aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
TIP
Re: aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
Altijd zelf uw huiswerk maken. Heel wat bankmedewerkers zijn ook maar gewoon loonslaven die niet zo die-hard geïnteresseerd zijn in de materie.
Plus in het concept splitsen tussen hypotheek en mandaat zitten ook nogal wat assumpties rond toekomstige evolutie van fiscale aftrek én intrest/inflatie. Die assumpties wil je toch zelf even gezien hebben, niet?
Ik heb vorige weej bij fortis voorstel gehad voor herziening,172000 op 15j aan 1,03%.
Was helaas een nuloperatie omdat we bank moeten veranderen
Was helaas een nuloperatie omdat we bank moeten veranderen
Redbulke, heb je daar nog documenten van aub? Interessant voor anderen, ben zelf ook aan het zien om op 15jr te herfinancieren. Alvast bedankt!
Documenten niet nee,wel op mail...
Was 1,07 op 15j,sorry,
En 1,22 op 17j
Was 1,07 op 15j,sorry,
En 1,22 op 17j
Toch bedankt redbulke!
Kan je misschien enkel de quotiteit nog meedelen aub?
Dat zal wel de doorslag geven (+ je inkomsten). De bodemtarieven die ik hier zie passeren, gaan altijd gepaard met een behoorlijk lage quotiteit.
Kan je misschien enkel de quotiteit nog meedelen aub?
Dat zal wel de doorslag geven (+ je inkomsten). De bodemtarieven die ik hier zie passeren, gaan altijd gepaard met een behoorlijk lage quotiteit.
Deze week getekend bij CBC:
Quotiteit: <80%
Herfinanciering + extra deel voor werken = 300k€ (150k€ hypotheek en 150€k mandaat)
Vaste rente op 17j: 1,22%
SVV en brandverzekering bij CBC, SVV wel genegocieerd
Crelan had een heel interessant voorstel voor variable 8/3/3 maar de verzekeringen waren veel te duur!
Quotiteit: <80%
Herfinanciering + extra deel voor werken = 300k€ (150k€ hypotheek en 150€k mandaat)
Vaste rente op 17j: 1,22%
SVV en brandverzekering bij CBC, SVV wel genegocieerd
Crelan had een heel interessant voorstel voor variable 8/3/3 maar de verzekeringen waren veel te duur!
Bij welke bank was dit? Welke bank gaf daarnaast de op één na beste optie?
Dit was bij Belfius, zijn gezakt op 20 jaar van 1,7% naar 1,42% naar 1,33%. Wel veel onderhandeld.
Bij Nagelmackers kregen we 1,38%.
Bij Nagelmackers kregen we 1,38%.
Bedankt voor de info!
Wij zijn gestart bij Argenta (vast op 20 jaar) aan 1,40%
Wij zijn gestart bij Argenta (vast op 20 jaar) aan 1,40%
quotiteit < 80
geleend bedrag 150 000
gesplitst in 2 delen:
50 000 vast op 20j: 1.35%
100 000 vast op 10j: 0.95%
Ik heb al een paar banken gedaan, maar momenteel niets beter gekregen.
Ik vind dit echt niet scherp genoeg.
geleend bedrag 150 000
gesplitst in 2 delen:
50 000 vast op 20j: 1.35%
100 000 vast op 10j: 0.95%
Ik heb al een paar banken gedaan, maar momenteel niets beter gekregen.
Ik vind dit echt niet scherp genoeg.
Wrm is dit gesplitst?
Aaah oke,dat bespreek ik zeker es in de bank.
Het kleine percentage dat je dan meer betaald op die 20j win je dan ruim terug in de belastingsaangifte
Het kleine percentage dat je dan meer betaald op die 20j win je dan ruim terug in de belastingsaangifte
Hey ik heb even enkele vragen. Ik ben volop rond aan het kijken om iets te kopen dus ik volg het forum wat en probeer me ook wat in te lezen in welke voorstellen potentieel interessant kunnen zijn van de bank.
Ikzelf ben alleenstaand, 31 en ik heb iets van 165.000 gespaard. Daarvan wil ik zeker 15.000 behouden voor wat meubels en een buffer. dan schiet er 150.000 over voor de kosten en inleg. Mijn loon is zonder maaltijdcheques iets van 2100-2250 (deels variabel loon). Dan nog maaltijdcheques (8 euro -1 euro) per dag. Mijn auto is van mij en ik heb 0 leningen lopen.
Ik zoek iets rond de 270.000 ongeveer te kopen. Ruwweg gerekend is 15% dan 40.000 en dan is 110.000 inleg wat er nog resteert. Qua quotiteit zit ik dus al relatief laag. Ik ga dit weekend kijken naar een redelijk mooi en enkele jaren geleden gerenoveerd huis. De kans is redelijk dat als ze iets willen zakken dat ik het koop (vraagprijs 270.000)
Dan begint natuurlijk de bankenronde. Ik heb echter niet zoveel begrepen van fiscale optimalisatie en de vast/variabele afweging lijkt me ook moeilijk. Zou het bijv interessant zijn om vast 20j genoeg te lenen voor de belastingaftrek en de rest variabel? Ik ben een vrij goede spaarder dus ik zie mezelf later wel in staat wat vroeger af te betalen.
Ik wil nu ook niet te zwaar gaan lenen want godbetert kom ik iets tegen en dan sta je daar. Als ik vast reken aan 1,5% en 160.000 lenen dan zit ik aan 771 per maand wat me doenbaar lijkt met mijn loon. Ik vermoed dat 1,5 vast ook wel mogelijk zal zijn, variabel geen idee.
Ik heb al begrepen dat ik moet oppassen van ssv en brandverzekering die mooie(re) rentevoeten teniet kunnen doen. Tenzij de rente dus veel beter is moet ik streven naar het niet vasthangen aan een brandverzekering voor 20 jaar?
Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Als alleenstaande lijkt het mij bijv het beste om ssv meteen te betalen maar klopt dit? Ik heb geen partner dus als ik sterf is alles voor mijn ouders. Dat ik sterf een jaar na het nemen van de ssv en dat dit me toekomstige premie gekost heeft lijkt me dan ook niet het grootste drama op dat moment...
Alvast bedankt voor deze wall of text te lezen!
Ikzelf ben alleenstaand, 31 en ik heb iets van 165.000 gespaard. Daarvan wil ik zeker 15.000 behouden voor wat meubels en een buffer. dan schiet er 150.000 over voor de kosten en inleg. Mijn loon is zonder maaltijdcheques iets van 2100-2250 (deels variabel loon). Dan nog maaltijdcheques (8 euro -1 euro) per dag. Mijn auto is van mij en ik heb 0 leningen lopen.
Ik zoek iets rond de 270.000 ongeveer te kopen. Ruwweg gerekend is 15% dan 40.000 en dan is 110.000 inleg wat er nog resteert. Qua quotiteit zit ik dus al relatief laag. Ik ga dit weekend kijken naar een redelijk mooi en enkele jaren geleden gerenoveerd huis. De kans is redelijk dat als ze iets willen zakken dat ik het koop (vraagprijs 270.000)
Dan begint natuurlijk de bankenronde. Ik heb echter niet zoveel begrepen van fiscale optimalisatie en de vast/variabele afweging lijkt me ook moeilijk. Zou het bijv interessant zijn om vast 20j genoeg te lenen voor de belastingaftrek en de rest variabel? Ik ben een vrij goede spaarder dus ik zie mezelf later wel in staat wat vroeger af te betalen.
Ik wil nu ook niet te zwaar gaan lenen want godbetert kom ik iets tegen en dan sta je daar. Als ik vast reken aan 1,5% en 160.000 lenen dan zit ik aan 771 per maand wat me doenbaar lijkt met mijn loon. Ik vermoed dat 1,5 vast ook wel mogelijk zal zijn, variabel geen idee.
Ik heb al begrepen dat ik moet oppassen van ssv en brandverzekering die mooie(re) rentevoeten teniet kunnen doen. Tenzij de rente dus veel beter is moet ik streven naar het niet vasthangen aan een brandverzekering voor 20 jaar?
Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Als alleenstaande lijkt het mij bijv het beste om ssv meteen te betalen maar klopt dit? Ik heb geen partner dus als ik sterf is alles voor mijn ouders. Dat ik sterf een jaar na het nemen van de ssv en dat dit me toekomstige premie gekost heeft lijkt me dan ook niet het grootste drama op dat moment...
Alvast bedankt voor deze wall of text te lezen!