van statutair terug naar privé
Re: van statutair terug naar privé
Dat is wat jij of anderen ervan vinden, en hebt toen niet in mijn schoenen gestaan..NS2SN schreef: ↑26 maart 2023, 10:42 Ik heb nog nooit op de werkloosheid gestaan. Maar bon dat is hier zelf niet relevant.
Beweren dat je in uw actieve carrière 126 uren per week werkte, tja. Wees nu eens eerlijk dat geloof je toch zelf niet? Er zijn maar 168 uren in een week e en je moet nog slapen, eten maken,...
Ik ontken hier trouwens niet dat de gemiddelde zelfstandige meer uren per week zal doen, maar 126 uren per week, consistent week na week, is van de pot gerukt.
en met zes uur slaap komen de meeste mensen toe.. sommige nog met minder...
Zelfs nu op mijn 71 jaar slaap ik maar 5/6 uur.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ludo, ben je dan van 18u werken naar 0u gegaan van de ene dag op de andere? Hoe heb je dat verteerd?
Zit hem de nuance er hem gewoon niet in dat je als zelfstandige in zijn totaliteit (zowel fysiek als mentaal) gewoon veel meer met de job bezig bent ? In uw hoofd,mentaal sta je er mee op en ga je er mee gaan slapen (bij wijze van spreken) en zo kan je wel aan een optelsom geraken van 16u - 18u per dag ... Maar het is daarom niet onafgebroken , en al zeker fysiek met de job bezig zijn elke dag op die manier ...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat had ik als consultant in loondienst ook. Vertrekken om 6u 's morgens en pas na 20u thuis. Daarna thuis nog demo's voorbereiden, maatwerk testen, bugs oplossen, ... Na 5j handdoek in de ring gegooid en op een interne IT dienst gaan werken ipv de baan op naar klanten. Scheelde me 10 á 15u per week aan vrije tijd.KV schreef: ↑26 maart 2023, 11:26 Zit hem de nuance er hem gewoon niet in dat je als zelfstandige in zijn totaliteit (zowel fysiek als mentaal) gewoon veel meer met de job bezig bent ? In uw hoofd,mentaal sta je er mee op en ga je er mee gaan slapen (bij wijze van spreken) en zo kan je wel aan een optelsom geraken van 16u - 18u per dag ... Maar het is daarom niet onafgebroken , en al zeker fysiek met de job bezig zijn elke dag op die manier ...
Zolang je bezig bent heb je er weinig hinder van en doe je verder en verder. Je verlegt telkens je grens...Orakel van Brakel schreef: ↑26 maart 2023, 11:19 Ludo, ben je dan van 18u werken naar 0u gegaan van de ene dag op de andere? Hoe heb je dat verteerd?
Eens je stopt beland je in een burnout, je bent volledig opgebrand en weet je niet meer of het dag of nacht is omdat ik altijd met kunstlicht ( TL lampen ) in de atelier werkte.. Daglicht zag ik omzeggens nooit..
Je voedings en slaap patroon is om zeep want je eet tussendoor tijdens het werk en alleen maar brood en beleg.
Heeft meer dan één jaar geduurd nadat ik gestopt was voor ik beetje bij beetje weer normaal kon functioneren..
Toen ik stopte zei ik """ ik zal wel zien wat ik ga doen "" deed niet anders dan slapen en slapen, met de angst dikwijls om niet meer wakker te worden. ..
Intussen ben ik 71, heb van mijn 43 tot nu géén dag meer gewerkt en geniet nu nog van het nietsdoen en enkel doe waar ik zin in heb... Slapen doe ik nu nog maar uurtje of zes.
Heb evenveel uren gewerkt gelijk iemand die op 65 jaar stopt met een gewone 9 to 5 job.. en niet te vergeten ook voor zoveel sociale bijdragen heb afgedokt..