gebruik gemaakt van zijn herroepingsrecht, maar heeft toch de volgende bedragen mogen betalen: 118,50 euro voor de installatie, 49,95 voor een wifi-bridge en dan nog 19,95 voor een half maand abonnement. Dat terwijl hij niet 1 dag de televisie heeft gehad die hij zou moeten hebben.
Van enige klantvriendelijkheid hebben ze bij Scarlet jammer genoeg nog niet gehoord en dat na veelvuldig contact met de povere klantendienst (waar gewoon verwezen wordt naar de voorwaarden namelijk dat bij herroeping alle installatiekosten toch dienen betaald te worden).
Hij heeft dus bijna 200 euro betaald voor een service die hij nooit ontvangen heeft en heeft moeten opzeggen omdat het ernaar uit zag dat hij ze ook nooit zou ontvangen. Zodus mijn vraag aan jullie: welke pistes kan hij nog allemaal doorlopen? De ombudsdienst voor telecommunicatie? Nog andere?