Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
Omdat je toch zo graag 'paniek" zaait hier dan nog iets extra om je ongerust over te maken:Dat zullen we als eigenaar van zonnepanelen vroeg of laat ook voelen. (netvergoeding)
Bepaalde elektriciteitsleveranciers hebben een aanvraag ingediend om de terugdraaiende teller af te schaffen.
Als daar op ingegaan wordt is de zorg om de netvergoeding peanuts (en ook een ev. heffing op de Ethias bonus).
En de netvergoeding is eerder vroeg dan laat want die komt er over een paar maanden al aan. En gezien deze forfaitair is op je max. omvormervermogen en afhankelijk van de DNB tarifering waar je PV geplaatst is kan je deze, in tegenstelling tot de hele Ethias problematiek, wel al perfect berekenen. Er loopt wel een rechtszaak tegen maar als deze verloren wordt kan de VREG in de toekomst eigenlijk vrij en zonder enige controle van buitenaf tarieven bepalen zoals ze wil.
Eén ding is zeker: niets is nog zeker of verworven in dit avondland waar eigenlijk de nacht al is ingetreden.
Een reden te meer om je geld te cashen. Kan je er tenminste nog tijdig mee wegkomen.

Voilà volledig uitgestapt en zeer goed herbelegd.
-
- Full Member
- Contacteer:
aan de mensen die herbelegd hebben, zou ik mogen vragen waarin jullie dat gedaan hebben...
ik ben nog altijd aan het twijfelen.... maar ga toch beslissing moeten pakken he... voor vrijdag
ik ben nog altijd aan het twijfelen.... maar ga toch beslissing moeten pakken he... voor vrijdag
bartiebart schreef:aan de mensen die herbelegd hebben, zou ik mogen vragen waarin jullie dat gedaan hebben...
In vita Invest 2 van Federale !! vorig jaar 2.80 % en zeer lage instapkosten.
Het rendement zit niet ver van de First rekening uiteraard is dit jaarlijks verschillend.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Blijven dromen, tot zolang het gaat om 'garant staan' is er geen vuiltje aan de lucht, dat komt pas als ja las schuldeiser boter bij de vis gaat vragen.johanny schreef:Het Ethiasdossier staat inderdaad bol van de onzekerheden. Maar aan de overheidsgarantie ten belope van 100 000€ per rekeninghouder kan niet getwijfeld worden. Het is ondenkbaar dat de Belgische Staat hier in gebreke zou blijven.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik zou toch opletten bij het afsluiten van een nieuwe tak 21 bij deze lage marktrente. Vraag hoeveel afkoopvergoeding ze gaan vragen, indien de marktrente binnen enkele jaren hoger zou staan dan de marktrente vandaag.
1. Vind het vooral grappig dat mensen met o.a. een PV installatie noch vertrouwen hebben in een overheidsgarantie. Wat ze in dat dossier al allemaal uitgespookt hebben en zich in allerlei bochten hebben gewrongen om deze toch te kunnen belasten zegt al genoeg. En de mensen maar tegen elkaar opzetten. Ze leggen zelfs gewoon een vonnis van een hogere rechterlijke macht naast zich neer door de bevoegdheid gewoon te verplaatsen naar een andere (deel)regering en dan staalhard te beweren 'van niks te weten'. Een woord van een politicus is maar geldig tot de avond van de verkiezingen. Zijn/haar beleid is slechts op één ding gericht: herverkozen worden. Al de rest is blabla en het kalm houden van de massa.
2. Ik kijk nog even de kat uit de boom en heb er voor gekozen een (groot) deel 6 maand nog aan 3% bruto te laten renderen met een minimaal risico (zie vorig antwoord). Een deel gaat naar de kids en een ander deel in plezanterieën in en rond het huis. En morgen voor 5 dagen op citytrip zodat ik niet telkens ik de radio of TV aanzet naar die politiek kinderachtig spelletjes moet luisteren. Je weet tegenwoordig begot niet meer wie er eigenlijk in de oppositie zit of in de regering. Iedereen voert oppositie tegen iedereen. Precies of er geen ander werk is en ze zich wat zitten te vervelen.
2. Ik kijk nog even de kat uit de boom en heb er voor gekozen een (groot) deel 6 maand nog aan 3% bruto te laten renderen met een minimaal risico (zie vorig antwoord). Een deel gaat naar de kids en een ander deel in plezanterieën in en rond het huis. En morgen voor 5 dagen op citytrip zodat ik niet telkens ik de radio of TV aanzet naar die politiek kinderachtig spelletjes moet luisteren. Je weet tegenwoordig begot niet meer wie er eigenlijk in de oppositie zit of in de regering. Iedereen voert oppositie tegen iedereen. Precies of er geen ander werk is en ze zich wat zitten te vervelen.

Bij DB ook ontvangen door zo'n 'personal adviseur'. Het lag er nogal dik op dat ze gewoon hun eigen producten aan het verkopen waren om de commissie op te strijken. En vooral wijzen naar de 'rendementen uit het verleden'. Terwijl iedereen weet nat rendementen uitn het verleden geen garantie enz.' zijn.Torro schreef:Ik zou toch opletten bij het afsluiten van een nieuwe tak 21 bij deze lage marktrente. Vraag hoeveel afkoopvergoeding ze gaan vragen, indien de marktrente binnen enkele jaren hoger zou staan dan de marktrente vandaag.
Volgens de adviseuse ging de rente ook nog jaaaaaaaren zo laag blijven. Ja, dat kind gaat haar ogen nog opentrekken als ze eenmaal doorheeft hoe vluchtig en onvoorspelbaar de markt is.
Haar commissie zal voor een volgende keer zijn.

Ivob, je weet toch zo ( zoals bij alle banken) dat die 'persoonlijke adviseur' aanprijst wat haar/hem van bovenhand is bevolen.
Mij bevelen ze daar niks meer aan, ze weten toch dat ik mijn goesting doe en niet meer te beïnvloeden ben.
Mij bevelen ze daar niks meer aan, ze weten toch dat ik mijn goesting doe en niet meer te beïnvloeden ben.
evita schreef:Ivob, je weet toch zo ( zoals bij alle banken) dat die 'persoonlijke adviseur' aanprijst wat haar/hem van bovenhand is bevolen.
Zo denk ik er ook over
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dat hoor ik graag. Een vrouw naar m'n hart.evita schreef:Mij bevelen ze daar niks meer aan, ze weten toch dat ik mijn goesting doe en niet meer te beïnvloeden ben.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Spruitje, bedankt voor het compliment. Vrouwen aan de machtSpruitekop schreef:Dat hoor ik graag. Een vrouw naar m'n hart.evita schreef:Mij bevelen ze daar niks meer aan, ze weten toch dat ik mijn goesting doe en niet meer te beïnvloeden ben.![]()

Persoonlijk zie ik 3 goede tak 21 fondsen,bartiebart schreef:aan de mensen die herbelegd hebben, zou ik mogen vragen waarin jullie dat gedaan hebben...
Patronale, Federale, en afer europe, met een persoonlijke voorkeur voor de laatste fondsen in de rij.
Weet er iemand of je bij een of andere bank (kantoor) een tak 21 van Afer europe kan afsluiten? Of kan dit alleen via internet?
Gisteren contact genomen met de belastingen 025725757 en ze gevraagd of de afscheidspremie van Ethias al dan niet belastbaar is. Ze konden er niet op antwoorden en blijkbaar was ik de eerste die die vraag had gesteld.
De zaak van al dan niet belastbaarheid van de premie zou op het hoofdbestuur van de belastingen in beraad zijn.
De zaak van al dan niet belastbaarheid van de premie zou op het hoofdbestuur van de belastingen in beraad zijn.