Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Ja ...Ik heb mijn besluit al gemaakt. Ik denk : jij ook. De geschiedenis : dat is voor later he. Wie weet zit Mr. De Wever wel bij zijn oude liefde tegen dan. De geschiedenis.
Herinner je je nog die belastingsregering van Di Rupo. Die probeerde ook IETS te doen aan de tekorten. Want anders zouden ze geen belastingregering geweest zijn.
OF Bartje had zwaar ongelijk om hen een belastingregering te noemen.
Wel, nu is Bartje de baas en het gaat nog een pak harder.
Dat blijf ik toch niet snappen... Dat vind ik te gek voor woorden en zijn aanhangers daarbij ook idem dito.
Sommigen durven hier nu beweren dat in tijden van Di Rupo ons het water nog niet aan de lippen stond
Als je zo flagrant gaat liegen (gaat niet over jou hoor, Mondeo) en overdrijven om je gelijk te halen, ... Tja.. Dan kan de discussie echt wel stoppen.
Drones overal ....
Er valt blijkbaar niets tegen te beginnen.
Poetin zit al overal....
De burgers worden mentaal voorbereid....
Binnenkort krijgen de burgers de eerste signalen te horen dat een defensiebelasting een absolute noodzaak wordt ?
We richting 10% NAVO-norm dienen te gaan ?
De kritieken richting Di Rupo destijds .... "belastingsregering"haelewyn schreef: ↑2 november 2025, 14:42Ja ...Ik heb mijn besluit al gemaakt. Ik denk : jij ook. De geschiedenis : dat is voor later he. Wie weet zit Mr. De Wever wel bij zijn oude liefde tegen dan. De geschiedenis.
Herinner je je nog die belastingsregering van Di Rupo. Die probeerde ook IETS te doen aan de tekorten. Want anders zouden ze geen belastingregering geweest zijn.
OF Bartje had zwaar ongelijk om hen een belastingregering te noemen.
Wel, nu is Bartje de baas en het gaat nog een pak harder.
Dat blijf ik toch niet snappen... Dat vind ik te gek voor woorden en zijn aanhangers daarbij ook idem dito.
Sommigen durven hier nu beweren dat in tijden van Di Rupo ons het water nog niet aan de lippen stond![]()
. Al zeiden ze toen van wel..
![]()
Als je zo flagrant gaat liegen (gaat niet over jou hoor, Mondeo) en overdrijven om je gelijk te halen, ... Tja.. Dan kan de discussie echt wel stoppen.
Je moet toch maar durven .... om dan 10jaar later jezelf diezelfde 'titel' toe te eigenen als BDW zijnde.
Zou men Di Rupo eens geen microfoon onder zijn neus duwen
Laatst gewijzigd door KV op 2 november 2025, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
God ja ... Die drones.. Vraag je eens af wie het bv. nog zou kunnen zijn.
Waarschijnlijk de Russen, maar kom.. Zolang dat niet bewezen is , is het ook niet zeker.
En vraag je daarna eens af wat ze daarmee precies willen bereiken.
Doen uitschijnen dat ze alles in kaart brengen voor een aanval, ..Ooit ?
Start er op een dag een oorlog en worden we dan ineens wakker met de wetenschap dat de Chinezen en de Noord Koreanen ook meedoen aan de andere kant van ons gezelschap ?
Of willen ze gewoon wat destabilisatie in Europa ?
Bangmakerij ?
Als ze Poetin nu eens gewoon in Europa een ban gaven ? Dan moet hij ook wel terug komen met een andere nick.
Breznjev17 of zoiets.
Waarschijnlijk de Russen, maar kom.. Zolang dat niet bewezen is , is het ook niet zeker.
En vraag je daarna eens af wat ze daarmee precies willen bereiken.
Doen uitschijnen dat ze alles in kaart brengen voor een aanval, ..Ooit ?
Start er op een dag een oorlog en worden we dan ineens wakker met de wetenschap dat de Chinezen en de Noord Koreanen ook meedoen aan de andere kant van ons gezelschap ?
Of willen ze gewoon wat destabilisatie in Europa ?
Bangmakerij ?
Als ze Poetin nu eens gewoon in Europa een ban gaven ? Dan moet hij ook wel terug komen met een andere nick.
Breznjev17 of zoiets.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Niks discriminatie. Als je niet alles meteen zou geloven, en de moeite zou doen om te checken of het waar is wat "ze" schrijven, zou je gevonden hebben dat het een algemene regel is voor wie onderhoudsgeld betaalt voor iemand in het buitenland, en niet enkel voor "wie geld naar zijn thuisland stuurt".
Populisten maken gebruik van de goedgelovigheid van een groot aantal mensen die zomaar alles geloven wat je hen vertelt. Je kunt je daartegen wapenen door "kritisch" te leren zijn: je leest iets en je vraagt je af of het waar is, en je gaat op zoek naar info daarover. Meer is er niet nodig. Dat is een natuurlijke linkse eigenschap maar iedereen kan dit leren
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
-
Popkwiskampioen
- Full Member

- Contacteer:
Wat als degene die geld naar het buitenland stuurt, dat geld eerst van onze sociale zekerheid heeft gekregen? Wat zijn we dan aan het doen als belastingbetaler, denk je? We laten ons pluimen waar we bij staan.
Ahhh, dus als ik geld stuur naar iemand in het buitenland, dan mag ik dat voor 80% van mijn belasting aftrekken. Prima deal.KleineSpaarder schreef: ↑2 november 2025, 15:42Niks discriminatie. Als je niet alles meteen zou geloven, en de moeite zou doen om te checken of het waar is wat "ze" schrijven, zou je gevonden hebben dat het een algemene regel is voor wie onderhoudsgeld betaalt voor iemand in het buitenland, en niet enkel voor "wie geld naar zijn thuisland stuurt".
Populisten maken gebruik van de goedgelovigheid van een groot aantal mensen die zomaar alles geloven wat je hen vertelt. Je kunt je daartegen wapenen door "kritisch" te leren zijn: je leest iets en je vraagt je af of het waar is, en je gaat op zoek naar info daarover. Meer is er niet nodig. Dat is een natuurlijke linkse eigenschap maar iedereen kan dit leren![]()
-
Popkwiskampioen
- Full Member

- Contacteer:
Voor de personen in kwestie allicht: nog meer terugtrekken dan gebruikelijk. Win-win!!! De Belgische staat is een geldprinter en de werkende mens mag het papier bijvullen.JOKER247 schreef: ↑2 november 2025, 18:11Ahhh, dus als ik geld stuur naar iemand in het buitenland, dan mag ik dat voor 80% van mijn belasting aftrekken. Prima deal.KleineSpaarder schreef: ↑2 november 2025, 15:42
Niks discriminatie. Als je niet alles meteen zou geloven, en de moeite zou doen om te checken of het waar is wat "ze" schrijven, zou je gevonden hebben dat het een algemene regel is voor wie onderhoudsgeld betaalt voor iemand in het buitenland, en niet enkel voor "wie geld naar zijn thuisland stuurt".
Populisten maken gebruik van de goedgelovigheid van een groot aantal mensen die zomaar alles geloven wat je hen vertelt. Je kunt je daartegen wapenen door "kritisch" te leren zijn: je leest iets en je vraagt je af of het waar is, en je gaat op zoek naar info daarover. Meer is er niet nodig. Dat is een natuurlijke linkse eigenschap maar iedereen kan dit leren![]()
Ik durf te vermoeden dat er wel enkele landen zijn waar je mits een bedragje te schenken aan de juiste persoon envoudig weg wel aan "bewijsstukken" zult geraken.
Afschaffen die handel zou ik zeggen...
Afschaffen die handel zou ik zeggen...
Op geld dat je van de sociale zekerheid krijgt wordt zo goed als niet belast.Popkwiskampioen schreef: ↑2 november 2025, 17:19 Wat als degene die geld naar het buitenland stuurt, dat geld eerst van onze sociale zekerheid heeft gekregen? Wat zijn we dan aan het doen als belastingbetaler, denk je? We laten ons pluimen waar we bij staan.
Toch niet op de bedragen die ik zie passeren.
Dus .... Er is geen winst of verlies te behalen.
Voila ... Ik kon het niet beter zeggen dan jij al deed.Popkwiskampioen schreef: ↑2 november 2025, 13:41
Het is u vergeven. Rationeel zijn is niet iedereen gegeven.
Je kan ook leven van de sociale zekerheid, hard sparen... En dan opeens (of het lag al lang te broeien) vind je dat het hier toch niet meer het landeke van belofte is en je gaat dat gespaard geld (dat je van de sociale zekerheid hebt ontvangen) opdoen in een ander, ver land waar je liever bent en waar het leven een pak goedkoper is.
Iets op tegen ?
Of je bent in hetzelfde geval maar dit keer krijg je het geld niet van de sociale zekerheid maar van de overheid omdat je voor de belastingen, in het onderwijs, voor een ministerie -- kortom voor de overheid -- werkt.
Iets op tegen ?
De moraal : eens het geld op je rekening staat is het van jou / hem / haar.
Dan heeft er niemand nog iets over te bazelen.
- PotjeVickx
- Jr. Member

- Contacteer:
-
Costaccountant
- Jr. Member

- Contacteer:
In dictatorships we are more fortunate then you in the west, in one respect: we believe NOTHING about what we read in newspapers, and NOTHING about what we see on television, because - unlike you - we KNOW it's all propaganda and lies. Charter77.
-
Costaccountant
- Jr. Member

- Contacteer:
De vraag is of een belastingaftrek voor onderhoudsgeld überhaupt dient te bestaan. Dat komt er immers op neer dat kosten van kinderen aftrekbaar worden OMDAT de ouders gescheiden zijn. Vormt dat dan geen discriminatie van ouders die bij mekaar blijven ?KleineSpaarder schreef: ↑2 november 2025, 15:42 Niks discriminatie. Als je niet alles meteen zou geloven, en de moeite zou doen om te checken of het waar is wat "ze" schrijven, zou je gevonden hebben dat het een algemene regel is voor wie onderhoudsgeld betaalt voor iemand in het buitenland, en niet enkel voor "wie geld naar zijn thuisland stuurt".
In ieder geval: de belastingaftrek daalt van 80 naar 50% en wordt AFGESCHAFT voor elke onderhoudsuitkering naar landen buiten de EER. https://www.wanted.law/nl/Most-Wanted/W ... rhoudsgeld
Dat zullen de meesten niet meer dan logisch vinden. De Belgische fiscus is slechts verplicht de Europese burger niet te discrimineren t.a.v. de Belgen. Enige verplichting tot non-discriminatie buiten Europa, heeft ze niet.
In dictatorships we are more fortunate then you in the west, in one respect: we believe NOTHING about what we read in newspapers, and NOTHING about what we see on television, because - unlike you - we KNOW it's all propaganda and lies. Charter77.
-
Popkwiskampioen
- Full Member

- Contacteer:
Alles op tegen, maar dat weet je. Sociale zekerheid is er, voor gezonde mensen, om een periode van tegenslag te overbruggen. Niet om kapitaal op te bouwen. Ik stel vast dat dat laatste blijkbaar wel kan en ook gebeurt. Dan is de conclusie simpel: afbouwen die handel alvorens nog maar één cent extra bij de vaste sponsors te komen halen.haelewyn schreef: ↑2 november 2025, 19:18Op geld dat je van de sociale zekerheid krijgt wordt zo goed als niet belast.Popkwiskampioen schreef: ↑2 november 2025, 17:19 Wat als degene die geld naar het buitenland stuurt, dat geld eerst van onze sociale zekerheid heeft gekregen? Wat zijn we dan aan het doen als belastingbetaler, denk je? We laten ons pluimen waar we bij staan.
Toch niet op de bedragen die ik zie passeren.
Dus .... Er is geen winst of verlies te behalen.
Voila ... Ik kon het niet beter zeggen dan jij al deed.Popkwiskampioen schreef: ↑2 november 2025, 13:41
Het is u vergeven. Rationeel zijn is niet iedereen gegeven.
Je kan ook leven van de sociale zekerheid, hard sparen... En dan opeens (of het lag al lang te broeien) vind je dat het hier toch niet meer het landeke van belofte is en je gaat dat gespaard geld (dat je van de sociale zekerheid hebt ontvangen) opdoen in een ander, ver land waar je liever bent en waar het leven een pak goedkoper is.
Iets op tegen ?
Of je bent in hetzelfde geval maar dit keer krijg je het geld niet van de sociale zekerheid maar van de overheid omdat je voor de belastingen, in het onderwijs, voor een ministerie -- kortom voor de overheid -- werkt.
Iets op tegen ?
De moraal : eens het geld op je rekening staat is het van jou / hem / haar.
Dan heeft er niemand nog iets over te bazelen.