Ahold-Delhaize
TIP
Re: Ahold-Delhaize
Toch opmerkelijk dat ze het al jaren erg goed doen, grote inkoopprogramma's uitvoeren, dividend verhogen en dat de koers toch niet duurzaam stijgt. De waarde van Bol wordt precies ook op 0 geschat. Enkel op basis van de huidige vrije kasstroom - waar Bol niet of negatief toe bijdraagt - is het aandeel al goedkoop.
Wat me tegenhoudt: ik ken het competitieve landschap in de VS niet.
Binnen 10 jaar rijdt je Tesla autonoom naar het Amazon/Whole Foods warehouse om je boodschappen.
Althans, dat is toch wat de waarderingen in het VS landschap impliceren.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
-
Jebus4life
- Jr. Member

- Contacteer:
"Giant Food zal circa 800 miljoen dollar, of 650 miljoen euro, in het pensioenplan steken. Na belastingen komt dit neer op een bedrag van 554 miljoen dollar, of 450 miljoen euro."
Onderliggende operationele winst (Q4 811M)
Operationele winst (Q4 16M)
Hoe ik het lees is dit dus gewoon rechtstreeks in Q4 ingeboekt, wat de resultaten voor Q4 naar beneden gedrukt heeft.
Ik begrijp de markt blijkbaar niet goed: Omzet boven verwachtingen, marges op verwachting. EPS boven verwachtingen (35% stijging tegenover 2019), 18% hoger dividend (wel lager dan de verhoopte 25% stijging). Vrije kasstroom is super.
Het resultaat is een koers die lager noteert dan eind 2019... En zeggen dat er sindsdien voor +- 4 miljoen euro per dag eigen aandelen ingekocht worden
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
@nairo dat doen ze al (misschien niet hier) 
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
-
fellowship
- Full Member

- Contacteer:
Ik vind het aandeel aantrekkelijk ook omwille van het dividend, maar je zit wel met dubbele belasting, dus Nederlandse bronheffing en Belgische roerende voorheffing. Of is dat geen bezwaar?
Sprintertje met lage hefboom en stop-loss? Denk dat er dan maar 15% van het dividend wordt afgehouden.
Edit: scratch that. 100% van het dividend wordt afgehouden van financieringsniveau. Netjes
https://www.ingsprinters.nl/markten/aan ... 0010944369
Edit: scratch that. 100% van het dividend wordt afgehouden van financieringsniveau. Netjes
Helemaal mee eens. Dit bedrijf is goed bezig en het aandeel is zeker niet duur.jens_dev schreef: ↑17 februari 2021, 11:04 Toch opmerkelijk dat ze het al jaren erg goed doen, grote inkoopprogramma's uitvoeren, dividend verhogen en dat de koers toch niet duurzaam stijgt. De waarde van Bol wordt precies ook op 0 geschat. Enkel op basis van de huidige vrije kasstroom - waar Bol niet of negatief toe bijdraagt - is het aandeel al goedkoop.
Wat de concurrentie in de VS betreft, zegt Frans Muller dat Ahold in zijn regio’s steevast nummer één of twee is.
Ahold zegt ook dat ze marktaandeel hebben gewonnen in de VS in 2020.
23,04 eurodreamy schreef: ↑17 februari 2021, 17:09Helemaal mee eens. Dit bedrijf is goed bezig en het aandeel is zeker niet duur.jens_dev schreef: ↑17 februari 2021, 11:04 Toch opmerkelijk dat ze het al jaren erg goed doen, grote inkoopprogramma's uitvoeren, dividend verhogen en dat de koers toch niet duurzaam stijgt. De waarde van Bol wordt precies ook op 0 geschat. Enkel op basis van de huidige vrije kasstroom - waar Bol niet of negatief toe bijdraagt - is het aandeel al goedkoop.
Wat de concurrentie in de VS betreft, zegt Frans Muller dat Ahold in zijn regio’s steevast nummer één of twee is.
Ahold zegt ook dat ze marktaandeel hebben gewonnen in de VS in 2020.![]()
Is dit een goed moment om in te stappen via een market-order als de beurs opent?
-
anonymous9
Typisch een gevalletje waar de markt kijkt naar headlines, ziet hoe de gerapporteerde cijfertjes op de income statement (en CF statement) niet denderend zijn, en op de verkoopknop duwen zonder alles te proberen te begrijpen.jens_dev schreef: ↑17 februari 2021, 11:04 Toch opmerkelijk dat ze het al jaren erg goed doen, grote inkoopprogramma's uitvoeren, dividend verhogen en dat de koers toch niet duurzaam stijgt. De waarde van Bol wordt precies ook op 0 geschat. Enkel op basis van de huidige vrije kasstroom - waar Bol niet of negatief toe bijdraagt - is het aandeel al goedkoop.
100% na afhouding van belastingen.jens_dev schreef: ↑17 februari 2021, 13:03 Sprintertje met lage hefboom en stop-loss? Denk dat er dan maar 15% van het dividend wordt afgehouden.
Soit, ook 15% afhouding blijft voordeliger dan 40,5%.
voorbeeld van bovenstaande turbo
FN= 9,3
rente = 1,52% (libor overnight +2%)
dividend bruto = +- 0,90euro de komende jaren.
=> netto sprinter= 0,765
=> netto aandeel = 0,535
verschil in nettodividend= 0,23euro
Na 1 jaar rente stijgt het FN naar 9,44; oftewel met 0,14euro.
Na aftrek van het 'netto-dividend' zakt het FN tot 8,675euro.
Stel dat de onderliggende waarde na 1jaar opnieuw op 23euro noteert, dan stijgt de waarde van de sprinter dus met 4,56%.
In geval van het aandeel krijg je een netto dividend van 2,33%.
Variabele in dit verhaal is natuurlijk de rente, maar zelfs als de rentekost met 1% zou stijgen (wat fors is), is het rendement nog steeds een stuk hoger, nl +- 3,9%
soit, sprinter/turbo's houden wel risico's in.
Voor de defensievere belegger die zich toch wil wagen aan bovenstaand zijn er wel nog turbo's met een lagere stoploss; vb die op 3,1 of 5. Hier zal het rendement nipt lager liggen met zo'n 4,4% ipv 4,56%, maar de sprinter zal wel minder volatiel zijn in de port & ook een stijging van de rentekost zal hier minder door wegen op het rendement.
Hoop ze nog wat lager op te rapen.
Heb ze nog van het delhaize tijdperk, links en rechts Bijgekocht, ooit eens aan 26
Dus onder de 23 lijkt mij wel ok.
Heb ze nog van het delhaize tijdperk, links en rechts Bijgekocht, ooit eens aan 26
Dus onder de 23 lijkt mij wel ok.
We zien wel of het afgaat.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Klein stukje bijgekocht met kleine hefboom, blijkt zeer lastig om dat aandeel omhoog te krijgen. Gisteren de presentatie eens doorlopen maar ik zal dat nog eens moeten lezen - was niet heel fris meer, vond het moeilijk lezen - niet heel duidelijk (al zal dat ook aan mijn kennis liggen).