Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

tesla

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
206 berichten
  • Pagina 6 van 14
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • …
  • 14
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

Re: tesla

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 13 mei 2018, 00:39

argov schreef: ↑12 mei 2018, 18:48 Misschien de automobilist en truckers ook eens de wegcode aanleren. Bv een zebrapad heeft ook een betekenis. Of voorrang van rechts geven. Of bv niet meer met een vrachtwagen als doorgaand verkeer in een doprskern gaan deschteren . Maar neen zij doen nooit iets verkeerd. Is altijd de zwakkeweggebruiker zijn schuld. >:D
Klopt de 'zwakke weggebruiker' is vaak de klos, schuldige of niet, hij loopt meestal de meest averij op.
Maar anderzijds, neem eens de proef op de som en ga eens aan een zebrapad staan. Hoeveel fietsers stoppen er voor een voetganger op het zebrapad? Ik denk dat je op 2 of 3% gaat zitten, en dan zal het al véél zijn. Niet?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

Nairo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Nairo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nairo » 13 mei 2018, 00:44

Spruitekop schreef: ↑13 mei 2018, 00:39
argov schreef: ↑12 mei 2018, 18:48 Misschien de automobilist en truckers ook eens de wegcode aanleren. Bv een zebrapad heeft ook een betekenis. Of voorrang van rechts geven. Of bv niet meer met een vrachtwagen als doorgaand verkeer in een doprskern gaan deschteren . Maar neen zij doen nooit iets verkeerd. Is altijd de zwakkeweggebruiker zijn schuld. >:D
Klopt de 'zwakke weggebruiker' is vaak de klos, schuldige of niet, hij loopt meestal de meest averij op.
Maar anderzijds, neem eens de proef op de som en ga eens aan een zebrapad staan. Hoeveel fietsers stoppen er voor een voetganger op het zebrapad? Ik denk dat je op 2 of 3% gaat zitten, en dan zal het al véél zijn. Niet?
Ik vind dat er bij de zwakke weggebruikers er teveel een mentaliteit is van 'ik doe wat ik wil ik ben toch altijd in mijn recht' en zoiets moet er uit. Gewoon voor hun eigen leven. Ik fiets ook vaak en ben altijd voorzichtig want als ik om ver wordt gereden zal ik de pijn voelen en niet de automobilist.

Witam
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Witam
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Witam » 13 mei 2018, 09:08

Als automobilist, fietser, voetganger en OV-gebruiker (bus en trein) zie ik iedereen in de fout gaan en het is soms geluk hebben. Ik heb als chauffeur al zelf eens een voetganger te laat gezien op een zebrapad (en ja mijn fout, zij zat achter de spijl van mijn auto en ik had beter moeten kijken) maar ik heb als fietser ook al een auto gehad die achteruit op mij inreed (ah ja ik ging niet snel genoeg achteruit volgens hem).

Op zich zit de regelgeving logisch in elkaar: als je met een auto vertrekt krijg je in een gemeente/stadskern altijd de lichamelijke kosten (of toch grotendeels). Immers was je niet met de wagen, zou de impact veel kleiner geweest zijn en dus ook de schade. Echter dat staat los van de schuldvraag. Je kan als voetganger/fietser toch in de fout gesteld worden van dat ongeval. Die twee dingen zijn gewoon los van elkaar getrokken.

Maar hier is de tesla het ding.. hoe lang kan hij dit nog trekken zonder faillissement?

argov
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer argov
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door argov » 13 mei 2018, 10:50

In de weinige keren dat ik met de auto ben, kan ik mij ook soms ergeren aan de nonchalence van sommige zwakke weggebruikers, maar om nu de schuld compleet ben hen te leggen is er wel over. Ik vind van mezelf dat ik steeds goed oplet, zowel te voet als met de fiets (ligt er ook aan dat ik al eens het genoegen had om op een motorkap te liggen ter hoogte van een zebrapad waar ik volgens haar op mirakuleuze wijze op verschenen was, mevrouw, vond dan ook nog dat ik in fout was tot ik de politie wou bellen).

Maar mss beter terug on topic, zoals Witam ook al aangeeft.

Cydox
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Cydox
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Cydox » 13 mei 2018, 11:46

Spruitekop schreef: ↑13 mei 2018, 00:39 Maar anderzijds, neem eens de proef op de som en ga eens aan een zebrapad staan. Hoeveel fietsers stoppen er voor een voetganger op het zebrapad? Ik denk dat je op 2 of 3% gaat zitten, en dan zal het al véél zijn. Niet?
Weet ge, als ge te voet zijt, dan hebt ge tijd. Het is eigenlijk nogal absurd dat 6-7 auto's tot bijna volledige stilstand moeten komen en dan terug versnellen omdat een voetganger geen 2 minuten wilt wachten tot er een groot genoeg gat komt om over te steken.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor

Didymus
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Didymus
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Didymus » 13 mei 2018, 13:09

Wablieft? Voetgangers kunnen dus geen afspraken hebben? Met zo'n ingesteldheid moet je inderdaad overal voor de deur kunnen parkeren natuurlijk. Ik zal het anders stellen: als je denkt dat je altijd en overal zo snel mogelijk door alle verkeer moet geraken, dan acht je jezelf belangrijker dan je bent.

Ik breng mijn kinderen momenteel noodgedwongen te voet naar school en de crèche, maar ik moet onmiddellijk daarna wel een trein halen. Gelukkig staan er verkeerslichten op het belangrijkste kruispunt, anders zou ik gewoon nooit meer op mijn werk geraken.

argov
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer argov
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door argov » 13 mei 2018, 15:51

Interessant Bloomberg artikel over zelrijdende wagens

En Cydox, er is niets absurd aan te voet gaan als je een relatief korte afstand moet overbruggen, dat noemen ze efficiëntie ;)

Lanius
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Lanius
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lanius » 13 mei 2018, 16:29

Cydox schreef: ↑13 mei 2018, 11:46

Weet ge, als ge te voet zijt, dan hebt ge tijd. Het is eigenlijk nogal absurd dat 6-7 auto's tot bijna volledige stilstand moeten komen en dan terug versnellen omdat een voetganger geen 2 minuten wilt wachten tot er een groot genoeg gat komt om over te steken.
Ik dacht net: wie met de auto is, die heeft eigenlijk tijd over; Want hij zit in de auto en kiest het snelle vervoersmiddel. Hij kan dus gerust wachten tot een voetganger oversteekt. Die moet weer en wind trotseren,terwijl de automobilist vanuit zijn luie zetel gewoon even moet stoppen om amper tijd te verliezen.

Cydox
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Cydox
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Cydox » 21 mei 2018, 10:26

De tesla 3 komt iets duurder uit dan ze gedacht hadden?

Naar ik versta ging het origineel om 35,000 USD voor het basis model, en dan pakweg 40,000 44,000 USD voor wat meer batterij en opties.

Nu gaat het opeens over 78,000 USD en plots moeten ze het dan maar vergelijken met een BWM 3... Was de opzet niet dat het een betaalbare auto ging zijn voor het gewone volk, iets aan de duurdere kant maar toch betaalbaar? :D

Ze hadden blijkbaar al een half miljoen klanten die al 1,000 USD hadden neergeteld. De beurs zou blij reageren, gezien er toch genoeg vraag is, en ze met die prijs hopelijk wel wat inkomsten zullen hebben.

bron: https://www.bloomberg.com/news/articles ... the-masses
Laatst gewijzigd door Cydox op 21 mei 2018, 15:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor

mc992
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer mc992
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door mc992 » 21 mei 2018, 11:35

Lanius schreef: ↑13 mei 2018, 16:29
Cydox schreef: ↑13 mei 2018, 11:46

Ik dacht net: wie met de auto is, die heeft eigenlijk tijd over; Want hij zit in de auto en kiest het snelle vervoersmiddel. Hij kan dus gerust wachten tot een voetganger oversteekt. Die moet weer en wind trotseren,terwijl de automobilist vanuit zijn luie zetel gewoon even moet stoppen om amper tijd te verliezen.

of de voetganger heeft tijd over. hij heeft genoeg tijd om de snellere vervoersmiddellen te laten staan en besluit dus om met de voet te gaan. ;)

verder ben ik van mening dat bij ouderen en fietsers wel beleeft is om te stoppen. fietsers moeten stoppen, afstappen, en weer in beweging/tempo maken
There’s a powerfull group of people out there that are secretely running the world. I’m talking ’bout the guys noone knows about, the guys that are invisible. The top 1% of the top 1%. The guys that play God without permission

Witam
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Witam
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Witam » 21 mei 2018, 15:19

Cydox schreef: ↑21 mei 2018, 10:26 De tesla 3 komt iets duurder uit dan ze gedacht hadden?

Naar ik versta ging het origineel om 35,000 USD voor het basis model, en dan pakweg 40,000 USD voor wat meer batterij en opties.

Nu gaat het opeens over 78,000 USD en plots moeten ze het dan maar vergelijken met een BWM 3... Was de opzet niet dat het een betaalbare auto ging zijn voor het gewone volk, iets aan de duurdere kant maar toch betaalbaar? :D
Als dit nu nog een uitgedachte strategie was (duur beginnen en langzaam zakken want dan heb je vlugger de kosten er uit voor een ander project) maar hier zie ik geen verbeteringsmogelijkheid. Die verregaande automatisering van de fabrieken dient beter te lonen om dat mogelijk te maken. En hoe maak je machines goedkoper?

Tiziano
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Tiziano
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tiziano » 21 mei 2018, 15:24

Hetgeen waar ik mij soms wel aan durf storen qua zwakke weggebruiker is dat ze soms zonder te kijken over steken waardoor je dan schrikt en ferm moet remmen terwijl er achter mij in de verste verte geen auto komt dan kunnen ze beter even wachten vind ik. In druk verkeer geen probleem om te stoppen anders geraken ze nooit over. Net hetzelfde met de mensen die er nog net even tussen oprijden terwijl ik afkom tegen 70 of 90 en dat dan achter mij de baan compleet leeg is, het ergste is als je er dan op in rijd ben jij nog in fout ook.

En dan zwijg ik nog over het gebruik van dubbele rondpunten.. Een drama in mijn buurt hier.

Cronos
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door Cronos » 22 mei 2018, 09:44

Tiziano schreef: ↑21 mei 2018, 15:24 Hetgeen waar ik mij soms wel aan durf storen qua zwakke weggebruiker is dat ze soms zonder te kijken over steken waardoor je dan schrikt en ferm moet remmen
Ha, dat was ik waarschijnlijk. ;) Ik stoor me namelijk aan autobestuurders die ter hoogte van een zebrapad star voor zich uitkijken om toch maar niet die voetganger te moeten zien die daar voorrang heeft omdat de bestuurders denken dat iedereen behalve zij tijd genoeg hebben er verkeersregels toe te passen zijn à la carte. ;)
het ergste is als je er dan op in rijd ben jij nog in fout ook.
Daar is niets erg aan. Verkeersregels zijn er nl. voor iedereen en niet te interpreteren als "ze gelden slechts als ze in mijn voordeel zijn of mij zo beter uitkomen".

ps. Uiteraard ben ik geen uitzondering en respecteer ik ook niet altijd en overal alle verkeersregels (zeker niet als ik alleen ben op de weg en de pakkans redelijk onbestaande is) maar ik heb ook niet de behoefte mijn misplaatst gedrag in het openbaar te gaan verdedigen, laat staan op te eisen, of proberen recht te spreken wat eigenlijk krom is.
Laatst gewijzigd door Cronos op 22 mei 2018, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Blackbelt
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Blackbelt
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Blackbelt » 22 mei 2018, 09:53

Witam schreef: ↑21 mei 2018, 15:19
Cydox schreef: ↑21 mei 2018, 10:26 De tesla 3 komt iets duurder uit dan ze gedacht hadden?

Naar ik versta ging het origineel om 35,000 USD voor het basis model, en dan pakweg 40,000 USD voor wat meer batterij en opties.

Als dit nu nog een uitgedachte strategie was (duur beginnen en langzaam zakken want dan heb je vlugger de kosten er uit voor een ander project) maar hier zie ik geen verbeteringsmogelijkheid. Die verregaande automatisering van de fabrieken dient beter te lonen om dat mogelijk te maken. En hoe maak je machines goedkoper?
Ik snap de strategie wel.
Eerst een model op de markt waar je grote aantallen mee kan verkopen (400.000 voorbestellingen is ongezien in de autowereld), en dan uitbreiden naar duurdere segmenten.
Als ze eerst waren begonnen met die duurste/snelste versie hadden ze dat nooit voor elkaar gekregen.

De uitvoering van dat plan is natuurlijk een andere zaak geweest. Musk heeft duidelijk enorm onderschat wat het betekent om 5000 auto's per week te bouwen.
Ze gaan dat wel in orde krijgen, met of zonder Musk.

(maar van de Tesla aandelen blijf ik voorlopig af, veel te hoog gewaardeerd)

dreamy
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer dreamy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door dreamy » 22 mei 2018, 10:27

Blackbelt schreef: ↑22 mei 2018, 09:53 Ik snap de strategie wel.
Eerst een model op de markt waar je grote aantallen mee kan verkopen (400.000 voorbestellingen is ongezien in de autowereld), en dan uitbreiden naar duurdere segmenten.
Als ze eerst waren begonnen met die duurste/snelste versie hadden ze dat nooit voor elkaar gekregen.
Nee, ze brengen juist wél eerst de duurste versie op de markt. Zoniet, dan zou het suicide zijn volgens Musk :

"With production, 1st you need achieve target rate & then smooth out flow to achieve target cost. Shipping min cost Model 3 right away wd cause Tesla to lose money & die. Need 3 to 6 months after 5k/wk to ship $35k Tesla & live."

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

206 berichten
  • Pagina 6 van 14
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • …
  • 14
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy