gratis computeren
Re: gratis computeren
Ik werk reeds geruime tijd met Ubuntu, naast Vista. Ik heb één groot probleem : mijn printer Lexmark P4310 werkt niet in Ubuntu. Ook niet na alle updates en driverupdates. Het juiste printertype komt ook niet voor in hun keuzelijst. Iemand een oplossing?
zoek hier eens of registreer je en stel de vraag daar...josy schreef: Ik werk reeds geruime tijd met Ubuntu, naast Vista. Ik heb één groot probleem : mijn printer Lexmark P4310 werkt niet in Ubuntu. Ook niet na alle updates en driverupdates. Het juiste printertype komt ook niet voor in hun keuzelijst. Iemand een oplossing?
http://forum.ubuntu-nl.org/
Inmiddels heb ik op de fora van Ubuntu mijn probleem met mijn Lexmark printer opgespoord : Ubuntu ondersteunt slechts enkele grote merken, waaronder HP en Canon, maar zeker niet Lexmark. Ik doe dus hetvolgende, wanneer ik een afprint van een dokument (open-office) vanuit Ubuntu wil afprinten : ik exporteer het naar een PDF-formaat, kopieer het vervolgens op een geheugenkaartje, vanwaaruit ik ook in windows aankan, dan herstart ik in windows, en uiteindelijk kan ik het dan afprinten.
Besluit : ik hou Ubuntu achter de hand, voor't geval mijn gekraakte versie van Microsoft-office totaal niet meer zou werken, vermits microsoft volop bezig is alle gekraakte en gekopieerde software buiten dienst te stellen, vanop afstand, via hun updates.
Besluit : ik hou Ubuntu achter de hand, voor't geval mijn gekraakte versie van Microsoft-office totaal niet meer zou werken, vermits microsoft volop bezig is alle gekraakte en gekopieerde software buiten dienst te stellen, vanop afstand, via hun updates.
of ge koopt een hp printerke van +-50€
Ik heb al enkele oudere printers 'op het schap' staan, alsook scanners, draadloze muizen, toetsenborden, beeldschermen, hopen kabels, gsm's en laders, dozen vol floppy-discs, cd-lezers, laptops, draagtassen en manuals. Deze staan naast de oude koffiemachines, broodroosters, croque-monsieurs, microgolfovens, electrische messen, fritpotten, stofzuigers, kruimeldieven, waterkokers, weegschalen, radios, krultangen, masseerkussens, telefoons, lampadairs en schotelantennes.
Wààr ergens zal ik nu die Lexmark zetten?
Oh ja, naast de grasmachines, bosmaaiers, kettingzagen, en bbq's is nog een plaatsje!
Bedankt
Oh ja, naast de grasmachines, bosmaaiers, kettingzagen, en bbq's is nog een plaatsje!
Bedankt
Misschien kan je best ook eens langs het containerpark gaanjosy schreef: Ik heb al enkele oudere printers 'op het schap' staan, alsook scanners, draadloze muizen, toetsenborden, beeldschermen, hopen kabels, gsm's en laders, dozen vol floppy-discs, cd-lezers, laptops, draagtassen en manuals. Deze staan naast de oude koffiemachines, broodroosters, croque-monsieurs, microgolfovens, electrische messen, fritpotten, stofzuigers, kruimeldieven, waterkokers, weegschalen, radios, krultangen, masseerkussens, telefoons, lampadairs en schotelantennes.
Bedankt

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Studenten kunnen (zo goed als) gratis via campus agreements veel software gebruiken / downloaden van Microsoft via ma3d.be en via dreamspark.com
Voor vzw's is er een vergelijkbaar initiatief: socialware.be
Pecunia non olet
en waarom doen ze dat denk je? Om ons lekker vertrouwd te maken met alles wat Microsoft is... op zich geen slechte zet natuurlijk...Ezeltje Strekje schreef: Studenten kunnen (zo goed als) gratis via campus agreements veel software gebruiken / downloaden van Microsoft via ma3d.be en via dreamspark.com
Heeft iemand ervaring met de nieuwe gratis virusscanner van Microsoft?
http://www.microsoft.com/security_essentials/
Of blijf ik beter bij mijn gratis Avast? Of zijn er andere suggesties?
http://www.microsoft.com/security_essentials/
Of blijf ik beter bij mijn gratis Avast? Of zijn er andere suggesties?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Echt volledig gratis, zonder addertjes als spyware, malware of latere dure licenties, kan o.a. met LibreOffice. Dat ondersteunt trouwens dé standaard, OpenDocument, itt Micro$oft.fdgroote schreef:Studenten kunnen (zo goed als) gratis via campus agreements veel software gebruiken / downloaden van Microsoft via ma3d.be en via dreamspark.com
MS Office laat ook toe je documenten in het OpenDocument-formaat op te slaan en wie wil kan dat zelfs de standaardinstelling maken. In die zin is je opmerking dat MS OpenDocument niet ondersteunt fout. Anderzijds kiezen 99+ % van de gebruikers kiezen gewoon het default formaat en dat is in MS Office inderdaad niet OpenDocument.Inversor schreef:Echt volledig gratis, zonder addertjes als spyware, malware of latere dure licenties, kan o.a. met LibreOffice. Dat ondersteunt trouwens dé standaard, OpenDocument, itt Micro$oft.
Je kan ook niet zomaar stellen dat LO een 1-op-1-equivalent voor MS Office biedt. Voor de 95% van de gebruikers die ofwel geen overdreven complexe functies nodig hebben of die dermate computervaardig zijn dat ze Officepaketten enkel nog voor tekstverwerking gebruiken heb je gelijk.
Daartussen is er echter een groep gebruikers, die aan universiteiten en hogescholen relatief goed vertegenwoordigd is, die niet zelf kunnen programmeren maar die meer complexe functionaliteiten vereisen dan LO Base, Impress en Calc aanbieden. Ik denk aan Excel, dat duidelijk meer tools voor data-analyse en data-visualisatie heeft dan Calc (maar nog steeds veel te weinig om een beetje ervaren data scientist te bekoren natuurlijk).
Dat soort gebruikers zijn vooral te vinden in de sociale wetenschappen en bepaalde takken van de economische wetenschappen. In de exacte wetenschappen worden officepaketten dan weer hoogstens voor tekstverwerking gebruikt. Access, Impress en Calc worden vaak vervangen door respectievelijk SQL, LaTeX + Beamer en R/SAS/etc.
Het is jammer dat je geen visual basic hebt in Libreoffice. Ik zit met Excelbestanden die VB-integratie hebben. Ik kan enkel bij MS office terecht
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik heb nog een oude laptop onder Windows XP. Maar XP is 1 en al een groot lek, denk ook dat updates geen oplossing zijn omwille van verouderde hardware. Computer werkt verder nog, maar is traag. Zou Linux een oplossing zijn? Ik durf het niet echt installeren uit schrik dat het tegenvalt.
Zo heb ik nog een laptop met Vista, nog veel jonger dan XP, ook kompleet onbruikbaar geworden, ttz nog juist goed om in geval van nood eens je banking te kunnen gebruiken.