van statutair terug naar privé
Re: van statutair terug naar privé
zal wel zijn, als je 2000 euro netto/maand verdient door 7,5 uur aanwezig te zijn en met goed geluk één uur arbeid hebt verricht per aanwezige dag.. en hopelijk nuttige arbeid.. en dit tot je 65 ste. dan behoor je tot de " happy few ""Sebastiaan1985 schreef: ↑16 februari 2021, 13:47 Loon per gewerkt uur ligt wel het hoogste in de ambtenarij!![]()
Ik vind wel dat deze discussie redelijk kinderachtig begint te worden ...
Waarmee je inderdaad bewijst hoe kinderachtig je bent.ludo schreef: ↑16 februari 2021, 13:53zal wel zijn, als je 2000 euro netto/maand verdient door 7,5 uur aanwezig te zijn en met goed geluk één uur arbeid hebt verricht per aanwezige dag.. en hopelijk nuttige arbeid.. en dit tot je 65 ste. dan behoor je tot de " happy few ""Sebastiaan1985 schreef: ↑16 februari 2021, 13:47 Loon per gewerkt uur ligt wel het hoogste in de ambtenarij!![]()
Ik stop ermee, je bent een hopeloze nutcase.
P.S. : Voor iemand die maar tot zijn 45e heeft gewerkt en dan voor een groot deel als zelfstandige vind ik 1733 euro pensioen wel heel hoog ... hoe heb je dat geflikt ?
Ik ben je artikel op de tijd - waarmee alles begon - (nog) eens gaan lezen en wat zie ik daar : "Het gemiddeld wettelijk pensioen van een zelfstandige met een volledige loopbaan ligt met 1.282 euro bruto" ...
-
anonymous9433
Man man man, van vooroordelen gesproken, je overtreft jezelf. Een industrieel ingenieur houdt dus wat toezicht of is gewoon aanwezig.ludo schreef: ↑16 februari 2021, 10:10man man man, Dan weet je niet wat echt werken is... Heb voor ik mijn eigen zaak had gewerkt in de chemische sector in 3 ploegen stelsel, Met mijn eigen zaak 7 op 7 minimaal 16 uur per dag handenarbeid verrichten, is iets anders dan ambtenaartje zijn en de lakens uitdelen als industrieel ingenieur en alleen maar toezicht houden of gewoon aanwezig zijn en wat rondlopen met pen en papier en wat notities nemen...
Je zegt het zelf "" gemiddeld"" er zullen er dus zijn die minder en of meer hebben.. Zo zie je maar dat je misschien beter zelfstandig drukker had geworden dan ambtenaar...geebee schreef: ↑16 februari 2021, 14:34Waarmee je inderdaad bewijst hoe kinderachtig je bent.
Ik stop ermee, je bent een hopeloze nutcase.
P.S. : Voor iemand die maar tot zijn 45e heeft gewerkt en dan voor een groot deel als zelfstandige vind ik 1733 euro pensioen wel heel hoog ... hoe heb je dat geflikt ?
Ik ben je artikel op de tijd - waarmee alles begon - (nog) eens gaan lezen en wat zie ik daar : "Het gemiddeld wettelijk pensioen van een zelfstandige met een volledige loopbaan ligt met 1.282 euro bruto" ...
-
anonymous9433
Zegt diegene die op zijn 45e gestopt is met werken om dan in de werkloosheid te gaan en te profiteren van gelijkgestelde dagen tot aan zijn pensioen ...ludo schreef: ↑16 februari 2021, 13:53zal wel zijn, als je 2000 euro netto/maand verdient door 7,5 uur aanwezig te zijn en met goed geluk één uur arbeid hebt verricht per aanwezige dag.. en hopelijk nuttige arbeid.. en dit tot je 65 ste. dan behoor je tot de " happy few ""Sebastiaan1985 schreef: ↑16 februari 2021, 13:47 Loon per gewerkt uur ligt wel het hoogste in de ambtenarij!![]()
Spijtig , maar als zelfstandige kan je nooit terugvallen op vergoede werkloosheid.. Als zelfstandige heb je geen enkel sociaal vangnet... Je zal iets anders moeten verzinnen...
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Tja ludo. Als werknemer kan je ook niet op kosten van de zaak leven en zo nooit winst maken/belastingen betalen...
Ik wil maar zeggen. Laat iedereen doen waar hij zich goed bij voelt. Of dat nu zelfstandige, privé of ambtenarij is. Elk stelsel heeft zijn voor- en nadelen.
Ik wil maar zeggen. Laat iedereen doen waar hij zich goed bij voelt. Of dat nu zelfstandige, privé of ambtenarij is. Elk stelsel heeft zijn voor- en nadelen.
Voor mij niet gelaten dat ieder doet waar hij zin toe en of ambitie voor heeft..... en hopelijk met sukses in zijn opzet slaagt en nog een lang en gelukkig leven kan hebben.....Sebastiaan1985 schreef: ↑16 februari 2021, 15:09 Tja ludo. Als werknemer kan je ook niet op kosten van de zaak leven en zo nooit winst maken/belastingen betalen...
Deze ex-ambtenaar kan getuigen dat er nog veel dood gewicht in de administraties zit. En dat is een ramp voor diegenen die het wel goed willen doen.
Er zijn procedures om de zware gevallen buiten te werken, maar het is niet simpel.
De twijfelgevallen, die er gewoon de kantjes af lopen, krijg je nooit buiten.
In de privé is het echter niet veel beter. Mijn vrouw en vele vrienden werk(t)en in de privé. De verhalen die ik hoorde over grote privéfirma's (banken, IT-multinationals, chemische bedrijven, etc...) waren soms even erg. Alleen wordt er in die grote bedrijven normaal om de zoveel jaar geherstructureerd. Een grote ontslagronde maakt het gemakkelijk om de probleemgevallen buiten te gooien. Maar er zijn er daar ook die slecht presteren en die gewoon kunnen blijven zitten waar ze zitten. In kleinere bedrijven, of in functies die heel meetbaar zijn (zoals verkoopsfuncties), lijkt de werkdruk in de privé toch wel een pak hoger.
En als zelfstandige is de risk+effort=reward natuurlijk nog veel duidelijker.
In alle clichés zit wel een deeltje waarheid. Maar iedereen kan toch kiezen wat hij wil doen? Waarom kritiek hebben op de keuze van een ander? Ingangsexamen niet geslaagd?
Er zijn procedures om de zware gevallen buiten te werken, maar het is niet simpel.
De twijfelgevallen, die er gewoon de kantjes af lopen, krijg je nooit buiten.
In de privé is het echter niet veel beter. Mijn vrouw en vele vrienden werk(t)en in de privé. De verhalen die ik hoorde over grote privéfirma's (banken, IT-multinationals, chemische bedrijven, etc...) waren soms even erg. Alleen wordt er in die grote bedrijven normaal om de zoveel jaar geherstructureerd. Een grote ontslagronde maakt het gemakkelijk om de probleemgevallen buiten te gooien. Maar er zijn er daar ook die slecht presteren en die gewoon kunnen blijven zitten waar ze zitten. In kleinere bedrijven, of in functies die heel meetbaar zijn (zoals verkoopsfuncties), lijkt de werkdruk in de privé toch wel een pak hoger.
En als zelfstandige is de risk+effort=reward natuurlijk nog veel duidelijker.
In alle clichés zit wel een deeltje waarheid. Maar iedereen kan toch kiezen wat hij wil doen? Waarom kritiek hebben op de keuze van een ander? Ingangsexamen niet geslaagd?
Het werken voor de overheid viel an sich wel goed mee zei m'n vrouw. Altijd netjes en correct. Mijn vrouw hekelde zich vooral aan de 'zware gevallen' en het feit dat die zware gevallen worden beschermd door de vakbonden. Dan zit zr maar 1 iets anders op en kijk je uit naar iets anders of begin je op je eigen zoals zij heeft gedaan.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Ik denk trouwens ( ik weet het niet zeker, maar dat is wat ik merk) dat je nog een onderscheid moet maken tussen grootbanken en verzekeringsmaatschappijen en de rest van de privé...
Bij banken heerst er volgens mij nog meer een ambtenaar-mentaliteit dan bij de rest.
Dus vergelijken tussen ambtenarij en banken is denk ik niet zo fair ^^
Volgens mij is daar nog veel marge voor ontslagronde's
Bij banken heerst er volgens mij nog meer een ambtenaar-mentaliteit dan bij de rest.
Dus vergelijken tussen ambtenarij en banken is denk ik niet zo fair ^^
Volgens mij is daar nog veel marge voor ontslagronde's
Als je officieel in een land vrij van belastingen woont, zoals Portugal, Monaco,.. dan wordt je bruto-pensioen als werknemer of zelfstandige ook je netto-pensioen. Dat scheelt honderden euro's per maand. Kan je daar je huur mee betalen. Bijkomend geen RV op dividenden. Scheelt weer een paar duizenden euro.
De ambtenaar blijft evenwel altijd belast in België en wordt er uitgelachen.
De ambtenaar blijft evenwel altijd belast in België en wordt er uitgelachen.
-
anonymous
Voor 2000 netto kom ik niet uit mijn zetel hoor.
-
anonymous
Het wordt warmer maar nog niet warm genoeg'
30 jaar ervaring kost geld he pukkie.
30 jaar ervaring kost geld he pukkie.
Laatst gewijzigd door anonymous op 16 februari 2021, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.