KBC Start2Save op weg naar de uitgang
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: KBC Start2Save op weg naar de uitgang
Het gebruik van safes wordt er ook duurder. van 75€ voor 3jaar wordt het 135€ voor 3jaar.
Vanwege de kosten van het onderhoud ...
Komt daar elke maandagochtend een poetsvrouw die binnenkant kuisen of wat?
Vanwege de kosten van het onderhoud ...

Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik had in mijn inbox bij online banking een bericht gekregen. Het gaat inderdaad pas in vanaf 1 oktober (deze maandag), maar ik denk dat er veel mensen zijn die nog een start2save hebben, omdat het toch nog iets meer opbrengt dan een gewoon spaarboekje. Maar met deze rente zijn er veel alternatieven beschikbaar die iets meer geven.MeOnline schreef: ↑28 september 2018, 15:06Bron?quixoticme81 schreef: ↑28 september 2018, 08:39 Tja, voor de mensen die nog start2save hebben, de rente is aangepast. Basisrente van 0,40% naar 0,15%, getrouwheidspremie blijft 0,10%.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Hoe zit dat als je de rekening wil stoppen? Kan een bankmedewerker het geld op S2S overschrijven naar een rekening bij een andere bank? Volledig en met intresten tot op de huidige dag?
Misschien stijgt de rente ooit terug... 
Als je een beetje slim bent wacht je tot de getrouwheidspremie verworven is. Dat kun je goed opvolgen in "Details rente". Daarna schrijf je het spaarbedrag over. In het slechtste geval moet je dat 12 keer doen en je rekening is leeg. Door alles in een keer over te schrijven verlies je de getrouwheidspremie.
En je denkt dat er geen vertraging zal zitten tussen de rente van de ECB en de spaarrentes?
In de VS was dat niet anders, waarom zouden de banken hier hun klanten zo goed bedienen?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Als je een gratis rekening opent bij KBC en een homebanking abonnement (gratis) kan je het zelf..
Geen medewerker voor nodig tegenwoordig.
Carpe : die 'I told you so' ging over wat het beste was : hoge basisrente of hoge getrouwheid.
Jij koos voor getrouwheid omdat je bij een wijziging van de tarieven nog altijd (max een jaar) goed zit.
Ik koos voor basisrente omdat je bij afhalen na minder dan een jaar in de looptijd van de verwerving van de getrouwheidspremie (poehhhh.. ingewikkeld uitgelegd) dan toch nog een mooie intrest op je geld hebt.
Al bij al ... mij is het gelijk hoor. Ik heb nog altijd geen DB of Beo rekening geopend en heb er dan ook dat voordeel niet van. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt.
Geen medewerker voor nodig tegenwoordig.
Carpe : die 'I told you so' ging over wat het beste was : hoge basisrente of hoge getrouwheid.
Jij koos voor getrouwheid omdat je bij een wijziging van de tarieven nog altijd (max een jaar) goed zit.
Ik koos voor basisrente omdat je bij afhalen na minder dan een jaar in de looptijd van de verwerving van de getrouwheidspremie (poehhhh.. ingewikkeld uitgelegd) dan toch nog een mooie intrest op je geld hebt.
Al bij al ... mij is het gelijk hoor. Ik heb nog altijd geen DB of Beo rekening geopend en heb er dan ook dat voordeel niet van. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt.
Ik heb een start 2 save en ja dat is nog steeds interessanter dan men spaarboekje. Sowieso is het al jammer dat ik het life junior plan heb moeten stopzetten(vanwege privé redenen en geen financiële) Dat life junior plan wordt echter maar uitbetaald op men 25 jaar.
De KBC gewone spaarrekening biedt 0,01% basis- en 0,10% getrouwheidsrente; totaal 0,11% jaarrente.
De KBC-S2S rekening biedt vanaf 1 oktober ek. 0,15% basis- en 0,10% getrouwheidsrente; totaal 0,25% jaarrente.
De Rabo gewone spaarrekening biedt 0,15% basis- en 0,15% getrouwheidsrente; totaal 0,30% jaarrente.
De Rabo Plus-spaarrekening biedt 0,05% basis- en 0,30% getrouwheidsrente; totaal 0,35% jaarrente.
Sparen bij beide banken geeft een dubbele deposito garantie; voor een luttel renteverschil, een veilig gevoel!
De KBC-S2S rekening biedt vanaf 1 oktober ek. 0,15% basis- en 0,10% getrouwheidsrente; totaal 0,25% jaarrente.
De Rabo gewone spaarrekening biedt 0,15% basis- en 0,15% getrouwheidsrente; totaal 0,30% jaarrente.
De Rabo Plus-spaarrekening biedt 0,05% basis- en 0,30% getrouwheidsrente; totaal 0,35% jaarrente.
Sparen bij beide banken geeft een dubbele deposito garantie; voor een luttel renteverschil, een veilig gevoel!
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker
Ook de Ster-spaarrekening van BNP is geruisloos naar de minimumrente gezakt.
Het ontgaat mij wat de meerwaarde van deze dan is tov hun gewone spaarrekening?
Afijn, zodra mijn getrouwheid verworven is wordt het adios BNP

Het ontgaat mij wat de meerwaarde van deze dan is tov hun gewone spaarrekening?
Afijn, zodra mijn getrouwheid verworven is wordt het adios BNP

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Damn.
Je kan zo blijven bankhoppen.
De rente van kbc is nu wel interessanter dan hun normaal spaarboekj maar om er extra inspanning in te steken gaat wat te ver.
Jammer zo een goede producten en nu...
Je kan zo blijven bankhoppen.
De rente van kbc is nu wel interessanter dan hun normaal spaarboekj maar om er extra inspanning in te steken gaat wat te ver.
Jammer zo een goede producten en nu...
Vandaag met de post een brief gekregen van KBC daarover.
Datum op de brief : 27 september 2018
Ontvangen : vandaag, 26 oktober 2018 (Zou het aan de post liggen of sturen ze hun mailings tegenwoordig vanuit China ?)
Mededeling : vanaf 1 oktober 2018 zakt de intrest op de Start2Save spaarrekening.
Beter bij de bank van hier ! Daar was ik al lang van overtuigd..
Datum op de brief : 27 september 2018
Ontvangen : vandaag, 26 oktober 2018 (Zou het aan de post liggen of sturen ze hun mailings tegenwoordig vanuit China ?)
Mededeling : vanaf 1 oktober 2018 zakt de intrest op de Start2Save spaarrekening.
Beter bij de bank van hier ! Daar was ik al lang van overtuigd..

Zo kunt ge van alles veranderen zonder uw klanten te moeten inlichten.
Ge kunt al voorstellen dat veel hun geld zullen oversassen.
Hebben ze dat nu graag of niet? Is dat de bedoeling? Moeten de mensen al hun geld afhalen zodat de KBC er geen verlies meer opmaakt?
Misschien kan arcopar een brief opstellen gedateerd 01/01/1975.
"Opgelet uw geld is niet veilig en wordt in risicovolle aandelen gestopt. Als u het niet eens bent kunt u uw arcopar aandelen kosteloos verkopen."
Ge kunt al voorstellen dat veel hun geld zullen oversassen.
Hebben ze dat nu graag of niet? Is dat de bedoeling? Moeten de mensen al hun geld afhalen zodat de KBC er geen verlies meer opmaakt?
Misschien kan arcopar een brief opstellen gedateerd 01/01/1975.
"Opgelet uw geld is niet veilig en wordt in risicovolle aandelen gestopt. Als u het niet eens bent kunt u uw arcopar aandelen kosteloos verkopen."
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
U hebt daarvoor tijd tot 1 januari 1978.

Ik ben niet de enige .. Mijn ouders hebben deze ochtend dezelfde brief ontvangen van KBC.