RTL group
TIP
Re: RTL group
glennl schreef:Dividend van 2,5 euro per aandeel.
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 9-3120.art" onclick="window.open(this.href);return false;
RTL group kwam vandaag met sterke cijfers en positief nieuws over een extra dividend.
De 2,50 euro per aandeel aan dividend is enkel een interim-dividend en komt bovenop het reeds gulle dividend. Het interim-dividend van 2,50 euro per aandeel wordt trouwens reeds in september uitbetaald.
Ik denk dat ik Evita met haar koersdoel van 80 euro nog zal moeten gelijk geven en dat ik persoonlijk oorspronkelijk te conservatief ben geweest.
RTL heeft mij met dat extra-dividend zeer aangenaam verrast
!
En nu, voor wat betreft de koers, up naar de 80 euro !!
En nu, voor wat betreft de koers, up naar de 80 euro !!
Waarschijnlijk stomme vraag maar hoeveel RV moet daar worden op betaald?
Jupi, dit is alvast geen domme vraag. Integendeel zelfs. Ik vind dit een wijze en logische vraag.jupi schreef:Waarschijnlijk stomme vraag maar hoeveel RV moet daar worden op betaald?
15% Luxemburgse roerende voorheffing en 25% Belgische roerende voorheffing. Totaal dus 36,25% (i.p.v. van de klassieke 25%)
Op Luxemburgse holdings zoals bijv. Socfinasia is echter geen Luxemburgse roerende voorheffing te betalen. Alleen 25% Belgische roerende voorheffing.
Spijtig genoeg had ik al zo een vermoeden maar ik wou het och nog even navragen. Bedankt voor de feedback!
Jupi, koopt u nooit geen buitenlandse aandelen?jupi schreef:Spijtig genoeg had ik al zo een vermoeden maar ik wou het och nog even navragen. Bedankt voor de feedback!
Ik heb ook weinig buitenlandse aandelen maar aandelen als RTL group, Socfinasia, Suez Env. e.d. verdienen bij mij wel een zitje.
Rente is overigens zeer laag en zoals reeds jaren her en der geschreven zal de rente nog lang laag blijven en zit overigens nog altijd in een dalende trend. Gisteren verlaagde Money you nog zijn rentetarieven.
Heb Rtl group gevolgd en gekocht dankzij deze topic.
Met speciale dank aan Piper!
Met speciale dank aan Piper!
-
cardon johny
- Newbie

- Contacteer:
Ik heb mijn RTL 's verkocht tegen de aankoop van EXMAR aan 7,62 Euro medio JUNI en 19% winst genomen op 17 augustus met
de verkoop van mijn EXMAR's aan 9,08 Euro.....als de beurzen naar een OKTOBER CRASH of CORREKTIE evolueren zal ik
opnieuw GBL's kopen daar Albert Frère reeds lang zijn RTL's overgelaten heeft aan BERTELSMAN.....
Als BERNANKE van de FED de geldkraan opnieuw dreigt dicht te draaien ...zal het stormen op de beurs
en daarom behoudt ik liefst mijn CASH voor t'ogenblik ....?
de verkoop van mijn EXMAR's aan 9,08 Euro.....als de beurzen naar een OKTOBER CRASH of CORREKTIE evolueren zal ik
opnieuw GBL's kopen daar Albert Frère reeds lang zijn RTL's overgelaten heeft aan BERTELSMAN.....
Als BERNANKE van de FED de geldkraan opnieuw dreigt dicht te draaien ...zal het stormen op de beurs
en daarom behoudt ik liefst mijn CASH voor t'ogenblik ....?
@piper
ik heb ook suez in mijn portefeuille, ook nog Lafarge :-( en usg :-( vandaar dat ik wel dacht dat de RV dubbel was. Nou ja bij wijze van spreken toch. Maar euh ging Europa dit probleem niet eens onder de loep nemen?
ik heb ook suez in mijn portefeuille, ook nog Lafarge :-( en usg :-( vandaar dat ik wel dacht dat de RV dubbel was. Nou ja bij wijze van spreken toch. Maar euh ging Europa dit probleem niet eens onder de loep nemen?
jupi schreef:@piper
Jupi, dat zeggen ze inderdaad reeds jaren, maar het probleem is dat Europa geen geld meer heeft.
cardon johny schreef:Ik heb mijn RTL 's verkocht tegen de aankoop van EXMAR aan 7,62 Euro medio JUNI en 19% winst genomen op 17 augustus met
en daarom behoudt ik liefst mijn CASH voor t'ogenblik ....?![]()
Cardon Johny, dat denk ik in feite ook. Vandaar dat ik een stuk (en enkel een stuk) heb afgebouwd. Anderzijds lees ik dat tegenwoordig bijna overal. Als iedereen het voorspelt, weet ik uit ervaring dat het echter niet gebeurd.
Ik hunker op twee gedachten:
- september en oktober worden moeilijke maanden. Zie redenen reeds aangehaald bij "De Beurs Vandaag".
- anderzijds zet de trend van afbouw van Amerikaanse aandelen ten voordele van Europese aandelen door grote en professionele marktpartijen zich verder.
Mijn bovenstaande woorden waren nog niet koud of het is al van dat.
Rood troef. Rood de kleur van de liefde, maar helaas ook de kleur van negatieve beurskoersen.
Rood troef. Rood de kleur van de liefde, maar helaas ook de kleur van negatieve beurskoersen.
Gisteren gelezen. Het interim-dividend ten bedrage van 2,50 euro bruto noteert ex-dividend op maandag 2 september 2013 en wordt uitbetaald op vrijdag 5 september.
Het normale dividend wordt dan opnieuw uitbetaald in maart.
Het normale dividend wordt dan opnieuw uitbetaald in maart.
Steeds meer beurshuizen beginnen RTL group op te volgen en steeds met een koopadvies.Piper schreef:Piper schreef:Koersdoel Morgan Stanley 70 euro.
Koersdoel Deutsche Bank 85 euro.
Koersdoel KBC Securities 70 euro.
Koersdoel Citigroup 70 euro.
Koersdoel Goldman Sachs 71 euro.
Koersdoel JP Morgan 76,50 euro.
6X BUY.
Vandaag komen er twee nieuwe koopadviezen bij.
Commerz Bank koersdoel 71 euro.
Bank of America Koersdoel 77 euro.
Nu Kepler Capital met een koersdoel van 80 euro.
En Exane BNP Paribas met een koersdoel van 84 euro.
Opmerkelijk ondanks de uitbetaling van het interim-dividend (=2,50 euro bruto) blijft RTL group bijzonder goed presteren.