Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Wat zijn aanvaardbare belastingen?

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
192 berichten
  • Pagina 5 van 13
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • …
  • 13
  • Volgende
GreenDean
Hero Member
Hero Member

Re: Wat zijn aanvaardbare belastingen?

• Citeer

Bericht door GreenDean » 14 november 2020, 07:08

Er zijn geen aanvaardbare belastingen. Dat zou het uitgangspunt moeten zijn. Wel kunnen uitzonderlijke belastingen, om een zeer strak gedefinieerd doel te verwezenlijken, na reële democratische stemming en toestemming, aanvaardbaar zijn wanneer dit de gemeenschap als geheel ten goede komt. Alles wat daarvan afwijkt, is diefstal.
Als ik de commentaren hier lees, en algemeen vaststel hoever we al gekomen zijn, denk ik dat we zonder overdrijven kunnen spreken van een kokende-kikker-syndroom in ver gevorderd stadium.

Afbeelding
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.

fropskottel
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer fropskottel
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fropskottel » 14 november 2020, 08:14

Het volgende is relatief gesproken morrelen in de marge, maar mij lijkt het tenminste in de goede richting te gaan.

- consumptie:
- BTW: uitzonderingsregimes verlaagd tarief beperken,
- drugs: accijnzen op alcohol, tabak, wiet, hard drugs op optimum
- kansspelen: taksen tot optimum verhogen
- energie:
- accijnzen op fossiele brandstof verhogen tot optimum: benzine, diesel, biomassa niet-EU, kerosine (Europees), kolen (!)
- groene buffercapaciteit elektriciteit uit de klauwen van Engie halen (wat een miskleun dat ze daar ooit terechtgekomen zijn!) moet voor goedkopere stroom zorgen

- roerende voorheffing:
- uniform tarief zonder uitzonderingen (o.a. journalistiek, auteursrecht, ...)
- afschaffing belastingvrijstelling toekomstige contracten tak-21

- vermogen:
- beurstaks: hoger, uniform(er)
- vastgoed:
- huur realistisch belasten met zo min mogelijk overhead
- vrijstelling registratierecht enige eigen woning
- percentage registratierecht drastisch verlagen
- vruchtgebruikconstructies beperken
- recupereerbaarheid van betaalde registratierechten-nieuwe stijl afschaffen

- kostprijs verplichte administratieve overhead verlagen voor overheid én burger:
- belastingregels vereenvoudigen => minder boekhoud- en fiscalistenkosten
- arbeidsrecht vereenvoudigen=> minder kosten sociale secretariaten
- notariaat:
- op korte termijn liberaliseren: quotum aanstellingen afschaffen, prijzen vrij maken => minder kosten aan notariaten
- op langere termijn ook verantwoordelijkheden inperken
- pensioensparen: vrijere selectie van activa (o.a. Vanguard-ETF's mogelijk maken)

- personenbelasting: administratieve overhead beperken
- kostenforfait verhogen
- belastingvrij minimum verhogen
- aftrekbare kosten beperken
- voordelen alle aard realistisch belasten met uitzondering van elektriche bedrijfswagens
- loterijwinsten boven 25000€ belasten

- sociale zekerheid
- zware beroepen:
- eindleeftijd zwaar beroep behouden
- vervroegd pensioen afschaffen
- mensen toelaten zichzelf na zwaar beroep professioneel heruit te vinden zonder ze daardoor financieel te straffen
- moederschapsverlof: EU-toerisme beperken tot er een meer uniform EU-regime is (1 dag in België gewerkt na werken in andere lidstaat geeft recht op Belgische uitkering)

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Fakkel » 14 november 2020, 08:44

Charlesvdw schreef: ↑13 november 2020, 22:45
Fakkel schreef: ↑13 november 2020, 21:58

Ik dacht dat sowieso al 50% van de inzet bij Lotto bleef, dus de facto is daar al een belasting van 50%.
(Geld dat lotto dan gebruikt om f*cking Charleroi te sponsoren in ´t voetbal, en dat soort dingen. Ook wel wat goede doelen.)
Lottowinsten zijn belastingvrij.
https://www.nationale-loterij.be/winnaa ... le-loterij
Ja, dat weet ik, maar dat gaat over de winsten, voor diegene die ze uitgekeerd krijgt.
Waar ik het op had, is dat Lotto voor elke 100 euro die ze binnenkrijgt, er maar 50 verdeelt over de winnaars. De andere 50 is dus eigenlijk al een soort belasting waar ze hun werking mee betalen + wat goede doelen sponsoren.

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Fakkel » 14 november 2020, 08:51

MoreOrLess schreef: ↑13 november 2020, 21:59 Een verkeersboete met een salariswagen is hoger dan met een eigen wagen. Bijv dubbel zo hoog. Dat zou ik ook een 'logische' maatregel vinden. Nog afgezien van het feit dat ook de hoogte van de boetes zelf afhankelijk zou moeten zijn van de middelen en bezittingen die iemand heeft.
Dat is communisme.
Als je boetes gaat laten afhangen van iemands vermogen (Zwitserland doet dat ten dele), dan kom je op den duur in een situatie waar iedereen hetzelfde heeft.
Waarom zou ik 12u per dag gaan werken voor een bovengemiddeld loon als alles wat ik daarmee extra verdien, me afgenomen wordt? En zeg niet dat het niet waar is, dit land is bij uitstek één van de landen waar het meest "herverdeeld" wordt.

De belastingsschalen op lonen zijn daar 1 vb van, ik heb die hier al eens gezet. Doe zelf de omzetting bruto -> netto en zie hoe miezerig je nettoloon stijgt in verhouding tot je bruto.
Kinderopvang (ben ik gelukkig al voorbij) is nog zoiets: heel vaak op basis vh inkomen vd ouder. Waarom? Kost het méér om mijn kind een pamper aan te doen dan het kind van een ongeschoolde arbeider?
Zo kan je nog wel even door gaan. Nu wil jij daar de boetes ook nog aan koppelen.

Je zegt dat je "verkeersveiligheid" wil en dat je daarom pleit voor hogere boetes voor mensen met een firmawagen. Heb ik een statistiek gemist? Zorgen mensen met firmawagens voor meer ongelukken (verhoudingsgewijs gezien) dan mensen zonder?
Het klinkt als "ik wil meer verkeersveiligheid door anderen dan ikzelf zwaarder te bestraffen als ze een fout maken".

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 14 november 2020, 09:05

Ik heb me voorgenomen om niet meer te reageren en dat ga ik dan ook niet doen. Maar als mijn woorden doelbewust verkeerd geïnterpreteerd worden doe ik dat toch nog eenmaal.

Je stelt het voor alsof boetes een luxeproduct zijn waar men het recht van opeist. Dat zijn ze helemaal niet. Ze zijn een sanctie. Met afromen naar een gemiddelde heeft dat niks te maken. Het gaat er om dat die sanctie dan ook gevoeld moet worden.

En Zwiserland staat nu ook niet bepaald gekend als een communistisch land.

De hogere boetes voor een salariswagen zijn inderdaad geen goed idee van mij. Ik heb er geen moeite mee om dat te erkennen. Maar TS vroeg om alternatieve belastingen om belastingen die wegvallen te compenseren.

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

Re: Wat zijn aanvaardbare belastingen.

• Citeer

Bericht door vortex » 14 november 2020, 10:21

pukkie007 schreef: ↑13 november 2020, 20:45 Ik denk dat TS het eerder over minder belastingen heeft, of tenminste een hervorming om onder die 45% te geraken.
Hoezo minder belastingen? Als ik jou was zou ik de openingspost nog eens lezen en trachten juist te interpreteren.
De huidige crisis kost veel.
Laten we ervan uitgaan dat er hogere/nieuwe belastingen nodig zijn om de overheidsschuld aan te pakken.
pukkie007 schreef: ↑13 november 2020, 20:45 About Ineos: Je kan geen 45 ha bos vervangen door 55 ha nieuwe aanplantingen. Stel je voor dat je een kapvergunning voor alle bomen ( ook al staan ze op toekomstig industriegebied) in België krijgt mits de belofte je er 20% meer aanplant ... Daar gaat corona tegen verbleken.
Dat gaat zelfs niet over bos, zelfs niet over toekomstig industrie gebied. Desbetreffend terrein is sinds de jaren 60 zonder discussie industrie en havengebied, de enkele bomen daar zijn er net als onkruid op braakliggend terrein gegroeid. Dit is overduidelijk weer een geval van links milieu activisme tegen alles wat met economie of industrie te maken heeft, nodeloze en op voorhand verloren procedures die tijd, een massa geld kosten en aversie bij toekomstige investeerders wekken.
Schermafdruk van 2020-11-14 09-53-57.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 14 november 2020, 10:49

nyotaimori schreef: ↑13 november 2020, 23:34 Het lovenswaardige idee van deze thread is net nadenken hoe de coronafactuur best betaald zal worden. Die uitgaven (enorme stimulus om de economie draaiende te houden en mensen niet in de armoede te storten) komen er nu eenmaal aan of zijn reeds gebeurd. Dit gecombineerd met een pak minder staatsinkomsten (werkloosheid, bedrijven gaan falliet of maken minder winst dus lagere inkomstenbelastingen, minder btw uit consumptie, etc...) resulteert onvermijdelijk in een serieus verschil. Daarop zeggen: 'jamaar kan er van de overheidsuitgaven niet nog wat vet af' is een beetje naast de kwestie.
Waarom zou dat naast de kwestie zijn? Feit: er wordt veel meer geld uitgegeven dan dat er binnen komt, je kan dan oogkleppen opzetten en enkel kijken of er nog wat meer belast kan worden of tegelijk ook kijken op welke uitgaven bespaard kan worden of welke als geheel geschrapt kunnen worden.

Schrap bv alle subsidies die dienen om een bepaald gedrag te sturen. Bv fietsvergoeding en belasting vermindering op fiets leasing, wil je dat mensen meer met de fiets rijden, zorg dan voor betere fietspaden en maak de alternatieven duurder. Idem subsidies zonnepanelen, afschaffen en in de plaats een fatsoenlijke vergoeding voor geïnjecteerde stroom. Kortom kies iets anders dan subsidies om iets te promoten.

Hou eindelijk eens grote kuis in al die overheidsinstellingen en verminder de koterij aan taksen, belastingen, vrijstellingen, uitzonderingen, kortom verhoog de overheidsefficiëntie.

GreenDean
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door GreenDean » 14 november 2020, 11:15

Wat zou het effect van 0% vennootschapsbelasting voor de economische groei kunnen betekenen?
GreenDean schreef:7 juni 2019, 00:47 Het meest frapante aan heel het herverdelingsmantra voor de minder begoeden is toch wel de vennootschapsbelasting. Wat men aan venn.b. binnenhaalt geeft men ook weer uit aan subsidies voor vennootschappen. In feite kan men deze belasting gewoon afschaffen maar dat betekent natuurlijk wel dat dik betaalden met subsidiegeld hun inkomen gaan verliezen. Dan behoren ze wel ineens bij de minder begoeden, hoewel ik denk dat ze heel dikke spaarboeken hebben aangelegd met subsidiegeld waar de Belgische fiscus er niet bij kan.
Volledige post hier.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.

elibar
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer elibar
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door elibar » 14 november 2020, 13:37

fropskottel schreef: ↑14 november 2020, 08:14 Het volgende is relatief gesproken morrelen in de marge, maar mij lijkt het tenminste in de goede richting te gaan.

- consumptie:
- BTW: uitzonderingsregimes verlaagd tarief beperken,
- drugs: accijnzen op alcohol, tabak, wiet, hard drugs op optimum
- kansspelen: taksen tot optimum verhogen
- energie:
- accijnzen op fossiele brandstof verhogen tot optimum: benzine, diesel, biomassa niet-EU, kerosine (Europees), kolen (!)
- groene buffercapaciteit elektriciteit uit de klauwen van Engie halen (wat een miskleun dat ze daar ooit terechtgekomen zijn!) moet voor goedkopere stroom zorgen

- roerende voorheffing:
- uniform tarief zonder uitzonderingen (o.a. journalistiek, auteursrecht, ...)
- afschaffing belastingvrijstelling toekomstige contracten tak-21

- vermogen:
- beurstaks: hoger, uniform(er)
- vastgoed:
- huur realistisch belasten met zo min mogelijk overhead
- vrijstelling registratierecht enige eigen woning
- percentage registratierecht drastisch verlagen
- vruchtgebruikconstructies beperken
- recupereerbaarheid van betaalde registratierechten-nieuwe stijl afschaffen

- kostprijs verplichte administratieve overhead verlagen voor overheid én burger:
- belastingregels vereenvoudigen => minder boekhoud- en fiscalistenkosten
- arbeidsrecht vereenvoudigen=> minder kosten sociale secretariaten
- notariaat:
- op korte termijn liberaliseren: quotum aanstellingen afschaffen, prijzen vrij maken => minder kosten aan notariaten
- op langere termijn ook verantwoordelijkheden inperken
- pensioensparen: vrijere selectie van activa (o.a. Vanguard-ETF's mogelijk maken)

- personenbelasting: administratieve overhead beperken
- kostenforfait verhogen
- belastingvrij minimum verhogen
- aftrekbare kosten beperken
- voordelen alle aard realistisch belasten met uitzondering van elektriche bedrijfswagens
- loterijwinsten boven 25000€ belasten

- sociale zekerheid
- zware beroepen:
- eindleeftijd zwaar beroep behouden
- vervroegd pensioen afschaffen
- mensen toelaten zichzelf na zwaar beroep professioneel heruit te vinden zonder ze daardoor financieel te straffen
- moederschapsverlof: EU-toerisme beperken tot er een meer uniform EU-regime is (1 dag in België gewerkt na werken in andere lidstaat geeft recht op Belgische uitkering)
mensen die meer dan 40 jaar gewerkt hebben mogen van mij gerust op vervroegd pensioen ,schaf dan liever leasingsauto's af dat is eens een echte besparing.

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 14 november 2020, 17:05

vortex schreef: ↑14 november 2020, 10:21
pukkie007 schreef: ↑13 november 2020, 20:45 Ik denk dat TS het eerder over minder belastingen heeft, of tenminste een hervorming om onder die 45% te geraken.
Hoezo minder belastingen? Als ik jou was zou ik de openingspost nog eens lezen en trachten juist te interpreteren.
De huidige crisis kost veel.
Laten we ervan uitgaan dat er hogere/nieuwe belastingen nodig zijn om de overheidsschuld aan te pakken.
Laten we er van uitgaan dat, sluit niet uit dat het nodig is. Maar ik interpreteer het allicht fout. Ik moet idd gewoon lezen wat er staat er niet mijn eigen invulling eraan geven.

Edit: nu quote ik nog verkeerd ook. :-[

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 14 november 2020, 17:20

pukkie007 schreef: ↑13 november 2020, 20:45 About Ineos: Je kan geen 45 ha bos vervangen door 55 ha nieuwe aanplantingen. Stel je voor dat je een kapvergunning voor alle bomen ( ook al staan ze op toekomstig industriegebied) in België krijgt mits de belofte je er 20% meer aanplant ... Daar gaat corona tegen verbleken.
Dat gaat zelfs niet over bos, zelfs niet over toekomstig industrie gebied. Desbetreffend terrein is sinds de jaren 60 zonder discussie industrie en havengebied, de enkele bomen daar zijn er net als onkruid op braakliggend terrein gegroeid. Dit is overduidelijk weer een geval van links milieu activisme tegen alles wat met economie of industrie te maken heeft, nodeloze en op voorhand verloren procedures die tijd, een massa geld kosten en aversie bij toekomstige investeerders wekken.
Waarom schort een rechter dan de kapvergunning op? Zou het kunnen dat die 45 ha toch als bos geteld wordt in Vlaanderen? Enfin, de uitspraak ten gronde zal geen maanden op zich laten wachten. Hopelijk dan ook ineens een definitief oordeel.

fropskottel
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer fropskottel
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fropskottel » 15 november 2020, 11:27

mensen die meer dan 40 jaar gewerkt hebben mogen van mij gerust op vervroegd pensioen ,schaf dan liever leasingsauto's af dat is eens een echte besparing.
De layout kwam niet helemaal tot zijn recht. Wat ik bedoelde was dat mensen in sommige zware beroepen (leger, spoor, ...) nu nog op 56 met pensioen gaan. Dat wil niet zeggen dat ze op 56 afgeschreven zijn hee. Dat zijn geen andere mensen dan de rest. Geef ze de kans om zonder financieel al te zwaar bestraft te worden een andere job op te nemen, en ik ben ervan overtuigd dat velen die nemen.

De fiscale voordelen voor bedrijfswagens privé-gebruik neutraliseren stond trouwens in mijn lijstje:

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 15 november 2020, 11:38

pukkie007 schreef: ↑14 november 2020, 17:20

Waarom schort een rechter dan de kapvergunning op? Zou het kunnen dat die 45 ha toch als bos geteld wordt in Vlaanderen? Enfin, de uitspraak ten gronde zal geen maanden op zich laten wachten. Hopelijk dan ook ineens een definitief oordeel.
Omdat je in dit land eindeloos procedures kunt starten! Hier ging het om een noodprocedure opgestart door een of andere groep van milieu activisten, de rechter kan dan niet anders dan de vergunning tijdelijk intrekken tot er een uitspraak ten gronde is. Compleet zinloos, de uitspraak gaat zijn dat de bomen gekapt mogen worden, zelfs die milieu activisten weten dat maar hun doel is niet het redden van die bomen maar het saboteren en vertragen van investeringen.

platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door platin » 15 november 2020, 12:05

Wel raar dat wanneer men over luxe bedrijfswagens begint hier niemand thuis geeft.
Max 40000 € de rest uit eigen portemonnee.
Jammer voor de Duitse premium merken of is het voor het ego een probleem om meer belastingen te betalen.
De grote Jan uithangen met belasting geld is het normale ?
Estate Guru believer.

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Fakkel » 15 november 2020, 12:34

elibar schreef: ↑14 november 2020, 13:37
Het is eerder een platte belastingsverhoging voor mensen die nu al de hoogste belastingen betalen. Vertaal: een afgunstmaatregel van diegenen die er geen hebben maar te blind zijn om te zien wat er tegenover staat aan prestaties en aan betaalde belastingen.

Maar goed, dit is een hopeloze discussie met kortzichtige mensen die ziende blind zijn.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

192 berichten
  • Pagina 5 van 13
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • …
  • 13
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy